Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Benzincide lastik şişirmek

Arkadaşlar bişeyi anlyamadım, lastiğin tüm havasını indirip psi ayarlıyım makine durana kadar siboptan çekmemem mi lazım yoksa şiştiğini anladıktan sonra mı çekmem lazım anlayan arkadaş varsa bi anlatabilir mi. Dolduğunu anlayıp çekiyorum ben genelde ama şişmemiş gibi geliyor sürerken. Sonuna kadar bekleyincede sanki çol şişiriyormuş patlıcak gibi geliyor.
 
Scudo
@mertaltay PSi ayarını yaptıysanız makine kendisi durur o basınca geldiğinde. Maksimum PSİ değeri lastiğin üzerinde yazar, balon gibi patlatmanız zor yani rahat olun. (Lastiğin havasını indirmeye gerek yok bu arada)
 
@BerkEvren teşekkürler valla araştırdım bir türlü bulamadım şunun cevabını. Ben indirince daha güzel oluyor bi anda şişmesini görmek
 
Ben Akaryakıt istasyonlarında mümkün olduğunca kontrol etmiyorum basınçları. Bazen yeterli hava basıncı olmuyor şişik lastiği indiriyor, çoğuda doğru basmıyor zaten. Motorlu araçlar için üretildiğinden 80bar ve üzeri gibi basınçlarda saçmalıyor. 90 basacağına çoğu zaman 75 filan basıyor. Özellikle 50-60psi üzeri basıyorsanız göstergeli yer pompasını öneririm. El pompamda var ama acil durumlar için yanımda taşıyorum artık. Bisikletin akışı hep iyi şimdi. Akaryakıt istasyonlarını bir kaç tanesini dolaşırdım ekiden ;)
 
3 ay sonra konuyu hortlatayım:) Şimdi benim problemim şu:
Benzincide pompayı 80 psi ayarlıyorum, basıyorum havayı, tamamlanınca uyarı veriyor çıkartıyorum. Tekrar takıyorum kontrol için 60 psi gösteriyor ve tekrar şişirmeye başlıyor. 3 farklı istasyonda denedim hep böyle, 80 psi basmama rağmen kontrol ettiğimde hep 60-70 psi çıkıyor. Acaba tam çıkarırken bi pıssssst sesi geliyor hava o arada mı kaçıyor ve basınç azalıyor ? Lastiğin max psi'ı 87 ve ben de 105 kilo olunca arka teker fazla eziliyor gibi geliyor baktığımda. Bu konuyu araştırdım ama bulamadım. Önerilerinizi bekliyorum.
 
@Phasor tahminim pompa ile rekor arasindaki spiral hortumun ici bos oldugu icin lastigin havasi oraya kacar, boylelikle lastik basinci duser, cihazda basinci dusuk olcer, bence bu normaldir..siz istediginiz havayi bastiktan sonra cektiginizde pist diye cikan uzun hava sesi borudaki kalan havadir..lasikten cikmaz bu hava,.tekrar takarsanizda lastikteki hava geri hortuma dolar..
 
@Ismaildmr Yani lastik aslında 80 psi basınçta fakat tekrar taktığımda lastikten hortuma hava gittiği için basınç azalıyor. Bu açıdan hiç düşünmemiştim, cevap için teşekkürler :harika:
 
Konuyu hortlatayım
Dağ bisikletleri için maksimum değer ne ise 3-5 PSI aşağı şişirin. Havayı tamamen boşaltmanıza gerek yok, olan havanın üstüne ekleme yapmanız yeterli.
 
ben bu benzinlikteki lastik şişiricilerle şişirmeyi beceremiyorum.el pompam var psi göstergeli 10-20 dk dk da basıyorum artık kaslara kuvvet
 
  • Beğen
Tepkiler: Ismaildmr
@Desert Fox bende btwinden aldigim 10.liralik el pompasiyla yol lastigimi sisirdim gostergesi yok malum..tur esnasinda benzinlige girdim ön neysede dedim arkayi en az 90 yapiyim dedim..pompayi bi taktim havasini aldi..meger 90 nin uzerinde basmisim..hayret.
 
@thkingofbikes arkadasim oyle bir akıl vermissin ki şaştım kaldım.dag bisikleti kullanan arkadasim lastiğine yaklaşık 30-50 PSI hava basiyo.1 BAR 14.5 PSI olduguna gore 3 BAR yaklaşık 45 PSI yapar.Bu hesaba gore sen dag bisikletine 3-5 BAR az hava basın diyerek lastiğe hic hava basmayın diyorsun.Lutfen once bilelim sonra başkalarına akıl verelim

@thekingofbikes bence konuyu bir daha gozden gecirmelisin
 
@Mavi Kartal
Takılmayın böyle şeylere, ayrıca böyle şeyleri özelden yazsanız daha iyi olur. Hemen düzelteyim.
 
