Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Doğru lastik basıncı

Merhaba 700x35c lastikle 700x35 lastik arasında bir fark var mıdır? C harfinin anlamı nedir?
Nerede gordum bilmiyorum ama "C" harfinin, konforun ingilizce yazilisinin kisaltmasi diye biliyorum. Ne alaka bende anlamadim ama oyleymis sanirim.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: seko35.50
Scudo
Lastik üzerinde sağlıklı basınç yazar genelde.
 
@fensinn değil..ebatla ilgili birşey onu anladım yabancı bi kaç siteden, eskiden a ve b de varken artık bunlar kullanılmadığı için sadece C kalmış...aslında çok sorulan pekte bilenin anlayanın olmadığı bir kısaltma gibi.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Ben 65 psi basıyorum schwalbe road plus lastiğe. Geçen 2 ay falan kontrol etmemişim 21 psi'a kadar düşmüş sizinkiler ne kadar düşüyor ?
Bu arada lastiğin dönüş yönünü hiç kontrol eden var mı ? Bence yanlış takan kesin vardır ?
 
Benimki nde 58 psi yazıyor 40a kadar düşüyor max 58 yazıyor tam 58 vurmak normal mi lastiğin dönüş yönünü hiç kontrol etmedim aldığımdan bu yana sadece arkayı çıkardım jant akoru için onu ters takmam imkansız 😁😁😁
 
Merhaba 700x35c lastikle 700x35 lastik arasında bir fark var mıdır? C harfinin anlamı nedir?

The (link) standard defines designations for bicycle rims. It distinguishes between

  1. Straight-side (SS) rims
  2. Crochet-type (C) rims
  3. Hooked-bead (HB) rims
 
'' Fransız ölçü işaretleri (örn. 700 x 35C) yaklaşık lastik dış çapı (700 mm) ve genişliğini (35 mm) dir. Sondaki harf, lastiğin iç çapını gösterir. Bu durumda, C 622 mm'dir. Fransız ebat işaretleri tüm lastik ebatları için kullanılmaz, bu nedenle örneğin MTB ebatları için kullanılmaz '' Schwalbe El Kitabından........
 
@Cem Coşkun öncelikle teşekkür ederim. Daha önce kullandığım lastikler 700x35c lastik şuan aldıklarım 700x35 bir sıkıntı olur mu? Bilginiz var mı?
 
@Halilbilginer okunuyor..tam sayı olmaması ilginç geldi. 58 ok ama 60 basılmaz..🙂
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilbilginer
@HakanAydn
Lastiğin üstünde yazan maximum basınca yakın bir değerle başlayıp zamanla doğrusunu bulursunuz.
Biraz eksik yazmışım. İlk aşamada elbette basınç ölçebilen bir pompa lazım ki yukarıda yazdığım gibi lastiğin yanağında yazan maksimum basınca yakın bir hava basabilin ve bu havanın lastiği ne duruma getirdiğini görebilin.

Ama bu aşamadan sonrasında söylediklerim tamamen doğru. Örneğin 60mm 6° gidon boğazım varken ön lastikte ve süspansiyondaki havayı 80mm - 17 boğaza geçince kayda değer şekilde arttırmak zorunda kaldım. Çünkü ağırlık merkeziniz öne kayıyor. Herkesin kendince hesabı var ama bu hesabın bir formülü yok. Demek istediğim de bu. O yüzden kimse size kaç psi hava basacağınızı söyleyemez yazdım. Elbette elinizle yoklayarak lastiğin içinde kaç psi hava olduğunu bilmeniz mümkün değil ama lastiği arazide snake bite olmayacak, virajda yayılma yapmayacak ya da tırmanışta patinaj çekmeyecek şekilde ayarlamak elle gayet mümkün. Bunları yapabildikten sonra içinde kaç psi olduğunun önemi kalmıyor.

Atıyorum benimle aynı kiloda olan birine ne kadar hava basması gerektiği konusunda öneride bulunacağım diyelim. Lastik genişliği kağıt üstünde aynı olsa bile, milimetrik genişliği farklı oluyor. Bir markanın 2.20 lastiği, diğer markanın 2.00 lastiğine eşit olabiliyor. Daha bunun lastik hamuru, jant genişliği var. Bisikletin geometri farkına girsem zaten anlat anlat bitmez, oraya hiç girmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Halilbilginer
@Mustafa Zeybek 18 yaşında bir genç bisikletli arkadaş diyorki abi benim yol bisikletim var lastik 23, kaçbasayım. ben ona diyorumki 80 kg isen 100 bas, 100 kg isen lastiğin elveriyorsa 110-115-120 bas..
siz ona üzgünüm deyip;
Herkesin kendince hesabı var ama bu hesabın bir formülü yok. Demek istediğim de bu. O yüzden kimse size kaç psi hava basacağınızı söyleyemez yazdım. Elbette elinizle yoklayarak lastiğin içinde kaç psi hava olduğunu bilmeniz mümkün değil ama lastiği arazide snake bite olmayacak, virajda yayılma yapmayacak ya da tırmanışta patinaj çekmeyecek şekilde ayarlamak elle gayet mümkün. Bunları yapabildikten sonra içinde kaç psi olduğunun önemi kalmıyor.

