Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti lastik önerisi

Wiggle dan almıştım , 300 küsür TL ye gelmişti tanesi . P zero 3 model ;4 mevsim , normal ,yarış var . Ben düz p zero kullanıyorum 1000 km oldu patlak yaşamadım ,
Teşekkür ederim.
p zero race modeli continentalden lastik başına 17 € daha fazla.Ama güzel lastik hakkını vermek lazım.
 
Son düzenleme:
Scudo
Race modeli de patlak koruması zayıf olabilir ama hocam ben deki normal ben onu tavsiye ederim
 
Vittoria Corsa Speed G2.0 Road Tire
Continental Grand Prix 5000 Race Sealant

Hangi lastiği tercih ederdiniz ?

Açıkcası ikisini de tercih etmem. Hızlı olmak dışında oldukça kötü lastikler. Vittoria'dan başlayayım; patlak koruması olmayan, son derece ince ve yumuşak hamuru yoldaki tüm pislikleri üstüne yapıştıran bir lastik, dolayısıyla sürekli patlamaya mahküm. Bir arkadaşım bu lastiğin 2.0 olmayan eski versiyonunu "Nasıl olsa tubeless, patlak önleyici sıvı ile kullanacağım, patlasa ne olur" diyerek kullanmaya başladı ve pişman oldu; çünkü patlak önleyici deliği kapatana kadar bir miktar hava kaçıyor ve çok da uzun olmayan (80-100 km) sürüşte lastik 3-4 kere patlarsa içindeki havanın yarısı gitmiş oluyordu...

Continin de karkası 60 TPI yani takoz gibi bir lastik. Ayrıca weightweenies gibi forumlarda yol tutuşunun çok kötü olduğu ıslak yollarda sürekli kaydığına dair pek çok yorum var. Continental GP serisinin yol tutuşu zaten iyi değildir, bunun özellikle kötü olduğu konuşulduğuna göre bu bakından en kötü lastiklerin birisi.

Kısacası, uzun mesafe triatlon yarışları dışında hiç kullanılmaması gereken lastikler olduklarını düşünüyorum. Yol bisikleti için hızlı lastik arıyorsanız, çok pahalı olan specialized turbo cotton, veya narin olsa da (elbette vittoria corsa speed kadar değil) iyi kötü bir patlak koruması ve çok iyi yol tutuşu olan Michelin Power Competition daha iyi alternatifler. Özellikle tubeless istiyorsanız da Schwalbe Pro One var...

Valla bu continentala takıldım bende . Özellikle TL olan modeline.Tubular olana yani.P zero incelemedim bir bakayım onada.Siz nereden ve ne fiyata almıştınız sakıncası yoksa yazar mısınız ? Saygılar.
TL = TubeLess, tubular değil...
 
Açıkcası ikisini de tercih etmem. Hızlı olmak dışında oldukça kötü lastikler. Vittoria'dan başlayayım; patlak koruması olmayan, son derece ince ve yumuşak hamuru yoldaki tüm pislikleri üstüne yapıştıran bir lastik, dolayısıyla sürekli patlamaya mahküm. Bir arkadaşım bu lastiğin 2.0 olmayan eski versiyonunu "Nasıl olsa tubeless, patlak önleyici sıvı ile kullanacağım, patlasa ne olur" diyerek kullanmaya başladı ve pişman oldu; çünkü patlak önleyici deliği kapatana kadar bir miktar hava kaçıyor ve çok da uzun olmayan (80-100 km) sürüşte lastik 3-4 kere patlarsa içindeki havanın yarısı gitmiş oluyordu...

Continin de karkası 60 TPI yani takoz gibi bir lastik. Ayrıca weightweenies gibi forumlarda yol tutuşunun çok kötü olduğu ıslak yollarda sürekli kaydığına dair pek çok yorum var. Continental GP serisinin yol tutuşu zaten iyi değildir, bunun özellikle kötü olduğu konuşulduğuna göre bu bakından en kötü lastiklerin birisi.

Kısacası, uzun mesafe triatlon yarışları dışında hiç kullanılmaması gereken lastikler olduklarını düşünüyorum. Yol bisikleti için hızlı lastik arıyorsanız, çok pahalı olan specialized turbo cotton, veya narin olsa da (elbette vittoria corsa speed kadar değil) iyi kötü bir patlak koruması ve çok iyi yol tutuşu olan Michelin Power Competition daha iyi alternatifler. Özellikle tubeless istiyorsanız da Schwalbe Pro One var...


