Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

yorum için teşekkürler,

ön aktarıcı altus, arka aktarıcı acera olan trx-8600 kullanıyorum. daha iyi bir sete sahip yol/yarış bisikletini deneyimlemek istiyorum biraz da. su anki bisikletimin piyasa değeri 20 bin civarı ancak decathlondan claris ya da 105 setli bir yol/yarış bisikleti 30-40 bandında, bu tarafta da çok fazla seçenek olduğu için kafam karışıyor.
RC 520 105 setli iyidir bütçe yeterse 38bin.
 
Scudo
Merhabalar,

(link)

Bu bisiklet sizce nasıl karbon değil fiyatı karbon fiyatları eğer taksit olursa almayı düşünüyorum sizce nasıldır?
kadro boyu uygun olsa ciddi anlanmada almayı istemiştim bu bisikleti :)
 
Bütçenin ucu yok bir sınırı olmalı ben de kafamda 275-300 bandını belirledim. Açıkçası 50 yaşıma doğru kendimi biraz şımartmak hevesim. Mevcut bisikletimle bir bikefit yaptırmıştım ancak beklediğim etkiyi alamamıştım. kollarım daha geç ağrımaya ayaklarım da daha geç uyuşmaya başlamıştı. Türkiye'de gerçekten doğru yapılıp yapılmadığı ile ilgili hala ciddi endişelerim var. Ama evet önemli ve de gerekli. Bir yakınım ABD'de bisiklet aldı adamı önce bilgisayarda ölçüp biçip bisikletini öyle vermişler. Aslında Türkiye'de güçlü desteği olan bir bisiklet markası tercih etmek istiyorum sonuçta büyük para vereceğim.



Güzel bir bisiklet ama yetemiyor bana. Uzun turlarda hala ayaklarımın uyuşması kollarımın dirseklerimin bileklerimin ağrıması ve bunu bikefit yaptırmışken bile yaşamış olmak (az önce dediğim gibi çok memnun kalmadım). Bisiklet halbuki benim boyuma göre büyük ya da küçük değil. Kondisyon konusuna gelince haftada iki gün 5 km koşarım iki gün yüzerim bir ya da iki gün bisiklet binerim tamam biraz ağırım bisiklet işi için ama bilemedim ki kondisyon değil benim sorunum. Sorunum 100 km tur atıyorsam artık son 20-30 km'sinde pişmanlıktan ağlamak isteyecek kadar vücudumun dökülmesi.

son dk edit: sanırım Almanya'ya gidip Canyon Endurace CF SLX 8 Di2 alacağım yol masrafı vs buradaki fiyatların altında kalıyor. Hem almanya görmüş olurum :))
Abi kendini yine şımart ama senin yerinde olsam 2-3000 euroluk simartirdim 105 setli karbon bi canyon + carbon jant seti olsa yeterli bence.
Daha ötesinde aletin bizim tarzdaki adamlara fark yapabileceğine inanmıyorum. bu bile fazla bence
 
Son düzenleme:
Bütçenin ucu yok bir sınırı olmalı ben de kafamda 275-300 bandını belirledim. Açıkçası 50 yaşıma doğru kendimi biraz şımartmak hevesim. Mevcut bisikletimle bir bikefit yaptırmıştım ancak beklediğim etkiyi alamamıştım. kollarım daha geç ağrımaya ayaklarım da daha geç uyuşmaya başlamıştı. Türkiye'de gerçekten doğru yapılıp yapılmadığı ile ilgili hala ciddi endişelerim var. Ama evet önemli ve de gerekli. Bir yakınım ABD'de bisiklet aldı adamı önce bilgisayarda ölçüp biçip bisikletini öyle vermişler. Aslında Türkiye'de güçlü desteği olan bir bisiklet markası tercih etmek istiyorum sonuçta büyük para vereceğim.



