Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro Fire serisi bisikletler

Bu sabah yine kör karanlık saatlerde başlayarak 61km lik yaklaşık 2 saat 15 dk süren bir rota yaptım. Rota her türlü parkuru içerdiği için gözlemlerimi paylaşmak istedim. Önce Strava kaydını koyalım bakmak isteyen olursa.

(link)

Kısaca rotayı anlatacak olursam 40km kadar bir kısım inişli çıkışlı ( kısa ama zaman zaman %7lere varan sert eğimler içeren) antalya Beldibi arası sahil yolu. Rüzgar çok hafif ve sıcaklık da 15C civarındaydı. Dönüşte uzun bir düzlük(7km kadar), devamında 4-5 km kadar %2-3 ortlama eğimli bir yol, sonrasında 2.5km kadar %6ya yakın ortalama eğimi olan bir yokuş(yer yer %8ler var) çıktım. Sonra da farklı bir rotadan Antalya merkeze doğru iniş yaptım.

Öncelikle sele yüksekliğini 1 haftanın sonund aistediğim kıvama getirebildim. Ancak bugünkü sıkıntım selenin açısı oldu. Onu da düzeltmiştim ama alyanla iyi sıkmamışım o yüzden 2 saat boyunca aşağı kayıp durdum. :)

Sürüş boyunca 40 kmlik kıısmd açok rahat ettiğimi söyleyebilirim. Kısa ama sert yokuşları eski bisikletime nazaran çok daha kolay çıktığımı farkettim. PR vs denemedim ancak nabzım çok daha kontrol altındaydı 23-25 dişlileri hatta zaman zaman büyük aynakolu kullanmama rağmen. Rüzgar fazla olmadığı için hafif eğimli %2-3 lük yokuşu da çok keyifli çıktım.
Daha önce 34 aynakol 30 ruble ikilisiyle çıktığım 2.5km lik yokuşu bu defa 36 aynakol 25 ruble ile çıktım. Kadansım biraz düştü, 1 noktada ayağa kalkıp(100-150 metre kadar) hızımı ve kadansımı toparladıktan sonra devam ettim. Daha yüksek bir nabız ortalamasıyla çıkmış olsam da iyi hissettim kendimi. Nabız ve kadans ilerleyen haftalarda biraz daha toparlayacaktır. 28 dişliyi mümkün mertebe mecbur kalmadıkça(kadans 65in de altına inerse) kullanmamaya çalışıyorum.
İnişte bisikleti çok oturaklı ve kararlı hissettim. Frenler en ufak bir sıkıntı hissettirmedi beklediğim gibi. İniş sonrası 5-6 km düz yolda bu defa 52 aynakol ile düz yol hızını biraz test etmek istedim ama orada da 2 defa kırmız ışığa takılınca sakince eve döndüm :)

Oturma ve sürüş pozisyonumu 1 haftadır tam ayarlayamadan sürdüğüm için de olabilir yada bisikletin kadro geometrisinin Gravel'e göre epey farklı olmasından da olabilir hafif sırt ve hamstring ağrılarım var. Bunların da ilerleyen haftalarda iyileşeceğini tahmin ediyorum.
 
Son düzenleme:
Scudo
Bu sabah ilk sert yokuş denemesini gerçekleştirdim. Kısaca izlenimlerimi aktarayım. Önce sürüş linkini koyalım:

(link)

Sabaha karşı yağmur yağmıştı ve zemin ıslaktı. İlk 7-8 kmlik şehir içi parkur bacakları ısıtmaya yetiyor. Sonrasında Antalya - Altınyaka yoluna girdim. Yol tamamen soğuk asfalt. 11.2 km'de 464 metre yükselti farkı ile ortalama eğim %4.1 çıkıyor ama 11.2 km içinde 2-3 iniş olduğu için sizi yanıltmasın. Birçok noktada %7-8 eğimler zaman zaman 1kmlik %10 ortalamalı bölümler içeriyor. Nadiren de 100-150 metrelik %13 civarı eğimler var. Profili de ekran görüntüsü olatrak koyayım bakmak isteyenler için:

1605449791495.png

Buraya 4. çıkışım. Bütün segmentlerde PR gelmiş. Önceki deneyimlerimle kıyaslarsak hızlı çeıktığımı farkettim zaten sürüş esnasında da. Daha mı rahat çıktım? Tartışılır. 11-34le çıktığım zamanlardaki kadansı 11-28le de tutturmuşum, hatta 2rpm daha iyi. Ama bunu yaparken nabız ortalamam 145 yerine 156 olmuş. Yani muhtemelen yokuşun devamını çıkmaya devam etsem gücüm erken tükenecekti, zaten kendimi çok da devam edecek kadar iyi hissetmedim. Yani yine konu rubleye geliyor. Bacaklarımı güçlendirdikçe nabzım da toparlayacaktır ve kadansımı da biraz daha yukarı çekebilirim gibime geldi(sadece öngörü, belki de olmayacak :)). Şimdi bu hafta biraz vücudu dinlendirip 12 haftalık bir "Uzun yokuş" antreman programına başlayacağım. Dizleri ve rubleyi ilkbaharda test ederiz artık.

İnişte hiç risk almadan aşırı yavaş indim. Yerler epey ıslak olduğu için o kadar fren yapmak durumunda kaldım ki ellerim acıdı. Eski bisikletim alümünyum kadro ve maşalı bir bisikletti. Aynı inişte çok daha ellerim acıyarak ve uyuşarak inerdim. Bugün fren yapmaktan ellerim acıdı ama hissiyat olarak karbonun farkını tam anlayamadım çok fazla fren yapmaktan. Ama günü bitirdiğimde ellerimin ağrısı olurdu baze, şu anda birşey yok. Burada gidon bandına bir parantez açayım. Bisikletin üstünde gelen Fizik bant epey şık ve güzel bir tasarıma sahip ancak 3.2mm kullandıktan sonra bu ince banda alışmak da kolay değil.
 
Daha önce farkettiğim ama yazmayı unuttuğum bir detayı paylaşayım. Bisiklet arka çatalında "High Modulus Carbon" ibaresi var. Bu bilgiye başka hiçbir yerde rastlamıyoruz Carraro websayfası dahil. Kadronun tamamında mı yoksa sertlik gerektiren bölümlerinde mi kullanıldı hiçbir fikrimiz olmasa da genel anlamda "high modulus karbon" üst segment bisiklet modellerinde kullanılan(örneğin Cannondale Supersix Evo HiMod(High Modulus'un kısaltılmış hali) ve bisikletin rijitliğini arttıran bir malzeme. Üst segment bisiklet markaları özellikle güç kaybının min olması gereken esnemezliğin max olması gereken bölgelerde bu karbon çeşidini kullanıyorlar. Daha doğrusu teknolojilerini hangi karbon malzemeyi bisikletin hangi bölgesine optimum şekilde kullanmak üzerine geliştirmeye çalışıyorlar.
Carraro'dan bu konuda bilgi almak amacıyla mail attım. Bilgi alabilirsem paylaşacağım.
 
Çok güzel bir bisiklet almışsınız, iyi günlerde kullanmanızı dilerim.

Carraro Fire serisini hep beğenmişimdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@Bıyıkov Ayhan hocam , yaptığınız rotaya strava dan baktım , tam da planlarım arasındaki bir tırmanış rotası . Sormak istediğim yolun çıkışa başladıktan sonraki durumu, yani asfaltı , trafiği ve tabii ki köpek meselesi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
@Bıyıkov Ayhan hocam , yaptığınız rotaya strava dan baktım , tam da planlarım arasındaki bir tırmanış rotası . Sormak istediğim yolun çıkışa başladıktan sonraki durumu, yani asfaltı , trafiği ve tabii ki köpek meselesi :)
Selamlar. Trafigi yok denecek kadar az, asfalti soguk asfalt ve kadansi etkiliyor. Kopek tek tuk gordum ama uzaktan yol kenarinda benle ilgilenen kopek denk gelmedi hic bu rotada.
Ama tum bunlarin dışında gercekten yıpratıcı sertlikte egimler var. Rublenize ve bacaklariniza kuvvet😇
 
  • Beğen
Tepkiler: TatanQa_tr
Selamlar,

Daha önce kilo bilgisi sormmuştum, siz ayrıca ölçme fırsatınız oldu mu? Ayrıca boyunuz ve iç bacak boyunuz nedir? Sanırım 54 kadro aldınız. Benim 175 boy 74.5 iç bacaga 52 mi 54 mü olur onu düşünyorum da merak ettim.
 
