Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Arkadaşlar yol bisikletinde tubeless deneyimi olan var mı? Yeni alacağım bisiklet hazır tubeless seti ile geliyor. Mtb bisikletimde hali hazırda tubeless kullanıyorum 2 senedir, oldukça memnunum. Giant gavia ac1 tubeless lastik nasıldır? Eski bisikletimde conti ultrasport kullandım 3000km civarında kaymalar başlamıştı.
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar.conti.ultra sport arka lastiğini değiştiricem.on ve arka lastiğin farklı marka olması bir sorun yaratırmı?
Hızdan ziyade dayanıklı bir lastik arıyorum,150 tl civarı bütçem var pro 3 niyetlendim ama zorlayıp pro 4 mu alsam diye kararsız kaldım.150 tl civarı önerebileceğiniz dayanıklı bir lastik varmıdır...
Teşekkürler.
 
@Ekincan33 Diğer konulardan da bildiğiniz üzere benim bisikletim de Gavia lastikler mevcuttu 5000 km kullanım da üzerinde delikler oluşmaya başladı son turumda da sıvı kapatmayınca iç lastik takıp bir müddet o şekilde kullandım ki iç lastik takmak çok kolaymış. Yanınıza iç lastik alırsanız (bir de içindeki sıvıyı temizlemek için bez) sıvının kapatmadığı yerlerde iç lastiği takıp devam edebilirsiniz. Konfor açısından üst düzey bir lastik (kalınlığı da önemli etmen) Siz de bir müddet bu şekilde kullanıp daha sonra jantla beraber kenara kaldırıp hem jant hem lastik değişimi yapabilirsiniz. Ben de eski bisikletim Fuji Sportif 1.3 te Conti Ultrasport kullandım. Yumuşak hamurlu olmasından kaynaklı çok fazla yırtık oluştu yüzeyinde. Yuvarlanması, yol tutuşu fiyatına göre çok iyi bir lastik olmasına göre ömrü Türkiye yollarına göre çok kısa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Tekrar sorayım...cont.ultra sport 2 kullanıyorum 700×25 ebat.
Son dönemde arka lastiğim çok patlamaya başladı. Ömrü doldu muhtemelen...
Ön lastik başka,arka lastik başka marka olmasının sakıncası olabilirmi?
150 TL bütçe belirledim, patlamaya dayanıklı olsun istiyorum michelin pro 3 ya da lugano endurance seçeneklerim arasında
Decatlonda 250tl ye pro4 var zorlayıp önümü alsam karasız kaldım.daha önce bu lastikleri kullanan arkadaşların tavsiyesine ihtiyacım var.
Önerebileceğiniz başka lastikler varsa da memnun olurum.
 
Tekrar sorayım...

Madem isme özel cevap bekliyor, önceki yazılanları okumak istemiyorsunuz, cevaplayalım :)
Ön arka farklı lastik olmasının sakıncası yok.
Ne kadar ekmek, o kadar köfte. Fiyat arttıkça lastik kalitesi yükselir.
30 sayfa boyunca kullanıcılar tavsiyelerini yazdılar, inceleyiniz, saydığınız modeller ve çok daha fazlası önceki sayfalarda ;)
 
@mazhar
36000 km.'de taktığım Michelin Pro3'leri hala kullanıyorum. Dün 45000 km.'yi geçtim kendileri ile.(Yani 9000 km.'deler)
Dün ki sürüş sonunda Pro 3'ler ile 10000'i devirdik. Lastiklerin yüzeye temas eden birkaç noktasında ufak kesikler mevcut ama şuan için ne patlama direncine ne de yol tutuş ve performansına etki eden bir sorun değil. Yolum düşünce Decathlon'dan bir çift almayı düşünüyorum. Mevcut lastikleri de yol tutuşları azalana kadar kullanırım. Demem o ki bu fiyata bu kalite zor, ama keşke Decathlon 25 mm olanını da getirse. Eğer bütçeniz elveriyorsa Pro 4 daha iyi bir tercih olur. Kullanıp memnun kalanlar vardı forumda.
 