TL = TubeLess, tubular değil...
Teşekkürler bilgiler için. P zero hakkında bilginiz var mı ?
 
Teşekkürler bilgiler için. P zero hakkında bilginiz var mı ?
Ben de @PianoMan gibi düz (iç lastik ile kullanılan ve TT olmayan) P-Zero'yu kullandım. Oldukça memnun kaldığım bir lastik; yol tutuşu iyi, kolay patlamıyor, genel kullanım için çok iyi ancak bir önceki mesajımda bahsettiklerim kadar hızlı değil.

Tubeless olan P-zero Race ve onun patlak koruması olmayan versiyonu P-Zero Race SL hakkında fazla bilgim yok.
 
Ben de @PianoMan gibi düz (iç lastik ile kullanılan ve TT olmayan) P-Zero'yu kullandım. Oldukça memnun kaldığım bir lastik; yol tutuşu iyi, kolay patlamıyor, genel kullanım için çok iyi ancak bir önceki mesajımda bahsettiklerim kadar hızlı değil.



Tubeless olan P-zero Race ve onun patlak koruması olmayan versiyonu P-Zero Race SL hakkında fazla bilgim yok.

Sanırım tubuless olan modelini alacağım.Ama şu specialized bir araştırayım .Teşekkür ederim...
 
Merhaba, geçen ay bir çift schwalbe pro one tubeless lastik kullanmaya başlamıştım. Tubeless kullanmak için içine giant in gönderdiği latex sıvıyı kullanmıştım fakat hiç bir delik kapanmadı hava kaçırmaya devam etti. Dedim belki sıvı bayatlamıştır bir de joe's marka sıvı sipariş ettim ama sonuç yine aynı. Yanaktan da sırttanda hava çıkıyor. Sıvı hiç bir deliği kapatmıyor. Aynı sıvıyı mtb bisikletimde de kullanıyorum sorunsuz anında tıkıyor deliği. Lastik sorunlu diyeceğim ama iki lastikte aynı durumda. Akşam 100psi basıyorum sabah yere yapışmış oluyor. Ne yapsam bilemedim. Size danışmak istedim.
 
Merhaba, geçen ay bir çift schwalbe pro one tubeless lastik kullanmaya başlamıştım. Tubeless kullanmak için içine giant in gönderdiği latex sıvıyı kullanmıştım fakat hiç bir delik kapanmadı hava kaçırmaya devam etti. Dedim belki sıvı bayatlamıştır bir de joe's marka sıvı sipariş ettim ama sonuç yine aynı. Yanaktan da sırttanda hava çıkıyor. Sıvı hiç bir deliği kapatmıyor. Aynı sıvıyı mtb bisikletimde de kullanıyorum sorunsuz anında tıkıyor deliği. Lastik sorunlu diyeceğim ama iki lastikte aynı durumda. Akşam 100psi basıyorum sabah yere yapışmış oluyor. Ne yapsam bilemedim. Size danışmak istedim.
Jantın içini ve lastiklerin kenarını iyice temizlediniz mi acaba? Sıvıyı doldurmadan önce kaçırmadan şişmesi lazım lastiğin. Yani normal şiştiğini görmeden sıvı doldurmuyorum ben.
 
@Ekincan "Yanaktan da sırttanda hava çıkıyor" ve "Akşam 100psi basıyorum sabah yere yapışmış oluyor" demişsiniz. Hava ile beraber sıvı da çıkıyor mu? Çıkmıyorsa bir şeyi yanlış yapmışsınız demektir, çıkıyorsa da delikler sıvının kapatamayacağı kadar büyük demektir. Kesik şeklinde olmayan büyük delikleri şunun gibi ürünleri kullanarak yamamak mümkün:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan ve makaram
@Ekincan Giant'a durumu mail olarak ilettiniz mi? Sonuçta sıvıyı size gönderen onlar, yardımcı olmaları gerekir diye düşünüyorum. Bu sıvılar MTB ve ROAD olarak 2 çeşit mi? Yoksa her çeşit tubeless lastikte kullanılabiliyor mu?
 