Güzel bir bisiklet ama yetemiyor bana. Uzun turlarda hala ayaklarımın uyuşması kollarımın dirseklerimin bileklerimin ağrıması ve bunu bikefit yaptırmışken bile yaşamış olmak (az önce dediğim gibi çok memnun kalmadım). Bisiklet halbuki benim boyuma göre büyük ya da küçük değil. Kondisyon konusuna gelince haftada iki gün 5 km koşarım iki gün yüzerim bir ya da iki gün bisiklet binerim tamam biraz ağırım bisiklet işi için ama bilemedim ki kondisyon değil benim sorunum. Sorunum 100 km tur atıyorsam artık son 20-30 km'sinde pişmanlıktan ağlamak isteyecek kadar vücudumun dökülmesi.

son dk edit: sanırım Almanya'ya gidip Canyon Endurace CF SLX 8 Di2 alacağım yol masrafı vs buradaki fiyatların altında kalıyor. Hem almanya görmüş olurum :))
Buna bakabilirsiniz
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve S.OZEL
Abi kendini yine şımart ama senin yerinde olsam 2-3000 euroluk simartirdim 105 setli karbon bi canyon + carbon jant seti olsa yeterli bence.
Daha ötesinde aletin bizim tarzdaki adamlara fark yapabileceğine inanmıyorum. bu bile fazla bence
:D ta oralara gideceksem olmuşsa tam olsun kafası benimki ve hala daha yol ek kargo o bu şu masraflarıyla Türkiye'de bu segmentte bir bisiklet satış fiyatının altında kalmış oluyor


Buna bakabilirsiniz
2023 SCOTT ADDICT RC 10 YOL BİSİKLETİ YOL BİSİKLETLERİ SCOTT ADDICT

Teşekkürler öneri için. yurt dışı incelemelere baktım bisikletin lastik ve jantlara biraz giydirmişler ama bilemedim tabi akılda dursun.Şu an canyon'a fena kuruldum :)
 
:D ta oralara gideceksem olmuşsa tam olsun kafası benimki ve hala daha yol ek kargo o bu şu masraflarıyla Türkiye'de bu segmentte bir bisiklet satış fiyatının altında kalmış oluyor




Teşekkürler öneri için. yurt dışı incelemelere baktım bisikletin lastik ve jantlara biraz giydirmişler ama bilemedim tabi akılda dursun.Şu an canyon'a fena kuruldum :)
forumun ekseriyatına 1500 euroluk bi bisiklet bile fazla. şu forumda 105 set disk fren carbon kadro + carbon jant totali 3000 euro civarı desek şu tarz bi bisikletin hakkını vericek adam sayısı forumun %1 i bile değil. burda takıldıkça millet birbirini gaza getirip ultegra dura ace alıyor.

bunun dışında ab den alıcaksanız eğer oraya gidip burda vergi iadesi alabiliyorsunuz bunu unutmayın %20 civarı daha ucuza gelir.

bi de edit geçelim: forumda milletin kötü dediği burun kıvırdığı parçaların %90 ı aslında iyidir.
 
Son düzenleme:
başka öneriler varsa açığım, ikinci el de olabilir tabii ki.?
Dostum ikinci el için nerde yaşıyorsun boyun kaç bütçen max kaç onları da bilmek lazım. İkinci el bisikletin masrafı da çok olabilir yani sıfırından pahalıya gelebilir :) Benim tavsiyem decathlon rc 520 105 set 38 bin liraya çok iyi şu anda. Bütçen yetiyorsa sana göre uygun kadrosu da varsa al gitsin. Yetmiyor diyorsan bütçeni belirt ona göre tiagra setli bi model de buluruz.
 
