suat akman
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Mayıs 2013
- Mesaj
- 2.402
- Tepki
- 4.752
- Yaş
- 51
- Şehir
- Muğla - Bodrum
- Başlangıç
- 1985—86
- Bisiklet
- Mosso
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
@ilker özmüş
Ilker Bey, her bisikletin yeri ayri, kullanicisi ayridir. Temeline basitce bakarsaniz hepsini birbirine yaklastirabilirsiniz ama ideal verimini uygun oldugu tasarimda elde edersiniz.
Yani; MTB'yi lastik degistirir tur bisikletine, tur bisikletini lastik degistirir MTB'ye, aynakollari buyutup yol bisikletine, gidona drop bar / duz bar / kelebek bar takip degisik bir tutus ve suruse donusturmeye calisabilirsiniz. Bu boyle uzar gider...
Kamyon, otobus, minibus ve binek arac bir mi? Hayir! ama hepsi bir sekilde yuk, yolcu tasiyor, degisik yol kosullarinda gidiyor degil mi Kapasiteleri, cekis gucleri, hizlanma ve max. hizlari, yakit sarfiyatlari farkli oluyor. Kullanicisina gore kolay yada zor geliyor. Haaa, bu arada hepsinin lastigi patliyor, asiniyor degisiyor
Bisiklette de durum buna benzer. Her bisikletin lastigi patlar. Hava basincini ayarlamazsaniz her zeminde tutusu zayiflar veya kayar. Aynakolu asinir, rublesi asinir, zinciri uzar degisir, vites arizasi yapar, fren sorunu cikarir, jant akordu ister. Az olur, sık olur ama olur. Birazda ilgi, bilgi ve sans isi...
Ideal bisiklet yoktur! Sahibinin kendisine uygun buldugu tecrube ettigi, butcesine gore bir veya birkac farkli bisiklet alarak kullanmasi gercegi vardir. Siz iyice dusunun, yorumlardan cok temel bilgileri ve farklari inceleyin, kendikararinizi vermeye calisin.
Maalesef cogunluk objektif olmaktan ve sadece tecrubesini aktararak fikir vermektense, kendi dogrusunu savunmaya yonelik aciklamalar yapmaya egilimli. Bu oldukca insani bir durum yanlis anlasilmasin. Sonucta herkes kendi tecrube ve kanaatine gore baskalarina yardimci olmaya calisiyor... Su anda benim de yapmaya calistigim gibi
Kisacasi, siz alin icinizin cektigi heves ettiginiz tarz bisikleti, keyfini cikarin!
NOT: Derdiniz patlak lastik ise paraya kiyar patlak korumali, kevlar destekli lastik alirsiniz (agir olabilir), slime tarzi patlak sivisi koyarsiniz ic lastige, olmadi ic-dis lastik arasi kullanilan zirh bantlardan alirsiniz. Var degisik cozumler sonucta. Ama hicbirisinin garantisi yok "%100 patlamaz" denen lastik gorulmedi henuz
Ilker Bey, her bisikletin yeri ayri, kullanicisi ayridir. Temeline basitce bakarsaniz hepsini birbirine yaklastirabilirsiniz ama ideal verimini uygun oldugu tasarimda elde edersiniz.
Yani; MTB'yi lastik degistirir tur bisikletine, tur bisikletini lastik degistirir MTB'ye, aynakollari buyutup yol bisikletine, gidona drop bar / duz bar / kelebek bar takip degisik bir tutus ve suruse donusturmeye calisabilirsiniz. Bu boyle uzar gider...
Kamyon, otobus, minibus ve binek arac bir mi? Hayir! ama hepsi bir sekilde yuk, yolcu tasiyor, degisik yol kosullarinda gidiyor degil mi Kapasiteleri, cekis gucleri, hizlanma ve max. hizlari, yakit sarfiyatlari farkli oluyor. Kullanicisina gore kolay yada zor geliyor. Haaa, bu arada hepsinin lastigi patliyor, asiniyor degisiyor
Bisiklette de durum buna benzer. Her bisikletin lastigi patlar. Hava basincini ayarlamazsaniz her zeminde tutusu zayiflar veya kayar. Aynakolu asinir, rublesi asinir, zinciri uzar degisir, vites arizasi yapar, fren sorunu cikarir, jant akordu ister. Az olur, sık olur ama olur. Birazda ilgi, bilgi ve sans isi...
Ideal bisiklet yoktur! Sahibinin kendisine uygun buldugu tecrube ettigi, butcesine gore bir veya birkac farkli bisiklet alarak kullanmasi gercegi vardir. Siz iyice dusunun, yorumlardan cok temel bilgileri ve farklari inceleyin, kendikararinizi vermeye calisin.
Maalesef cogunluk objektif olmaktan ve sadece tecrubesini aktararak fikir vermektense, kendi dogrusunu savunmaya yonelik aciklamalar yapmaya egilimli. Bu oldukca insani bir durum yanlis anlasilmasin. Sonucta herkes kendi tecrube ve kanaatine gore baskalarina yardimci olmaya calisiyor... Su anda benim de yapmaya calistigim gibi
Kisacasi, siz alin icinizin cektigi heves ettiginiz tarz bisikleti, keyfini cikarin!
NOT: Derdiniz patlak lastik ise paraya kiyar patlak korumali, kevlar destekli lastik alirsiniz (agir olabilir), slime tarzi patlak sivisi koyarsiniz ic lastige, olmadi ic-dis lastik arasi kullanilan zirh bantlardan alirsiniz. Var degisik cozumler sonucta. Ama hicbirisinin garantisi yok "%100 patlamaz" denen lastik gorulmedi henuz