Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Diz ağrısı

Geçmiş olsun. Gülücükler saçtığına göre bu ağrıdan pek bir zevk almışsın :D
Doktora gitmişsin zaten. Benim dikkatimi çeken neden sadece sol, sağ değil :) Belki sol bacağında daha önceden gelen bisikletle ilişkisi olmayan bir rahatsızlık olabilir. Belki solak olmadığından sol bacağın eğer futbol felan oynuyorsan sağ bacağa göre zayıf kalmış olabilir. Düşük kadansta dize fazla yüklenmeden kaynaklanıyodur ama tek sebep bu değil daha önce bahsettiğim nedenler dolayı bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
Scudo
diz ağrılarından diğer arkadaşların bahsettiği gibi yüksek kadansta (düşük viteste ama hızlı bir şekilde) pedal çevirerek kurtulabilirsiniz. bir de seleyi biraz geri alıp sele ayarlarını da yaparak diz ağrısından kurtulabilirsiniz. hatta biraz sele öne doğru eğilebilir ama bu da el ayalarına ve bileklere, omuzlara fazla yük binmesine neden olabilir. bu yüzden böyle bir durum oluşursa tekrar selenin açısını düz hale getirirsiniz. burada nasıl yapılacağını anlatmıştım.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=65262

bir de turların mesafesini azar azar arttırmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
@Yollug

yüksek kadans hakkındaki yazıyı okudum ve bisiklete binmeye başlamamla birlikte uygulamaya koyucam.Öte yandan cvp veren herkese teşekkür ediyorum.
Bir de Erdem hocam dediğiniz selenin pozisyonunu ayarlama yoluna da gideceğim.Çünkü geçen seneden bu seneye değişen şey bisikletim.Geçen sene altımda bir dağ bisikleti vardı öyle geziyordum.Şimdi 28 jant amotisörsüz hibrit bir bisiklet var.Belki tam olarak alışamamktan da olabilir ama selenin yükseliğinin doğru olduğunu zannediyorum. ( bacağımı kırmadan tuttuğumda topuk pedalda oluyor)

ve yollug arkadaşım tahminindeki gibi sol dizimin böyle birşey göstermesi sol bacağımın daha zayıf olmasından kaynaklanıyor.Güçlendirme konusuna gelirse aslında bunu vücut geliştirme programımdaki hareketlere ekleyerek de yapabilirm ya da bisiklet üzerinde kendi kendine forma girmesi de olabilir.Ben bisiklet üzerinde bu aşamada daha sağlıklı olacağını düşünüyorum.Ayrıca bisiklet üzerindeyken bacağın en az çalışan bölümü kalf heralde tüm yükü diz ve yukarısı çekiyor ?
+hocam valla bir hiç zek alınası bir şey değil :D
 
@Burak KURKCU

benim kasdettiğim ayarlar da sele açısı ve selenin ileri geri pozisyonuydu. seleyi biraz geri almak ve selenin açısını ayarlamak (yukarda verdiğim linkte anlatmıştım) işe yarayabilir.

bunun için ilkönce seleyi sadece biraz geri getirip, daha sonra duruma göre eğer gerekiyorsa sele açısını ayarlamak ve bu ayarları birkaç kere rahat edene kadar değiştirmek daha mantıklı. bacak içi ölçünüzü alırsanız

(link)

bu adreste sele yüksekliğini (saddle height) hesaplayabiliyor.

benim de sol dizimin dış kısmında ağrı oluyordu. bu ayarları yaptıktan sonra ortadan kalktı. ama yukarda bahsettiğim ayarları yaptıktan sonra bu sefer de bilek ve ellere, omuzlara daha fazla yük binmeye başladı. bu belki sizde olmayabilir ama örneğin benim kullandığım bisiklette geçerli üst boru mesafesi (effective top tube) 56 cm ama benim vücut ölçülerime göre ideali 51-52 cm olması gerekiyor. bu durumda da kollar sanki bir yerden sallanıyormuşsunuzcasına geriliyor. normalde hafif kıvrık, gidon üzerinde piyano çalabilecek diye anlatıyorlar ;) bir pozisyonda olması gerekiyor. böyle bir durum için de yapılabilecek tek şey kalıyor daha kısa ve mümkünse açısı ayarlanabilir bir gidon boğazı takmak. hatta daha iyisi bisikleti seçerken sizin vücut ölçülerinize daha uygun bir geometride bisiklet seçmek.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
sitedeki verilere göre bu sonuç çıktı