Yahu hep söylüyoruz anlatamıyoruz. Kardeşim niye schwalbe one alıp 190 km uzun tura çıkarsınız ki. Şaka misiniz siz? Schwalbe one conti 4000 s2 hepsi pist lastiğidir.bu lastiklerle şehirler arası vs yol yapılmaz. 190 km performans sürüşü yapamazsın. Sen tdf yarışçısı vb.degilsin. madem hizli hemde yumusak hamurlu ve dayanikli lastik istiyorsunuz conti gp 4 season veya conti gatorskin veya gatorhardshell katlanir alacaksiniz. Hem patlamazlar hemde oyle 300-500 km gidince eskiyip yarilmazlar. Bu 3 unden 2 sini kullandim. Benimkiler telli yani wired olanlardi ve aralarinda 60-70 gr fark vardi. Yumusak hamurlular 250-270 gr civarlarinda wired gatorskin ise 310 gr. Yukusak hamurlu olanlarla 4000 s2 arasinda cok fark var diyen cidden yalan soyluyordur. 4000 s2 de kullandim ve her turda nerdeyse patlattim ben 88 kg ım bide. Al bi 4 season bak keyfine yada gatorskin. Adam 190 km performans suruşü yapiyorum diyo bide valla atılır ama bu kadar atılmaz. Sanarsin adam pinarello dogma f12 disc suruyor yada cervelo p5x. Kaldı ki be pinarello angliru da kullandım gator hardshell ile bana misin demedi inanın. Wiggle merlin bakın ve ucuz bulduğunuzu alın en az 10000 km lastik işinide unutun keyfinize bakın.
 
Madem isme özel cevap bekliyor, önceki yazılanları okumak istemiyorsunuz, cevaplayalım :)
Ön arka farklı lastik olmasının sakıncası yok.
Ne kadar ekmek, o kadar köfte. Fiyat arttıkça lastik kalitesi yükselir.
30 sayfa boyunca kullanıcılar tavsiyelerini yazdılar, inceleyiniz, saydığınız modeller ve çok daha fazlası önceki sayfalarda ;)
Hocam bi dovmedigin kalmış...😊 ( emoji ekliyim sevimli olsun)
Laf sokmak için bu kadar zahmete girmeseydin yormuşuz seni...
 
Yahu hep söylüyoruz anlatamıyoruz. Kardeşim niye schwalbe one alıp 190 km uzun tura çıkarsınız ki. Şaka misiniz siz? Schwalbe one conti 4000 s2 hepsi pist lastiğidir.bu lastiklerle şehirler arası vs yol yapılmaz. 190 km performans sürüşü yapamazsın. Sen tdf yarışçısı vb.degilsin. madem hizli hemde yumusak hamurlu ve dayanikli lastik istiyorsunuz conti gp 4 season veya conti gatorskin veya gatorhardshell katlanir alacaksiniz. Hem patlamazlar hemde oyle 300-500 km gidince eskiyip yarilmazlar. Bu 3 unden 2 sini kullandim. Benimkiler telli yani wired olanlardi ve aralarinda 60-70 gr fark vardi. Yumusak hamurlular 250-270 gr civarlarinda wired gatorskin ise 310 gr. Yukusak hamurlu olanlarla 4000 s2 arasinda cok fark var diyen cidden yalan soyluyordur. 4000 s2 de kullandim ve her turda nerdeyse patlattim ben 88 kg ım bide. Al bi 4 season bak keyfine yada gatorskin. Adam 190 km performans suruşü yapiyorum diyo bide valla atılır ama bu kadar atılmaz. Sanarsin adam pinarello dogma f12 disc suruyor yada cervelo p5x. Kaldı ki be pinarello angliru da kullandım gator hardshell ile bana misin demedi inanın. Wiggle merlin bakın ve ucuz bulduğunuzu alın en az 10000 km lastik işinide unutun keyfinize bakın.
Yuvarlanma direnci diye bir kavram da var. Sizin için önemli olmasa bile onu da dikkate alanlar var.
4season ve gatorshell lastikler, birçok zırhlı lastiklerde olduğu gibi, yüksek yuvarlanma direncine sahipler. Herkese hitap etmeyebilirler.
Günde atıyorum 15 saat pedal çeviren adam, "yahu sürüşün bir saati sadece lastik watt farkına gidiyor, başka lastikle 14 saat sürerdi" diyebilir. Demeyebilir de :)

