Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Dağ bisikleti tavsiyeleri

Dostlar yeğenim için bisiklet arayışındayım.9 yaş için 24'' seçtim boyuna göre ideal bu geldi deneriz zaten modele karar verince. Şu seçenekler hakkında ne dersiniz ortalama bütçe 4k

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 
Scudo
Dostlar yeğenim için bisiklet arayışındayım.9 yaş için 24'' seçtim boyuna göre ideal bu geldi deneriz zaten modele karar verince. Şu seçenekler hakkında ne dersiniz ortalama bütçe 4k

(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Hocam Force 401, xc75 ve mosso wildfire üç aşağı beş yukarı aynı. Diğerleri de aynıdır sanırım.
Sadete gelelim.
Carraro force,
Mosso wildfire,
Kronxc 75 ,
Bu bisikletlerden hangisi hesaplı gelir ve çocuğun hoşuna giderse alabilirsin. Kullanım olarak yeterli gelir.
 
Merhaba arkadaşlar. Ben bu siteye yeni kayıt oldum. Salcano NG450 27.5jant bisikletim var. Geçen Hepsiburada'dan Shimano FC-TY501 6/7/8 Vites 42/34/24T 170mm Zincir Korumalı Siyah Aynakol - Renkli bir aynakol sipariş ettim. lakin daha pedalları takarken bile aynakol helva gibi ufalanmaya başladı. Shimano çok kaliteli dediler ama baya ufalanıyor. Acaba başka bir marka öneriniz varmı 20220831_150236.jpg
 
Merhaba arkadaşlar. Ben bu siteye yeni kayıt oldum. Salcano NG450 27.5jant bisikletim var. Geçen Hepsiburada'dan Shimano FC-TY501 6/7/8 Vites 42/34/24T 170mm Zincir Korumalı Siyah Aynakol - Renkli bir aynakol sipariş ettim. lakin daha pedalları takarken bile aynakol helva gibi ufalanmaya başladı. Shimano çok kaliteli dediler ama baya ufalanıyor. Acaba başka bir marka öneriniz varmı 293784 dosyayı görüntüle

Pedallar kalın bir anahtarla takılmaya çalışılmış ve yanlara zorlanarak sürtündüğünden boyayı kaldırmış gibi duruyor. Umarım pedallar sağ-sol ters takılmamıştır, çünkü yiv hasarı da var gibi görünüyor.
3x7-3x8 vitesli bisikletlerin en popüler aynakolu olduğundan FC-TY501 dünyada en çok kullanılan aynakol modeli olabilir, Türkiye'de kesin öyle. Kalite sorunu yaşandığını ilk kez duyuyorum. Bende 2000 km yapmış, 1 defa sökülüp takılmış, 3 defa pedalları değişmiş olanı var, çizik bile yok. 20-30 bin km devirmiş olanlarını söküp taktım, yine böyle bir sorunla karşılaşmadım.
Birkaç satıcıya baktım, bu seviyede başka bir markanın alternatif bir ürününü bulamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: ioannes35
Merhabalar bişey danışmak istiyordum.

MTB almak istiyorum ama ruble ve aynakol oranlarına pek hakim değilim. Yokuş çıkarken rahat ettirecek ama düz yolda da hız yapmak ( 40 avg'li hızlar ) istediğimde memnun edecek nasıl bir oran bakmam gerekecek.

teşekkürler herkese şimdiden.
 
Şu bisiklet işi gercekten strese soktu beni, bir türlü aradigim özellikteki bisikleti bulamadigim icin, ayrıca kadro boyu uygun olmadigi icin mevcut 48 kadrolu Carraro 328 bisikletimide satmaya kesin karar verdim.

Kafama en yakın olan ikisi arasında kaldım. Mosso 27.5 Black 41 kadro ve Carraro Daytona 730-40 kadro

İkisi arasındaki kriterim en başta Kadro sağlamlığı olmak üzere, jant ve aktaricilar önemli benim için. Amortisör son sırada geliyor, onun nedenini yazacagım asagiya.

