Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Bursa Suryapı AVM Decathlon'da Hutchison Equinox/Epsilon (modelden tam emin değilim) 700x25 indirimdeydi 70 TL civarındaydı, ihtiyacı olan mağazadan bakabilir.

Dün gördüm, yeni lastik aldığım için ben almadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
Scudo
Yoo öyle birşey yazmamışım ki, neden? Farzı misal dedim. Kullanmakta olduğum lastikler 'Yarış' larda kullanılabilecek düzeyde ama ben kalkıpta en iyi, en baba yarış lastiği bu demedim. Sadece şu yarış lastikleri en fazla 3-4 k kullanılır sonra at çöpe gibi bir algı oluşmuş, ona istinaden böyle bir paylaşım yaptım.
Anladın?
En baba yarış lastikleriyle ilgili verdiğim bir örneği misal alıp en baba yarış lastiği olmayan bir lastikten örnek vermişsin, anladın?
4000s2, Schwalbe pro one gibi çoğumuzun kullandığı "iyi" yarış lastiklerinin ömrü zaten 5-8k arası, buna karşıt bir şey söylemedim, @srdrmrs 'ın bahsettiği gibi "en baba" conti tt seviyesindeki lastiklerin et kalınlığı 1.5-2 mm arasında ve onları 3-4k km kullanabiliyorsun, 4000s2, pro one, pro 4 SC gibi lastiklerin 3mm civarında, ömürleri de aynı şekilde orantılı.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: Ceyhun Özkan
@Jacksochi Ben yanlış anlamışım o vakit, kusuruma bakma.
 
@Ceyhun Özkan Önemli değil yeter ki bir şeyler katalım birbirimize.
@ramkar 35lik bir lastik 25likten sonra mtb'ye geçmiş hissiyatı verir ama konforda çok önemli olan bir etken de lastik basıncı. Bisikletinizle beraber toplam ağırlığınız kaç kilo? 25c lastik ve 75 kilo kullanıcı 10 kilo bisiklet için kaymak asfaltta 100 PSI yeterlidir, bozuk-soğuk asfaltta veya betonda, arnavut kaldırımında 90'a kadar düşebilir.
 
Yurtdisindan alacaksanız conti gatorskin i tek geçerim her bakımdan. 320 gr patlaması çok çok zor 2 yılda 2 kez patladı onada sivri bi pıtrak girmişti. Conti 4000 s2 de kullandım her turda patlayan schwalbe duranoda. Conti gatorhardshell de. Kesinlikle wired conti gatorskin 25 mm i al 10000 km gider inan. 5-6 binde ön arka degistirirsin sorunsuz gidersin her yolda hız antrenman a da uygundur bu lastiğe touring vs diyen salaktır zaten.Fiyatida uygundur nispeten.
 
Yurtdisindan alacaksanız conti gatorskin i tek geçerim her bakımdan. 320 gr patlaması çok çok zor 2 yılda 2 kez patladı onada sivri bi pıtrak girmişti. Conti 4000 s2 de kullandım her turda patlayan schwalbe duranoda. Conti gatorhardshell de. Kesinlikle wired conti gatorskin 25 mm i al 10000 km gider inan. 5-6 binde ön arka degistirirsin sorunsuz gidersin her yolda hız antrenman a da uygundur bu lastiğe touring vs diyen salaktır zaten.Fiyatida uygundur nispeten.
Her turda 4000s2 veya durano patlatıyorsanız ya her turunuzu asfalt-beton harici toprak-taşlık-mıcır vs yollarda yapıyorsunuz ya da aşırı şanssızsınız. 4000s2 yarış lastiği olmasına rağmen patlama direnci çok yeterli bir lastik, ben 75 kiloyum 25c 4000s2 kullanıyorum, gerektiğinde mıcıra da giriyorum, yol kenarındaki küçük camların üstünden geçerken düşünmüyorum bile. Arka lastiğim 7000km'de 1 kere patladı, ön lastiğim 5500de hiç patlamadı, yanaktan yarıldı. Bundan önceki setim de 6000 km'de max 4 kere patladı. Yüksek kilolu kullanıcılar için nasıl bir tecrübe olur bilemem.