Bana lastik janta düzgün oturtulamamış gibi geldi 🤔
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
@Ekincan Bende de biliyorsunuz ki siz deki bisikletin 1 önceki senesi mevcut. Üzerinde stok gelen jantlarla ve lastiklerle kullandığım dönemde ufak ufak lastik üzerinde ıslaklıklar oluşmaya başladı anladım ki sıvı görevini tam olarak yapıyor. Uzun bir sürüşümün ilk km lerinde arkamdan gelen arkadaş Allah Allah yağmur yok ama suratıma ıslaklık geldi dediğinde lastiğin artık sıvının kapatamayacağı bir deliğe sahip olduğunu anladım. Büyük ihtimalle yeni lastiğinizin yeni jantınıza oturtulmasında bir sıkıntı var. Genelde tubuless i ilk oturturken ani olarak şişirin diyorlar. El veya ayak pompası ile şişirme işlemini yaptıysanız yanaklar tam oturmamış olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekincan
Ben de Pirelli P Zero 4S kullanıyorum. 1000km kadar oldu. Henüz patlak yok ve kuru zeminde yol tutuşu oldukça iyi. Islak zemini henüz deneyimlemedim ama 4 mevsim adına güveniyorum şimdilik.
Tabi bir önceki lastiğimin berbat bir hamuru olduğunu söylemeliyim.
 
@Ekincan rides of japan youtuberi da sikintilar yasamisti.
Tubeless jant seridinin eskiligini de kontrol edebilirsiniz. Yenilemek gerekebilir.
 
Arkadaşlar teşekür ediyorum yorumlarınız için. Ben biraz daha ayrıntı vereyim. 2 yıldır dağ bisikletimi tubeless olarak kullanıyorum az çok sıkıntılarını biliyorum. Ama bu sıkıntım farklı. Lastiğin oturması ile ilgili değil. Lastik tam oturuyor. Göstergeli pompam var 35-40psi basana kadar pıt pıt diye her tarafı oturuyor. Zaten hava janta oturan kısımdan çıkmıyor. Bora wto kullanıyorum, jantımın içinde bant yok kapalı sistem. Sanki içine hiç sıvı koymamışım gibi davranış sergiliyor. Lastik yanağında TLE yazıyor ama tubeless değilmiş gibi. Buyrun çektiğim video ile daha anlaşılır umarım. Sıvının her yere dağılması için 10dk civarı jantı elimle salladım. Bu videoda sadece bir kısmı gözüküyor ama hem yanaktan hem zemine basan sırttan hava kaçıyor. Sıvı çıkmıyor.Bu arada videoları çektiğimde lastikler sıfırdı asfalt görmemişti.
Edit: Aynı sıvıyı giant gavia ac1 yol lastiğiyle sorunsuz kullanıyordum.
Kullandığım sıvılar
49F196AD-ABB4-453F-82AD-CFE9161B0C1A.jpeg
@trainspotting35 @Fırat İler @Ceyhun Özkan @Murat B. @mehmet.t
 
Son düzenleme:
Tubeless sistemin artısı sadece ağırlık değil değil mi? Yoksa çekilecek dert değil :)

Bilmediğimden soruyorum ne gibi faydası oluyor?
 
@Ekincan gerçekten de tubeless değil de clincher lastikmiş gibi görünüyor ama lastiğinizin kenarında TLE yazıyor :naslyany:

Şurada sizin kullandığınız lastiklerin sıvı eklenmez ise hava kaçırdığından bahsedilmiş:
(link)

Joe's no flats da Schwalbe'nin Doc Blue'su gibi latex bazlı bildiğim kadarıyla, yani yanlış/eksik ürün kullanmanız da değil sorun. Şu anda aklıma tek gelen sizdeki sıvının bozulmuş olduğu ya da lastiğe koymadan önce çalkalamadığınız için sorun çıkması...
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Ekincan
Arkadaşlar merhaba, bisan rx 9100 alarak yol bisikletine geçmiş bulunmaktayım, pazar günü Alsancak- Karşıyaka yapayım derken daha ilk sürüşümde arka lastiği patlattım. Yanımda yedek iç lastik vs. olmadığı için eve tabanvay döndüm. Benim açımdan kötü bir tecrübe oldu. Bundan sonraki sürüşlerime mutlaka hazırlıklı çıkacağım. (iç lastik, pompa)

Şimdi sizden ricam 103 kiloluk atletik bir kardeşinize :) 200 lira bandında hangi dış lastiği (700x23c) önerirsiniz?
 
Geri