Öncelikle genelde asfallta süreceğim, stabilize yol ortalama, tırmanış çok önemli değil bu yüzden gerektiginde akıcı kullanabilmeliyim, ancak yollar bozuk ve oluklu, kaldırımlar, tümsekler yada üç beş basamak merdiven gördümmü bisikletten inmek istemiyorum, buralardan rahatca iniş yapabilmeliyim bu önemli.

Akicılık için lastikleri 1.75-2.00 arası lastikler ile degistirebilirim. Hatta iki modelinde Amortisoru yetersiz ise onuda degistirebilirim, secenek cok cunku Mtb 27.5 da.

Carraro aktarıcılar hususunda daha iyi, ancak önemli olan ilk Kadro sağlamlığı, çok uzun yol yapmayacağım için ağırlık şu anki kriterim değil.
Jant saglamligida aynı sekilde önemli, sürekli yamulan bir jant istemiyorum.

Bu konuda siz Tecrübeli arkadaşların yol göstermesine ihtiyacım var.

(link)

(link)
 
Şu bisiklet işi gercekten strese soktu beni, bir türlü aradigim özellikteki bisikleti bulamadigim icin, ayrıca kadro boyu uygun olmadigi icin mevcut 48 kadrolu Carraro 328 bisikletimide satmaya kesin karar verdim.

Kafama en yakın olan ikisi arasında kaldım. Mosso 27.5 Black 41 kadro ve Carraro Daytona 730-40 kadro

İkisi arasındaki kriterim en başta Kadro sağlamlığı olmak üzere, jant ve aktaricilar önemli benim için. Amortisör son sırada geliyor, onun nedenini yazacagım asagiya.

Öncelikle genelde asfallta süreceğim, stabilize yol ortalama, tırmanış çok önemli değil bu yüzden gerektiginde akıcı kullanabilmeliyim, ancak yollar bozuk ve oluklu, kaldırımlar, tümsekler yada üç beş basamak merdiven gördümmü bisikletten inmek istemiyorum, buralardan rahatca iniş yapabilmeliyim bu önemli.

Akicılık için lastikleri 1.75-2.00 arası lastikler ile degistirebilirim. Hatta iki modelinde Amortisoru yetersiz ise onuda degistirebilirim, secenek cok cunku Mtb 27.5 da.

Carraro aktarıcılar hususunda daha iyi, ancak önemli olan ilk Kadro sağlamlığı, çok uzun yol yapmayacağım için ağırlık şu anki kriterim değil.
Jant saglamligida aynı sekilde önemli, sürekli yamulan bir jant istemiyorum.

Bu konuda siz Tecrübeli arkadaşların yol göstermesine ihtiyacım var.

(link)

(link)

730 daha iyi ama jantları keşke Mosso'daki gibi 36 telli olsaymış.
 
Carraro 727 serisine baktım, 730 istedigim kadro ölçüsü yok, üzerine binip inceledim, kadroyu cok begenmedim, benim 328 in kadrosu gibi degil, teknik olarak çok anlamam ama, ben ucuzum diye sırıtıyor adeta. Ön amortisörde sanki Migrosta satılan 3 bin tl lik mtb lerin amortisörüne benziyor hiç birşey yok üzerinde. Bu seriyi eledim.

Big 2718 modeline baktım hoşuma gitti çok, ancak yine 48 kadro, elime telefonu aldım, Türkiyede ne kadar bayii varsa aramisimdir, big 2718 44 kadro yok. 29 model kesinlikle almak istemiyorum. Hadi dedim Mosso alayım, basladım aramaya bayiileri Mosso black 27.5 16 inch kadro yok. Araba ve motosiklet gibi olmuş, yok çekiyor herkes.

Bu ay icindede Accell bisiklet yeni modelleri sevk edecek ancak yeni fiyat listesi ile. %20 civarı listede zam görünüyor. Aynı bisiklete 15 gün sonra %20 daha fazla para odemek çok bozar beni, parasından degilde hani 15 günde ne degisti mantigi beni üzeceginden, Şahmaran olsa bile almam.

