Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

@Redkit70 önünüzde birkaç seçenek var. Bunlar:

- Giriş seviyesinde bir yol/yarış bisikleti almak.
2000 TL'ye alınabilecek yol bisikletleri detaylı inceleme ve anket (2018)

Neden giriş seviyesi: Bisiklete ve yol bisikletine aşina değilseniz,
giriş seviyesinde bir bisiklet alıp, ufak tefek tamirat yükseltme vs. gibi konularda kendinizi geliştirirsiniz.
Sonrasında hangi geçeceğiniz modele karar verirsiniz.

- Orta seviye (civarı) bir bisiklet almak.
Alü kadro, karbon maşa, tiagra veya 105 set (4.000 - 5.000 civarı)

Neden orta seviye: İyi bir markanın makul bir orta seviye bisikleti alıp iyice kullanıp kendinizi geliştirdikten sonra,
donanım yükseltmesiyle (jant, lastik, vites seti vs...) devam edersiniz.

- İlk mesajınızda bahsettiğiniz modellerden birini almak.
Neden: uygun fiyata bulursanız (döviz kur artışından etkilenmeyen) alın derim.
Eğer döviz kuru en azından mevcut halinde kalmaya devam ederse (kurun daha da artmasını düşünemiyorum bile)
önümüzdeki süreçte bisiklet fiyatları kur artışıyla paralel artar.

Bisikletle uğraşırken bir süre sonra bu bisikleti değilde bunu alsaydım diyebilirsiniz.
Şimdi aklınızda belki yok, bisiklete kullanmaya başladıktan sonra yarışlara ilgi duyabilirsiniz.
Veya doğa ilginizi çeker, gravel veya cyclocross bisiklet almak isteyebilirsiniz.

Bu kadar laftan sonra sizin durumunuzda ben olsam:
Kadro konusunda iddialı bir markanın çok üst düzey olmasa da idare edecek donanımlı bir yol bisikleti alırdım.
Marka olarak bana Giant daha uygun geliyor. Başka markalara da bakabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Eldalie
Scudo
Arkadaşlar şimdi ben bir bisiklet seçtim carraro cr 052 modeli fakat kadro boyu bana uygun olan boyu aşıyor ve ben hiç kadro boyuma uygun birşey bulamadım bütçem 3000 tl yardımcı olursanız sevinirim.
 
Nerdeyse anlaşmışlar gibi bütün bisiklet markaları fiyat güncellemesine gitmiş yeni bisiklet alacaklara geçmiş olsun:(:mad: mosso yeni fiyatları uçmuş salcano peugeot carraro bianchi fiyatlar güncellenmeye girmiş gözüküyor bir btwin kalmış eğer bedeni uyuyorsa bir bakın derim yakında onada zam gelebilir
 
arkadaşlar almak istediğim bisiklet slr 400 veya 022 şu anda fiyatlar uçmş durumda sizce 2019 serisi çıkınca bunlar ucuzlarmı veya ne zaman ucuzlar
 
@YSGF
Fiyatlar daha da artabilir..
Ucuzlama şöyle olabilir belki..Bisiklet satışı yapamayan firmalar,ellerindeki malı çıkarıp dükkanı kapatmak isterlerse,o zaman ucuza bisiklet alabilirsiniz belki..Bunun haricinde,bir ucuzlama olacağını sanmıyorum..
 
Merhaba Arkadaşlar,

Bisikleti ulaşım aracı olarak günde ortalama 15-20 km kullanıyorum. Bunun için de Acera grup setli alüminyum bir şehir bisikleti kullanıyordum. Bisikletimi yenilemeye karar verip, yaklaşık bir hafta önce bisiklet seçiminde yardım almak için foruma kayıt oldum. @Gökhan Toros ve @Serkan Mıstınoğlu 'na yardımları için özellikle teşekkür ediyorum ancak forumda bir hafta takılınca bisiklet kullanma amacım ve bisikletten beklentilerim değişti :) Şehir bisikletimi ulaşım aracı olarak kullanmaya devam edip kendime (başlangıçta hafta sonları 50-100 km yol yapacağım) yarış/yol bisikleti almaya karar verdim. :):)