Şu an bisikletimde 23mm Schwalbe One takılı. İçinde Zefal Zliner var. 200+ ve 300+km.lik en az on tur yaptım bunlarla ve sıfır patlak var. Yani fena lastik değiller -bence- ;)
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Yahu hep söylüyoruz anlatamıyoruz. Kardeşim niye schwalbe one alıp 190 km uzun tura çıkarsınız ki. Şaka misiniz siz? Schwalbe one conti 4000 s2 hepsi pist lastiğidir.bu lastiklerle şehirler arası vs yol yapılmaz. 190 km performans sürüşü yapamazsın. Sen tdf yarışçısı vb.degilsin. madem hizli hemde yumusak hamurlu ve dayanikli lastik istiyorsunuz conti gp 4 season veya conti gatorskin veya gatorhardshell katlanir alacaksiniz. Hem patlamazlar hemde oyle 300-500 km gidince eskiyip yarilmazlar. Bu 3 unden 2 sini kullandim. Benimkiler telli yani wired olanlardi ve aralarinda 60-70 gr fark vardi. Yumusak hamurlular 250-270 gr civarlarinda wired gatorskin ise 310 gr. Yukusak hamurlu olanlarla 4000 s2 arasinda cok fark var diyen cidden yalan soyluyordur. 4000 s2 de kullandim ve her turda nerdeyse patlattim ben 88 kg ım bide. Al bi 4 season bak keyfine yada gatorskin. Adam 190 km performans suruşü yapiyorum diyo bide valla atılır ama bu kadar atılmaz. Sanarsin adam pinarello dogma f12 disc suruyor yada cervelo p5x. Kaldı ki be pinarello angliru da kullandım gator hardshell ile bana misin demedi inanın. Wiggle merlin bakın ve ucuz bulduğunuzu alın en az 10000 km lastik işinide unutun keyfinize bakın.

Bu konuda hem deneyimli hemde bilgili olduğunuz aşikar. F/P (fiyat performans) tavsiye yol bisikleti lastikleriyle ilgili "güncel" bir başlık açsanız ne iyi olurdu. Onca araştırmama rağmen şu an hangisini almak lazım açıkçası karar veremiyorum. "Tamam işte bu" diyorum, çok geçmiyor daha iyisini tavsiye ediyorlar veya ürünün yamuğu çıkıyor. Sanıyorum herkesin arzusu ortak: patlama karşı dirençli ve uzun ömürlü bir lastik.
 
Bu konuda hem deneyimli hemde bilgili olduğunuz aşikar. F/P (fiyat performans) tavsiye yol bisikleti lastikleriyle ilgili "güncel" bir başlık açsanız ne iyi olurdu. Onca araştırmama rağmen şu an hangisini almak lazım açıkçası karar veremiyorum. "Tamam işte bu" diyorum, çok geçmiyor daha iyisini tavsiye ediyorlar veya ürünün yamuğu çıkıyor. Sanıyorum herkesin arzusu ortak: patlama karşı dirençli ve uzun ömürlü bir lastik.

Başkalarının kullanım tarzı, kullanım ortamı aynı olmayabilir. Başkalarının tecrübeleri önemli olsa da ben çok takılmayanlardanım.

Bende yeni bir takım lastik alcam ve ilk kıstasım bana ne kadar zamanda ulaşıcağı ve ödeyeceğim para.

Avrupa menşeili sitelerden alcağım için Tr’deki tek lastik fiyatına bu sitelerden takım lastik alabiliyoruz.

Size tavsiyem gözünüze kestirdiğiniz bi takım lastiği alın deneyimleyin, hangi yönü eksik geldiyse size aynı firmanın bi tık üstü lastiğiyle devam edin.
 