Şu an bir mosso TCA 735 bisikletim var. 105 setli, üzerindeki gidonu Prime Rimavera Aero Carbon gidon, jantları ise Cole Rollen Elite ile değiştirmiştim. Üzerine Continental Grandprix 5000 lastikler takınca akıcılığı epey artmıştı bisikletin ancak daha üst seviye donanım ve kadro yapısına sahip, uzun sürüşlerde yormayacak bir bisiklet bakmaya başladım. Bu bisiklet 60 km'den sonra yorgunluk vermeye başlıyor normal mi bilmiyorum ama kondisyon olarak daha uzun sürüşler yapabilirim diye düşünüyorum. Uzun sürüşlere destek verebilecek, tırmanışlarda (evimin yokuşu can yakıcı) ben seni taşırım diyecek hem bayırda hem düzlükte keyifle kullanabileceğim bisiklet aramaya başladım ve bunları gördüm:

Trek Emonda SLR-7
Giant Defy Advanced Pro-1
BMC Roadmachine 01 Three

emonda farklı bir kategori ama TREK domane nedense hoşuma gitmedi.
Kullananların yorumları, ya da inceleyebileceğim önerilerinize ihtiyaç duyuyorum.
Sadece lastiği değişen tiagra set Mosso TCA 735 ile 300 km yaptığımı hatırlıyorum .
Bkz: (link) (link)
 
Sadece lastiği değişen tiagra set Mosso TCA 735 ile 300 km yaptığımı hatırlıyorum .
Bkz: (link) (link)
Bazen sınırlayıcı etken bisiklet değil de kendimiz olabiliyoruz 🥲Daha üst özellikli bisiklet alınca performans da artacak sanıyoruz :D
 
Sadece lastiği değişen tiagra set Mosso TCA 735 ile 300 km yaptığımı hatırlıyorum .
Bkz: (link) (link)
ortalamalar çok iyi yalnız. ayaklara sağlık. bu arada dediğiniz gibi sürmek istedikten sonra ne grupset ne başka birşey önemli. geçen ay alman bir bisikletçi görmüştüm uçmakdereyi tırmanırken. çocuğun bisiklet max 10 bin ediyodur. ama almanya'dan buraya kadar gelmiş. en son yazdığında nemrut dağı'na tırmanmıştı. bisikletin vites sistemi sanırım içten bişeydi birde. yol bisikleti de değildi yani.
 
  • Beğen
Tepkiler: citk60
forumun ekseriyatına 1500 euroluk bi bisiklet bile fazla. şu forumda 105 set disk fren carbon kadro + carbon jant totali 3000 euro civarı desek şu tarz bi bisikletin hakkını vericek adam sayısı forumun %1 i bile değil. burda takıldıkça millet birbirini gaza getirip ultegra dura ace alıyor.

bunun dışında ab den alıcaksanız eğer oraya gidip burda vergi iadesi alabiliyorsunuz bunu unutmayın %20 civarı daha ucuza gelir.

bi de edit geçelim: forumda milletin kötü dediği burun kıvırdığı parçaların %90 ı aslında iyidir.
Tam olarak hakkı nedir bilemedim ama farklı grup setlerini (hem dağ hem yol) 105'e kadar kullanmış biri olarak şunu diyebilirim bir tura çıktığımda sistemin kararlılığı eğer konforumu etkiliyor ise o sistem benim için iyi bir sistem değildir. 105 tatmin edici bir sonuç mu sunuyor kesinlikle katılıyorum ama daha hafif komponentleri neden denemeyelim ki? Ve evet vergi iadesi aklımda teşekkür ederim.

Sadece lastiği değişen tiagra set Mosso TCA 735 ile 300 km yaptığımı hatırlıyorum .
bu biraz yaş farkı da olabilir ben 77 model olduğum için vücut belki daha çok konfor istiyor. Ama benim 105 setli mossomda bile lastik ve jant değişimi tur başına benim için ortalama hızı 6-7 km yukarı taşıdı. Ancak bisikletin geometrisi ile ben mi örtüşemedim bilemiyorum. Bikefit yaptırmış olmama rağmen 60-65 km sonrasında ayaklarımda uyuşma, bilek ve dirseklerde hafif rahatsız olmalar devam etti.


Bazen sınırlayıcı etken bisiklet değil de kendimiz olabiliyoruz 🥲Daha üst özellikli bisiklet alınca performans da artacak sanıyoruz :D
Profesyonel bir bisikletçi değilim hatta aylık 350-400 km ile foruma göre çok düşük de olabilir ortalamam ancak işim gereği net olarak söyleyeyim daha üst teknoloji daha çok fayda sağlar eğer kullanabilirsen.