Sizden yine yardım istiyorum :eek:ops::eek:ops: alüminyum (hafifletilmiş olması daha makbul) kadrolu , maşası karbon ya da karbon/alüminyum olan tiagra/105 grup setli (ya da bunlara denk sram da olabilir) bir bisiklet için tavsiyelere ihtiyacım var. Piyasada çok fazla marka var ve ben çoğunu bilmiyorum. Fiyat noktasına gelince Türkiye ile burası arasında çok fark oluşabiliyor. Türkiye'de 10-12 bin lira olan bir bisiklet burada 1000 Euro olabiliyor ya da tam tersi burada 1000 Euro olan bir bisiklet Türkiye'de 5000 lira olabiliyor. O yüzden marka ve model tavsiyelerinizi özellikle bekliyorum. Bu arada, ortalama 1000 euro civarında bir bütçem var. Ben bir kaç tane buldum ve aşağıya linklerini ekliyorum. Bunların yanı sıra Bianchi, Specialized, Focus, Giant, Cannondale gibi markalarında yukarıdaki özelliklere sahip bisikletlerini biliyorsanız tavsiyelerinizi bekliyorum. Şimdiden çok teşekkür ederim.

1. (link)

2. (link)

3. (link)

4. (link) (yerel bir marka ancak kaliteli olduğunu düşünüyorum)

5. (link)

(Canyon'da bütçemin el verdiği 2-3 tane aradığım özelliklere sahip bisiklet buldum ancak hepsi tükenmiş :()

Son iki link için gerekli bazı terimler;
  • RAM : Kadro
  • GAFFEL : Maşa
  • BAKVÄXEL : Arka aktarıcı
  • VÄXELÖRA : Vites kulağı
  • VÄXELREGLAGE : Vites kolu
  • BROMSAR : Frenler
  • KASSETT : Zincir
  • HJULSET : Jant seti
  • DÄCK : Lastik
  • VEVPARTI : Aynakol
  • KLINGOR : Aynakoldaki dişli heralde
  • STYRSTAM : Sanırım gidon boğazı ya da borusu
  • STYRE : Gidon
  • STYRLINDA : Sanırım bu da gidon sargısı
  • SADEL : Sele
  • SADELSTOLPE : Sele borusu

Bisiklet incelemeyi/karşılaştırmayı seven, yardımsever en önemlisi bisiklet sporuna birini daha kazandırmak isteyen bütün bisikletçilere şimdiden çok teşekkür ediyor ve yardımlarını/tavsiyelerini bekliyorum :)

Buyrun burada da fotoğrafları ve özellikleri ;

1. Scott Speedster 20

(link)

MarkaScott
Model Yılı2018
Kullanım AlanıYOL
KadroSpeedster 6061 D.Butted Alloy Endurance geometry / Integrated Headtube, int. cable routing
MateryalAliminyum
Kadro Boyu (Stok)52cm
Kadro Boyu (üretim)47-49-52-56-58-61 cm
Jant Ebatı700c
Vites Sayısı20
Amortisör / MaşaSpeedster Carbon 1 1/8"-1 1/4" Carbon steerer
Arka Amortisörno
Fren SistemiTektro SCBR-525 Catridge Pads
Fren KollarıShimano Tiagra ST-4700 Dual control
Ayna KolShimano Tiagra FC-4700 Hyperdrive 50x34 T
Vites KollarıShimano Tiagra ST-4700 Dual control 20 Speed
Arka AktarıcıShimano Tiagra RD-4700-GS 20 Speed
Ön AktarıcıShimano Tiagra FD-4700
RubleShimano CS-HG500 10 Speed 11-32 T
ZincirKMC X10
Jant Seti/ÇemberiSyncros Race 22 Disc 28 Front / 28 Rear
Jant Ön GöbekFormula Team 24 H
Jant Arka GöbekFormula Team 28 H
Jant TelleriSHA-DAR Black 2mm
GidonSyncros RR2.0 Comfort 31.8mm
Gidon BoğazıJD ST123A Alloy 1 1/8" / four Bolt 31.8mm
ElcikSyncros
Pedalno
SeleSyncros FL2.5
Sele BorusuSyncros RR2.5 27.2/350mm
Sele KelepçesiSyncros
Ön Dış LastikSchwalbe Lugano 700x32C
Arka Dış LastikSchwalbe Lugano 700x32C
EkstraFurç:Integrated Steel Cup Orta Göbek:Shimano BB-RS500-PB
Ağırlık9.80kg
2. (link)

