Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

@kerimkuscu Conti kullanmadım o yüzden yorum yapamam ama çok dertli yorum okudum. Öte yandan kafam rahat olsun diyorsan Michelin Pro3' leri tercih edebilirsin. Doğru basınçta kullandığında kolay patlamıyor, akıcı ve en önemlisi yol tutuşu güven veren bir lastik.
 
Scudo
@kerimkuscu

Acaba başka fikri olan var mı ya da sorulara cevabı olan? teşekkür ederim.

Sert damak telli katlanmayan tip lastik anlamına geliyor. Katlanabilirler yumuşak damak telli. Taşınabilir ve daha hafif olmalarından dolayı daha makbul, ama katlanamayanlardan daha pahalı haliyle.

Michelin Pro 3 bu karşılaştırmada bence de tercih edilmesi gereken model. Kendim seçecek olsam 25 mm'i tercih ederim. Yuvarlanma direnci açısından yabancıların tabiriyle "25 mm is the new 23 mm"

(link) sitesine göz atmanızı tavsiye ederim. Sadece yuvarlanma direnci değil, ağırlıklar, koruma seviyeleri konusunda da bilgi veriyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: kerimkuscu
Sert damak telli lastiklerin üretimi daha kolay, maliyeti daha az; katlanabilir lastiğin hem işçiliği zor hem de uretim maliyeti daha pahali... mı?

Katlanır lastik telsiz olduğu icin hafif, telli lastik malûm telli olduğu için daha ağır.

Bu mudur, katlanabilen lastikler bunun için mi pahalı?



Üretimde işçilik maliyet olarak hemen hemen aynıysa neden sert damak telli lastikler daha yaygın ve daha ucuz?
 
Pro3 ler kilolu kullanıcıları biraz üzebilir ıslak performansı da ortayla kötü arasında patlak konusunda narin çabuk zarar görecek gibi duruyor ama hayret 1000 km deyim hiç patlamadı arka lastikte yan kısmında deformeler başladı bir tanede cam girmiş çıkardım onun deliği var ama yeni lastiği 700*25 pirelli p zero velo klasik görünümlü olanı deneyeceğim kışa doğru şimdilik elimizdekiyle devam...
231876 dosyayı görüntüle
Tabiki öyledir ama lastiğin fiyatı 150tl onu da düşünmek lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tuars07
Selamlar. Yeni pro 3'lerim ile 150km gibi bişey yaptım şimdilik memnunum. Yalnız şöyle bir soru var kafamda. 23c lastiklerde genelde 80-85 kilo adama bile 115psi gibi hava basıncı öneriyorlar. Ben 95 kiloyum pro 3' ün 23c modelinde maksimum psi 116 🙄
Yokuş çıkarken yavaşladığımda sanki lastiğin fazla sürtünme yaratıp durumu biraz daha zorlaştırdığını hissediyor gibiyim.
Demem o ki bu lastiği 130psi civarında kullanınız oldu mu?
 
Selamlar. Yeni pro 3'lerim ile 150km gibi bişey yaptım şimdilik memnunum. Yalnız şöyle bir soru var kafamda. 23c lastiklerde genelde 80-85 kilo adama bile 115psi gibi hava basıncı öneriyorlar. Ben 95 kiloyum pro 3' ün 23c modelinde maksimum psi 116 🙄
Yokuş çıkarken yavaşladığımda sanki lastiğin fazla sürtünme yaratıp durumu biraz daha zorlaştırdığını hissediyor gibiyim.
Demem o ki bu lastiği 130psi civarında kullanınız oldu mu?
Bu attığım görselde dediğiniz şeye bakabilirsiniz. Maksimum değer 116 dediğinize göre aman hocam yapmayın yanarız : ) Attığım görsel Michelin marka lastikler içindir başka marka lastiklerde değişebiliyor sanırım.
 

Dosyalar

  • O9WIL.jpg
    O9WIL.jpg
    244,4 KB · Okunma: 51
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Bu attığım görselde dediğiniz şeye bakabilirsiniz. Maksimum değer 116 dediğinize göre aman hocam yapmayın yanarız : ) Attığım görsel Michelin marka lastikler içindir başka marka lastiklerde değişebiliyor sanırım.
Biliyorum baktım bu grafiğe. Vittoria'ların maksimum psi'ları yüksek oluyor keşke Vittoria alsaydım 🙄 Çok yanmalıkta bir durum yok en çok kenardan patlar zamanla :koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: kerimkuscu
@Metal06
Pirelli P Zero Velo'yu tavsiye ederim.Yol tutuşu çok iyi olan ,hafif ve çok akıcı bir lastik.Kolay patlar diyordum ama 6000 kmde bir patlak yaşadım.5000 km dayansın diyordum,6000 i geçtim ama daha çok kullanabilirim.

