Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol Bisikleti ile ilgili yalan yanlış bilgiler!

@ilker özmüş

Ilker Bey, her bisikletin yeri ayri, kullanicisi ayridir. Temeline basitce bakarsaniz hepsini birbirine yaklastirabilirsiniz ama ideal verimini uygun oldugu tasarimda elde edersiniz.
Yani; MTB'yi lastik degistirir tur bisikletine, tur bisikletini lastik degistirir MTB'ye, aynakollari buyutup yol bisikletine, gidona drop bar / duz bar / kelebek bar takip degisik bir tutus ve suruse donusturmeye calisabilirsiniz. Bu boyle uzar gider...
Kamyon, otobus, minibus ve binek arac bir mi? Hayir! ama hepsi bir sekilde yuk, yolcu tasiyor, degisik yol kosullarinda gidiyor degil mi :) Kapasiteleri, cekis gucleri, hizlanma ve max. hizlari, yakit sarfiyatlari farkli oluyor. Kullanicisina gore kolay yada zor geliyor. Haaa, bu arada hepsinin lastigi patliyor, asiniyor degisiyor :)
Bisiklette de durum buna benzer. Her bisikletin lastigi patlar. Hava basincini ayarlamazsaniz her zeminde tutusu zayiflar veya kayar. Aynakolu asinir, rublesi asinir, zinciri uzar degisir, vites arizasi yapar, fren sorunu cikarir, jant akordu ister. Az olur, sık olur ama olur. Birazda ilgi, bilgi ve sans isi...
Ideal bisiklet yoktur! Sahibinin kendisine uygun buldugu tecrube ettigi, butcesine gore bir veya birkac farkli bisiklet alarak kullanmasi gercegi vardir. Siz iyice dusunun, yorumlardan cok temel bilgileri ve farklari inceleyin, kendikararinizi vermeye calisin.
Maalesef cogunluk objektif olmaktan ve sadece tecrubesini aktararak fikir vermektense, kendi dogrusunu savunmaya yonelik aciklamalar yapmaya egilimli. Bu oldukca insani bir durum yanlis anlasilmasin. Sonucta herkes kendi tecrube ve kanaatine gore baskalarina yardimci olmaya calisiyor... Su anda benim de yapmaya calistigim gibi ;)
Kisacasi, siz alin icinizin cektigi heves ettiginiz tarz bisikleti, keyfini cikarin!

NOT: Derdiniz patlak lastik ise paraya kiyar patlak korumali, kevlar destekli lastik alirsiniz (agir olabilir), slime tarzi patlak sivisi koyarsiniz ic lastige, olmadi ic-dis lastik arasi kullanilan zirh bantlardan alirsiniz. Var degisik cozumler sonucta. Ama hicbirisinin garantisi yok "%100 patlamaz" denen lastik gorulmedi henuz :)
 
Scudo
herkese cevap için teşekkür ederim.
benim demek istediğim şey şu: teker elbette patlar. her teker patlar buna sözüm yok. fakat yorumlar birbirine o kadar zıt ki!!! mesela birisi bir yorum yapmış o yoruma göre bisikleti alsam her sürüşümde teker patladı patlayacak korkusu yaşarım!! birisi bir yorum yapmış dağda gitsen bir şey olmaz anlıyorsun nerdeyse!!!
yani bisikletin şekli hoş, eminim binmesi de zevklidir. zaten başlı başına bir karizma oluyor kendileri. fakat alınca şimdi patladı kazasız eve gideyim patlamadan korkusuyla değil 50-60 km 10 km bile yapamam ben. bu berbat bir piskoloji. ben salcano istanbul m ile bile korku yaşıyorum. fakat artık güveniyorum. ilk patlağımı kendim tamir ettim çünkü :)
bu bisiklet türünü alırsam kendimi sıkı bir idmana vermek istiyorum. kendimi bisiklete iyice motive etmek istiyorum. vs. o yüzden beğenmeme, konfor vs. değil yorumların hangisine inanacağım. Adana'dan kimse yok mu ya buralarda süren bu tarz bisikletleri? tekerin patlaması vs. normal bir rutin ise hiç korkmam ikinci ve son bisikletim olarak alırım bu tarz bir bisiklet. ben yenileyim şunu alım bunu alim diyen birisi değilim. 1 tane alayım hiç ayrılmayım diyenlerdenim. yoksa aldıkça alıyoruz herşşeyi sonuç sıfır oluyor.
 