Selamlar,

Daha önce kilo bilgisi sormmuştum, siz ayrıca ölçme fırsatınız oldu mu? Ayrıca boyunuz ve iç bacak boyunuz nedir? Sanırım 54 kadro aldınız. Benim 175 boy 74.5 iç bacaga 52 mi 54 mü olur onu düşünyorum da merak ettim.
Merhaba! 54 kadro aldım ben. Daha önce G2 55 kadro kullanıyordum ve onun biraz büyük olduğunun farkındaydım o nedenle hiç denemeden 54 aldım. Boyum 178 ve iç bacak boyum da 82-83 cm civarı. Bu senaryoda size sanki 52 de olabilir ama ben imkanınız varsa denemenizi öneririm.
Hassas olarak ölçmesem de tartıya çıkarak ölçtüğümde 8.9 kg geldi Garmin tutucu, sensörler ve pedallarla birlikte. Fire 3.3 modelini pedalsız 8.15kg olarak ölçtüklerini varsayarak aradaki jant seti farkıyla bu ağırlığın pedallarla birlikte normal olduğunu düşünüyorum.
 
Hocam tekrar hayırlı olsun :) bisikletimin kadrosunun bir tık büyük gelmesi ve değiştirmeye karar vermişken değerlendirdiğim modeller arasında sizin bisikletiniz de var. Bu fiyatlara çıkınca doğal olarak 2. Ellerde baya farklı seçenekler karşımıza çıkıyor. Sizin bu süreçte aranız nasıl bisikletiniz ile?
 
Hocam tekrar hayırlı olsun :) bisikletimin kadrosunun bir tık büyük gelmesi ve değiştirmeye karar vermişken değerlendirdiğim modeller arasında sizin bisikletiniz de var. Bu fiyatlara çıkınca doğal olarak 2. Ellerde baya farklı seçenekler karşımıza çıkıyor. Sizin bu süreçte aranız nasıl bisikletiniz ile?
750km den fazla surus yaptim. Dişli oranlarina alistim diyebilirim. Surus pozisyonu G2ye gore biraz daha yatik ve açıları biraz sert olduğu icin su siralar sirt agrilarim var biraz ama 1-2 aya kalmaz vücut o esneklige gelir diye düşünüyorum. Onun dışında surus dinamikleri, esnemezligi vs benim olculerimde fazlasiyla iyi. Ama karşılaştırmasıni yapabilecek baska karbon deneyimim yok.
Son olarak jant ve lastiklerden bahsedeyim. Jantlar baslangic seviyesinin bir tik iyisi 35mm yari aero 2kg agirliginda FSA Vision 35. Lastikler Schwalbe P One. Tam bir kış ve antreman lastiği. Patlak direnci ve yol tutusu cok yuksek, omru cok uzun ama yuvarlanma direnci cok kotu. Belki kışı bunlarla tamamlayıp Continental GP5000lere dönmek en mantiklisi olacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şahans
750km den fazla surus yaptim. Dişli oranlarina alistim diyebilirim. Surus pozisyonu G2ye gore biraz daha yatik ve açıları biraz sert olduğu icin su siralar sirt agrilarim var biraz ama 1-2 aya kalmaz vücut o esneklige gelir diye düşünüyorum. Onun dışında surus dinamikleri, esnemezligi vs benim olculerimde fazlasiyla iyi. Ama karşılaştırmasıni yapabilecek baska karbon deneyimim yok.
Son olarak jant ve lastiklerden bahsedeyim. Jantlar baslangic seviyesinin bir tik iyisi 35mm yari aero 2kg agirliginda FSA Vision 35. Lastikler Schwalbe P One. Tam bir kış ve antreman lastiği. Patlak direnci ve yol tutusu cok yuksek, omru cok uzun ama yuvarlanma direnci cok kotu. Belki kışı bunlarla tamamlayıp Continental GP5000lere dönmek en mantiklisi olacak.
Çok teşekkür ederim hocam, değerli bilgiler hepsini aklımda tutacağım.
 
Yaklaşık 1.5 ay sonra kısa bir değerlendirme ile ek yapmak istedim. Lastik ve jantla ilgili söylediklerim geçerliliğini koruyor. Jant biraz ağır, akıcılığı çok çok iyi değil. Uzun vadede yatırım yapılması gereken konulardan biri olabilir ama antreman yapmak için ideal olduğunu düşünüyorum. Lastikler de daha önce de düşündüğüm gibi ıslak zeminde, yoğun yağış atında bile yol tutuşu çok yüksek ve patlama konusunda şimdilik bir sıkıntı yaratmadı. Kış dönemi ve antremanlar için uygun yaz dönemi ve yarışlar için daha akıcı lastikler kullanmak daha iyi olacaktır.