Başkalarının kullanım tarzı, kullanım ortamı aynı olmayabilir. Başkalarının tecrübeleri önemli olsa da ben çok takılmayanlardanım.

Bende yeni bir takım lastik alcam ve ilk kıstasım bana ne kadar zamanda ulaşıcağı ve ödeyeceğim para.

Avrupa menşeili sitelerden alcağım için Tr’deki tek lastik fiyatına bu sitelerden takım lastik alabiliyoruz.

Size tavsiyem gözünüze kestirdiğiniz bi takım lastiği alın deneyimleyin, hangi yönü eksik geldiyse size aynı firmanın bi tık üstü lastiğiyle devam edin.

Hakkınız var fakat hemen herkesin tecrübe edeceği şartlar aynı gibi... Buradaki asfaltla başka şehrin asfaltı arasında ciddi fark olacağını sanmıyorum. Demek istediğim, üç aşağı beş yukarı ihtiyaç duyulan lastikler bu tavsiye ve tecrübeler sonrası tahmin edilebilir; tabi sorun hangi markanın hangi lastikleri var bunu bilmek... Topluca Cont. Mich. Pirelli gibi öne çıkan markaların "güncel" f/p lastikleri sıralanabilir. En azından kafamızda bir fikir oluşur diye düşünüyorum :) Daha sonra nereden almak gerekir bu aşamaya geçilir.

Biraz hazırcılık gibi görünse de cidden öyle değil. Konular eski ve çok fazla bilgi kirliliği var.
Bu arada şu ürünün fiyatı özelliğine göre çok iyi değil mi? 25 mi bu anlamadım: (link)
 
Hakkınız var fakat hemen herkesin tecrübe edeceği şartlar aynı gibi... Buradaki asfaltla başka şehrin asfaltı arasında ciddi fark olacağını sanmıyorum. Demek istediğim, üç aşağı beş yukarı ihtiyaç duyulan lastikler bu tavsiye ve tecrübeler sonrası tahmin edilebilir; tabi sorun hangi markanın hangi lastikleri var bunu bilmek... Topluca Cont. Mich. Pirelli gibi öne çıkan markaların "güncel" f/p lastikleri sıralanabilir. En azından kafamızda bir fikir oluşur diye düşünüyorum :) Daha sonra nereden almak gerekir bu aşamaya geçilir.

Biraz hazırcılık gibi görünse de cidden öyle değil. Konular eski ve çok fazla bilgi kirliliği var.
Bu arada şu ürünün fiyatı özelliğine göre çok iyi değil mi? 25 mi bu anlamadım: (link)

İlk izlenimi çok ağır...
 
Hakkınız var fakat hemen herkesin tecrübe edeceği şartlar aynı gibi... Buradaki asfaltla başka şehrin asfaltı arasında ciddi fark olacağını sanmıyorum. Demek istediğim, üç aşağı beş yukarı ihtiyaç duyulan lastikler bu tavsiye ve tecrübeler sonrası tahmin edilebilir; tabi sorun hangi markanın hangi lastikleri var bunu bilmek... Topluca Cont. Mich. Pirelli gibi öne çıkan markaların "güncel" f/p lastikleri sıralanabilir. En azından kafamızda bir fikir oluşur diye düşünüyorum :) Daha sonra nereden almak gerekir bu aşamaya geçilir.

Biraz hazırcılık gibi görünse de cidden öyle değil. Konular eski ve çok fazla bilgi kirliliği var.
Bu arada şu ürünün fiyatı özelliğine göre çok iyi değil mi? 25 mi bu anlamadım: (link)

O listenin hazırı şurada var:
(link)

Biz de buradan bilgileniyoruz.
 