Frame Size

Road - 53 cm

Mountain - 43 to 41 cm

Saddle Height

70 cm

burda yazan 43 41 yazan değerler top tube genişliği değil mi
 
@Burak KURKCU

burada 43-41 cm arası dağ bisikleti için kadro boyu olarak ölçülen mesafe yani C-C veya C-T mesafesi.

http://www.surlybikes.com/blogimages/spew17_1.jpg

ama buradaki sorun şu ki bazı üreticiler kadro boyu olarak göbek mili ile kadronun üst borusunun kesiştiği noktayı ölçü alırlerken C-T bazı üreticiler ise göbek milinden kadronun seleye bağlandığı noktanın en ucuna kadar olan mesafeyi (buna bazen C-C de denilebiliyor. bu resimdeki C-C değil) ölçü olarak alıyorlar. bu da kadro boylarının ölçülendirilmesinde bir farklılığa yol açabiliyor. bu yüzden bisikleti alırken geometri bilgilerini incelemekte fayda var.

burada sele yüksekliği 70 cm. bu mesafe de göbek milinden selenin en ucuna kadar olan mesafe. eğer bacak içi boyunuzu doğru girdiyseniz.doğru ayarlanmış bir selede ancak ayaklarınızın uçlarıyla yere temas edebilirsiniz.

bacak içi boyunu ölçerken de bir duvara yaslanıp sırtımız dikken ayakları 10-15 cm kadar açıyoruz. bacaklarımızın arasına kalın bir kitap koyup (burada pantalonun bittiği yerden değil bacaklardan ölçü almak önemli) yerden yüksekliğini alıyoruz. bu bize bacak içi ölçüyü veriyor.

çoğu bisikletde bir de dikilme yüksekliği (standover height) ölçüsü verilir.

http://www.surlybikes.com/blogimages/spew17_2.jpg

bacak içi boyunuz bu dikilme yüksekliğinden (örneğin bir yol bisikleti için en az 2-3 cm kadar) yukarda olmalı.

burada dikkat ederseniz henüz geçerli üst boru mesafesi (effective top tube) bahsetmedim. bu hesaplanırken kol ve ön kol boyunu da ölçmek gerekiyor. tam olarak tüm ölçümler burada anlatılıyor.

(link)

uzun olduğu için anlatmadım ama gene de merak ederseniz size nasıl ölçülerin alındığını yazabilirim. ya da en iyisi başka bir sayfada çevirip anlatmak galiba ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
hocam verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.kafamdaki bisikletle ilgili uzunluk değerleri daha belirgenleşti.peki kadrosunun C-C bölümü düz olmayan bisikletlerde durum ne oluyor örneğin alikut modeli.
http://www.dorukbisiklet.com/wp-content/uploads/2010/03/bianchi-alikut-9-SLX-D.jpg

örneğin bu bisikletin 41-46-51 kadro boyu olduğu belirtiliyor ama C-C denilen kısmı aşağı doğru e hal böyle olunca C-T bölümü de kısalmış oluyor :) .Acaba ölçüleri ona uygun olarak mı verdiler bilmek lazım tabi
 
aynı şey hiç bir şey farketmiyor. benim anlatmak istediğim bazı markalar kadro boyu olarak C-C (center to center) (merkezden merkeze) mesafeyi esas alırken bazı markalar C-T olarak bilinen sele borusu uzunluğunu (seat tube) kadro ölçüsü olarak alıyorlar. o yüzden bisikletin geometrisi ile ilgili bir bilgi yoksa en iyisi bu mesafeyi ölçmek.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/4/4d/Bicyclemeasurements.svg/440px-Bicyclemeasurements.svg.png

dikkat ederseniz C-T mesafesi C-C mesafesinden bir kaç cm daha fazla.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
Her türlü diz ağrısını ciddiye almak lazım. Kas veya tendon kaynaklı olsun mutlaka istirahat gerekir. Aksi takdirde şikayetler kronikleşir, uzun vadede dejenerasyona, kıkırdak kaybına dahi yol açabilir.