Herkes şuna takılmış durumda bu kadar para bisiklete verilir mi? Verilse bile beklediğin performansı elde eder misin? Farkındaysanız bisiklet geometrisini değiştirme yönünde bir adım atıyorum arkadaşlar. Mosso TCA 735 bir performans bisikleti olarak geçiyor. Ben şu an endurance geometriye bakıyorum ve belki de hayatımda alacağım son bisiklet olacak. Dolayısıyla da uzun yıllar keyifle binebileceğim bir bisiklet arıyorum. Yani eleştirilerinizi yaparken yaşı ve beklentiyi hesaba katmanızı rica edeceğim
 
Tam olarak hakkı nedir bilemedim ama farklı grup setlerini (hem dağ hem yol) 105'e kadar kullanmış biri olarak şunu diyebilirim bir tura çıktığımda sistemin kararlılığı eğer konforumu etkiliyor ise o sistem benim için iyi bir sistem değildir. 105 tatmin edici bir sonuç mu sunuyor kesinlikle katılıyorum ama daha hafif komponentleri neden denemeyelim ki? Ve evet vergi iadesi aklımda teşekkür ederim.


bu biraz yaş farkı da olabilir ben 77 model olduğum için vücut belki daha çok konfor istiyor. Ama benim 105 setli mossomda bile lastik ve jant değişimi tur başına benim için ortalama hızı 6-7 km yukarı taşıdı. Ancak bisikletin geometrisi ile ben mi örtüşemedim bilemiyorum. Bikefit yaptırmış olmama rağmen 60-65 km sonrasında ayaklarımda uyuşma, bilek ve dirseklerde hafif rahatsız olmalar devam etti.



Profesyonel bir bisikletçi değilim hatta aylık 350-400 km ile foruma göre çok düşük de olabilir ortalamam ancak işim gereği net olarak söyleyeyim daha üst teknoloji daha çok fayda sağlar eğer kullanabilirsen.


Herkes şuna takılmış durumda bu kadar para bisiklete verilir mi? Verilse bile beklediğin performansı elde eder misin? Farkındaysanız bisiklet geometrisini değiştirme yönünde bir adım atıyorum arkadaşlar. Mosso TCA 735 bir performans bisikleti olarak geçiyor. Ben şu an endurance geometriye bakıyorum ve belki de hayatımda alacağım son bisiklet olacak. Dolayısıyla da uzun yıllar keyifle binebileceğim bir bisiklet arıyorum. Yani eleştirilerinizi yaparken yaşı ve beklentiyi hesaba katmanızı rica edeceğim
Sistem kararlılığı olayını anlamadım. çok da inanmıyorum o tarz şeylere. basit mekanik aletler.
bisiklet parçaları arasında arada çok ufak küsuratlarla performans farkı var. 1500 euro ile 3000 euro civarındaki iki alet arasında fark çok çok azken 3000 den sonra biz fanilerin bunu hissedebileceği farklar daha da azalıyor. 3000 küsurlardan sonra olay bi bisiklete ne kadar fazla vermek istediğinize dönüyor bence. siz de pazarlamaya kurban gitmişsiniz.
bu alacağınız son bisiklet ise bence titanium çelik falan bişey alın.
Vergi iadesi vs konular hakkında şu sayfada rehber niteliğinde şeyler yazılmış:
Yurtdışından bisiklet getirmek
 
Tam olarak hakkı nedir bilemedim ama farklı grup setlerini (hem dağ hem yol) 105'e kadar kullanmış biri olarak şunu diyebilirim bir tura çıktığımda sistemin kararlılığı eğer konforumu etkiliyor ise o sistem benim için iyi bir sistem değildir. 105 tatmin edici bir sonuç mu sunuyor kesinlikle katılıyorum ama daha hafif komponentleri neden denemeyelim ki? Ve evet vergi iadesi aklımda teşekkür ederim.


bu biraz yaş farkı da olabilir ben 77 model olduğum için vücut belki daha çok konfor istiyor. Ama benim 105 setli mossomda bile lastik ve jant değişimi tur başına benim için ortalama hızı 6-7 km yukarı taşıdı. Ancak bisikletin geometrisi ile ben mi örtüşemedim bilemiyorum. Bikefit yaptırmış olmama rağmen 60-65 km sonrasında ayaklarımda uyuşma, bilek ve dirseklerde hafif rahatsız olmalar devam etti.



