Scudo Sports

Yol bisikletine başlangıç rehberi

rehberden ziyade soru cevap olmuş... tabi ki takdir ediyorum ama konuların bir arada başlıklar halinde sunulduğu detaylı bir rehber iyi olurdu ...
 
  • Beğen
Tepkiler: Berke Şahan
Scudo
.

@BerkEvren merhaba, yol bisikletini aldim ve bugün yağmurda islandim, sizdeki çamurluk tam kapatiyor mu kilitli pedal ayakkabiniz su aliyor mu, arkadan formaya su geliyor mu

Camurlugun linki var midir,
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkEvren
@sonyaz
Selamlar, bugün bende sağlam ıslandım ama yağmurda sürmek başka bir keyif :)
Çamurluk tam boy değil, 3/4 gibi esasen. Topeak R1/R2 modeli. Linki şu:
(link)
Spd ayakkabıların çoğu gibi üst kısım hava aldıran malzemelerden olduğundan su alacaktır. Ama ben böyle yağmurlu havalarda Shimano ayakkabı kılıfı kullanıyorum. (NPU 3000) Kışın en soğuk havada bile hayat kurtarıyor :harika:
Ön - Arka çamurluk takılıyken forma ıslanmıyor bu arada. Ama ben arka çamurluk bağlantı noktalarını kırdım. Yağmur mevsimi gelene kadar bir çözüm üretmem lazım o işe :confused:
 
  • Beğen
Tepkiler: sonyaz
@BerkEvren bisikletlerin çamurluk takma yerleri standard mıdır? Ölçü tutsa, çamurluk uygun olur diyebilir miyiz? Yoksa marka ve modele göre değişir mi?
 
@Sefa Bey
Benim aldığım çamurluk özel bir yere bağlanmıyor. @BerkEvren Yol bisikleti maşası ve fren bacaklarına göre tasarlanmış. Ama 700x25c lastiğe göre yapılmış. 28c kullanan biri uyduramayacaktır. Alırken bu tip detaylara bakmakta fayda var. :harika:
 
@Bubi
Hocam sizin için 52-55 arası kadrolar uygun gibi. Ben 174 boy ve 78 cm iç bacak boyu ile 53-54 kadro kullanıyorum. Yalnız mutlaka deneyin çünkü markaların kadro ölçüleri değişiyor. Btwin bisikletim 54 kadroydu, 53 kadro Sedona' ya binerken zorlanmıştım; iki beden büyük gibi geldi.

Slr 400'dense Carraro 022 daha iyi duruyor; yalnız ikisi de iki bin lirayı hak etmiyor; ikinci elden şaşmayın. Bu paraya en aşağı claris-sora olması lazım.

@korayg
Hocam bu tip problemi ben yaşamıyorum doğrusu, ayağımın ucuyla da olsa yere dokunuyorum. Doğru pozisyonda ayak ucunuz yere değecektir zaten fakat dediğiniz gibi fazla yüksek oturuyorsanız, kadro boyu büyükse ya da farklı ayakkabılar kullanıyorsanız olabilir. Etrafınızdaki kullanıcılara da bir gösterin; bilen çıkar illaki. :)
 
Arkadaşlar yol bisikletini merak eden birisi okarak soruyorum. Neden tayt giyiyorsunuz? Konfor odaklı baktığımız zaman iyi bir seke almak varken neden tayt alıyorsunuz?

Bence iyi bir sele işi çözer, mesela neden dağ bisikleti veya şehir bisikleti hatta ve hatta çok uzun seyahatlere çıkan tur bisikletçileri tayt giymiyorda yol bisikletçileri giyiyor?

Ayrıca onun günlük yıkaması, hijyenik olmaması vs. bir sürü dezavantajı varken. Bana mantıklı gelmiyor bir dağ bisikleti sürücüsü olarak, ki günde 7-8 saat süren turcularımız bile kullanmıyor.
 
@KitapSever Taytın hijyenik olmadığı doğru değil; aksine bunun için tasarlanıyor. Saatlerce bisiklete binerken terinizin pamuklu kumaşa yapışmasından ve bakteri üremesi için sıcaklıkla beraber uygun bir ortam hâline gelmekten kurtarıyor ve çok rahat doğrusu. Bisiklet taytları ise likradan yapılır, teninizi sarar böylece aerodinamiktir paraşüt gibi içine hava almaz; ayrıca terinizi dışarı atar-hava alır.
Bisiklet taytlarına henüz ped koyulmadan bile likra tayt giyen bisiklet sporcuları varmış zamanında. Şimdi ped ile birlikte işin boyutu değişti; daha hijyenik, daha rahat oldu.
Yol bisikletinde ağırlık, görsellik ve aerodinami gibi bir çok açıdan daha küçük ve rahatsız seleler kullanıyoruz; bu açığı da taytımızdaki pedin kalitesi kapatıyor. Dikkat ederseniz ağırlık, görsellik ve aerodinami konularına dağ bisikletinde de dikkat ediliyor ve XC hard tail kategoricileri de tayt giyiyorlar. Yalnız enduro ve downhillciler giymez örneğin; hem ağırlık vesaire onlar için önemli değildir, hem sele üzerinde uzun zaman geçirmezler, hem de kumaş-kot pantolonlar arazide düştüklerinde sıyrık, çizik, asfalt yanığından korur.
Tur bisikletçileri için de ağırlık ya da görselliktense bisikletin sağlamlığı ve bisikletçinin rahatlığı önde gelir. Ben tayt giyen turcu da gördüm ama giymeyenler kesinlikle büyük ve rahat selelerden kullanıyorlardı.
Bizim grupta arkadaşlar teker teker tayt kullanmaya başladılar; hepsi çok memnun kaldı. Şimdi de taytın altına don giymeyin diye ikna etmeye çalışıyorum. :)
 
