Arkadaşlar bildiğim kadarıyla yol bisikletinin farkı ortalama hız arttıkça ortaya çıkıyor. Özellikle yol bisikletinin hızlı olmasının sebebi de gidonda yatıyor. Dağ bisikletiyle 30-35 üzeri ortalamalarda o hızı korumak normal bir kullanıcı için çok ama çok zor.
Mesela geçenlerde dağ bisikleti lastiklerimin havasını ciddi derecede eskisine göre artırmıştım bisiklet bir anda atak hale geçmişti. Konfor bariz bir şekilde düşse de farkı rahatlıkla hissedebiliyordum.
Dağ bisikletimde bile bu durum böyleyse sert bir kadrolu, ince lastikli, eğik gidonlu ve 110-120 psi basınçlı sert bir bisiklet çok daha atak olabilir.
En basitinden hızlı gitmeye göre tasarlanmış bir bisiklet türü sonuçta, mühendisler bunun için tasarlıyor. Günlük düz yol turlarında aerobar takılı bir yol bisikleti mükemmel olabilir. Tip olarak çok beğeniyorum bu bisikletleri.
Yalnız yol bisikleti kadroları dağ bisikleti kadrolarına göre neden daha büyük acaba?
Sonuçta küçük kadro demek daha aşağıda bir ağırlık merkezi demek, daha aşağıda bir ağırlık merkezi ise daha iyi bir denge demek.