Doğru tanı konması için mutlaka muayene olmalısınız. Geçmiş olsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak kürkçü
Merhabalar. İşim masa başında sürekli oturarak geçiyor, bu böyle gitmez diyerek spor yapmaya karar verdim. İlk önce 2 ay spor salonuna giderek hoca kontrolünde tüm kas grubunu çalıştıracak şekilde spor yaptım aynı süreç içerinde bisikletimide aldım (sedona 711v). Salona gitmediğim günlerde bisiklete binmeye başladım ve inanılmaz eğleniyor tekrardan hayat bulmuş gibi oluyordum. Spor salonun taşınması ile birlikte artık sadece bisiklete binmeye karar verdim bu karar ile birlikte ilk önce 14 sene içtiğim sigarayı bıraktım ve hemen kask, eldiven,gözlük,vb ekipmanlarımı tamamlayarak günlük bisiklete binmeye başladım. Binmeden önce karbonhidrat alıp 20-30 km lik tempolu bir sürüş sonrasında eve geldiğimde de proteinli beslenmeye dikkat ediyorum. Siz arkadaşlarım tavsiyesi üzerine sele yüksekliği, gidon uzaklığı gibi standartlara uymaya çalışıyor, kadanslı sürmeye 80-90 kadanstan aşşağıya düşmemeye gayret ediyorum.

İstanbul Büyükçekmeceden - Avcılar 35 km, B.Çekmece - Kumburgaz 30km, B.çekmece - Çatalca 30 km gibi rotalara yolculuk yaptım hiç sıkıntı yaşamadım. Bu turların ardında birgün sahilde yaptığım 25 km lik tur sonunda beykente çıkan yokuşu tırmanıp evime döndüm ve ertesi gün dizlerimde bir ağrı ile uyandım. Sahildeki turumda kadansımı kaça çıkartabilirim diye çok seri pedal çevirdim 2,5 km 110-120 kadansta pedal çevirmeye çalıştım dinlenip tekrar denedim herhalde bu bilinçsiz denemelerin sonunda birde çok dik bir yokuşu çıkmak bana diz ağrıları olarak geri döndü. Sol dizimde biraz daha çok ama iki dizimde de ağrı oluştu. Merdiven çıkarken ve çömelirken ağrıyor ayrıca çömelirken kıtırdı değilde sanki bir bezi el ile yırtar gibi sesler geliyor. Bisiklete binerken ısınınca problen yok gibi gözüküyor ama en düşük viteste bile yokuş çıkarken yanma başlıyor.

Doktara gittim doktor aşşağıda reçetedeki tanıyı koydu 2 ilaç verdi birkaç fizik tedavi hareketi önerdi ve 3 hafta zorlamamam yokuş, merdiven çıkmamam ve çömelmemeye çalışmamı önerdi. Bisikletede zorlamadan kısa sürelerle binebilirsin dedi. Şu an 8 gün oldu, edolar fort 400 mg hap kullanımı 5 gün sonunda bitti, nimelid jel günde birkez sürüyorum ve tavsiye üzerine günde iki paket GNC F-FLX Formula kullanıyorum

F-Flx İçeriği günde iki paket için
Vitamin E (as d-alpha Tocopherol 10 IU
EPA (Eicosapentaenoic Acid) 360 mg
DHA (Docosahexaenoic Acid) 240 mg
GLA (gamma-Linolenic Acid) 60 mg
Rosemary Extract (Rosmarinus officinalis) 10 mg
Sodium 240 mg
Glucosamine Sulfate 2NaCl 1500 mg
Chondroitin Sulfate, Sodium 1200 mg
White Willow Bark Extract (Salix alba, Salix purpurea) 1600 mg (15% Salicin = 240 mg)
MSM (Methylsulfonyl-methane) 2000 mg

Şu an ağrılarım biraz azaldı merdiven çıkarken ilk günki gibi zorlanmıyorum ama hala bisiklet ile yokuş çıkmaya çalıştığımda diz kenerlarımda yanma oluşuyor. Bu süreçten sonra sonra sizce nasıl bir yol izlemeliyim. dizlik takmalımıyım, bisiklet ile olan egzersizleri artırmalı mı ya da tamamen kesip dinlenmelimiyim, başka doktora da gitmelimiyim? Yaşım 27 boyum 167 kilom 67, sizlerin tavsiyeleri benim için gerçekten önemli biran önce iyileşmek ve tekrardan terleye terleye yokuşları çıkmak istiyorum. Şimdiden Herkese Çok Teşekkür Ederim.
 