Elimdeki bisiklet bana uygun degil, satiliga cikardim ancak satacagim ücret pul misali yani.

2020 yılında Japon scooteerimi 15 bin tl ye sifir alıp 6 ay sonra 24 bin tl ye satmistim. Simdi sifiri 70 kusur bin tl. Hadi gozumu karartip bir big 2720 aldim diyelim onun kadro ölçüsü var. 15 bin tl ye şimdi. Yanlış anlaşılma olmasın kesinlikle satmak yada kar falan etmek bisiklette oyle bir dusuncem asla olmadıda, mantiklida degil zaten. Ama 1 yıl kullansam sonra olduda Dünya halidir birseyler oldu kullanmicam hadi satayim dedim, 5 bin tl vermicekler, tekrar soyluyorum parası değil, bunun pisikolojisi beni 15 bin tl vermekten sogutuyor acikcasi. O yuzden bu modeldende vazgectim.

Kıssadan hisse; şu an bisiklete ayirabilecegim 10 bin tl civari butce ile kafama yatan, uygun kadro ölcusunde bir 27.5 jantlı mtb bulamadım.
 
Merhaba aradaşlar yol bisikletimin yanına dağ bisikleti almak istiyorum. Bütçem 15k, boyum 172cm kadro boyu konusunda da yardım lazım, önerileriniz var mı? (link) bu model iyi mi sizce?
 
Merhaba aradaşlar yol bisikletimin yanına dağ bisikleti almak istiyorum. Bütçem 15k, boyum 172cm kadro boyu konusunda da yardım lazım, önerileriniz var mı? (link) bu model iyi mi sizce?
Guzel bisiklettir. 2712 sini kullandim bir sure. Ozellikler aynı. Yalniz iki kadro var. 44 ve 48. 177 boy ve satıcı gazı etkisi ile 48 kadroyu almistim. Sonra tabi boyun ağrıları başladı. Sattim. Sizin özelliklerde olursa 44 kadro olacaktır. Ancak kesin olur da diyemem. Denemek gerek. Bu bisikletin geometrisi bana uzun geliyor biraz. Ya da on yargi da olabilir. Bilemiyorum.
 
Guzel bisiklettir. 2712 sini kullandim bir sure. Ozellikler aynı. Yalniz iki kadro var. 44 ve 48. 177 boy ve satıcı gazı etkisi ile 48 kadroyu almistim. Sonra tabi boyun ağrıları başladı. Sattim. Sizin özelliklerde olursa 44 kadro olacaktır. Ancak kesin olur da diyemem. Denemek gerek. Bu bisikletin geometrisi bana uzun geliyor biraz. Ya da on yargi da olabilir. Bilemiyorum.
Başka model de önerebilirsin kadronun uygun olması her şeyden önemli çünkü.
 
@sauron Bu modelin bir de 1x12 Deore olanı var. O daha iyi bence. 44cm aşağı yukarı 17 inç eder. Biraz sınırda olsa da olur gibime geliyor. Bu fiyat bandında en iyi donanımı Carraro sunuyor. Giant Talon gibi 1x12 model de o bantta ancak maşası havalı değil. Bir de Kron XC1000 var sanırım havalı maşalı. Ancak o da 11 vitesli olması lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: sauron
Arkadaşlar Bisan mtx7200 29 mekanik disk nasıldır? Shimano mekanik sistemli bir bisiklet. Kadrosu ve görünüşü hoşuma gitti bisikletin. Alınır mı?
 
Carraro 727 serisine baktım, 730 istedigim kadro ölçüsü yok, üzerine binip inceledim, kadroyu cok begenmedim, benim 328 in kadrosu gibi degil, teknik olarak çok anlamam ama, ben ucuzum diye sırıtıyor adeta. Ön amortisörde sanki Migrosta satılan 3 bin tl lik mtb lerin amortisörüne benziyor hiç birşey yok üzerinde. Bu seriyi eledim.