Ben,benzincide hava basarken,tekerin patlamasından değil,hava pompasının patlamasından korkuyorum nedense. :) Zaten bir çok benzincide stabil çalışan pompa yok.Kimisi hata veriyor,kimisi düzgün basmıyor,en azındna yüksek psiları.
Tekerin patlama olayına gelirsek,dış tekerde kaç psi yazıyorsa,onun üzerine çıkmadığın sürece ve iç lastik,dış lastik içinde uygun durup fiziki bir deforme olmadığı sürece patlayacağını sanmıyorum.
 
Bircok insan basinc degerini icindeki hava miktari olarak dusundugu icin bu tur tepkiler alinabiliyor lastik uzerindeki deger araliginda kalmak en iyisi ben cogunlukla maksimum degerde kalmaya calisiyorum. Yalniz kendi tecrubelerimden ufak bir uyarida bulunmak isterim gece d100 uzerinde geri donus yolundayken bi kere lastigim patlamisti onarimini yapip el pompamla surulebilecek kadar hava basip ilk benzinciye kadar oyle devam etmistim , benzin istasyonunda 65 psi (mtb) ayarlayip havayi bastim ama bir tuhaflik oldugunu yoldayken gayet fark etmistim ki cok takmadan yurda yetismeye calisiyordum , basinc olcerimle lastigi olctugumde max degerim 65 psi olmadina ragmen 89psi basinc degeri vardi o yuzden artik uzun yola ciktigimda hep yanimda tasiyorum eğer yaninizda yoksa da hissiyata guvenmek en iyisi gibi , 89psi ile karinca ezsem fark ediliyordu zaten [emoji16] neyse kendimce max basincin ustune cikildiginda hemen patlamadigini da test etmis oldum[emoji5]

_________________________________________
Hobi olarak yaptığım gezilerimi ve diğer videolarımı paylaştığım YouTube kanalım: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu
Pompacılar psi yi lastikteki hava miktarı olarak algılıyor.Onun içinde "arabaya 30 basıyoruz buna 10-15 yeter"falan diyorlar.
Siz lastiğin üstündeki min değerin altına inmeyin bence.Yanakları çatlatırsınız

Tam bunu diyecektim. Geçenlerde kardeşimle benzinciye gittik ve o dijital ekranda yanılmıyorsam 32 hava bastı. Ben tabloya baktım diğer binek araçlar ve hava değerleri var ama bisiklet yoktu. Aklımı karıştıran olay bu: kardeşim koca Şahin tekerine 32 basıyorsa, ben Sedona'ya nasıl 135 basabilirim :acpsnr: İşte bu çocukken matematik ve mantıktan yetersiz beslenmemin bir sonucu :uzgnm:
 
Yere yapışır yaw 10-15 ıle :D
 
Tam bunu diyecektim. Geçenlerde kardeşimle benzinciye gittik ve o dijital ekranda yanılmıyorsam 32 hava bastı. Ben tabloya baktım diğer binek araçlar ve hava değerleri var ama bisiklet yoktu. Aklımı karıştıran olay bu: kardeşim koca Şahin tekerine 32 basıyorsa, ben Sedona'ya nasıl 135 basabilirim :acpsnr: İşte bu çocukken matematik ve mantıktan yetersiz beslenmemin bir sonucu :uzgnm:

Şimdi bir aydınlanma yaşadım 🙈 Sanıyorum benzincide bulunan pompalar PSI değil BAR hesabı yapıyor. Çok iyi hatırladım: aracın ön teker 32 arka 33 gösteriyordu. Bu durumda 1 BAR 14.5 PSI olduğuna göre yaklaşık 130 PSI için 9 BAR basmak gerek!
 
Şimdi bir aydınlanma yaşadım 🙈 Sanıyorum benzincide bulunan pompalar PSI değil BAR hesabı yapıyor. Çok iyi hatırladım: aracın ön teker 32 arka 33 gösteriyordu. Bu durumda 1 BAR 14.5 PSI olduğuna göre yaklaşık 130 PSI için 9 BAR basmak gerek!
Mumu sondur hacu boyle aydinlanma mi olur : D
 
  • Beğen
Tepkiler: erman35
benim de çorbada tuzum olsun :):)
1583494805969.png
 
  • Beğen
Tepkiler: 𝕥𝓪lℍค
schrader sibobum var benzinlikte şişirebiliyor muyum ?
 
Geri