Kardeşim ilk önce sana büyük geçmiş olsun diyorum.Sanırım anlattığın gibi ısınmadan yada kasların tam ısınmadığı bir zamanda ani bir hareket veya farkında olmadan zorlaman sonucu bu ağrıların başlangıç nedeni olabilir.Doktorunda dediği gibi bir müddet sen düşük viteste zorlamadan yokuşlara tırmanmadan kısa mesafeli antremanlar yapmalısın ve ayrıca verilen ilaçları zamanında düzenli bir şekilde kullanmalısın.

Bazı bilgileride paylaşmak istiyorum.
Diz eklemi ve çevresindeki yumuşak dokular ,yerçekimine karşı ayakta durma , yürüme sırasındaki stabilite ve mobilitenin oluşumunu sağlar. Diz ağrılarına fizik tedavi kliniklerinde bel ağrılarından sonra ikinci sıklıkta rastlanmaktadır.Diz, anatomik pozisyonundan dolayı travmaya da açık olduğundan kas-iskelet sistemi hastalıklarından en fazla etkilenen eklemdir.

Bunun yanında dejeneratif, enfeksiyoz, enflamatuar ve primer neoplastik hastalıkları da sıklıkla gözlenir. Bu hastalıklar diz ekleminde ağrı ve uzun süre devam edebilen fonksiyon kaybına neden olur. Optimal fonksiyonel düzelmenin sağlanabilmesi için diz hastalıklarının doğru şekilde teşhis edilmesi ve uygun tedavinin yapılması önemlidir.

DİZ EKLEMİNİN AĞRILI HASTALIKLARI

Diz eklemi ağrılı hastalıkları etyopatojenik özelliklerine göre şöyle sınıflandırılabilir :

1.Enflamatuar / Dejeneratif

Artritler: Osteoartroz , kondromalasi patella ,

Romatoid artrit , pyojenik artrit , tüberküloz artrit, hemofilik artrit, nöropatik artrit

Sinovit : Akut travmatik sinovit , pigmentli villonodüler sinovit , osteokondromatosis , kronik sinovit , rekürren sinovit

Bursit : Prepatellar bursit, pes anserin bursit, posterior bursitis

2.Travmatik :

Fraktür

Dislokasyon

Meniskal yırtık

Kapsüler veya ligamentöz yırtık

Quadriceps tendon yırtığı

3.Avasküler / Nekrotik :

Osteonekroz

4.Konjenital : Laksite sendromları

Ehlers danlos hastalığı , Blount hastalığı,

Varus ,valgus deformiteleri

5.Gelişimsel :

Patellar yerleşim bozukluğu , Osgood- Schlatter hastalığı

6.Neoplastik :

Primer selim tümörleri :Osteoid osteoma

Primer habis tümörleri : Osteosarkom ,kondrosarkom , fibrosarkom, dev hücreli tümör, Ewing sarkomu, Multip myelom

7.Diğer :Osteokondritis dissekans , eklem faresi , Pellegrini-strieda hastalığı

8.Yansıyan ağrılar : Kalça hastalıkları ,lomber bölge hastalıkları

DİZ EKLEMİ HASTALIKLARINDA TANI :

Diz lezyonlarında tanı koymak kolay gibi görünsede aynı zorlanma veya aynı belirtilerin birbirine yakın ve hatta bazen tam tersine beklenen yerin karşısında yaralanma ve yırtıklara sebeb olması, hele akut dönemde tanı koymayı oldukça güçlendirir.

Anamnez

Fizik muayene

Radyoloji

Tedavi

Anamnez :

Bulgu ve belirtilerin değerlendirilmesinde önemi fazladır.

1.İnjuri mekanızması , kazanın nasıl oluştuğu sorulur.

Diz injurilerinde prımer mekanizma rotasyonlu veya rotasyonsuz valgusa zorlama, hiperextansiyon ,posterior translasyonla flexion ve varusa zorlamadır.

Ilk önce sıklıkla medial kollateral ligaman injurisi olur ve posteromedial kapsül, medial menisküs ve anterior krusiyat injurisi birlikte olur.(korkunç triad)

Ikinci olarak anterior krusiyat ligaman etkilenir. Sıklıkla menisküs injurisi ile birliktedir. Üçüncü injuri mekanizması posterior krusiyat ligamanı etkileyen injuridir. Dördüncü injuri mekanizması lateral kollateral ligamanı etkileyen injuridir.

Injuri sebebi direkt veya indirekt darbe gibi travma mı? Hasta travma sırasında ekleme yük bindiriyor muydu? İnjuriye sebeb olan zorlanma hangi yönden geldi?