Big 2718 modeline baktım hoşuma gitti çok, ancak yine 48 kadro, elime telefonu aldım, Türkiyede ne kadar bayii varsa aramisimdir, big 2718 44 kadro yok. 29 model kesinlikle almak istemiyorum. Hadi dedim Mosso alayım, basladım aramaya bayiileri Mosso black 27.5 16 inch kadro yok. Araba ve motosiklet gibi olmuş, yok çekiyor herkes.

Bu ay icindede Accell bisiklet yeni modelleri sevk edecek ancak yeni fiyat listesi ile. %20 civarı listede zam görünüyor. Aynı bisiklete 15 gün sonra %20 daha fazla para odemek çok bozar beni, parasından degilde hani 15 günde ne degisti mantigi beni üzeceginden, Şahmaran olsa bile almam.

Elimdeki bisiklet bana uygun degil, satiliga cikardim ancak satacagim ücret pul misali yani.

2020 yılında Japon scooteerimi 15 bin tl ye sifir alıp 6 ay sonra 24 bin tl ye satmistim. Simdi sifiri 70 kusur bin tl. Hadi gozumu karartip bir big 2720 aldim diyelim onun kadro ölçüsü var. 15 bin tl ye şimdi. Yanlış anlaşılma olmasın kesinlikle satmak yada kar falan etmek bisiklette oyle bir dusuncem asla olmadıda, mantiklida degil zaten. Ama 1 yıl kullansam sonra olduda Dünya halidir birseyler oldu kullanmicam hadi satayim dedim, 5 bin tl vermicekler, tekrar soyluyorum parası değil, bunun pisikolojisi beni 15 bin tl vermekten sogutuyor acikcasi. O yuzden bu modeldende vazgectim.

Kıssadan hisse; şu an bisiklete ayirabilecegim 10 bin tl civari butce ile kafama yatan, uygun kadro ölcusunde bir 27.5 jantlı mtb bulamadım.
Hocam yanlis anlamassaniz neden 0 bisiklet? Urunu aldigin gun kutusunu açmadan sat yine zarar ediyorsun mali olarak düşünürsek. Şahsi fikrim bence biraz da 2. elleri kollayın. Temiz bişey bulursanız bahsettiginiz 0 alip 2. El satmadaki zararı kaldırmış oluruz.
 
Hocam yanlis anlamassaniz neden 0 bisiklet? Urunu aldigin gun kutusunu açmadan sat yine zarar ediyorsun mali olarak düşünürsek. Şahsi fikrim bence biraz da 2. elleri kollayın. Temiz bişey bulursanız bahsettiginiz 0 alip 2. El satmadaki zararı kaldırmış oluruz.

Daytona 730 siparişi verdim, uygun kadro ölçüsünde. Bu dertten kurtulmuş oldum.

İkinci el hususunda ise benim bizzat yaşayarak öğrendigim kötü tecrübelerim var, ne kadar yeni olursa olsun ikinci el araçta muhakkak birşeyler çıkıyor, isterse 100km bindim poşetleri üzerinde desinler, güvenmiyorum artık.

20 nin üzerinde motosiklet sahibi oldum, yarısınıdan fazlasını sıfır aldım, kalanların en iyisi dedigim bile problem çıkardı, 4 tane araba degistirdik, 1 tanesi ikinci eldi problem yaşadım, sıfır gibi hiç bir şey olmuyor malesef, daha kötü marka olsun, düşük model olsun, az özellikli olsun ama sıfır olsun.

Mecbur kalmam umarım bir daha ikinci el hic bir mala. Bizim insanımızın ahlakı bozuk, bende bir güvensizlik meydana geldi o yüzden. Almanyadan özel üretim deseler, el yapımı deseler, onun yerine muadili daha kötü olan yerli malı alırım ama yine sıfır alırım.
 
Daytona 730 siparişi verdim, uygun kadro ölçüsünde. Bu dertten kurtulmuş oldum.

İkinci el hususunda ise benim bizzat yaşayarak öğrendigim kötü tecrübelerim var, ne kadar yeni olursa olsun ikinci el araçta muhakkak birşeyler çıkıyor, isterse 100km bindim poşetleri üzerinde desinler, güvenmiyorum artık.