Schwalbe One kullandım, bu da aynı Pirelli gibi akıcı hızlı ve iyi yol tutan bir lastik.Bu lastik daha az patlar diyordum 3000 kmde 11 (onbir) kere patladıo_O ,umduğumdan daha hızlı deforme oldu.Ben de emekli ettim.
Maşallah araba lastiği fiyatına x2 dedinmi 800tl bu ne fiyatlar yahu???

80tl ye vittoria zaffiro slick aldım ıslak yola gelmez onun harici misss
 
@Metal06
Pirelli P Zero Velo'yu tavsiye ederim.Yol tutuşu çok iyi olan ,hafif ve çok akıcı bir lastik.Kolay patlar diyordum ama 6000 kmde bir patlak yaşadım.5000 km dayansın diyordum,6000 i geçtim ama daha çok kullanabilirim.

Schwalbe One kullandım, bu da aynı Pirelli gibi akıcı hızlı ve iyi yol tutan bir lastik.Bu lastik daha az patlar diyordum 3000 kmde 11 (onbir) kere patladıo_O ,umduğumdan daha hızlı deforme oldu.Ben de emekli ettim.
Pirelli p zero Velo aldım hatta yanları kahverengi olan klasik modeli , hafta sonuna kadar deneyeceğim
 
Lastik alacaksanız kesinlikle indirim dönemlerinde yurtdışından (wiggle merlin) alın bence. gerçekten TR fiyatının yarısı tüm vergi,resim,haraçlara rağmen.
 
Lastik alacaksanız kesinlikle indirim dönemlerinde yurtdışından (wiggle merlin) alın bence. gerçekten TR fiyatının yarısı tüm vergi,resim,haraçlara rağmen.
Net yarı yarıya uyguna geliyor ve çeşit çok haklısınız
 
Ben wiggle'dan 380 liraya bir çift rubino pro ıv g2.0 aldım. Herşey dahil. İndirimde de değildi.
 
Schwalbe Durano Telli 700X32 Lastik almak istiyorum, bisikletim bisan all trail eco. Jant ölçülerim ertro 622x20 . Tavsiye eder misiniz ya da öneriniz olur mu ?
Genelde asfaltta kullanıyorum,neredeyse hiç çakıl yol gitmiyorum.
 
Bu Lastik işi bela bir işmiş.

Daha önceki bisikletimde (triban 520) Michelin Dynamic Sport vardı. 550 600 km kadar sürdüm toplamda. Açıkçası çok memnundum. Hiç patlamadı. Kaldı ki bozuk yollara girmek zorunda kaldığım da oldu, parke taşında sürdüğümde oldu.

Şu anki bisikletimde Schwalbe One V Guard var. Genele bakarsak neredeyse hep asfalt ve yol kenarından gittim. 190 km sürdüm. Geçen gün 100 kmlik uzun bir tura çıktım. Tam 40. Km de bir terslik hissettim. Baktım ki lastik inmiş. Patlak mı inik mi diye (bir de yol kenarı uygun değildi durmaya) iki kere hava basıp 47. Km de mola verdim. İç lastiği değiştirdim. Yalnız lastik üstünde aşağıdaki gibi bir yarık vardı.

20200712_175540.jpg

Neyse Decathlon'dan aldığım iç lastiği taktım. Dönüşe geçtim. 50 km sonra eve vardığımda hafif bir yumuşama var gibi geldi. Iç lastiği değistirirken mümkün mertebe içinde çapak ya da başka bir şey kalmamasına dikkat ettim. Normalde hep 100 psi basarım her tur öncesi ayak pompası ile. Her ne kadar yanımda taşıdığım el pompası gostergeli de olsa belki 100 psi olmamıştır.

Neyse,eve geldim. Ve ertesi gün bir baktım ki lastik yine inik. Bayağı canım sıkıldı çünkü henüz 300km kullandığım lastik, yarılma yüzünden iç lastiği patlatiyorsa masraf çıkartacak diye düşündüm.

Hem iki iç lastiği hem de normal lastiği komple alıp bisikletçiye götürdüm. Ilk patlayan iç lastikte daha buyük, beni eve getirip zamanla inen ikinci iç lastikte daha küçük bir patlak yamandı. Bisikletçi lastikteki yarığın önemli olmadığını, en dibe kadar pek ulaşmadığını söyledi.

Fakat benim midem bulandı. Çünkü performans sürüşü yapıyorum, sportif amaçlı kullanıyorum. Oluşabilecek bir patlak ya beni riske atar ya da en azından antremanı mahveder.

Böyle hasar almış bir lastiği kullanan var mıdır acaba? Patlak lastik konusunda tamiri için sordum sağolsunlar arkadaşlar bir kaç tavsiyede bulundu ama bisikletçi bir şey yapmadı.

