Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Carraro sportive 327 güncesi

Balata temizleme spreyi vardı. Bir tane de ondan aldım. Bakım zamani geliyor, yavaş yavaş hazırlanalım.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/11/7bc44edcf9e3689eb58b337332c2a968.jpg

Zefal matara ve kafesi pahalı almıştım. Akşam turlarında tek matara yetmiyor diye ikincisini Decathlon'dan aldım. 600ml. Hacimli. Suluk+kafes 15 TL. İşimi görür, uygun fiyatlı ürünler.

http://images.tapatalk-cdn.com/15/07/11/d8a8eb8ab959f9b63bbdec906dc8ce52.jpg
 
Scudo
Bir de forma aldım. Teri dışarı atma özelliği sebebi ile tercih ettim. Çok terliyorum bisiklet sürerken, bakalım daha rahat sürmemi sağlayacak mı? 29.90 TL.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Teke
@Cengo Forma hakkındaki yorumunuzu merak ediyorum. Duruma göre ben de alabilirim
 
@Ahmet Teke daha önce hiç forma giymedim, bunu da fiyatı en ucuz olan olduğu için aldım. Denedikten sonra bilgi veririm. Normal t-shirt ten daha rahat olmasını umuyorum.
 
Dün gece çıkamamıştım tura, bu gece yaklaşık 40km yaptım, biraz yoruldum. Bir gün bile ara vermek etkiliyor, belkide henüz kondüsyon eksiğim olduğundandır.
Yağmur yağdı ve durduktan sonra çıktım. Yol boyunca bir daha yağmadı. Yerler ıslak ancak çok fazla su birikintisi yoktu. Lastiklerin (Michelin Protek) performansından bir kez daha memnun kaldım. Şeritleri ayıran boyalı çizgiler hariç kayma vs. Problemi olmadı. Çamurluk almadan süremeyeceğim konusunda endişelerim vardı ama korktuğum kadar su sıçratmadi lastikler. İndiğimde sırtımda az miktarda çamurlu su lekesi vardı. Yine de burdaki iklim düşünülürse çamurluk şart.
Forma ilk defa giymiştim, işe yaradı. Hafif ve rahat. Daha az terledim ve daha çabuk kurudu. Decathlon daki en ucuz forma olmasına rağmen iş görüyor tavsiye ederim. Sele kılıfı ya bir işe yaramıyor ya da ben alıştım artık. Arada pek fazla bir fark hissedemedim.
 
@Cengo
@Cengo lutfen kopeklere biber gazi uygulamayiniz. Koku alma duyulari cok gelismis oldugundan biber gazi onlar icin öldürücü olabiliyor. Saldirmaz onlar, sadece sizinle oynamak icin yaninizdan kosarak havlarlar, guvenlik alanlarindan ciktiginizda takibi birakirlar.
 
Bisiklete ıvır zıvır almaya devam ettikçe, omuz çantam yetersiz gelmeye başladı. Hem sığmıyor malzemeler, hem de ağır olmaya başladı, omuz askısı da çok terletiyor. En iyi çözüm bir bagaj çantasıydı ama bagajım olmadığı için önce bagaj sorununu çözmek gerekiyordu. Bir çok marka ve modeli araştırdıktan sonra (link)modelini seçtim. Şimdilik 50km. yi aşmayan geziler yapıyorum ve bagaj üstü tek çanta işimi görecektir, kondisyonum el verdiğince bayram sonrası yavaş yavaş menzili arttırmaya başlayacağımdan heybe de takılabiliyor olması güzel. 30 KG kapasiteli, alüminyumdan mamül ve 890 gr. ağırlığında. (link) den sipariş ettim. 1 hafta içinde gelir umarım. Geldiğinde detaylı bilgileri vereceğim.

