Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@ToIga seçeneğin çok fazla. eleme yaparak başlaman gerekecek. ayrıca 2500 lira verdiğin bir bisiklette aktarıcı problemi pek yaşamazsın, üzerinde tiagra veya 105 olur büyük ihtimalle. forumun ikinci el bölümünde ve sahibindende ufak araştırmalar yaparak başlayabilirsin. öncelikle birkaç model gör, modelleri tanı ve önceliklerine karar ver. aklındaki markaları belirle. parayı kadroya mı yatırmak istiyorsun yoksa önceliğin grupset mi? bunları belirle. şuan yüzlerce seçeneğin var :) bunları 5'e, 10'a indir ki yardımcı olabilelim... Yüzlerce bisiklet arasından "şunu" al demek de olmaz, herkesin kendine göre zevkleri var sonuçta.
Ufaktan araştırmalarla başla, nasıl olsa acelen yok, havalar hala soğuk. sıfır mı yoksa ikinci el mi istediğin de önemli.
 
  • Beğen
Tepkiler: oseka
Scudo
yol bisikletiniz var ise ve 200 km hedefiniz var ise,(senede 1-2 kez) ne yapacaksınız,kışın boş durmayacaksınız kısa mesafe 50 km durma yapmadan düz ve eğimli güzergahlarda sahada var olacaksınız ,ayrıca kesinlikle kışın aksesuarlar tam olmalıdır,
termal şarttır,kar maske şarttır ,53-39 ayna kol arka 11-25 ise iddalısınız demektir,ama bu iddanın arkasında olmak için epey çalışacaksınız, bu sistem sert eğimlerde asla affetmez, elinize bisikleti alır çıkarsınız,56 ayna kol bi zamanlardı ,(60 'larda )
en uygun sistem ise 50-34 arka 11-28 'dir ama bu sistem tembelliğe geçit vermez ,100 km sonra 15 km eğimin 3 km 'sinde duvara toslarsınız,

özkan aydın ,56 yaşında altında focus cayo vardı,sistem 50-34 arka 11-28
benim altımda gıant tcr 50-34 arka 11-36 onlu deore ruble,8.9 kilo

sonuç ,uludağda 21 km sonra 30 km eğimi özkan kanki 2 saat 45 dakikada aldı,
yalnış yola girdi 15 dakika kaybı oldu,
ben ise 21 km sonra anca 21 km eğim çıkabildim 2 saat 30 dakika içinde açıkça kuvvet kalmadı ,
uludağda özkan kanki 50 yaş katogorisinde beni egale etti

şu bi gerçekki 50-34 arka 11-36 ise ,ve eğimde 34-36 yavaşlatıyor bisikleti
34-28 daha hızlı çıkmakta

yalnız 50-34 arka 11-28 boşlamaya gelmez..
 
Normal yol bisikletiyle Cyclecross arasindaki fark nedir?
 
@Serkan Mıstınoğlu
2. arastırıyorum aslında ama bursada elden almak kaydıyla kargo sırketlerıne guvenmıyorum. sedona 701 de cok buyuk kazık yedım arastırma yapmadıgım ıcın 800 tl gıbı bı paraya almıstım bundada aynı hataya dusmek ıstemıyorum.

aklımda sunlar var aslınde

2.el

(link)

(link)

0

(link)

(link) (fıyatı bıraz benım butcemı asıyor dusuk bı ıhtımalde olsa lısteye koyuyorum)

(link)

(link)

(link) ( buda butcemın uzerınde ama malzeme sora pek ıcıme sınmıyo sankı )

bunlara ek olarak sızlerınde tavsıyelerınızıde alabılırım. ilgilendıgınız ıcın tesekkur ederım sımdıden.
 
Tiagra xrs 030 var,dişli oranları ön 52-39 arka 11-25 benim kondisyon bu dişliler için yeterli değil,arkadaşın bisikleti kullandım 34-50 11-28 oranla daha önce zorlandığım rampaları keklik gibi sekerek çok rahat çıktım,asıl mesele şu ki tiagra 4700 dişli bulamadım pek kalmamış 105 set 5700 serisinin dişlilerini alıp taksam uyum sorunu olur mu?
 
@chnkrmz
Yol bisikletini alirken ilk bindigimde bendede oyke olmustu :D kontrolu cok hassasti alismistim 50 60 cm gidona 42 cm kisa geldi:D:D
 
Selamlar 2000 TL butceli sifir baslangic icin ne tavsiye edersiniz?
 
Baki bey merhaba,

5 senedir yol bisikletiyle kendi imkanlar çerçevesinde ilgileniyorum.Boyum 1,73 iç bacak ölçüm 75 cm.5 yıldır yanlış bir şekilde 57 kadro bisiklet kullandım.haftalık ortalama 150 KM bisiklete biniyorum.ozellikle büyük kadro nedeniyle sırtımda ve boynumda ağrı hissediyorum.bisikletimin parçalarından memnunum,kadroyu değiştireceğim.ama bu konuda tam bir bilgi kirliliği var.farklı markaların geometri bilgileri,değişik yorumlar,farklı kadrolar vs işin içinden çıkamadım.amacım yarış -yol tipi en ideal kadro ölçüsünü bulabilmek.bunun için kadro boyunun yanısıra diğer mesafe ve açı ölçüleri ne olmalı?
teşekkür ederim
 
@özgür altun hazır böyle bir niyete girmişken en temizi bir bikefit yaptırmaktır. Sanırım istanbuldasınız.
Çıkan sonuca göre almak istediğiniz bisiklet markasının kadro boylarını bikefit yaptırdığınız yerde beraber değerlendirerek en uygun kadro ölçüsünü alabilirsiniz.
Naçizane tavsiyemdir. Saygılar
 
  • Beğen
Tepkiler: MEVLÜT M. TUTMAZ
Benimde bir sorum olacak sele üzerindeyken ayak parmak tarafı pedalda tam düz mü olmalı yoksa topukda mı düz olmalı?
 