Kross Vento 4.0 Teknik Özellikleri


ŞASE Alüminyum
AĞIRLIK 9,3 kg
MAŞA Carbon(tapered carbon steerer 1-1/8"-1 1/5")
ÖN GÖBEK Shimano HB-RS400
ARKA GÖBEK Shimano FH-RS400
LASTİK Schwalbe Lugano Kevlar Guard 700-25c
LASTİK Alexrims AT480
ÖN VİTES Shimano Tiagra FD-4700
ARKA VİTES Shimano Tiagra RD-4700-SS
ÖN FREN Shimano Tiagra BR-4700
ARKA FREN Shimano Tiagra BR-4700
FREN KOLU Shimano Tiagra ST-4700
VİTES DEĞİŞTİRİCİ Shimano Tiagra ST-4700 2x10
AYNA KOL Shimano Tiagra FC-4700 50/34T(XS/S170mm,M 172,5mm, L/XL 175mm)
ORTA GÖBEK Shimano BB-RS500 Hollowtech ll
ZİNCİR Shimano CN-HG54
ARKA DİŞLİ Shimano CS-HG500-10 11-25T
GİDON Kross Sport Componentlloy,XS/S-420mm, M/L-440mm;31,8mm)
BOĞAZ Kross Sport Components(alloy, ahead,XS/S/M-100mm,L-110mm,XL-120mm,31,8mm
SELE BORUSU Kross Sport Components (alloy, 350mm,27,2mm)
SELE Kross
ELCİK Kross INBORN


3. TREK ÉMONDA ALR 4

(link)

Hafifletilmiş Alpha 300 Aluminyum Kadro

Aluminyum bisiklette Karbon Bisiklet performansı ve hafifliği...

  • Kadro Seti

    Kadro: Ultralight 300 Series Alpha Aluminum, Invisible Weld Technology, DuoTrap S compatible, E2 tapered head tube, BB86.5
    Maşa: Émonda carbon, E2 tapered steerer
  • Teker Set

    Tekerler: Alloy hubs; Bontrager Tubeless Ready rims
    Göbek Ön: Alloy
    Göbek Arka: Alloy
    Jantlar: Bontrager Tubeless Ready
    Lastikler: Bontrager R1 Hard-Case Lite, 700x25c
  • Vites Sistemi:
Vites Kolları: Shimano Tiagra, 10 speed
Vites Ön: Shimano Tiagra, braze-on
Vites Arka: Shimano Tiagra
Aynakol: Shimano Tiagra, 50/34 (compact)
Göbek Orta: Press Fit
Kaset: Shimano Tiagra, 12-28, 10 speed
Zincir: Shimano Tiagra
  • Ekipman

    Sele: Bontrager Montrose Comp
    Sele Borusu: Bontrager alloy, 2-bolt head, 27.2mm, 8mm offset
    Gidon: Bontrager Race VR-C, 31.8mm
    Sargı: Bontrager Microfiber tape
    Boğaz: Bontrager Elite, 31.8mm, 7 degree, w/computer & light mounts
    Furş Takımı: Integrated, cartridge bearing, sealed, 1-1/8" top, 1.5" bottom
    Frenler: Shimano Tiagra
  • Ağırlık

    Ağırlık: 56cm - 8.80 kg / 19.40 lbs



    4. Crescent Deca

    (link)


