Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@Baki KAYAN

Hocam Merhaba,

Bu ortalama hızı arttırma olayının tek formülü bol bol antrenman yapmaktan mı geçiyor ?
 
Scudo
@Tolga Çelebi


Hedefsiz antrenmanlar pek işe yaramıyor. Önce zayıf noktanızı keşfedip, daha sonra bu zayıf noktayı hangi antrenman türüyle geliştireceğinizi belirleyip bu yönde çalışmak faydalı olur. Yani amaç nokta atışı yapmak.

Performans için hem kuvvet hem de aerobik kapasite gerekir. Bazı bisikletçiler vardır, bisiklete çok iyi kuvvet uygularlar; mesela hızlı kalkış yaparlar veya sizi geride bırakmak için iyi atak yaparlar, ama ilk başta ürettikleri gücü devamlı koruyamayıp kısa süre sonra yavaşlamak zorunda kalırlar. Tam tersine bazı bisikletçiler vardır; kuvvetli değildirler ama ilk uyguladıkları gücü uzun süre koruyabilirler. Bu iki örnekten ilkinde bisikletçinin aerobik kapasitesi yetersiz, ikincisinde kuvveti yetersizdir. İlk bisikletçi aerobik kapasite ve laktat eşiği antrenmanlarına ağırlık vermeli, ikinci bisikletçi quadricep, hamstring, abdominal ağırlık çalışmaları ve squat yapmalı, fırsat buldukça yokuş çalışmalıdır. Bunlar çok genel öneriler ama bisikletçinin doktoru kendisidir, ne yönden eksik bunu iyi tespit etmesi lazım.
 
Şimdi bende klasik yol var 2'li Aynakol arka rublede en büyük dişli 28 Aynakolun en büyük dişlisi 46 bir ufak dişli 39 genelde 39'u kullanıyorum ama gel gelelim rampalar ve yokuşlarda canım çıkıyor.boyum 1.73 kilom 88 (90 idim2 kilo vermişim) kadro boyu 48 sele ile gidon arası 48 cm bisiklet 13 kg felan max.lastikler 27/1/4 jantlar biri alüminyum biri çelik jant.şimdi yakın zamanda bu bisikleti satıp yeni bir yol almak istiyorum yokuşlar için en uygun dişli oranları ne olmalı sizlere sormak isterim.

@Bahadır Gürel Ben bu aerobik kısmına giriyorum sanırım bahadır bey aynen hızlı kalkış gidiş ve sonra pufff:( ama sadece yokuşlarda düz yolda fena değilim.
 
@Bahadır Gürel


Teşekkürler.

Sanırım ben ilk bisikletçi grubuna giriyorum. Aerobik kapasite ve laktak eşiğini arttırmak için ne gibi antrenmanlar vardır ? Birde Squat bacakları kuvvetlendirmek için her bisikletçi tarafından yapılması gerekmez mi ?
 
@Bahadır Gürel

Mükemmel bilgiler, konuyu takip eden ve yol bisikleti ile yeni tanışan tüm arkadaşlarımın yararlanacağını umuyorum, teşekkürler
 
herkese merhaba,
bir süre MTB kullandım ve 2013 yılından beri bisiklet kullanamadım hiç. 2 hafta önce siparişimi verdim ve Merida Reacto 300 Aero aldım. yıllardır elimden geldiğince bütün turları izlemeye çalıştım ve yol bisikleti içimde hep büyük bir istek olmuştu. bisikleti almadan önce uzun uzun araştırma yaptım. bu bisiklete verdiğim parayla en azından 2. el bir karbon bisiklet alabilirdim ama en çok içime sinen bu oldu. yaşım artık 38 oldu ve bir yarışçı da olmadığım için bisikletin hafifliği ya da vites grubunun çok iyi olması gibi kıstasları pek göz önünde bulundurmadım. bisiklet ağırlığı 9.65 kg. ve üzerinde shimano tiagra var. diğer normal yol bisikletlerinden daha önce kullanmadım hiç. bu yüzden Aero bisiklet kullanımı ile diğer yol bisikletlerinin kullanımı arasındaki farkı tam olarak anlatamam. ama MTB ile inanılmaz bir fark var tabi ki. bir süredir de bel fıtığı yüzünden ağrılar çekiyorum. aslında sanırım bu bisiklet fıtıklı biri için yanlış bir seçim gibi görünüyor ama dediğim gibi artık dayanamadım. bu bisikleti kullanmak gerçekten inanılmaz bir his veriyor. konu başlığını açan @Baki KAYAN olması ve bu konuda tecrübeli biri olması sebebi ile yol bisikletine başlangıçta Aero ile diğer yol bisikletlerinin arasındaki fark konusunda, bu seçimimin yanlış olup olmadığı konusunda hem kendisinden hem de forumdaki diğer tecrübeli sürücülerden görüşlerini almak isterim.
 