Merhabalar öncelikle;

Bende Sedona 340'ın 2014 modeli var. Bir sene civarıdır kullanıyorum, alışmaya da başladım. Üzerinde biraz değişiklik düşünüyorum ancak bu konuda sorularım var, yeri değil ise şimdiden kusuruma bakmayın.

Birincisi, mevcut gidonu dropbar tarzı bir gidon ile değiştirmek mantıklı olur mu? Kadro geometrisi itibariyle saçma mı olur veya fren ve vites değiştiricileri de değiştirmek gerekeği için anlamsız bir maliyet midir? Yol veya dropbarlı bir tur bisikleti almak daha faydalı olabilir mi?

İkinci sorum ise bu yöntemle elde edeceğimiz bisiklet amacından ne kadar sapmış olur? Şu anda şehir bisikleti formatında kullanıyorum, elde etmek istediğim sonuç. biraz daha mesafeye yönelik. Yani yol-tur arası bir bisiklet.

Referans link: (link)
 
@Sertan Canpolat İyi akşamlar bildiğim kadarıyla topukta düz parmak ucunda hafif açılı olmalı.

@G_Theill İyi akşamlar benim Size önerim bu konularda engin tecrübeye sahip olmasamda Endurance tarzı bir yol bisikleti olabilir. Benim şuanda kullandığım Fuji Sportif 1.3 2014 model bisikletim üzül soluklu turlarda beni yormuyor. Karbon maşası titreşimleri en aza indiriyor. Kadro geometrisi daha dik sürüşler için uygun. 28 mm kalıklıkta lastiklere sahip denemedim ama 32 mm lastiğide jantlar ve kadro yapısı destekliyor. Tek handikapı disk frenlere sahip olması ama bugüne kadar ses çıkarması dışında herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: G_Theill
26" düz maşalı, 1.75 sosis gibi lastikli, yüksek gripli lastikli, çok eğilmenin gerekmediği, vites oranları herşeyi yapmaya yeten yol bitince atlaya zıplaya yol dışına çıktığım bisikletime o kadar alıştım ki... 39-53 oranlı aynakolu olan 23c lastikli yol bisikletini kullandığım gün...
1-bütün vücut kaslarımın çalıştığını hissettim. kol kaslarım acıdı 2 gün.
2-iki lastiğede yılan kesiği attım. Mazgala düştüm ):
3- yokuş çıkarken az kalsın kalp krizi geçiriyordum zor kendime geldim.
4- alternatif yollara yönelemediğimden kendimi şehir içinde çok tedirgin hissettim.
5- arnavut kaldırımı:hasta::bsmagryr::bsmagryr:
6- 185cm boyuma rağmen 57 kadro corratec dolomitide gidon fersah fersah uzaktaymış gibi geliyor. bisiklete hakim hissetmiyorum kendimi kadro boyundan kaynaklı enerjimi boşa harcadığımı hissediyorum.

ben mtb mi hwtechli bi sisteme 1.25 lastiklere belki kaşınırsam dropbar a geçiririm ama yol bisikleti istemediğime kesin net karar verdim.

yani dostlar. şehir içinde arazide bozuk yol atlama zıplama falan derken mtb ye o sosis gibi lastiklere çok alıştıysanız yol çok üzüyor valla adamı :naslyany:
 
Merhaba arkadaşlar, Defy 2 (2015) almayı düşünüyorum. Ne dersiniz bu konuda? Fiyatını karşılayabilir mi bu bisiklet?

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: selmantuncer
@alpyese

kardeşimin aslında yol bisikleti o istediği için aldık :) benzer fiyat seviyesinde tiagra sora görürken birden karşımıza sram rival setli dolomiti çıkınca cazibesine kapıldık :) bu gidişle aynakolu değiştireceğiz zaten :)
 
@Sinan A. olay dağ bayırsa 34 50 hadi düz yolda da basalım olursa 36 52, gerçi 50li dişli bile yeter :) tez değiştirile o zaman yoksa işkence hakkaten
 
  • Beğen
Tepkiler: selmantuncer
@alpyese kardeşim zargana gibi ve antremanlı olduğundan o oranlarla bile tırmanıyor bana kalp krizi göz kırpıyor yokuş gördüğümde :D :D aynı aynakolun 34-50 olanını bulamıyorum bulduklarımda çok pahalı oluyor. muhtemelen dişlilerini değiştiricez oda 180tl gibi bişey tutuyor.
 
Mtb den yol bisikletine geçen biri olarak 50/34 e 11/32 pek sorun yaratmadı. Tavsiyem bu oranlara sahip bir yol bisikleti edinmeniz. Benim bisikletimin safkan bir yol bisikleti olduğu söylenemez tabiiki ama bana yol bisikleti tadı veriyor açıkçası. Bisikletim Fuji Sportif 1.3 2014 model bir endurance bisiklet. Lastikleri 28 mm.
 
  • Beğen
Tepkiler: selmantuncer
Selamlar,

3.bisiklet olarak yola gelmiş biri olarak herkese selam.
Konuyu okuyalım, ilerleyen günlerde yeni bisikletle ilgili sorulara geçeriz. :)
 
Geri