    RAM :Aluminium
    ANTAL VÄXLAR :22
    VÄXELREGLAGE:Shimano® 105®
    BAKVÄXEL: Shimano® 105®
    FRAMVÄXEL: Shimano® 105®
    BROMSAR: Tec
    VEVPARTI: Shimano® Tiagra®, 50/34. 170/175MM
    STYRSTAM :TEC Aluminium EXT: 46/49CM-90, 52/55CM-105MM
    SADELSTOLPE :TEC Aluminium 27,2mm
    SADEL : TEC Caper
    DÄCK : Kenda 700X25C
    HANDTAG : Styrband Suede ShockProof
    Vikt: 9.8
    KASSETT :Shimano® HG-500 11-32
    GAFFEL : Kolfiber/Aluminium
    KEDJA: KMC X-11-1


    5. Bianchi via nirone 7

    (link)

    Frame: Via Nirone 7 alu, hydroforming tubing, internal cable routing, seatpost diam 31.6mm, sizes 44-46-50-53-55-57-59-61-63cm
    Fork : Bianchi Alu/Carbon w/Kevlar 1.1/8″ head
    Headset : Fsa NO.8B/ZS4D
    Shifters : Shimano 105 ST-5800 2x11sp
    Rear derailleur : Shimano 105 RD-5800-L GS
    Front derailleur : Shimano 105 FD-5801-L
    Crankset : Shimano FC-RS510 50x34T, Crank Length: 170mm-44/54cm, 172.5mm-55/59cm, 175mm-60/63cm
    BB : Shimano SM-BBR60
    Chain : Kmc X11 EPT finish
    Sprocket : Shimano 105 CS-5800 11sp, 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32T
    Brakes :Shimano BR-R561-L Brake levers included w/shifters
    Wheels: Shimano WH-RS010-CL
    Tire : Vittoria Zaffiro 700×25
    Reparto Corse AL6061 shaft, alloy head, 15mm offset, 31,6mm, Length: 300mm-44/46cm, 350mm-50/63cm
    Saddle : Selle San Marco Era Start, steel rail, 277x135mm


 
@Adnan1963
Crescent ve Bianchi 105 grupsete sahip. 10 yerine 11 vites. Ben olsam bu ikisi arasında bir tercih yapardım. 10'lu Tiagra da kötü değil, daha önce test etme şansı buldum. 105 ile kullanımda ayırt edebileceğinizi sanmıyorum fakat daha güncel bir sistem her zaman daha avantajlıdır.

Buna ek olarak, bulunduğunuz şehirde kesin büyük bisiklet mağazaları vardır. Yeni sezon bisiklet siparişini geçti çoğu bisikletçi, elindeki eski bisikletleri satmaya çalışıyorlar. Oralardan da iyi bir indirim yakalayabilirsiniz.
 
@Gökhan Toros

Bende farkını ayırt edebileceğimi sanmıyorum :D

@Gökhan Toros

Sahiden, forumda gezmekten ve internet başında araştırma yapmaktan aklıma gelmedi hiç. En azından kafamda bir kaç modele karar verip mağazalardaki indirimi takip edebilirim:harika:

Bu arada Trek görüntü ve hafiflik olarak çok hoşuma gitmişti :agla:
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Adnan1963

En iyi bisiklet beğendiğiniz bisiklettir. 105 setli değil diye silmeyin, beğendiyseniz Trek de gayet güzel bir bisiklet. Dediğim gibi Tiagra da kullanım olarak farklı değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Adnan1963
@Gökhan Toros

Rublenin 11'li olması daha hızlı olacağı anlamına mı geliyor yoksa daha iyi yokuş çıkacağı anlamına mı geliyor? Yani 11. dişli diğer 10'lu vites gruplarında olmayan büyük bir dişli mi yoksa en küçüğü mü ?

Yine forumda bir arkadaşın mesajında görmüştüm tiagra ile 105 orta seviye grubu olarak geçiyordu ama aralarında ki fiyat farkı çok da az değil. Almışken (gücümün yettiği) iyi olsun istiyorum.