Racktime-Tour-it-Gepaecktraeger-schwarz-28-209754d56b5407d6900961885f0bfa91.jpg
 
sırt çantası ile bisiklet turlarına çıkmak pek iyi bi fikir değil, özellikle 40-50km veya daha uzun turlarda sırt çantasının omuzlara yaptığı baskı feci oluyor, üstelik çanta, sırtınızdaki terin kurumasını geciktiriyor. çok eşyanız da olsa az eşyanız da olsa her zaman için yükünüzü bagajda taşımak en mantıklı çözüm.
 
Sırt çantası değil de çapraz askılı mini bir çanta omuz çantası veya küçük postacı çantası gibi bir şey benim çanta. Ama zaten yetersiz geliyor. Bu bile bu kadar terletiyor, dediğiniz gibi sırt çantası oldukça rahatsız eder insanı.

Yağmuru çok olan bir bölgede yaşadığımızdan, bisiklet sürmek için kuru günleri bekleme şansım yok. Aksi takdirde yılın çok az bir bölümü bisiklet kullanabileceğim. Bisikleti yağmurda kullanılabilir hale getirmenin ilk adımı çamurluklar. Forumda 28" çamurluklar ile ilgili okuduğum bilgilerden sonra mümkün olan en uzun çamurluğu bulmaya çalıştım, zira alt taraflarından su sıçratmaya, sprey etkisi yapmaya devam ettiği yazıyordu. Bu sırada SKS nin bir ürün tanıtımında "gezegendeki en uzun ve en iyi koruma sağlayan çamurluk" ibaresini görünce, bunu denemeye karar verdim. (link) 700x35 lastiklerime uygun bir ürün. 45mm genişliğinde, ön çamurluk uzunluğu 960mm. ve arka çamurluk uzunluğu 1300mm. Ağırlığı 689 Gr. Siyah, gri ve bej renkleri var. Ben siyah aldım.

10439.jpg

Fitness bisikleti olan 327, yavaş yavaş tur bisikletine dönüşüyor. Ürün geldiğinde montaj resimleri ve diğer bilgileri paylaşacağım.
 
Bisikletle 500km civarı yol geride kaldı. Sol pedaldaki rulman problemi haricinde bir sorun çıkmadı. Pedalı da garantiden değiştirebilecekken zaten modelini beğenmediğim için pek ilgilenmedim. Bozulana kadar kullanıp sonrasında bir çift kaliteli pedal seçeceğim.
Bisikletten genel olarak memnunum. Sürekli asfalt üzerinde kullandığımdan, 700c lastikler ile son derece akıcı, hızlı ve konforlu. Michelin protekleri maksimum basınç değerinde kullanmama rağmen patlamadı. Gerçi yanımda yedek lastik taşıyorum ama ne yama yapmayı nede iç lastik değiştirmeyi bilmiyorum ☺ Başa gelince öğreneceğiz mecburen, hazırlık olsun diye youtube dan videolari da seyrettim, kolay görünüyor. Ramazan boyunca fazla zorlamadan gündüz 10 km, iftar sonralari 20-40 km civarı yol yaptım. Tabii eğim yok denecek kadar az ve yol iyi durumda asfalt. Henüz bir ay olmamasına rağmen kondisyon gelişmesi 20 yıldır spor yapmamış olan benim için gayet başarılı.

Bike-components den aldığım ürünlerin hepsi stoktan hemen teslim görünmesine rağmen kargoya vermeleri 3 gün sürdü. Bugün veya yarın TR de olur ama PTT bayram tatiline girdiğinden sanırım 1 hafta gecikecek paketin gelmesi.

Zincirden hafif şıkırtı sesi gelmeye başladı. Ama bu bisiklet sıfır olduğundan ve henüz ilk bakımı yapılmadığından. Zincir temizleme aparatı ve yağlar geldiğinde gereken bakımları yapacağım.