Örneğin özellikle medial bölümde meniskal injuri kompresyon ve rotasyonun kombine olduğu torsiyon sonucu oluşur.

Yavaş olarak oluşan zorlanma kemik avulsiyonuna sebeb olurken hızla oluşan zorlanma ligaman yırtığına sebeb olur.

Alt extremite açık (ayaklar serbest) kinetik zincir veya kapalı (ayaklar yere temas halinde iken) kinetik zincir olarak incelenebilir. Açık kinetik zincir durumunda iken injuri ihtimali azdır. Kapalı zincir durumunda iken bir sistem olarak çalıştığından uygulanan gücü sistemin tüm parçaları karşılar. Ancak yüklenme fazla olursa injuri oluşur.

2. Önceden injuri oluşmuş mu? Veya güçsüzlük oluşmuş mu?

3. Fonksiyon olarak neleri yapıp yapamadığı sorulur.

Koşma, durma ,dönme ,merdiven inip çıkmada zorluk var mı?

Bu sorulara pozitif cevap alınırsa meniskal patoloji veya instabilite açısından eklem değerlendirilir.

4. İnjuri oluştuğunda herhangi bir patlama sesi oldu mu?

Patlama sesi Anterior krusiyat ligaman yırtığı veya osteokondral fraktürü gösterir.

5. İnjuri hızlanma, yavaşlama veya sabit hızla hareket ederken mi oluştu?

Hızlanma veya dönme injurileri , menisküsleri etkiler.

Yavaşlama injurileri ,sıklıkla krusiyat ligamanları etkiler.

Sabit hızın kesilmesi ,anterior krusiyat ligamanı tutar

6. Ağrı var mı? Varsa nerede? Tipi nasıl ? Diffuz mu? Sızlama varmı? Retropatellar mi?

Sızlama tarzında ağrı degeneratif değişiklikleri gösterir. Oysa keskin (sıkıştırıcı,catching pain)ağrı genelde mekanik problemi gösterir.

Artritik ağrı sabah tutukluğu ve aktiviteyle geçmesi ve istirahatte alevlenmesi ile tanınır.

Aktivite sırasında ağrı olması subluxasyon veya patellar traking problem gibi yapısal anomalileri gösterir.

Aktivite sonrasında ağrı olması snovyal plika iritasyonu veya tendinitis gibi inflamatuar hadiselerin özelliğidir.

Dizde generalize ağrı genellikle kas veya ligamanların kontüzyonu veya parsiyel yırtığın özelliğidir.

Ağrıdan ziyade instabilite olması komplex ligaman lezyonunu gösteren major faktörlerdir.

Ayak bileğinin hareketi ile dizde ağrı olması superior tibiafibular eklemi değerlendirmeyi gerektirir.

7.Pozisyonun veya aktivitenin ağrı üzerinde azaltıcı veya hafifletici etkisi var mı?

Hangi aktiviteler ağrıya sebeb oluyor.?

Ne kadar aktiviteden sonra ağrı oluşuyor?

Hangi pozisyon veya aktivite ağrıyı azaltıyor?

Aktivite kesildiği zaman ağrı oluşuyor mu?

Aktivite ,zaman veya postürle ilişkili olmayan sabit ağrı genellikle tümör gibi patolojileri gösterir.

8.Dizde boşalma var mı?

Boşalma dizde genellikle instabiliteyi menisküs arka boynuz yırtığını,patellar subluxasyon,çapraz bağ yırtığı, yer değiştirmemiş osteokondritis dissekans, patellafemoral sendrom , pilika veya loose body’i gösterir. Hasta genellikle eklemin içinde birşeyin kaydığını , çökecekmiş gibi hissettiğni belirtir. Eklemde güvensizlik duygusu gelişir.

Yokuş yukarı veya aşağı yürürken boşalma olması retropatellar lezyonu düşündürür.

9.Dizde hiç kilitlenme oldu mu?

Dizde gerçek kilitlenme nadirdir.

Kilitlenmede tam extansion yapılamaz ve bu menisküs patolojisi ile ilgilidir. Iç menisküs longitudinal yırtıkları ile kova sapı yırtıklarında ani kilitlenme olur.

Kondromalasi patellada kilitlenme olur.

Hamstring kas spazmı da extansiyonu kısıtlar ve bazan spazm kilitlenmesi olarak söylenir.