Profesyonel bir bisikletçi değilim hatta aylık 350-400 km ile foruma göre çok düşük de olabilir ortalamam ancak işim gereği net olarak söyleyeyim daha üst teknoloji daha çok fayda sağlar eğer kullanabilirsen.


Herkes şuna takılmış durumda bu kadar para bisiklete verilir mi? Verilse bile beklediğin performansı elde eder misin? Farkındaysanız bisiklet geometrisini değiştirme yönünde bir adım atıyorum arkadaşlar. Mosso TCA 735 bir performans bisikleti olarak geçiyor. Ben şu an endurance geometriye bakıyorum ve belki de hayatımda alacağım son bisiklet olacak. Dolayısıyla da uzun yıllar keyifle binebileceğim bir bisiklet arıyorum. Yani eleştirilerinizi yaparken yaşı ve beklentiyi hesaba katmanızı rica edeceğim

Kendinizden başka kimseyi ikna etmek, arguman sunmak zorunda değilsiniz, bütçe sizin keyif sizin. Sizin için uygun olan bir durum başkasına "mantıksız" geliyor olabilir. Herkesin bütçesi ve öncelikleri farklıdır. Eğer yeni alacağınız bisiklet sizi daha mutlu edecekse, bütçeniz dahilinde ne kadar verdiğinizin bir önemi yok. Mutlaka bunu performans indikatörlerine bağlamak zorunda değilsiniz, "bunu alıyorum çünkü beni daha fazla mutlu edecek", bu kadar.

Boşverin hakkını verip verememe tartışmalarını, ben niye eşyanın hakkını vereceğim, eşya benim hakkımı versin :) Sonuçta bu iş bir hobi, özünde bir keyif konusu, isterseniz en yüksek fiyatlısını alır duvara asar tablo gibi izlersiniz.
 
Kendinizden başka kimseyi ikna etmek, arguman sunmak zorunda değilsiniz, bütçe sizin keyif sizin. Sizin için uygun olan bir durum başkasına "mantıksız" geliyor olabilir. Herkesin bütçesi ve öncelikleri farklıdır. Eğer yeni alacağınız bisiklet sizi daha mutlu edecekse, bütçeniz dahilinde ne kadar verdiğinizin bir önemi yok. Mutlaka bunu performans indikatörlerine bağlamak zorunda değilsiniz, "bunu alıyorum çünkü beni daha fazla mutlu edecek", bu kadar.

Boşverin hakkını verip verememe tartışmalarını, ben niye eşyanın hakkını vereceğim, eşya benim hakkımı versin :) Sonuçta bu iş bir hobi, özünde bir keyif konusu, isterseniz en yüksek fiyatlısını alır duvara asar tablo gibi izlersiniz.

Teşekkür ederim gerçekten o noktaya varmış iş :)). Sadece varsa kullanım deneyimleri öneriler ve alternatifleri öğrenmek istemiştim.
 
Yol bisikleti serüvenine başlamak istiyorum. Daha önce trekking bisikletim ve bianchi gr0013 gravel bisikletim oldu. Gerek forumda gerek diğer yerlerden yaptığım araştırmalarda karbon 105 li bir bisikletin uzun yıllar üzerindeki bazı kompatenleri güncelleyerek devam edebileceğim yönünde kanaatim oluştu. Bianchi sprint 105 ve scott addict 20 arasından hangisini tavsiye edersiniz değerli görüşlerinizi bekliyorum.
 