En büyük sıkıntım ise sele. Gerçi henüz seledenmi yoksa bisiklete alışma evresi mi devam ediyor anlamadığım için direk seleyi suçlayamıyorum. İlk günler doğal olarak acı oldu ama 25 yıldır ilk defa bisiklete binmemle alakalıydı. Sonrasında ise bazen 50 km sürüş sonrası hiç sıkıntı olmazken bazı günler ise 10 km sonrası ertesi gün bisiklete binemeyecek kadar acı oluyor. Seleyi değiştirmeyi düşünmüştüm ama bir kaç hafta daha denemeye devam etmeye karar verdim. Olmazsa sele değişikliğine giderim.

Ramazan ın ortasında, oruçluyken, en son 25 yıl önce sürdüğüm bisiklete geri dönme fikri korkutucu gelmişti, ama hiç beklediğim gibi olmadı. Keşke daha önce başlasaymışım, kararımdan ve bisiklet seçimimden gayet memnunum.

Bayram tatili bisiklet sürmek için iyi bir fırsat olsa da, daha şimdiden bir çok ölümlü kaza haberi geldiğinden bayram boyunca bisiklet sürmeyeceğim. Sürekli olarak otoyolda emniyet şeridinden sürdüğümden , bayram telaşındaki yorgun sürücülerle riske girmeye gerek yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdarbagtr20
50km lik mini bir tur daha yaptım ünye terme arası bir yerlere kadar. Yol yeni asfalt olmasına ve çatlak kırık yama vs olmamasına rağmen, cam kırıkları, çakıl, tırlardan kopan soğuk lastik kaplamaları vs oldukça fazla. Bisiklet sürmeye başlamadan insanların yollara bu kadar çöp attığını fark etmemiştim. Ozellikle emniyet şeridi soda şişesi kırığından geçilmiyor.
Bisiklet genel anlamda iyiydi. Herhangi bir sorun yok. Lanet olası sele sonunda isyanıma dayanamadı ve vazgeçti sanırım. ☺ 50km yapmama ragmen agrı sızı acı olmadı. Rahat bir tur oldu. Buyuk ihtimalle seleye alışma dönemi tamamlanıyor. Zira jel kılıfı da artık kullanmıyorum (zaten bir kere kullandım) ona rağmen konfor problemi şimdilik yok. Akşam üstü olmasına rağmen hava sıcak sayılırdı. Oldukça terledim. Giderken 2 matara su dönerken 2 şişe powerade içtim. 2 tane de tadım ın kuruyemiş barlarından yedim. Ikincisini tamamen pisbogazliktan yedim, yoksa gerek yoktu ☺ Bir de formanın cebinden bi sey alip sürüş esnasında yerken acaip havalara giriyorum sanki dünyayı dolaşan bir turcu veya 5000km pedellamış maceracıymışım gibi ☺
Trafikte alışık olduğumuz katil sürücülerin saçmalıkları haricinde pek bir sorun olmadı. Ama ilk defa sağından geçtiğim bir jeep in yolcu koltuğunda oturan köpek tam yanından geçerken açık camdan kafasını çıkarıp bana havlayınca acaip korktum☺ hazırlıksız yakalanınca bir an şok geçirdim ama çaktırmadım, yine de çok güldü köpeğin sahibi.
Decathlon dan aldığım 5 TL lik matara ultra dandik çıktı. Hiç bir işe yaramıyor.Beş liraya daha ne olacaktı zaten? Bir tane daha zefal termos matara almak en iyisi.
3 temmuzda Çin den 13 temmuz da Almanya dan aldığım ürünlerden ses seda yok. Beklemeye devam.
 
Sele konusunda ısrarcıyım, dün gece 25 km yol yaptım. Hafif bir ağrı oldu, herhalde arabada aynı süre deri koltukta otursam herhalde yine olurdu. Ya bana gayet uygun bu sele ya da bazı arkadaşlar acemiliğin vermiş olduğu acıyı koltuğa ve malzemeye yıkıyor. :)

Kesinlikle seleye uzunca km'ler şans verilmesi kanaatindeyim. Bu fiyat aralığında iyi olduğunu düşündüğüm bir selesi var. Sonrasında dileyen gönlünce değişiklik yapabilir elbette.
 