geçen ay 350 km yol yaptım hiç patlamadı 2 ay önce şileye gittim 15 dakka arayla 2 defa patladı . biraz şans işi yanında iç lastık yama ve pompa taşımalısın.
Ama yinede yol bisikleti alacaksanız düşünmeniz gereken şey lastik patlaması olmamalıdır bence. Bu konu çok gerilerde kalır yol bisikleti tercihinde
 
Ben MTB kullanıyorum fakat Yol bisikleti cidden fazlasıyla konforlu. Oturma tarzı olsun, hız anlamında olsun, az enerjiden fazla yol çıkartması olması çok mühim konulardır gözümde. Fakat İstanbul gibi bir yerde ve bozuk yollarda yol bisikleti tercihi çok düşük farkındaysanız. Fakat düzgün rotalarda Yol bisikleti "MTB kullanmama rağmen" tercihimdir. Almayı düşünüyorum. Bence bisiklet seven ve maddi anlamda gücü olan kişiler MTB ve Yol bisikletine sahip olmalı. Asıl keyfi o zaman çıkıyor. Dağa tepeye vuracaksanız kendinizi, atlarsınız Mtb'nize. Şehri gezecekseniz, biraz da hızı seviyorsanız, atlarsın yol bisikletinize. Benim kanaatim hep bu yönde oldu. Amaca uygun bisiklet. . .
 
Kıssadan hisse yol bisikletleri narin hassas ve kırılgan değiller..
 
@Çağrı Fatih Yamalı

Ben bu yıl yol bisikletinin İstanbul'da iyice yaygınlaştığını gördüm artık daha az dağ bisikletçisi görüyorum.
Ayrıca İstanbul'da nerede oturuyorsunuz bilmiyorum ama Avrupa Yakasında bu yolda kesinlikle yol bisikleti sürülmez, bu kadar bozuk olur bir yol gibisinden bir problem yaşamadım.

http://hizliresimyukle.com/images/2014/07/27/DSC_0083.jpg
http://hizliresimyukle.com/images/2014/07/27/DSC_0073.jpg
 
Çok kırılganlar ya :D bugün 60+ hızla inerken gözlüğümün olmayışı+havanın hafif kararması yüzünden 2 farklı yerde sert bi şekilde çukura çarptım,baya korktum.Kilomun az olmasının etkisi vardır ama yinede ön teker sapasağlam dönüyor yalpalama yapmıyor.
 
Geçen gün ortaköye giderken kazınmış asfalta girdik berke ile aman allahım bisikletin yarısını arkada berke topladı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke
Henüz yol bisikleti kullanmadım ama (sadece denedim uzun süreli sürmedim), mtb ye ince lastik taktığımda bile asfaltta mükemmel bi konfor artışı sağladı. MTB lastiği yola öyle yapışıyor ki sanki insanı geriye doğru çekiyor. Bir türlü hızlanmıyor. Hızlanınca zarıl zarıl ötmesi de ayrı mesele. Yol lastiğinde iki pedal çevireyim max hızıma ulaşıyorum zaten. O yüzden ben de yol bisikletine geçmeye karar verdim. Genelde asfaltta sürüyorum, dağa çıkmak için aldım gerçi ama, hayal olarak kaldı. Basma kalıp sözlerle yol bisikletini eleştirmek yerine alıp gerçek asfaltta sürmek gerekir diye düşünüyorum ben de.
 
Turkiye, ozellikle Istanbul yollari gercekten cok kaliteli.

Strava FlyBy'dan haftasonu antrenmanlarina baktigim zaman en az 60 bisikletci cikiyor. Hemen hemen hepsi yol bisikletcisi. Yani herhangi bir pazar gununde, koy yollarinda yapilan bi suruste 55 tane yol bisikletcisiyle karsilasiyorsunuz.

Yol bisikleti kullaniminin bu kadar yuksek oldugu bir yerde su an, asfalt kalitesi o kadar kotu ki inanamazsiniz.
Sirf bu yuzden, yillardir memnunuiyetle kullandigim 23 ve 24mm lastiklerden 28mm lastiklere gectim.

Cukurlar, esit olmayan yamalar, yol ortasinda taslar, micir, mazgallar.
Her suruste en az 5 tane cukura sert girdim boyle, istisnasiz.
Tek serit yol, yolun ortasi tas ve toprak. Sadece 2 araba tekeri kadar temiz asfalt var.
Bir cok yol mayin tarlasindan farksiz.

Demek istedigim su ki;
Istanbul'un yollarinin kalitesi dusundugunuz kadar kotu degil. Ikinci olarak ise, yollarin bu kadar kotu oldugu bir yerde bile yol bisikleti kullanimi bu kadar fazlayken, bizim yollar kotu diye bahane bulmamiz cok sacma.
 