Öncelikle merhaba benim sorularım biaz daha teknik parça ile ilgili,
forumun soru cevap kısmına yazdım ama malesef bir cevap alamadım belki burdan yardımcı olacak birilerini bulabilirim,şimdi durum şu şekilde aşağıdaki resimlerini görmüş olduğunuz bisiklet kuzenimden kalma ve can sıkıntısından şuan revize etme niyetindeyim aklıma takılan birkaç nokta mevcut;
Bunlar;
aynakol modeli
ön ve arka vites değiştiriciler
ve frenler
zira yol bisikletleri bile kendi aralarında 3 sınıfaokuduğum 11 sayfadan anladığıma göre,
birde bu aynakoldaki pedal uzunluğuda boya göre değişebilmekteymiş boyum 1.90 ve shimano num 75tl den başlayım 1500tlye kadar olan aynakol modelleri var ben hangisini almalıyım ve bunlarında milim bazında farklı ölçüleri mevcut,
fakat ben bendeki bisiklete dışarıdan baktığımda herhangi bir ölçü bulamadım malesef illaki sökmem mi gerekmekte? resimlerden de anlaşılacağı üzere zaten pedalın birinde kaynak mevcut ve ön göbek te de hafif bir boşluk sözkonusu yani değiştirmek istiyorum,
arka vites değiştirici de iyi durumda değil değiştirmişlekn öndekini de değiştireyim diyorum

Fren olarak şunları buldum uyarmı bilmiyorum malum bu biskletin 27/ 1/4 jantları
(link)
gidon için ise ilk etapda gidon bezi aldım ama değiştirsen daha iyi olur derseniz fikirlere açığım.
Unutmadan bu bisikletin tam olarak türünün ne olduğunu ve kadro boyunu bilmiyorum nasıl öğrenebilirim acaba?


yorumlarınızı yardımlarınız benden esirgemezseniz sevinirim,
şimdiden çok teşekkürler..



https://i.hizliresim.com/l9Aplg.jpg
https://i.hizliresim.com/V6jNdj.jpg

https://i.hizliresim.com/vR3V9r.jpg
https://i.hizliresim.com/LEjNrV.jpg

https://i.hizliresim.com/rRGprP.jpg

https://i.hizliresim.com/ZJm4qa.jpg
 
Merhabalar uzun süredir yol bisikleti almak için ilanları takip ediyorum istedigim bisiklet karbon kadrolu ve 105 5800 set ve üzeri bir bisiklet bütçem ise 4000 tl bu özellikleri saglayan bir bisiklet buldum.sahibinden ilan no:240642186 bisikletin herhangi bir sorunu olmadıgı söylendi kadro boyu 54 bacak boyum ise 78 cm sizce bu bisikleti almalı mıyım bisiklet benim hosuma gitti antalya 8 saat sürmese su an gidip alasım var.İlandaki resimlere ek olarak detaylı fotografları asagıdadır.
 

Dosyalar

  • image.jpeg
    image.jpeg
    66,7 KB · Okunma: 70
  • image.jpeg
    image.jpeg
    62,4 KB · Okunma: 68
  • image.jpeg
    image.jpeg
    74,1 KB · Okunma: 61
  • image.jpeg
    image.jpeg
    70,6 KB · Okunma: 62
  • image.jpeg
    image.jpeg
    63,8 KB · Okunma: 62
  • image.jpeg
    image.jpeg
    77,7 KB · Okunma: 62
  • image.jpeg
    image.jpeg
    79,9 KB · Okunma: 65
  • image.jpeg
    image.jpeg
    55,7 KB · Okunma: 66
@GaCCaLL Kadro boyunu bulmak için selenin girdiği boruyu aynakolun yuvasına kadar yukardan ölçün ama bu bisiklet size küçük gelecek gibime geliyor .
 
@Endorfin
Cevabınız için teşekkürler yanlış ölçmediysem 59cm görünüyor dediğiniz kısım.
 
@GaCCaLL Boyunuza göre 60-62 kadro uygun size bunuda bir deneyin bakın eğer kollarınız uzunsa belki sıkıntı orda olur.
 
şu vites mekanizmalarını aynakolu ve göbeği değiştirdikten sonra kullanmaya başlıyacağım bu konu hakkında std bi shimano orta göbek uyarmı bunu mevcut krankı sökmeden anlayamacağım galiba
 
@Endorfin


Evet bunu ben de merak ediyorum.

Galiba yol bisikletlerinde, ön küçük yaprak, rublenin en büyük dişlisine oranı 1,5 gibi. Bu bizim gibi rampacıları zorlayabilir. Atıyorum. Örneğin 39/26.

Yokuş çıkmak zorunda olan commuterler için bu oran kaç olmalı? 39/39'a yakın bir oranı, 34/34 veya yakalayacağımız ikili aynakollu bir örnek var mı?

Ya da 53/39'a 26/11 oranlı bisiklet alıp 26'lık dişliyi 34 falan yapabilir miyiz? Teknik olarak mümkün mü?

Ne kadara mal olur?
 
@hogutmen çok teknik bilgim yok ama benim siparişini geçtiğim bisiklette 11-32 ruble, 50-34 aynakol dişlileri vardı ve yokuş için gayet mantıklı gelmişti bana. demek ki treknik olarak pek engel yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: hogutmen
@Engin er.

Güzel bir tercih olmuş. Ne aldınız? Kaça aldınız? Özel değilse. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Engin er.
Oncelıkle ıyı aksamlar arkadaslar.

Hemen konuya gecıyorum ılk bısıkletım sedona 701 gıbı alt sevıye bısıkletle oldu ve arka aktarıcıya ayar cekmekle gectı hayatım :) bu bısıkletle 4 - 4.5 ay gıbı bı zmanda 1798 km yol yaptım (haftanın 6 gunu 7.30-17.00 calsma saatı ıle). gectımız yaz ramazanda ara vermıstım neyse sımdı yol bısıkletıne gecmek ıstıyorum ama yol bısıkletı ıle ılgılı pek bılgım yok max 2.500 tl cok extra durumda 3000 tılye kadar ozellıkle aktarıcılarda sıkıntı yasamayacagım ve gorunusu de guzel bı yol bısıkletı onerılerınızı alabılırmıyım sımdıden tesekkurler. bu arada boy 177.
 
merhaba daha çok asfalt ve kısmen bozuk yollarda kullanacağım bisikletimi sizce yol bisikleti benim için uygun mu denemek istiyorum cevaplarsınız çok sevinirim
 
Geri