Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Kablo ayarı mı kafes ayarı mı?
Kafes ayarı yapıyorum
@hrnkral benim önceki bisikletim de carraro 224 şehir bisikleti. Ön tourney arka altus tu. Yol bisikleti başka birşey. Ama tabiki bütçe varsa en iyisini alın. Ama şöyle birşey de var. Daha önce yol bisikleti kullanmadıysanız bir alışma süreci olacak. O süreçte vitesleri biraz hor kullanabiliyorsunuz. Çapraza düşüp zinciri, aktarıcıları falan hırpalıyorsunuz. Kendimden biliyorum ☺ Hala tam alışamadım. Vites kollarında numara olmadığı için hangi vitesteyim çoğu zaman eğilip bakıyorum 😀. Daha 3-4 aylık kullanıcıyım. Ne zaman ustalaşırım vitesleri kullanmakta o zaman belki daha iyi bir bisiklet almayı düşünürüm. Onun için başlangıçta iyidir dedim.

Bir de yüksek segment olsun demişsiniz ama 2018 Sora sormuşsunuz. Ben de zaten claris veya sora demiştim.
Üstadım benim için sora yüksek segment zaten :) sizin dediğiniz olmaz demedim. Ayarlardan dolayı yüksek segment olsun dedim. Zaten hemen yol bisikletine geçemem son günlerde dizimde bir menisküs problemi oldu maalesef
 
Scudo
  • Beğen
Tepkiler: hrnkral
@Yldrm07 çok teşekkür ederim. Inşallah sizde en kısa zamanda alışırsınız bisikletinize. Kazasız belasız kullanmanız dileğiyle
 
@hrnkral o bisikletle uzun süre devam etme düşünceniz varsa ön aktatıcıyı yükseltin derim. Hatta kısa olmayan bir süreçte satacaksanız da yükseltin. Üzerinden çıkanı satıp aradaki farka yükseltmiş olursunuz yada satarken tekrar değiştirin mevcut haliyle satın. İlanlarda görüyorum akra tourney ön claris. Sizin bahsettiğiniz gibi sürekli sorun yaşayanlar değiştiriyorlar, satarken de üzerinde görüyorum. Mevcut sıfır ön tourney 30₺ falan şuan.
 
@hrnkral o bisikletle uzun süre devam etme düşünceniz varsa ön aktatıcıyı yükseltin derim. Hatta kısa olmayan bir süreçte satacaksanız da yükseltin. Üzerinden çıkanı satıp aradaki farka yükseltmiş olursunuz yada satarken tekrar değiştirin mevcut haliyle satın. İlanlarda görüyorum akra tourney ön claris. Sizin bahsettiğiniz gibi sürekli sorun yaşayanlar değiştiriyorlar, satarken de üzerinde görüyorum. Mevcut sıfır ön tourney 30₺ falan şuan.
aynen hocam çok mantıklı öyle yaparım büyük ihtimalle çünkü şuan bunu satmayı düşünmüyorum. herhangi ön claris olursa uyar mı yoksa farklılık var mı?
 
@hrnkral 2 veya 3 lü aynakol için farklı aktarıcılar var, ona dikkat etmeniz lazım. Sizin aynakol 2li mi 3lü mü?
 
@pedallıyoruuz hocam ben de gecen hafta rc 4000 aldim. Benim ayni zamanda 4 senedir kullandigim carraro sehir bisikleti var ve bayaa bi yol yapiyorum. Kondisyonum iyi yani. Kron bayir yukari cikarken cok daha agir olan sehir bisikletinden daha cok yoruyor beni. Bunun nedeni ne olabilir?
 
@hrnkral aynakol dişlilerin maksimum ve minimum diş sayıları kaç? 28/38/48 olan aynakol mu? Arka ruble kaçlı?
 

Dosyalar

  • Screenshot_20201023-112534_Chrome.jpg
    Screenshot_20201023-112534_Chrome.jpg
    131,5 KB · Okunma: 11
Son düzenleme:
Selam arkadaşlar.

Mosso 735 tca kullanıyorum. Yeni bir bisiklete geçme niyetim var.

Ayırdığım bütçe 10.000-12.500TL. Tavsiyeleriniz nelerdir?
Not: Sıfır veya ikinci el. Her ikisi için de tavsiyelerinizi bekliyorum.

Değerli dostlar. Kendim için bisiklet buldum. Ancak başlık belki faydalı olur. Yardımcı olan herkese teşekkürler.
 
@hrnkral aynakol 42-34-24 dişlere sahip. Ön aktarıcı bakarken 18t kapasiteden fazla olmasına dikkat edin. 3lü aynakol için olan aktarıcılar genelde 20 destekliyor ama dikkat etmek lazım. Shimano Claris FD-R2030-B ön aktarıcı işini görecektir. Bisikletini bilmiyorum, aktarıcı takma yeri yoksa kelepçeli, varsa kelepçesiz olanı almalısın.
 
Bu başlığın bence şöyle bir handikapı oluştu. Yeni başlayacak arkadaşlar bisiklet tavsiyesi istiyor, çoğu kişi en azından tiagralı bisiklet al fakat alabiliyorsan iyi kadro al seti sonra değiştirirsin diyorlar(genel intiba bu gibi geliyor bana). Sonra bir başkası soruyor tiagra setli bisikletimin yerine 105 setli şu bisikleti mi alayım yoksa grupseti mi değiştireyim diye, cevap: "grupsete bu kadar para verene kadar bisikleti değiştiririm.".