Konunun başında ne olursa olsun ağır lastiğin ülkemiz yol şartlarına daha uyumlu olduğu konuşulmuş. Sanki doğru gibi. Bir tarafta 600 km sıkıntısız kullandığım ağır michelin dynamic sport, diğer tarafra 250 km de sorun çıkartan hafif schwalbe one v guard.

Lastik almak için biraz bakındım. Michelin pro4 service course, continental 5000 gibi seçenekleri düşündüm ama biraz araştırınca sahip olduğum lastiklerin bir çok açıdan iyi olduğunu gördüm. Ben de memnundum zaten. O yüzden en azından daha az masrafa girmek için tek lastik alıp taksam sorun olur mu merak ediyorum.
 
Bu Lastik işi bela bir işmiş.

Daha önceki bisikletimde (triban 520) Michelin Dynamic Sport vardı. 550 600 km kadar sürdüm toplamda. Açıkçası çok memnundum. Hiç patlamadı. Kaldı ki bozuk yollara girmek zorunda kaldığım da oldu, parke taşında sürdüğümde oldu.

Şu anki bisikletimde Schwalbe One V Guard var. Genele bakarsak neredeyse hep asfalt ve yol kenarından gittim. 190 km sürdüm. Geçen gün 100 kmlik uzun bir tura çıktım. Tam 40. Km de bir terslik hissettim. Baktım ki lastik inmiş. Patlak mı inik mi diye (bir de yol kenarı uygun değildi durmaya) iki kere hava basıp 47. Km de mola verdim. İç lastiği değiştirdim. Yalnız lastik üstünde aşağıdaki gibi bir yarık vardı.

234017 dosyayı görüntüle

Neyse Decathlon'dan aldığım iç lastiği taktım. Dönüşe geçtim. 50 km sonra eve vardığımda hafif bir yumuşama var gibi geldi. Iç lastiği değistirirken mümkün mertebe içinde çapak ya da başka bir şey kalmamasına dikkat ettim. Normalde hep 100 psi basarım her tur öncesi ayak pompası ile. Her ne kadar yanımda taşıdığım el pompası gostergeli de olsa belki 100 psi olmamıştır.

Neyse,eve geldim. Ve ertesi gün bir baktım ki lastik yine inik. Bayağı canım sıkıldı çünkü henüz 300km kullandığım lastik, yarılma yüzünden iç lastiği patlatiyorsa masraf çıkartacak diye düşündüm.

Hem iki iç lastiği hem de normal lastiği komple alıp bisikletçiye götürdüm. Ilk patlayan iç lastikte daha buyük, beni eve getirip zamanla inen ikinci iç lastikte daha küçük bir patlak yamandı. Bisikletçi lastikteki yarığın önemli olmadığını, en dibe kadar pek ulaşmadığını söyledi.

Fakat benim midem bulandı. Çünkü performans sürüşü yapıyorum, sportif amaçlı kullanıyorum. Oluşabilecek bir patlak ya beni riske atar ya da en azından antremanı mahveder.

Böyle hasar almış bir lastiği kullanan var mıdır acaba? Patlak lastik konusunda tamiri için sordum sağolsunlar arkadaşlar bir kaç tavsiyede bulundu ama bisikletçi bir şey yapmadı.

Konunun başında ne olursa olsun ağır lastiğin ülkemiz yol şartlarına daha uyumlu olduğu konuşulmuş. Sanki doğru gibi. Bir tarafta 600 km sıkıntısız kullandığım ağır michelin dynamic sport, diğer tarafra 250 km de sorun çıkartan hafif schwalbe one v guard.

Lastik almak için biraz bakındım. Michelin pro4 service course, continental 5000 gibi seçenekleri düşündüm ama biraz araştırınca sahip olduğum lastiklerin bir çok açıdan iyi olduğunu gördüm. Ben de memnundum zaten. O yüzden en azından daha az masrafa girmek için tek lastik alıp taksam sorun olur mu merak ediyorum.
Bu tarz yarık lastikle hatta lastiklerle bisikleti kullandım. Güvenliği tartışılır ama kullandım. Sonra bir kere daha yarılınca foruma danıştım ve michelin pro 3 almaya karar verdim. Kullanılıyor dediğim gibi ama güvenliği tartışılacak bir konu. İyi sürüşler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
Bu Lastik işi bela bir işmiş.

Daha önceki bisikletimde (triban 520) Michelin Dynamic Sport vardı. 550 600 km kadar sürdüm toplamda. Açıkçası çok memnundum. Hiç patlamadı. Kaldı ki bozuk yollara girmek zorunda kaldığım da oldu, parke taşında sürdüğümde oldu.