Atıyorum benimle aynı kiloda olan birine ne kadar hava basması gerektiği konusunda öneride bulunacağım diyelim. Lastik genişliği kağıt üstünde aynı olsa bile, milimetrik genişliği farklı oluyor. Bir markanın 2.20 lastiği, diğer markanın 2.00 lastiğine eşit olabiliyor. Daha bunun lastik hamuru, jant genişliği var. Bisikletin geometri farkına girsem zaten anlat anlat bitmez, oraya hiç girmiyorum.
sebep olarak bunlardan bahsediyorsunuz..snake bite a yılan ısırığı deseniz anlar ama havalı ve karışık olmaz bu arada..😊..
oysa sözkonusu olan bilmem kaç psi hava..zaten 100-110 rakamı herkesin bildiği bir aralık şişman diye 150 diyemeyiz, zayıf diye 90 demeyiz..e yani sonuç olarak bisiklete binmeye engel bir durum olamaz...
çocuk benim dediğimi yapıp pedallıyor, sizdense sadece kendi hislerine güvenmesini öğreniyor, ingilizceside gelişiyor..
siz çok profesyonelsiniz bense aşırı acemi bir müstalbel turcu.illaki sizin dediğiniz doğrudur. ama ben yinede 110 -+ 3-5 le işimi görüyorum...soranada 110 bas derim yol için (ladtiği 120 psi destekliyorsa) .ölmez sanırım...
 
70 her türlü işinizi görür sonuçta şehir bisikleti. ama siz 80 basın en azından sık sık hava basmassınız. zaten zamanla size ideal hava basıncını bulacaksınız
Bu öneri yanlış çünkü ufacık bi çukurda jantı eskitir. 70 yeterli.
 
@Mustafa Zeybek 18 yaşında bir genç bisikletli arkadaş diyorki abi benim yol bisikletim var lastik 23, kaçbasayım. ben ona diyorumki 80 kg isen 100 bas, 100 kg isen lastiğin elveriyorsa 110-115-120 bas..
siz ona üzgünüm deyip;
sebep olarak bunlardan bahsediyorsunuz..snake bite a yılan ısırığı deseniz anlar ama havalı ve karışık olmaz bu arada..😊..
oysa sözkonusu olan bilmem kaç psi hava..zaten 100-110 rakamı herkesin bildiği bir aralık şişman diye 150 diyemeyiz, zayıf diye 90 demeyiz..e yani sonuç olarak bisiklete binmeye engel bir durum olamaz...
çocuk benim dediğimi yapıp pedallıyor, sizdense sadece kendi hislerine güvenmesini öğreniyor, ingilizceside gelişiyor..
siz çok profesyonelsiniz bense aşırı acemi bir müstalbel turcu.illaki sizin dediğiniz doğrudur. ama ben yinede 110 -+ 3-5 le işimi görüyorum...soranada 110 bas derim yol için (ladtiği 120 psi destekliyorsa) .ölmez sanırım...
Türkçe yerine İngilizce kelime kullandığım için bana gizliden gizliye(!) laf sokup bu kadar yazım hatasını yapmanız çok ironik. Bu şekilde yaklaşmanızın hiç gereği de yoktu.

Konuyla ilgili söylemek istediklerimi söyledim. Başka bir mesaj yazmayı düşünmüyorum. Size iyi akşamlar, forum ahalisine patlaksız sürüşler dilerim.
 
@Mustafa Zeybek yazım hatası insanlara has birşey, allah bilir nerelerde yaptım, editlemedim bu saatte..😁..sizede iyi akşamlar..tek ifade etmek istediğim lastik hava basıncının 3 aşağı 5 yukarı formüle edilebilir olduğuydu...siz asla edilemez dediğiniz için sizinle diyalog yaşadık..tanışmıyoruz..kişisel bir durum yok..sizede iyi geceler..🏵️💮🌼🌸
 
Merhaba arkadaşlar,
Doğru lastik basıncı hakkında önemli bir bilgi paylaşmak istiyorum.
Lastiği ne kadar iyi şişirirsek bisiklet daha akıcı olur değil mi???

Hayır değil. Fazla basınç lastiği daha akıcı yapmıyor. Tam tersi. Örneğin 45 psi gereken lastiğe 50 psi basarsak akıcılık kötüleşiyor.
Çünkü lastiğin “yuvarlanma çapı” büyüdüğü için ya da başka deyişle lastik çapı arttığı için akıcılığı bozuluyor.
Ben 20x1,75 lastiğe 50 psi bastım. Düz yolda bisiklet gitmiyor. Vites düşürerek pedal anca yumuşuyor. 45 psi ye düşürünce akıcılaşıyor.:)

edit: ben 60 kg yum.

Bu tabloyu kesin uygulamanızı öneririm.:)
 

Dosyalar

  • 093ECEB9-9118-4328-BED4-3C321ACC41F9.png
    093ECEB9-9118-4328-BED4-3C321ACC41F9.png
    101,6 KB · Okunma: 30
Son düzenleme:
Geri