Loose bodies tekrarlayan kilitlenmeye sebeb olur.

Kilitlenme reflex inhibisyon veye ağrı nedeniyle anlık oluşan kilitlenme veya boşalmanın olduğu (catching) durumundan ayırd edilmelidir.

10.Hareket sırasında dizde klick sesi var mı?

Meniskal lezyonda

Kondromalasi patella

Ikisini ayırmak için kliğin nerede ve nezaman oluştuğuna dikkat edilmelidir.

*Medial ve lateral eklem hattında lokalize klik meniskal injuriyi

*Parapatellar(genellikle lateral) klick patellafemoral orijinlidir.

Genellikle extansiyonun sonunda duyulan klick sesi patellafemoral orijinlidir. Flexiyonda duyulan klick sesi tibiofemoral problemi gösterir.

*Flexiyonda diz eklem hattında duyulan klick sesi ve kilitlenme ya meniskal injuri yada loose body’i düşündürür.

11.Eklemde şişlik var mı?

Şişlikte en diyagnostik marker aspirasyon içeriğidir.

Aktivite ile ,aktiviteden birkaç saat sonra oluşan şişlik varmı?İstirahatte gerginlik hissi var mı?

Aktiviteyle şişlik , instabilite sebebiyledir.

Istirahatle gerginlik ,artritik değişiklik veya patellafemoral disfonksiyon sebebiyledir.

Şişlik tekrarlıyor mu, tekrarlıyorsa hangi aktiviteyle?

Dönme ile birlikte şişlik , menisküs problemi veya tibiofemoral eklem instabilitesi sebebiyledir.

Merdiven veya yokuş çıkma veya inme sebebiyle oluşan şişlik patellafemoral disfonksiyon sebebiyledir.

Şişliğin ne zaman oluştuğu önemlidir.

Injuriyi takiben hemen 6 saat içinde oluşan şişlik, akut, ciddi ligamentöz injuriyi , menisküslerin damarlı olan periferik kısmlarının yaralanmasını, osteokondral kırıkları , eklem kapsülünün derin tabakasının yırtıklarını gösterir.

12-24 saat içinde oluşan şişlik artiküler hasar ,dejeneratif meniskopatiler, loose body, aşırı kullanım veya sistemik hastalık nedeniyledir.

Lokalize şişlik inflame bursa sebebiyle olur.

12. Yürüme nasıl? Extremite üzerine ağırlık verebiliyor mu?

Ördek vari yürüyüş ligaman injurisi ve meniskal patolojiyi düşündürür.


Yukarıdaki okuduğun yazıdan senin rahatsızlığına konan tanı nedir acaba?:(
 
Kondromalasi patella anladığım kadarı ile
 
işin tıbbi tarafını bilmiyorum ama ağrılar dizin iç kısmında mı dizin dış kısmında mı oluyor. bir de yokuşlarda kendinizi zorlamayın. tamam yüksek bir kadans çok faydalı ve diz ağrılarının ortadan kalkmasında etken ama yüksek kadansın tavsiye edilmesinin nedenlerinden bir tanesi zaten dizi zorlamamak.

bisiklet açısından benim pratik olarak aklıma gelen seleyi biraz geri alın. eğer bu şekilde hala dizlerinizde bir zorlanma hissederseniz sele açısı yere tam paralelse selenin ön tarafına aşağı bakacak şekilde hafif bir açı verebilirsiniz.

tam ayarlar da şu şekilde:

sele boyu = bacak içi boyu x 0,883

selenin ileri geri ayarlarını yaparken pedallardan biri saat 3 istikametinde olacak (yere paralel). bu durumda dizin önünden geçen yere dik hayali çizgi tam pedal milinin üzerinden geçecek.

http://www.sheldonbrown.com/images/kops1.gif

bu videoda bu ayarların nasıl yapıldığı anlatılıyor.


rahatsızlığınız tam olarak geçene kadar bisiklete kısa mesafe ve aralıklarla binin.

bisiklette konfora en çok etki eden şey destek sütünu (effective top tube) mesafesidir. eğer bisikletiniz sizin vücut ölçülerinize uymuyorsa ne kadar ayar yaparsanız yapın bu ağrılar kaçınılmaz olacaktır. geçmiş olsun
 
ilginiz için çok teşekkürler

ağrı diz kapağımın alt kısımında oluyor sanki dışarıdan içe yayılır gibi.