Şu anki bisikletimde Schwalbe One V Guard var. Genele bakarsak neredeyse hep asfalt ve yol kenarından gittim. 190 km sürdüm. Geçen gün 100 kmlik uzun bir tura çıktım. Tam 40. Km de bir terslik hissettim. Baktım ki lastik inmiş. Patlak mı inik mi diye (bir de yol kenarı uygun değildi durmaya) iki kere hava basıp 47. Km de mola verdim. İç lastiği değiştirdim. Yalnız lastik üstünde aşağıdaki gibi bir yarık vardı.

234017 dosyayı görüntüle

Neyse Decathlon'dan aldığım iç lastiği taktım. Dönüşe geçtim. 50 km sonra eve vardığımda hafif bir yumuşama var gibi geldi. Iç lastiği değistirirken mümkün mertebe içinde çapak ya da başka bir şey kalmamasına dikkat ettim. Normalde hep 100 psi basarım her tur öncesi ayak pompası ile. Her ne kadar yanımda taşıdığım el pompası gostergeli de olsa belki 100 psi olmamıştır.

Neyse,eve geldim. Ve ertesi gün bir baktım ki lastik yine inik. Bayağı canım sıkıldı çünkü henüz 300km kullandığım lastik, yarılma yüzünden iç lastiği patlatiyorsa masraf çıkartacak diye düşündüm.

Hem iki iç lastiği hem de normal lastiği komple alıp bisikletçiye götürdüm. Ilk patlayan iç lastikte daha buyük, beni eve getirip zamanla inen ikinci iç lastikte daha küçük bir patlak yamandı. Bisikletçi lastikteki yarığın önemli olmadığını, en dibe kadar pek ulaşmadığını söyledi.

Fakat benim midem bulandı. Çünkü performans sürüşü yapıyorum, sportif amaçlı kullanıyorum. Oluşabilecek bir patlak ya beni riske atar ya da en azından antremanı mahveder.

Böyle hasar almış bir lastiği kullanan var mıdır acaba? Patlak lastik konusunda tamiri için sordum sağolsunlar arkadaşlar bir kaç tavsiyede bulundu ama bisikletçi bir şey yapmadı.

Konunun başında ne olursa olsun ağır lastiğin ülkemiz yol şartlarına daha uyumlu olduğu konuşulmuş. Sanki doğru gibi. Bir tarafta 600 km sıkıntısız kullandığım ağır michelin dynamic sport, diğer tarafra 250 km de sorun çıkartan hafif schwalbe one v guard.

Lastik almak için biraz bakındım. Michelin pro4 service course, continental 5000 gibi seçenekleri düşündüm ama biraz araştırınca sahip olduğum lastiklerin bir çok açıdan iyi olduğunu gördüm. Ben de memnundum zaten. O yüzden en azından daha az masrafa girmek için tek lastik alıp taksam sorun olur mu merak ediyorum.
Benim lastiğime (700x38 Schwalbe G-one speed) 300-400 kmlerdeyken akıllı vida girmişti. Aynı buna benzer ve tam yola gelen kısmında 2-3mm şekilde bir yarık oluştu. İçten kendinden yapışkanlı bir yama ile yamayarak onun üzerine yaklaşık 1000km daha gittim ve bir problem yaşamadım. Lastiğinizin tpi değeri yüksek ise ben bir şey olacağını sanmam. Ama olmaz diye de bir şey yok, sonuçta lastiğin orası yara almış bir şekilde, oraya gelen en küçük bir cisim sıkıntı yaratabilir.

Dynamic sportlar sert hamurlu olduğu için onlarda bu tip sorun yaşamamanız daha olası. Hamur ne kadar yumuşak ve tpi o kadar az olunca bu tip şeyler olabiliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo yumusak hamurlu lastiklerde bu tarz kesikler olacaktir. Sivi conta ile bu delikleri kapatabilirsiniz. Pirelli lastikerimin son zamanlarinda bu sekilde kesikleri sivi conta ile cokca kapatmisimdir. Yine sizin tercihiniz tabi ama deneyebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo Zefal Z-Liner takın ve lastikler paramparça olana kadar binin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceasar Bravo
@Ceasar Bravo yumusak hamurlu lastiklerde bu tarz kesikler olacaktir. Sivi conta ile bu delikleri kapatabilirsiniz. Pirelli lastikerimin son zamanlarinda bu sekilde kesikleri sivi conta ile cokca kapatmisimdir. Yine sizin tercihiniz tabi ama deneyebilirsiniz.
Hocam bu sıvı conta nedir tam olarak? Nerden bulabilirim?

@Ceasar Bravo Zefal Z-Liner takın ve lastikler paramparça olana kadar binin.

Bahsettiğiniz şey iç lastik ve dış lastik içine takılan bant sanırım hocam değil mi? Bisikletçiye bu tarz bir bant taksak mı dedim lastik zırhlı dedi ama dediginizi yapsam kafam rahat eder aslında.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Geri