Bahsettiğim sırt ağrılarım geçti. Seleyi 2 cm kadar yukarı almamın da etkisiyle sürüşlerim daha bir rahatladı. Rubleyi değiştirmekten kesinlikle vazgeçtim. 11 vitesli ve 11-28 dişli sistemini çok sevdim. Uygun vites bulmak bu kadar kolay olunca sürüş de daha keyifli oluyor. Güç anlamında geliştikçe %10 ve üzeri uzun yokuşlar dışında en ufak bir sıkıntı yok. O yokuşları da 65 kadans civrı çıkabiliyorum ki şimdilik fena sayılmaz.

Son olarak garip bir olay farkettim. Bisikletin selesi tam olarak düz değil. Belki 3-5 derece çok zor farkedilecek sevyede sağa bakıyor. Bu hafta servise gidip fotoğrafı çekilip fabrikaya gönderilecek. Bakalım nasıl bir süreç olacak?
 
Yaklaşık 1.5 ay sonra kısa bir değerlendirme ile ek yapmak istedim. Lastik ve jantla ilgili söylediklerim geçerliliğini koruyor. Jant biraz ağır, akıcılığı çok çok iyi değil. Uzun vadede yatırım yapılması gereken konulardan biri olabilir ama antreman yapmak için ideal olduğunu düşünüyorum. Lastikler de daha önce de düşündüğüm gibi ıslak zeminde, yoğun yağış atında bile yol tutuşu çok yüksek ve patlama konusunda şimdilik bir sıkıntı yaratmadı. Kış dönemi ve antremanlar için uygun yaz dönemi ve yarışlar için daha akıcı lastikler kullanmak daha iyi olacaktır.

Bahsettiğim sırt ağrılarım geçti. Seleyi 2 cm kadar yukarı almamın da etkisiyle sürüşlerim daha bir rahatladı. Rubleyi değiştirmekten kesinlikle vazgeçtim. 11 vitesli ve 11-28 dişli sistemini çok sevdim. Uygun vites bulmak bu kadar kolay olunca sürüş de daha keyifli oluyor. Güç anlamında geliştikçe %10 ve üzeri uzun yokuşlar dışında en ufak bir sıkıntı yok. O yokuşları da 65 kadans civrı çıkabiliyorum ki şimdilik fena sayılmaz.

Son olarak garip bir olay farkettim. Bisikletin selesi tam olarak düz değil. Belki 3-5 derece çok zor farkedilecek sevyede sağa bakıyor. Bu hafta servise gidip fotoğrafı çekilip fabrikaya gönderilecek. Bakalım nasıl bir süreç olacak?
Hocam siz olmuşsunuz %10 ve üstü benim için çok zor oluyor 65 Kadans görmek harika üstelik 11-28 ruble ile mükemmel.
 
180 boya kadar 52 kadro almak lazım bu bisikleti.
 
180 boya kadar 52 kadro almak lazım bu bisikleti.
Bunu denemedim açıkçası ama G2 nin 52 si bana küçük gelmişti denediğimde. Ama denemek lazım imkan varsa.
 
Aynı markanın farklı modellerinde bile kadro boyu karmaşası var. Kadro ölçüsünden çok reach ve stack e bakmak lazım
 
Aynı markanın farklı modellerinde bile kadro boyu karmaşası var. Kadro ölçüsünden çok reach ve stack e bakmak lazım
Ben internette 2 farkli kaynaktan evde yapilabilecek bikefit ölçümlerine bakmistim. Dediginiz gibi stack reach tt ve standover height olculerine bakmistim.
 
Evet bir yöntem ama bisiklete bindikten sonra rahat etmek önemli. 54 kadro al diyorlar ondan sonra reach çok uzun geliyor gidon boğazını kısaltmak zorunda kalıyorsunuz. Herkes o pro pozisyonda süremiyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bıyıkov
Merhaba, Carraro Fire 3.2 veya Giant Tcr Advanced 2 KOM bisikletlerden birini almayı düşünüyorum fakat çok kararsızım. Carraro daha iyi grupset daha iyi jant seti daha iyi gidon sele borusu ve tamamen karbon olması ile daha çekici fakat Carraro karbon kadro Giant karbon kadro kadar rijit midir ? Kalite düşüklüğü var mıdır emin olamıyorum. Aslında Giant'ın da düşük segment karbonlarından olan TCR Advanced 2 ile Carraro arasında büyük bir fark olmaması gerektiğini de düşünüyorum. Görüşlerinizi merakla bekliyorum.
 
Geri