Yani yeni arkadaşlara tavsiyem almayı düşündükleri bisikletin üzerindeki jantın, grupsetin, selenin vs. perakende fiyatlarına bir baksınlar. 6-7bin liraya aldıkları 105 setli bisikletin yükseltmesine yarın kim grupseti ultegra olsun diye 8bin lira öder.
Yada kim 4-5bin liraya aldığı tiagralı bisikletini 105 sete yükseltmek için 5bin lira para öder.
Böyle bir dünya yok arkadaşlar. O yüzden alırken iyi düşünün öyle yükseltme falan işleri bu bisikletler için değil. Belli bir seviyedeki bisikletleri yükseltmek mantıklı oluyor. (Bu bisikletleri kimse yükseltmiyor demiyorum ama 5bin liralık bisikletin üzerine 5bin daha harcasanız bile bu bisikleti ikinci elde en fazla 6bine satarsınız, yükseltmenin değerini alamazsınız.)
 
  • Beğen
Tepkiler: silahsor3
@pedallıyoruuz@uftade teşekkür ederim.
Ancak ben yol bisikleti daha az yorar diye biliyordum. tiagra grup set içeriyor benimki. önde iki dişli arkada 10 dişli var.
 
@silahsor3 güzel demişsin hocam birde sizin bisiklet modeli hangisi ?
 
@ismailyuce grup sete değil yokuşlarda dişli oranına bakmak lazım. Mesela şehir bisikletinizde en küçük aynakol dişlisi 28 diş en büyük ruble 32 diş olsa oran 0,875 , yol bisikletinin en küçük aynakol dişlisi 34 en büyük ruble 28 olsa oran 1,214 oluyor. Yani yol bisikleti ile şehir bisikletine göre yaklaşık %28 daha fazla zorlanırsınız yokuşlarda. Bunu kendi bisikletiniz için hesaplayabilirsiniz.
 
@silahsor3 Şimdi aslında düşünce şu açıdan yanlış benim Lapierre bisikletim vardı Tiagra 4700 setli. Tiagra seti 1350 TL ye satıp 1500 TL ye ikinci el 105 5800 set aldım bu yükseltmenin maliyeti 150 TL oldu benim için. Yine aynı bisikletin üzerinde R500 jantlar mevcuttu ikinci el 750 TL ye Cole Rollen alıp eski jantları 250 TL ye sattım. Bu yükseltme maliyeti de 500 tl oldu. Tiagra lı-R500 jantlı bir bisikleti toplamda 650 TL ye 105 li ve Cole Rollen jantlı yapmış oldum.
 
Bu başlığın bence şöyle bir handikapı oluştu. Yeni başlayacak arkadaşlar bisiklet tavsiyesi istiyor, çoğu kişi en azından tiagralı bisiklet al fakat alabiliyorsan iyi kadro al seti sonra değiştirirsin diyorlar(genel intiba bu gibi geliyor bana). Sonra bir başkası soruyor tiagra setli bisikletimin yerine 105 setli şu bisikleti mi alayım yoksa grupseti mi değiştireyim diye, cevap: "grupsete bu kadar para verene kadar bisikleti değiştiririm.".

Yani yeni arkadaşlara tavsiyem almayı düşündükleri bisikletin üzerindeki jantın, grupsetin, selenin vs. perakende fiyatlarına bir baksınlar. 6-7bin liraya aldıkları 105 setli bisikletin yükseltmesine yarın kim grupseti ultegra olsun diye 8bin lira öder.
Yada kim 4-5bin liraya aldığı tiagralı bisikletini 105 sete yükseltmek için 5bin lira para öder.
Böyle bir dünya yok arkadaşlar. O yüzden alırken iyi düşünün öyle yükseltme falan işleri bu bisikletler için değil. Belli bir seviyedeki bisikletleri yükseltmek mantıklı oluyor. (Bu bisikletleri kimse yükseltmiyor demiyorum ama 5bin liralık bisikletin üzerine 5bin daha harcasanız bile bu bisikleti ikinci elde en fazla 6bine satarsınız, yükseltmenin değerini alamazsınız.)
Bisiklet alırken alabil
@ismailyuce grup sete değil yokuşlarda dişli oranına bakmak lazım. Mesela şehir bisikletinizde en küçük aynakol dişlisi 28 diş en büyük ruble 32 diş olsa oran 0,875 , yol bisikletinin en küçük aynakol dişlisi 34 en büyük ruble 28 olsa oran 1,214 oluyor. Yani yol bisikleti ile şehir bisikletine göre yaklaşık %28 daha fazla zorlanırsınız yokuşlarda. Bunu kendi bisikletiniz için hesaplayabilirsiniz.
Ortalama bir yol bisikleti ile şehir bisikleti arasında dağlar kadar fark olur. Yol bisikleti daha hafif olur , daha aerodinamik olur. Küçücük dişli çevirmek eğer kamp malzemesi vs taşımıyorsanız sizi daha çok yorar. Çevir çevir yürümez bisiklet. Yol bisikletinde en sık kullanılan 50 34 11 32 oranları ile düz duvara bile tırmanabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Geri