Çift amortisörlü 2,25 lastikli dağ bisikletimi hardtail'e çevirirken "bol çukurlu istanbul yolları" korkutmuştu, fos çıktı.
Ön amortisörü kilitliye çevirirken ve lastiği 1,75'e inceltirken de hep o "bol çukurlu istanbul yolları" korkuttu yine, ve yine fos çıktı.
+ Benim dağ bisikleti ile istanbulda gittiğim her yerde yol bisikletli birileri de oluyor ve hiç de işkence çeker bir halleri yok.

Şehir içersinde (çukur sayısından bağımsız) dağ bisikleti kullanmanın görebildiğim tek avantajı dik oturma pozisyonunda geniş tekerlerin rahatlığı ile laylaylom gezebilmek, bir de sanırım dar alanda manevra kabiliyetimiz daha yüksek. Bunun dışında çok gerekli değil.
 
Dün 60 Km kadar yol yaptık 5 saat içerisinde. Fazlasıyla yorulup hata ettik. Ama şunu farkettim, MTB'nin aldığı virajı , sanmıyorum ki yol bisikleti de alsın. Ciddi anlamda yatıyorum bisikletle. Yatıştayken frene basınca kayma vs yok ve olduğum yere kitliyorum bisikleti. Bunu yol bisikletinde yapamamıştım. Belki kullandığım yol bisikletinin özellikleri gereği bunları yaşadım ama , mtb çok daha agresif, çok daha atik ve birden bire hareketlerde çok daha ileride diye düşünüyorum. Sadece konfor ve hız için tercih edilir mi bilmiyorum fakat belgrad ormanında ve büyükadada toza toprağa girmenin, dalların altından kedi gibi geçmenin hazzını vereceğini sanmıyorum . Saygılar..
 
@Hüseyin Gündoğdu

Bugün öğleden sonra gidip bakayım oraya abi halen aynıysa bi fotoğraf çekip atayım şuraya. :D
 
@Çağrı Fatih Yamalı

araziye girme zevki kişiseldir, ona kesinlikle bir şey diyemem ama şu kesin ki yol bisikletinin viraj alabilme kabiliyeti diğer bisikletlerden üstündür. droplardan tutuşun getirdiği yatık pozisyon (alçak ağırlık merkezi) ve kontrol, özellikle yüksek hızlarda viraj alırken çok farkettiriyor. aynı hızlarda mtb ile muhtemelen aynı miktarda yatırabilirsiniz ama hissettiğiniz kontrol çok daha fazla olacaktır. son olarak, yatıştayken frene bastığınızda kaymanın olup olmaması sadece asfalt ve lastiklerinizle ilgili.

http://static.squarespace.com/static/51cdfc97e4b0d13e9248b3b7/t/53d90dade4b000ec4c0c8069/1406733744004/
 
Mtb frenlerinin Yol bisikletlerine göre çok daha iyi olduğunu düşünmekteyim. Mesafe anlamında bile. Doğruluğu hakkında kesin konuşamam ama kendi gözlemlemelerim için bunu söyleyebilirim.
 
@Çağrı Fatih Yamalı

Kuru yolda MTB freni dediğiniz hidrolik disklerin yol bisikleti freninden performans olarak farkı yok.
Ağırlık ve görüntü farkı yaratıyor sadece.
 
Ben daha önce mtbye ince teker takarak kullandim su an yol kullaniyorum. Hız konusunda çok büyük farklar yok gibi. Yol bisikleti ile 2x4 viteste duz yolda rahat 35 km ile giderken mtb ile fe 28-33 aralığında gidiyordum
 
@Berke Kazankaya

CST lastik ile dün ki istanbul yağmurunda (abartılacak kadar olmasa bile, akar haldeydi) frene bastım gibi durabildim. Ortalama hızım 35 Km bayır aşağı gidiyordum. Bunu yol bisikletinde elde edebilir miyiz peki ? Çünkü buradaki yorumlar ve bilgiler doğrultusunda gezi amaçlı bir yol bisikleti de almayı planlıyorumda.
 
@Çağrı Fatih Yamalı

Ben yol bisikleti kullanıcısıyım yağmurda 1 kere sürüş yaptım herhangi bir kayma yaşamadan 25-30 km hız ile düz yolda giderken kontrollü ve rahat bir şekilde durabiliyorum. Fren illa ki önemli bir faktördür ama lastik de bir o kadar önemli unutmayın ıslak yol lastikleri ayrı, arazi lastikleri ayrı bir sürü çeşit var.
 
Geri