@ramkar 20 kilo farkımız var ortalama 20 psi daha fazla basmanız lazım genel-geçer kural olarak, 110-120 psi'a denk gelir o da, 25c genişlik için bayağı yüksek bir değer, konforun düşük olması normal. Takabildiğiniz en geniş yol lastiğini öneririm, kadro 42 falan alıyorsa da 32-35 yeterlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hidiman ve ramkar
conti 4 mevsim veya schwalbe 1 iyidir. sakın Bridgestone gibi hafif diye ülke şartlarına uygun olmayan lastik alma. Bu lastiğin otomobildeki markasının güvenilirliğine dayanarak atek bisiklet satarak bizleri çok mağdur etti . kesesini doldurdu. 1600 kmde attım ..
 
Her turda 4000s2 veya durano patlatıyorsanız ya her turunuzu asfalt-beton harici toprak-taşlık-mıcır vs yollarda yapıyorsunuz ya da aşırı şanssızsınız. 4000s2 yarış lastiği olmasına rağmen patlama direnci çok yeterli bir lastik, ben 75 kiloyum 25c 4000s2 kullanıyorum, gerektiğinde mıcıra da giriyorum, yol kenarındaki küçük camların üstünden geçerken düşünmüyorum bile. Arka lastiğim 7000km'de 1 kere patladı, ön lastiğim 5500de hiç patlamadı, yanaktan yarıldı. Bundan önceki setim de 6000 km'de max 4 kere patladı. Yüksek kilolu kullanıcılar için nasıl bir tecrübe olur bilemem.

@ramkar 20 kilo farkımız var ortalama 20 psi daha fazla basmanız lazım genel-geçer kural olarak, 110-120 psi'a denk gelir o da, 25c genişlik için bayağı yüksek bir değer, konforun düşük olması normal. Takabildiğiniz en geniş yol lastiğini öneririm, kadro 42 falan alıyorsa da 32-35 yeterlidir.
Ben 87-88 kg ım. Kullandığım yol da urla izmir arası normal asfalt yol du genelde. Her turda 4000 s2 hiç kaçırmadan patlıyordu şaka gibi. Ön arka farketmiyordu benim yanlış psi basmam mümkün değil gözümün önünde 65 kg bi arkadaşımın aynı turda 2 kez patlayan 4000 s2 sini gördükten sonra şu an depoda çürümeye terk ettim bu lastikleri. Belki yeni 5000 ler iyidir deneyen bi tanidiklarimda olmadı ama hep söylenen gp4 season yumuşak hamurluda en iyisi ve uzun omurludur bi arkadaşım yine 85 kg 8000 km de 1 kez patladı demişti bende 4 season ı bu lastikler eskirse:) denemek isterim.
 
@Roadlover 5000'lerin ömrü ve dayanıklılıkları çok kötü, 2-3k km'de bir değiştiririm derseniz iyi bir seçenek olabilir.
 
IMG_20200621_111344.jpg
Rica etsem bu ölçü için bana lastik önerir misiniz? Bisiklet üstünde ortalama 120 kilo ağırlık var. Orijinal lastiği en ufak sivride patlıyor. 2 günde 2 patlak yaşattı. Değiştirmek istiyorum fakat bilgim yeterli değil.
 
Merhaba
28c lastik kullanan biri olarak 25c ye geçsem akıcılık anlamında ciddi bir fark hisseder miyim sizce ?
 
Merhaba
28c lastik kullanan biri olarak 25c ye geçsem akıcılık anlamında ciddi bir fark hisseder miyim sizce ?
Kullandığınız ve geçmek istediğiniz modeli belirtirseniz daha kolay yorum yapılabilir diye düşünüyorum.
 
Hocam aslında genel olarak aynı model de hissedilir fark olur mu merakım
vittoria corsa g2 kullanıyorum kafam da model değişikliği de var , hem akıcılığı hem de patlamaya dayanıklı bi model arıyorum . Nerdeyse baştan sona bu başlığı okudum aradığımı bulamadım , schvalbe one ve pirelli p zero arasıNdayım
 