Dosyalar

  • 1725642650298.png
    1725642650298.png
    272,5 KB · Okunma: 11
Yol bisikleti serüvenine başlamak istiyorum. Daha önce trekking bisikletim ve bianchi gr0013 gravel bisikletim oldu. Gerek forumda gerek diğer yerlerden yaptığım araştırmalarda karbon 105 li bir bisikletin uzun yıllar üzerindeki bazı kompatenleri güncelleyerek devam edebileceğim yönünde kanaatim oluştu. Bianchi sprint 105 ve scott addict 20 arasından hangisini tavsiye edersiniz değerli görüşlerinizi bekliyorum.
Bütçe Nedir hocam
 
Tam olarak hakkı nedir bilemedim ama farklı grup setlerini (hem dağ hem yol) 105'e kadar kullanmış biri olarak şunu diyebilirim bir tura çıktığımda sistemin kararlılığı eğer konforumu etkiliyor ise o sistem benim için iyi bir sistem değildir. 105 tatmin edici bir sonuç mu sunuyor kesinlikle katılıyorum ama daha hafif komponentleri neden denemeyelim ki? Ve evet vergi iadesi aklımda teşekkür ederim.


bu biraz yaş farkı da olabilir ben 77 model olduğum için vücut belki daha çok konfor istiyor. Ama benim 105 setli mossomda bile lastik ve jant değişimi tur başına benim için ortalama hızı 6-7 km yukarı taşıdı. Ancak bisikletin geometrisi ile ben mi örtüşemedim bilemiyorum. Bikefit yaptırmış olmama rağmen 60-65 km sonrasında ayaklarımda uyuşma, bilek ve dirseklerde hafif rahatsız olmalar devam etti.



Profesyonel bir bisikletçi değilim hatta aylık 350-400 km ile foruma göre çok düşük de olabilir ortalamam ancak işim gereği net olarak söyleyeyim daha üst teknoloji daha çok fayda sağlar eğer kullanabilirsen.


Herkes şuna takılmış durumda bu kadar para bisiklete verilir mi? Verilse bile beklediğin performansı elde eder misin? Farkındaysanız bisiklet geometrisini değiştirme yönünde bir adım atıyorum arkadaşlar. Mosso TCA 735 bir performans bisikleti olarak geçiyor. Ben şu an endurance geometriye bakıyorum ve belki de hayatımda alacağım son bisiklet olacak. Dolayısıyla da uzun yıllar keyifle binebileceğim bir bisiklet arıyorum. Yani eleştirilerinizi yaparken yaşı ve beklentiyi hesaba katmanızı rica edeceğim
Benim bir şeye takılmadım. "Bu kadar para" tabii ki bir bisiklete verilebilir. Mutlaka extra bir özelliği vardır konforu, görünüşü yada performansı etkileyecek ama belli bir seviyenin üstü mesela 105 set, karbon kadro, hidrolik disk gibi "performans" açısından fiyat farkına değmeyecek kadar az bir artış sağlıyor. Eğer amacınız sadece performans artışıysa. Yoksa para sizin hocam alabildiğinizin en iyisini alın tabii. Özellikle endurance kadronun sizi çok etkileyeceğini düşünüyorsanız kesinlikle değişikliğe gidin. Benim tercihim Giant defy serisi olurdu bütçenizin yettiği en yüksek modeli endurance kadro olarak. Tabii bu seviyelerde hepsi özellik olarak memnun eder zaten. Siz gözünüze hitap edene bakın.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: gmfaruk
Yol bisikleti serüvenine başlamak istiyorum. Daha önce trekking bisikletim ve bianchi gr0013 gravel bisikletim oldu. Gerek forumda gerek diğer yerlerden yaptığım araştırmalarda karbon 105 li bir bisikletin uzun yıllar üzerindeki bazı kompatenleri güncelleyerek devam edebileceğim yönünde kanaatim oluştu. Bianchi sprint 105 ve scott addict 20 arasından hangisini tavsiye edersiniz değerli görüşlerinizi bekliyorum.
Bianchi infinto kulanıyorum ,sprinte benzer kadroya sahip ben olsam addict alırdım
 
Geri