Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

Scudo
Yol bisikletine başlayın zaten sonrasında bırakamayacaksınız. [emoji41]
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal
@etkiliadam

Arkadaşın form durumunu bilmiyorum ama yıllardır günlük yaklaşık 40 km yol yapıyorum ortalama 30 km/saat çok iyi bir skor..



Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Emir haberal
@Decsan Valla ben de tahmin yürüterek yazdım, yola yeni başlıycam 1-2 hafta sonra. Mtb ile şehirde turlarken ortamam 19-20lerde oluyor hep. Yolda d a30a yakın olur diye düşündüm kısa sürüşlerde
 
@etkiliadam

Mümkün benim rakamlar izmir şehir merkezinde durkalk tabir edilen trafik içersinde..
Uzun yolda işler değişebilir ancak herşey bacaklarda başlıyor..


Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
 
Arkadaşlar bildiğim kadarıyla yol bisikletinin farkı ortalama hız arttıkça ortaya çıkıyor. Özellikle yol bisikletinin hızlı olmasının sebebi de gidonda yatıyor. Dağ bisikletiyle 30-35 üzeri ortalamalarda o hızı korumak normal bir kullanıcı için çok ama çok zor.
Mesela geçenlerde dağ bisikleti lastiklerimin havasını ciddi derecede eskisine göre artırmıştım bisiklet bir anda atak hale geçmişti. Konfor bariz bir şekilde düşse de farkı rahatlıkla hissedebiliyordum.

Dağ bisikletimde bile bu durum böyleyse sert bir kadrolu, ince lastikli, eğik gidonlu ve 110-120 psi basınçlı sert bir bisiklet çok daha atak olabilir.

En basitinden hızlı gitmeye göre tasarlanmış bir bisiklet türü sonuçta, mühendisler bunun için tasarlıyor. Günlük düz yol turlarında aerobar takılı bir yol bisikleti mükemmel olabilir. Tip olarak çok beğeniyorum bu bisikletleri.

Yalnız yol bisikleti kadroları dağ bisikleti kadrolarına göre neden daha büyük acaba?
Sonuçta küçük kadro demek daha aşağıda bir ağırlık merkezi demek, daha aşağıda bir ağırlık merkezi ise daha iyi bir denge demek.
 
@BisikletKolikK
Yol bisikletlerinde süspansiyon olmadığı için şaft kısmı aşağıda kaldığından dolayı kadro boyu büyüyor ve aerodinamik bir duruş sağlıyor.
 
@BisikletKolikK

Yol bisikletlerinin kadro geometrileri Dağ bisikletlerine göre daha küçüktür. Gidon borusu kısmınını soruyorsan orası bisiklet bedeni ile alakalı değil.

İngilizce olduğu için bisiklet geometrilerine alışmak ve yorumlamak biraz zaman alıyor

Merida Yol bisikleti

FRAME SIZESXXS(44)XS(47)S(50)SM(52)ML(54)L(56)XL(59)
TOP TUBE515520530545560575590
SEAT TUBE440470500520540560590

Merida Dağ bisikleti

FRAME SIZESSMLXL
TOP TUBE594616639662
SEAT TUBE390440490540

Beden olarak yol bisikletleri daha küçük. Dağ bisikletlerinin head tube uzunluğu 2 cm civarı daha kısa oluyor. araya süspansiyon girdiği için onun çok bir önemi yok. Yol bisikletlerinde 2 teker arası mesafe 2 cm filan daha kısa.

Son yazdığın cümle doğru yani zaten adamlar öyle yapıyor
 
Dün okula değişiklik olsun diye geçen cumartesi aldığım Mosso Cavalier Claris ile okula gittim. Dağ bisikletlerine göre en büyük fark şunlar:

Kesinlikle daha rahatsız bir oturuş pozisyonu
Arabaların arasından fıtı fıtı geçmek
Ortalama hızımın daha yüksek olmasına rağmen toto ağrısından normal koltuğa oturamama
Rüzgarlardan etkilenmemesi
Claris vites seti olsa bile anında atan vitesler
Frenin nerede olduğunu arama

Bir daha alır mıyım? Alırım fakat kadro tipinin endurance olmasına dikkat ederim. Sportive kadrolar çok rahatsız cidden.
 
@thekingofbikes
Vücut ölçülerinize uygun bir sele bulmanız lazım demektir bu. Bisikletin yol veya dağ bisikleti olmasıyla ilgisiz bir durum yani.
 
@Pamuk 2 kadroyu yan yana koyunca tahminimce yol bisikleti kadrosu çok ciddi derecede büyük durur. Galiba sele borusuyla alakalı, yol bisikletinde üst boru düzken dağ bisikletinde bu boru eğimli. Atıyorum üst borusu düz olan kadrolarda sele borusu kadro boyuyla aynı ölçüde olabiliyor ama dayanıklılık dediğimiz kadrolarda 3-4 santimetre oynayabiliyor.
 
@BisikletKolikK
M beden dağ bisikletim, yine M beden yol bisikletim var. Bu mesajı görünce gidip bakıp geldim :) Dağ bisikleti kadrosu en boy ve yükseklik olarak çok daha büyük yol kadrosundan. (Iki teker mili arası yol kadromda 101 cm, dağda 110 cm mesela)
 
  • Beğen
Tepkiler: saglam.serdar
Boy 165cm bacak boyu 72cm genelde 48-50 arasında kadrolar uyuyor. kullandığımda 48 kadro sanırım bir hata yapmadım diye düşünüyorum.
 
@BerkEvren Hocam iki teker arası mesafe kısa olmalı zaten, boru kalınlıkları ve sele borusunun dağ bisikletinde yol bisikletlerine göre yaklaşık 10 santimetre daha kısa olması faktörleri de var. Bende 48-49 santimetre dağ bisikleti kullanıyorum ve büyük kadro yol bisikletleri görünce kamyon görmüş gibi oluyorum. Ölçüleri bilmiyorum, daha önce ölçmedim ama tip olarak yol bisikletleri gerçekten çok büyük gözüküyor dağ bisikletlerinden. Hatta bugün 10'a yakın bisiklet inceledim, dağ-şehir-yol karışık aralarında kadro olarak en küçüğü dağ bisikletiydi.

Sonuç olarak sele borularında 10 santimetreye yakın bir fark olduğu GERÇEĞİ var :)
 
@BisikletKolikK İlginç gerçekten :) Aynı bedende iki bisiklete sahibim ve dağ bisikleti gerçekten dağ gibi kalıyor yol'un yanında. En-boy yükseklik her açıdan. Hissedilen boyut farklıysa birşey diyemem :D
 
@BerkEvren Hocam sonuçta aralarında 10 santimetre oynuyor, doğaldır diye düşünüyorum :D Hisle falan alakası olmayacak kadar fark 10 santimetre :) Kolay gelsin.
 
@BisikletKolikK
Hala dağ bisikleti daha ufak diyorsunuz di mi ben doğru anladım ?
İkiside M beden aynı marka dağ ve yol bisikletinden yol bisikletinin en - boy yükseklik olarak daha ufak olduğunu yazdım. Akşam üşenmeyip birde fotoğraf atayım ben :)
 
Geri