Yuvarlanma direnci diye bir kavram da var. Sizin için önemli olmasa bile onu da dikkate alanlar var.
4season ve gatorshell lastikler, birçok zırhlı lastiklerde olduğu gibi, yüksek yuvarlanma direncine sahipler. Herkese hitap etmeyebilirler.
Günde atıyorum 15 saat pedal çeviren adam, "yahu sürüşün bir saati sadece lastik watt farkına gidiyor, başka lastikle 14 saat sürerdi" diyebilir. Demeyebilir de :)

Şu an bisikletimde 23mm Schwalbe One takılı. İçinde Zefal Zliner var. 200+ ve 300+km.lik en az on tur yaptım bunlarla ve sıfır patlak var. Yani fena lastik değiller -bence- ;)
Benim için yuvarlanma direnci ve hiz önemli olmasa yanlış anlaşılmasın fakat pinarello angliru veya 2 tane farklı campy jant mi alırım? 23 mm ile 25 mm çok farkeder fakat 23 mm çok çok daha kısa omurludurler. Bunu ben değil uzmanlar söylüyor road cc incelemelerinde bunlar zaten var. Gatorhardshell de bi derece fakat gp 4 seasonda fark olmaz yok denecek kadar azdır bunu anladım diyen inan salliyordur. Burda şöyle de bir nokta var yuvarlanma direnci için iç lastiği de hafifletirsin. 4 season mı taktın iç lastiği superlight al. Ben cst superlight kullanıyorum 85 gr a sen paraya kıy latex schwalbe iç lastik al 65 gr a al sana daha düşük direnç. Dıştan patlamayacagi için iç lastiği superlight veya latex yapabilirsin. Ama hem iç hem dış en ufak korumasız olursa habire patlar. Bide kilon önemli ben 88 kg ım her turda 4000 s2 patlattım ve kaldırıp kutuya attım daha 500 km de bide. Hicbir lastigim kalmasa bile pist lastigini önermem. Haa paran coksa veya 60 kg isen al tabi her sezon 2 lastik eskit ama bence bu para bisiklete yada janta yatirilsa cok daha iyi olur. Bu kadar lastik watt farkına bakan adamın bence en önce üst seviye bir jant seti olmalı zaten. Herhangi bir rulmanlı değil karbona geçmiş mi yada shamal mı kullanıyor buna bakarım ben. Ha bunlar tamam sa watt farkı diyebilir ok derim yok değilse ona şunu sorarım. Ne watt ı hemserim?
 
schwalbe lugano endurance 700x25c kullanıyorum, 400km oldu neredeyse henüz iç lastik değiştirmedim :harika: patlayınca editlerim burayı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: okuyucuoptik
(link)


kullanan var mı, bunları sipariş geçicem büyük ihtimal
 
(link)
kullanan var mı, bunları sipariş geçicem büyük ihtimal
RATING: 2 / 5 TEST VERDICT: Not Recommended
(link)
Sürekli yırtılan Conti Ultrasport kadar bile dayanıklılık puanı alamamış :(
Ayrıca daha yavaş bir lastik. Zafiro serisi Vittoria'nın en giriş seviyesi modelleri. Çok ucuza bulmadıysanız uzak durun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Özkan
Bu konuda hem deneyimli hemde bilgili olduğunuz aşikar. F/P (fiyat performans) tavsiye yol bisikleti lastikleriyle ilgili "güncel" bir başlık açsanız ne iyi olurdu. Onca araştırmama rağmen şu an hangisini almak lazım açıkçası karar veremiyorum. "Tamam işte bu" diyorum, çok geçmiyor daha iyisini tavsiye ediyorlar veya ürünün yamuğu çıkıyor. Sanıyorum herkesin arzusu ortak: patlama karşı dirençli ve uzun ömürlü bir lastik.
Saol dostumda benim bilmek gibi bir iddaam yok. Ben tecrübelerimi söylüyorum. Eğer yumuşak hamurlu hızlı ve patlak korumalı bir lastik istiyorsan conti gp 4 season sana şimdiden hayırlı olsun. 50 gr daha ağırınada okeyim dersen conti gatorskin wired 25mm yok cok agir olmasin ama daha korumali olsun diyorsan conti gatorskin 25 mn folding al keyfine bak.
 
  • Beğen
Tepkiler: qtay
Geri