Hocam aslında genel olarak aynı model de hissedilir fark olur mu merakım
vittoria corsa g2 kullanıyorum kafam da model değişikliği de var , hem akıcılığı hem de patlamaya dayanıklı bi model arıyorum . Nerdeyse baştan sona bu başlığı okudum aradığımı bulamadım , schvalbe one ve pirelli p zero arasıNdayım
One öneririm, kısa zamandır kullanıyorum ama 4000s2'den alışık olduğum akıcılık ve dayanıklılıktan eksik bir yanı yok gibi gözüküyor. 75-80 kilonun üstünde değilsen one, 4000s2, pro4 gibi 25c'si 27mm civarı olan bir lastikle (jantın genişliğinin c17 civarı ise bu ölçüde oluyor) akıcılıktan bir şey kaybetmeden(?) aerodinamik kazanç elde etmen mümkün, akıcılık kazanacağını pek zannetmiyorum, konfordan kaybedeceğin kesin. Jantın darsa veya o kiloların üstündeysen 28'le devam etmeni öneririm.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
schvalbe one ve pirelli p zero arasıNdayım
İkisini de kullandım.
İkisi de hafif, akıcı ve iyi yol tutan lastikler.
Pirelli 6000 km de bir
Schwalbe One 3000 kmde onbir kere patladı.
Pirelliler 6000 kmde olmasına rağmen daha baya bir dayanacak, onelar ise çabuk deforme oldu.
İkisi de katlanır olduğu halde Pirellileri söküp takmak, janta dengeli oturtmak çok kolay. Schwalbe one biraz inatçı bir lastik.
 
  • Beğen
Tepkiler: BirLebowski
Merhabalar iki dış lastik arasında kaldım size de sormak isterim cevaplarsanız eğer çok sevinirim. Michelin pro3 ve continental ultra sport2 fiyatları birbirine yakın 130 140 150 tl civarlarında ikisi de. bunlar arasında seçim yapmam gerekiyor sanırım 700x23 alacağım. ya da ne denk gelirse. Bu iki lastikten seçim yapmam gerek eğer nedeni ile cevap verebilirseniz çok sevinirim :) . He bir de michelin dynamic düşünüyorum kenarları kırmızı çifti 150 tl decathlondan bakabilirsiniz link atamıyorum yetkim yok sanırım. Bunu da düşünüyorum çok ucuz çünkü. Ama tanesi öbür micheline göre 90 gram ağır ve sert damak telli diyor. Yol tutuşu baya iyiymiş bu linkte olanın. Sert damak teli ile yumuşak damak teli arasında ne fark vardır bir de ne gibi avantaj dezavantajı vardır? Ve 700x23 ve ya 25 hangisini almam daha mantıklı olur. Bir şey daha soracağım michelin pro 3 service course ve michelin pro 3 arasında fark var mı varsa nedir service course ne demek yani. Lütfen tüm soruları nedenleri ile birlikte açıklayıp cevaplar mısınız. Teşekkür ederim şimdiden
 
Son düzenleme:
@kerimkuscu Merhaba. Benim ultra sporttan ağzım yandı kaç sefer patladı hatırlamıyorum Contiler biraz yanaktan gitmeye meyilli gibi Türkiye şartlarında sıkıntı sanki. Pro 3 derdim. Islak zeminde kullanacaksan Dynamic Sport a hiç bulaşma bence. Yabancı forumlara baktım course ile pro3 arasında çok fark yok course yarış için sınırlı sayıda üretilmiş gibi birşeyler yazmışlar tam olarak anlayamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerimkuscu
@kerimkuscu
Merhabalar iki dış lastik arasında kaldım size de sormak isterim cevaplarsanız eğer çok sevinirim. Michelin pro3 ve continental ultra sport2 fiyatları birbirine yakın 130 140 150 tl civarlarında ikisi de. bunlar arasında seçim yapmam gerekiyor sanırım 700x23 alacağım. ya da ne denk gelirse. Bu iki lastikten seçim yapmam gerek eğer nedeni ile cevap verebilirseniz çok sevinirim :) . He bir de michelin dynamic düşünüyorum kenarları kırmızı çifti 150 tl decathlondan bakabilirsiniz link atamıyorum yetkim yok sanırım. Bunu da düşünüyorum çok ucuz çünkü. Ama tanesi öbür micheline göre 90 gram ağır ve sert damak telli diyor. Yol tutuşu baya iyiymiş bu linkte olanın. Sert damak teli ile yumuşak damak teli arasında ne fark vardır bir de ne gibi avantaj dezavantajı vardır? Ve 700x23 ve ya 25 hangisini almam daha mantıklı olur. Bir şey daha soracağım michelin pro 3 service course ve michelin pro 3 arasında fark var mı varsa nedir service course ne demek yani. Lütfen tüm soruları nedenleri ile birlikte açıklayıp cevaplar mısınız. Teşekkür ederim şimdiden
Acaba başka fikri olan var mı ya da sorulara cevabı olan? teşekkür ederim.
 
Keşke denk ürünlerden oluşan bir anket eklenseymiş. Her mesajı okumak bir süre sonra beyin amortisörlerini etkisiz hale getiriyor.
 
Geri