@Hiko bence de en çok birbirine karıştırılan konular, seleye alışma sürecinde oluşan acı ve selenin ergonomik olarak kullanıcıya uygun olmaması. Bu iki konu tam anlaşılamadığından hemen geniş/büyük/yumuşak/yaylı/Jelli vs. ürünlere yönelip, araba veya ev koltuğu gibi konfor arayışına giriliyor. En pahalı brooks sele bile alışana kadar süre istiyor. Kullanıcılara tavsiyem, eğer forumda veya internette "sit bones" (oturga kemikleri) konuları okuyup öğrenip, ölçümleri yaptıysanız ve kullandığınız sele de bu ölçülere uygunsa alışması için zaman vermek gerekli. Ama sele zaten anatominize uygun değilse, oturga kemiklerinize göre olması gerekenden daha dar veya genişse uygun sele seçimine gitmekte fayda var.

500km civarında ancak alışabildim ve sele acısı yeni yeni yok olmaya başladı. Tabii bunda 25 yıl sonra ilk kez bisiklete binmem, alışık olmamam, kilolu olmam vs. bir çok etken var. Bu herkese göre değişebilir. Hepimizin vücut yapıları ve iskelet sistemi farklı olduğundan alışma süreci ,hissedilen acı, geçme süresi, dayanma eşiği vs. kişiden kişiye fark edecektir. Jel sele kılıfı vs gibi ürünlerden ziyade, pedli tayt ve şort içine giyilen pedli çamaşır vb ürünler daha iyi olacaktır.

Bence her şeye rağmen, bisiklet için biraz acı çekip biraz da sabretmeye değer :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Volg
Yazi icin tesekkurler aklimda olan bir model. Bir sorum var daha onceki mesajinizda on iki kilo civari yazmissiniz ancak aksesuarsiz kesin kilosu kac acaba? İnternette bulamadim, sedona 410 ile karsilastiriyorum ve o 11 kilo. Olcme durumunuz varsa yazabilir misiniz?
 
Dedigim gibi kucuk bir elektronik terazide tartmayi denedim ama tam olarak beceremedim. Saniyorum en net bilgiyi carraro web sitesinden ulasarak veya telefonla arayarak alabilirsiniz. Yol bisikleti olmadigindan agirlik isini o kadar onemsememek lazim. Acera donanimli 327 yi sedonanin sram olmasi sebebi ile tercih etmistim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mel
Cevap icin tesekkurler bayiden ogrenmeye calisayim bu arada srami neden tercih etmediginizi sorabilirim miyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: poet
Bayi -eger kendi tartmadiysa- maalesef bilemez. Kadro boylarini bile bilmeyen sadece ticari amac guden cok dusuk profilli bir bisikletci esnafi yapisi var ulkemizde. Isini hakkiyla yapan yer bir elin parmaklarini gecmez.
Shimano sektorun duayeni ve cocuklugumuzdan beri bildigimiz bir marka. Sram i kullanmadim duymadim tecrube etmedim. Dolayisi ile bildigim guvenilir ve kendini ispatlamis bir uretici olan shimano bana daha cazip geldi. Herkesin zevki daha farkli bazilari icin teknik daha onemli bazilari icin tasarim. Mesela benim giris seviyesi bisikletler sinifinda gorsel olarak en begendigim quick 5 ti ama donanim sebebi ile 327 yi sectim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mel
Cevaplariniz ve yardiminiz icin tekrar tesekkurler.
 
Selamlar. 327 almaya karar verdim. 225 dusunurken birden bire diger baslikta aklim celindi. Kadro boyu ile ilgili hic bir bilgim yok.
174 boy / 77 kiloyum. Kac almam gerekiyor acaba?
 
Geri