Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

@trainspotting35 aynen en iyisi öyle yapayım ben. Baktım rahatım parada da anlaşırsak adamla. Peki bisikleti incelediniz mi? Cidden 1600₺ eder mi 1300-1400'e düşmeye çalışsam haksızlık etmiş olur muyum?

@mossocitybiker
Aynı donanıma sahip vestel telefonlar neden ucuz? Satılması için vergi yardımı var. Büyük ihtimal bunlarda da öyle bir şey vardır
 
Scudo
@Kunget
sadece vergi mi yani? Mesela bir vestel al bir de samsung galaxy s8 yan yana koy. Oha tek fark vergiymiş der misin?
 
@mossocitybiker Örnek Merida dan devam edelim. ARGE yatırımı denen bir olay var. ARGE ye yatırdığınız milyon dolarları birşekilde geri almanız gerekli. Merida argesini yapıp kadrosunu üretirken Salcano şu kadrodan bana sar diyor. Shimano 53-39 aynakoldan elinde kalıyor sar bana 1000 tane diyor. Böylece maliyet dip oluyor haliyle. Benim mantığıma göre olay bu şekilde işliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: bitinya_s
@mossocitybiker
Aynı donanım dedim ama. S8 sekiz çekirdekli, dslr'ye kafa tutan kameralı bir telefon. Salcanoyu aynı donanıma sahip bisikletle kıyaslarsak yine de salcano ucuz olmuyor mu? O mantıkla açıkladım ben. Senin mantık salcono ile ghost gibi bir şey
 
hala ikna olmadım ya. Bir ikna olsam muhtemelen alacam bir salcano ama işte..
 
Dağdan yola geçenler zorlanıyorlar mı çukur falan?
 
@Afyon35 Bir sorun olmuyor bence. Hatta yola geçince daha fazla / daha uzun sürmeye başladım. Artık her gün işe gidip geliyorum üstüne. Araziye girmeyen kimseye dağ bisikleti önermem :harika:
Her gün sayısız çukur, inşaat alanı, bozuk yol, cam kırığı var benim de rotamda. İnanın camdan yapılmış hassas aletler değil yol bisikletleri. Siz sürün yeter ki:harika:
 
@BerkEvren Ben de dağ var hocam araziye sürmüyorum ama genel itibari ile sizin yazdığınız sebeplerden dolayı korkuyorum açıkcası o kadar para vericem sonuçta başıma bir şeyler gelmesini istemem :D
 
@Afyon35
Asıl sıkıntı yol bisikleti dağ bisikletinden dayanıksızmış gibi bir algı olması zaten. Dediğim gibi, çok daha uzun km'ler sürüyorum. Girmediğim yol kalmadı. Sağlamlık konusunda bir eksiklik / fark kesinlikle yok. (2500 km falan oldu son lastik patlattığımdan beri) (Çukurlardan atlıyorum, kaldırım alçaksa direkt iniyorum bu arada ;))
 
@BerkEvren Normal yol olanlarda böyle dayanır mı acaba mosso cavalier düşünüyordum ama sanırım o normal yol :eek:ops:
 
@Afyon35
Kadro geometrileri sürüş pozisyonu ile alakalı. Yani daha agresif olmaları dayanıklılık farkı yaratmıyor :harika:
 
@BerkEvren endurance Türkçe'de dayanıklılık demek ya ondan dolayı böyle düşünmüştüm bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: kallone
Değerli görüşlerini belirten ve yardımcı olan herkese teşekkür eder,keyifli pedallamalar dilerim:tskler::harika:
 
@Afyon35
Dayanıklılık ama bisiklet için değil, sürüş tipi olarak endurance tip sürüşler amaçlanıyor. Daha dik bir oturuş açısı, daha uzun kilometrelerde beden dayanıklılığını zorlamaya yönelik kısaca :harika:
 
@mossocitybiker

2014'te Salcano City Fun 60 aldım. 3 yıl boyunca kullandım. Küçük aksaklıklar dışında ciddi bir sorun yaşamadım.

Fakat;

Yol bisikletime yeni jant setini takarken, stok jantları bu Salcano'ya taktık, ön lastiğe 28 Schwalbe Marathon arka lastiğe 32 Schwalbe Durano, elde bunlar vardı. Bolcana spacer ile çıkma 12-28 7'li kaset rubleyi monte ettik, mandalı soktuk ve gördük ki kadro ile rublenin en küçük yaprağının arasında üç parmak kalınlığında boşluk var. Dedik eyvah bu iş olmadı. Sonrasında inanır mısınız, hiç ilave güç uygulamadan mandalı çevirdik, kadro esneye esneye oturdu yerine, hiç zorlanmadık. İlaveten yine yol bisikletimin stok pedallarını (modelini unuttum ama rulmanlı bir Wellgo, fena değil) taktık.

Bu değişiklik sonrasında sürüş niteliğinde değişiklik var mı diye bir deneme sürüşü yaptım. 20 kilometre kadar, inişli çıkışlı. Eğimsiz koşullarda sürtme yapmayan ön aktarıcı, yokuşlarda ayağa kalkıp sürdüğümde zincire sürtüyor. Yol bisikletinden alışmışım, ayakta sürüşte bisiklet sağa sola yalpalamalı, Salcano bana mısın demiyor, rulmanlı pedaldan ötürü güç aktarımı da daha iyi olmalı halbuki diye düşünüyorum. Meğer kadro aşağı yönlü esnediğinden, ön aktarıcı da milimetrik olarak aşağı inip zincire sürtüyormuş. Sağa sola yalpalamak yerine, aşağı doğru esniyor yani bisiklet.

Bu iki küçük deneyimle neyi görmüş oldum? Salcano'nun bu kadrosu gereğinden çok fazla esniyor. Giriş seviyesi bir model olduğu için genelleme yapmamakta fayda var ama, yine tur bisikleti kategorisindeki 2016 model Merida Crossway'de hiç böyle bir sorun yaşamadım, esnekliği makul düzeyde.

Salcano bisikletlerde temel eksikliğin kadro kalitesi olduğunu düşünüyorum. En azından kendi deneyimim bu yönde.
 
Yol bisikleti için park ayağı çok büyük faux pas mı? İçim rahat etmiyor sağ sola dayarken. Bugün bana inatla 2 boy küçük kadro satmayan çalışan bisikletçim, "park ayağı alma, yol bisikletine takılmaz" dedi. İlk defa Türk esnafının satış reddetiğini görüyorum. Durum ciddi o zaman diye düşünüp, almadım. Aslında performans yapmasam da, gereksiz ağırlık biraz kafama takılmıyor da değil. Biraz kararsız kaldım. Sizin düşünceleriniz nelerdir?
 
@mossocitybiker
Her yerde bir salcano hater’lığı. Anlamadım kio_O
 
Geri