20 nin üzerinde motosiklet sahibi oldum, yarısınıdan fazlasını sıfır aldım, kalanların en iyisi dedigim bile problem çıkardı, 4 tane araba degistirdik, 1 tanesi ikinci eldi problem yaşadım, sıfır gibi hiç bir şey olmuyor malesef, daha kötü marka olsun, düşük model olsun, az özellikli olsun ama sıfır olsun.

Mecbur kalmam umarım bir daha ikinci el hic bir mala. Bizim insanımızın ahlakı bozuk, bende bir güvensizlik meydana geldi o yüzden. Almanyadan özel üretim deseler, el yapımı deseler, onun yerine muadili daha kötü olan yerli malı alırım ama yine sıfır alırım.

Yaşadığınız kötü tecrübeleri de göz önünde tutarak elbette sıfır mala yönelmeniz çok normal gibi görünse de her bir aracı ya da ürünü kendi grubu içinde değerlendirmekte fayda var. Araba ve motorsiklet gibi ürünlere hile hurda işleri pek fazla olur ve de kolay olur. Sebebi ise görünmeyen o kadar çok yeri vardır ki. Hatta her bir yerini görme şansımız olsa motoru karoseri belgesel kıvamında her bir parçasına ayırsalae ve baksak gene topladığımız zaman çalışmasında problem olur mu olmaz mı anlamamız çok zor olur.

Fakat bisiklet deyince işler pek öyle olmuyor/olmayabiliyor. Genellikle 2. El bisiklet satışında çıkan problemlerin en büyüğü o bisikletin çalıntı olma ihtimalidir. Bunun için şase numarası ve fatura ya da şahitler gibi önlemler ile ilerlenebilir. Diğer bir husus ise karbon aksamlı bisiklet alırken kadroda kırık, çatlak gibi olgular. Bu konuda da iyi bir inceleme ile (Bir bisiklet atölyesinde iyice yapılan bir kontrol) bunun kontrolü yapılabilir. Karbon tamir edildiğinde %99 kendini belli eden bir ürün. Belli olmayan tamir iddiaları da var ama ülkemizde olduğunu pek sanmıyorum. Geriye frenler, vitesler ve varsa amortisörler gibi hareketli elemanlar kalıyor. Bunların hepsinin de kontrolü mümkün. Iyi bir bisiklet tamircisi (tanıdık olmasında fayda var) bu aksamların ne derece iyi/hasarlı olduğunu kolayca anlayabilir. Hatta bu dediğim kontrollerin hepsini yapmak için ille de bisiklet atölyesine gerek de yok. Bisikletle gerçek anlamda haşır neşir olan kullanıcıların ciddi bir bölümü de bu kontrolleri yapabilir. Vites dişlileri be kadar aşınmış, ayar tutuyor mu tutmuyor mu, frenler, amortisör en azından olması gerektiği gibi çalışıyor mu (kapanması ve geri bırakması vs) gibi kontrollerden bahsediyorum.

İşte tam da bu sebeplerden bisiklet alırken günümüz piyasasında uyguna alınabilecek bir bisiklet yerine iyi markalara ait çok daha iyi bisiklet alma şansı var. Tabi 2.el olarak piyasada ucuz olan bir bisikletin 2.elinden bahsetmiyorum. Şahsen günümüzde 10-15bin civarına satılan hiç bir bisikletin 2.elini almam. Ama sıfırı 25-45bin arası olup da 2.eli 15-25bin arası olan marka ve kaliteli bisikletlerin 2.elini almak benim için her zaman o fiyata sıfır alınabilecek bir bisikletten daha iyi ve uzun ömürlü bir alım olacaktır.