önerinizi dikkate alarak hemen selemi 1 cm kadar geri çektim sizin önerdiğiniz gibi saat 3 konumuna getirip bir ip yardımı ile diz kapağından pedal miline hizaladım. Ama büyük bir değişiklik yapmadım en fazla 1-1,5 cm birazda seleyi aşşağıya eğdim. bir kaç kullanımdan sonra tekrar durumu buraya yazacağım.

boyum 1,67 bisikletim 16" kadro alırken kaçkar bisikletten aydın bey kontrol edip deneme sürüşü yaptırıp öyle vermişti.

sanırım ağrılar donanımsal bir nedenden değil bilinçsiz sürmekten oluştu

tekrardan çok teşekkürler
 
yalnız o ilk başta pratik tavsiye dediğim diz ağrısı dışta olma durumunda işe yarıyor.

diğer sele boyu ve ileri-geri ayarları doğru ama.. ona göre ayarları yapabilirsiniz.

burda anlatılanlara göre 4 çeşit diz ağrısı varmış.

(link)

anladığım kadarıyla doktor arkadaşlar da var bu konunun uzmanı.. onlar daha sağlıklı bir teşhis koyacaklardır. bana sizin anlattıklarınıza göre örneğin yokuş tırmanma ve yüksek kadansta pedal çevirmeye göre bana bunlardan şu mantıklı geldi.

(link)

burada da çözüm olarak:

- bir süreliğine daha az bisiklete binme
- biyomekanik faktörlere odaklanma (bacakların asimetresi. örneğin bir bacak diğerinden uzun olabilir)
- seleyi bir küçük aralıklarla alçaltma (ya da seleyi ileri alma)
- bisiklet ayakkabılarının altına takılabilen kilitli pedal mekanizmaları ile ilgili bir tavsiyede bulunmuş. ama sanırım siz zaten kullanmıyorsunuz
- eğer bacak boyları arasında fark varsa sele yükseklik ayarını uzun olan bacağınıza göre yapmanızı tavsiye etmiş.

benim geometriyle ile ilgili demek istediğim bazen özellik olarak birbirine benzer gibi görünen iki bisiklet arasında kıyas yaparken sizin vücut ölçülerinize göre destek sütünu (effective top tube) mesafesi çok önemli olabiliyor.

örneğin ölçülerine baktığım için söylüyorum. trek 1 serisi yarış bisikletleri ile giant defy modeli arasında giant'ların geometrisi benim vücut ölçülerime daha uygun geldi. bu da destek sütünu mesafesinden kaynaklanıyor. normalde pek yarış bisikletlerine ilgim olmasa da şu videoyu (hatta 1.si daha güzeldi) ve kullanılan kamera sistemini inceledikten sonra gaza geldim :)


bir de ellerinde stokta kalan ürünleri satmak için boyunuza göre uygun olmasa da bir bisikleti satmak isteyen satıcılar da olabilir. yani her türlü ayarı yapıp (yaptırdığınız) halde bir yerlerinizde ağrı sızı varsa bisikletin geometrisinin sizin vücut ölçülerinize uygun olmamasından kaynaklanıyordur. çünkü sheldon brown'un dediği gibi:

'bisiklet ağrı sızı yaparak sürülen bir araç değildir, olmamalıdır! "
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Taş
Sportif olmama rağmen bazen bende de oluyor bu ağrılar.Yanlış hareketten, ani hareketten olabiliyor.Kendimden bildiğim ; dinlenince bende geçiyor.3-4 gün sonra birşeyim kalmıyor.Ama hiçbir aktivite yapmıyorum o ara.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Taş
Aynı ağrılar ve yanmalar doğru düzgün ısınmadan yapmış olduğum 70km.lik bir geziden sonra bende de olmuştu. En güzeli sanırım 3-5 gün ara vermek ve gerçekten aktivite yapmadan dinlenmek, sonrası için de uzun yola gidilecekse kesinlikle ısınarak gidilmeli diyebilirim... (Kendimce.)
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Taş
Arkadaşlar bu koduda daha önce bende sıkıntı yaşamıştım. Kırmızı Kantaron otu yağı diye bir doğal ilaç var onu kullandım 2 gün içersinde hiç bir ağrım kalmadı. ayrıca düşme sonrası oluşan yaralarda ağrılardada oldukça etkili. araştırabilirsiniz. şiddetle tafsiye ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Deniz Taş
Geri