Bu arada baya yoruyorum çok soru soruyorum ancak bisikleti aldıktan sonra sorularım (kask, eldiven, tayt, kask vb.) artacak :D

(sabrınız ve cevaplarınız için müteşekkirim)
 
@Adnan1963

Genelde en küçük ve en büyük dişliler aynı boyda. Yani yokuşta da, son hızda da bir fark olmuyor. Fark ise geçişlerde, arada bir fazla dişliye sahipsiniz. Yani bir fazla kombinasyona sahipsiniz ki bu da performans sürüşlerinde işe yarayabiliyor.

Trek ile diğerlerini karşılaştırınca fakat durumun biraz farklı olduğunu gördüm. Trek 12-28 ruble kullanmış. (11'li viteslerde bunun karşılığı 11-28'dir) Aradan bir vites atmak yerine en küçük dişliyi atmışlar. Bu da son hızın azalması anlamına geliyor.
105'li diğer iki bisiklet ise 11-32 ruble kullanmış. Hem en küçük dişli daha küçük, hem en büyük dişli daha büyük. Kısacası bahsettiğiniz iki durumda da avantajlı. Fakat bu durumda da aradan bir vitesi kaybetmiş oluyorsunuz, yani 10 viteste olabileceğini söylediğim durum 11'de karşınıza çıkacak.

12-28 [xx-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28] Tiagra
11-32 [11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32] 105
 
@Gökhan Toros


Buradaki bütün bisikletlerin aynakolu 50/34 şimdi eğer yanlış anlamadıysam Crescent ve Bianchi de aynakoldaki 34'lü dişli ve rubledeki 32'li dişliyi kullanırsam neredeyse 1 e 1 oranını yakalayacağım bu da yokuş çıkarken daha rahat etmemi sağlayacak. Resmen aydınlanıyorum :D
 
Sonunda
Ankara Ilgaz Bisiklet Celal Beyin tavsiyesi ile Giant Contend Sl 2 alarak bisiklet sporuna giriş yapmış oldum. Yorum ve önerileri ile destek veren tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.
3f4d1c7816272abd13dbc63be0103fb0.jpg


BLA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Redkit70

Hocam öncelikle hayırlı olsun. :) Görüntü olarak gerçekten çok başarılı buldum. İlk izlenimleriniz ne yönde?
 
@Redkit70

Hayırlı olsun çok güzel bir bisiklet. Sanırım sizin de ilk defa yol bisikleti deneyiminiz olacak, bu yüzden izlenimlerinizi merakla bekliyorum. :)
 
@Redkit70
Güzel bisiklet, güle güle kullanın. Ama ilk iş gidon açınızı ve selenizi düzeltin veya düzelttirin derim. Gidon öne eğik, seleninde burnu havaya doğru duruyor. Aldığınız yerde ayarlamaları lazım normalde :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Muhammet Ağrı
@Redkit70

Hayırlı olsun iyi günlerde kullanın. Lastik konusu önemli hemen bi sıvılı iç lastik taktırın ilk günlerinizi rahat geçirin dış lastiğiniz nasıl bilmiyorum ama beni en çok yeni aldığım bisiklette dikenle bile patlayan lastikler üzdü 3 haftadır patlak yok sıvılı iç lastik taktırdım rahat ettim. Kesin çözüm olmaya bilir ama ilk etapta canınız sıkılmaz en azından
 
İlk kez bisiklet alacağım okula gidip gelmek ve hafta sonu hobi amaçlı kullanacağım. Lakin okula giderken çok dik olmayan ama geçmem gereken uzun bir yokuş var bu nedenle bisikletin hafif olması önemli. Bisiklet parçaları ve terimleri hakkında hiç bilgim yok kazıklanmaktan da korkuyorum ama aklımda olan bisiklet : B'Twin Triban 100
 
@Redkit70 hayırlı olsun güzel bisiklet bende 1 ay kadar önce Contend SL 1 almıştım.
 
Geri