İyi pedallamalar🙂🤚🏻
 
Hocam herkese selamlar, Corelli 5.3 29 jant mı alayım kron xc100 27.5 mu ? (Büyük istiyorum fakat kron da iyi. İkiside hd)
Arkadaşlar kron xc100 m.d 29 hepsiburada indirimi varmış baya iyi geldi fiyatı almalı mıyım ?
Bisikletçi dagbisiklet adana 4k fiyatı var
 
Son düzenleme:
Hocam herkese selamlar, Corelli 5.3 29 jant mı alayım kron xc100 27.5 mu ? (Büyük istiyorum fakat kron da iyi. İkiside hd)
İki modelde başlangıç seviyesi bisiklet olarak geçen modellerden (hd seçenekli olanlarda). Burada en büyük faktör her bisiklet seçiminde olduğu gibi boyunuza bağlı olarak kadro boyu seçilmesi.
(link) Kadro boyu tek olsa da yerli bir çok firmanın koymadığı kadro geometrisi ve ağırlığı da eklemişler. Corelli'de grup set microshift ve shimano ile ortaya karışık yapmışlar. Üzerindeki "ata ruble" ve fren seti konusunda hiç bir bilgim yok alt modellerde giderek Çin malına kaymalar başlamış.
(link) : Kadro boyunda 18-20 olarak iki seçenek görünüyor. Ayna kol haricinde ruble, vites kolları ve aktarıcılar olarak Shimano dahilinde kalmışlar. Aynı şekilde bundaki fren takımı yazan markayı da bilmiyorum Onların dışında Zozo ve Shimano dahilinde kalmaları bence avantaj.
İlla ki iki ürün arasından bir şey alacaksanız bana göre kron daha önde. Yine farklı yorumlara bakmakta fayda var.
 
Arkadaşlar corelli 5.3 aldım 5 güne max yazarım buraya eksileri artılarını iyi forumlar.
İki modelde başlangıç seviyesi bisiklet olarak geçen modellerden (hd seçenekli olanlarda). Burada en büyük faktör her bisiklet seçiminde olduğu gibi boyunuza bağlı olarak kadro boyu seçilmesi.
CORELLİ SNOOP 5.3: Kadro boyu tek olsa da yerli bir çok firmanın koymadığı kadro geometrisi ve ağırlığı da eklemişler. Corelli'de grup set microshift ve shimano ile ortaya karışık yapmışlar. Üzerindeki "ata ruble" ve fren seti konusunda hiç bir bilgim yok alt modellerde giderek Çin malına kaymalar başlamış.
Kron xc 100hd : Kadro boyunda 18-20 olarak iki seçenek görünüyor. Ayna kol haricinde ruble, vites kolları ve aktarıcılar olarak Shimano dahilinde kalmışlar. Aynı şekilde bundaki fren takımı yazan markayı da bilmiyorum Onların dışında Zozo ve Shimano dahilinde kalmaları bence avantaj.
İlla ki iki ürün arasından bir şey alacaksanız bana göre kron daha önde. Yine farklı yorumlara bakmakta fayda var.
Teşekkür ederim arada 400 lira fark vardı corelli almaya karar verdim inşallah pişman olmam.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
Pedallar kalın bir anahtarla takılmaya çalışılmış ve yanlara zorlanarak sürtündüğünden boyayı kaldırmış gibi duruyor. Umarım pedallar sağ-sol ters takılmamıştır, çünkü yiv hasarı da var gibi görünüyor.
3x7-3x8 vitesli bisikletlerin en popüler aynakolu olduğundan FC-TY501 dünyada en çok kullanılan aynakol modeli olabilir, Türkiye'de kesin öyle. Kalite sorunu yaşandığını ilk kez duyuyorum. Bende 2000 km yapmış, 1 defa sökülüp takılmış, 3 defa pedalları değişmiş olanı var, çizik bile yok. 20-30 bin km devirmiş olanlarını söküp taktım, yine böyle bir sorunla karşılaşmadım.
Birkaç satıcıya baktım, bu seviyede başka bir markanın alternatif bir ürününü bulamadım.
Doğrudur hocam bisikletle ilgili çok bir deneyimim yok. Dediğiniz doğrultuda tekrar kontrol ederek deneyeceğim. Acaba pedallar mı büyük geldi? Epic Alüminyum Bisiklet Pedalı EP-892 PDL-206 pedallar ile takıp kullanmaya çalıştım.
 
Geri