@Berke Şahan
Hocam peki seleden alacağınız görüntü veya ufacık bir hava akışı etkisi konforunuzdan daha mı önemli? :)
 
@KitapSever Görüntü benim açımdan en önemli konu aslında. Narin bir sele, kocaman kadın selelerinden daha güzel elbette. Bununla beraber 8.5 kg olan bisikletimi popomun rahatı için 9 kg yapmam örneğin. Marjinal aerodinami kazanımları daha çok proları ilgilendirir.
Taytın konforsuz olduğunu nasıl söylüyorsunuz anlamadım. Benim giydiğim en rahat şey şu taytlar, sadece havalandırmazsanız eleman sıkışıyor.
Sonuç olarak bu işin raconunda zarafet, hafiflik var. Hem bisikletiniz zarif olacak; hem de siz bisiklete bindiğinizi belli edeceksiniz. Bisiklette gelenekselci ve muhafazakar bir kafayla konuşuyorum; tayt giymenin-bacakları almanın tartışılacak bir şeyi yok. İsteyen istediğini yapıyor. Sadece işin raconunda var bu.

Tayt giymek istemeyen arkadaşlarım don şeklinde iç tayt kullanıp üstüne şort giyiyorlardı; bazı turcular da öyle yapar. :)
 
@Berke Şahan
Hocam konfor olarak seleyi kastetmiştim, mesela benim için 500 gram fazla gelen bir sele birşeyi ifade etmiyor çünkü konforu seviyorum.

Bu arada dağ bisikleti için pedli şortlar görmüştüm, dışarıdan belli olmasaydı düşünüyordum açıkçası. O kadar rahatsa bende alayım. Bu arada yaklaşık 2 ay önce pedli şortlara bakmıştım ama gündelik olarakta kullanırım diye pedsizlerinden almıştım.
 
@KitapSever

Ben kullanmadım ama tek sıkıntı görüntü ise şort içliği de deneyebilirsiniz:
(link)
 
Ben de hem kısa hem uzun padli tayt var üstüne şort/kapri-eşofmangiyip çıkıyorum ...
 
@Berke Şahan
Hocam bunların içi sökülebilenleri vardı geçen yıl, bu yıl üretilmiyorlar galiba.
 
Bende bugun itibariyle dag bisikletinden yol bisikletine gecis yaptim. Gecis doneminde ki deneyimlerimi paylasmak istiyorum.
Oncelikle her markanin bisiklet kadro olculerinin standard olmadigini ogrendim. Bu yuzden size tavsiyem asagidaki linkten oncelikle vucut olculerinize uygun kadro olcusunu belirlemek olmali. Daha sonra begendiginiz marka modelin kadro olculeriyle kendi olculerinizi kiyaslayarak uygun modeli bulabilirsiniz diye dusunuyorum.

(link)

Benim boyum 1.79 ic bacak olcum 79 cm ve hep 54 kadro bana uygun olur diye on yargim vardi fakat aldigim bisiklet Cube Attain SL Modelinin 56 kadrosu ve tam benim vucud olculerime uydu.

Diger taraftan kadronun ve donanimin esit oranda onemli oldugunu ogrendim. Gunun sonunda butceye bagli olarak birine oncelik vermek gerekiyor ama aradaki farki yuksek tutmamak gerekiyor.

Son olarak ayna/kol ve rublenin disli oranlari surus yapacaginiz cografi kosullara gore cok onemli. Yokus miktarinin cok oldugu bir bolgede yasiyorsaniz 50/34 ya da 52/36 aynakol oraniyla 11/32 ya da 11/28 oranlarini mutlaka degerlendirmeye almaliyiz diye dusunuyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
@korayg Hocam dediğiniz gibi ani fren yapıp seleden iniyoruz başka ne yapılabilir ki bisiklet durana kadar zaten inmeme şansiniz var durduktan sonrada bir yarim saniyeniz var.
 
Yol bisikletine yeni başlayacağim claris setli bir bisikletlemi baslamam daha iyi olur yoksa daha ustun bir setlemi
 
@Pherserd
İmkânınız varsa tabi ki daha iyi bir bisiklet ile. En az Sora setli olması daha iyi olacaktır elbette. Temiz bir 2.el araştırmak da iyi bir seçenek
 
yaşadığım yerde pek 2. el satan yok başka yerdende görmeden almak istemiyorum
peki sora setli hangi bisikleti önerirsiniz
bide tiagralı olarak salcano xrs035 düşünüyordum ama yeni başlayacagım pek gerek yok sanırım
 
Geri