Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Elektrikli bisiklet devri

Esenlikler dostlar Bim'den RKS en-10 modeli ebike aldım pilin üstündeki bu gümüş yüzey neyin nesidir çözemedim bilen var mı acaba?

Edit baya da insan girip çıkıyor başlığa kimse bilmiyor mu bunun ne olduğunu? :(

Baya bir aradım bir halt değilmiş oysa şarj gösterge ledinden, telefon şarj soketine herkes bir fantezi yapmıştı 😂
 

Dosyalar

  • IMG_20231022_144940.jpg
    IMG_20231022_144940.jpg
    68,9 KB · Okunma: 33
Son düzenleme:
Scudo
@ali_ihsan21

Bataryanın kasası oraya bir gösterge paneli ya da başka bir şey gelecek gibi tasarlanmış fakat kullanılmayıp kapatılmış gibi duruyor. Bataryanın farklı revizyonlarında o kısım kullanılıyor olabilir.

Bu arada RKS elektrikli kadrolarının alın borusunun biraz gerisinden ya da katlanma noktasına yakın bir yerden ikiye yırtıldığını gösteren çok paylaşım düşmeye başladı. Almayı düşünenlerin uzak durmasında, kullananların arada bir kadroyu yoklamasında fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: ali_ihsan21
Ben katlanır alacaktım bisiklet tamircisi bir arkadaş "alma klasik bisiklet al arabana bagaj arkası taşıma portu al" dedi.

Benim zaten bir yere götürme niyetim yok aslında ama madem katlanma özelliği var neden olmasın diye düşünmüştüm ama o iş öyle değilmiş hem yere iletilen güçten kayıp hem de açıp kapanmasa bile birleşme yeri sıkıntı oluyormuş zaman içinde.

O gümüş renkli yer ile ilgili dediğiniz doğru muhtemelen farklı modellerde orada bir LCD ekran veya LED var.
 
Selamun aleykum.

Bimas marka elektrikli bisikletim var. Motoru arka tekerlekte. Ön tekerler elimle çevirdiğimde rahatça ve uzunca dönüyor. Arka tekerler ise2-3 tur sonra hemen yavaşlayıp duruyor. Bayır aşağı inerken bile eğer bayır çok eğimli değilse bisiklet yavaşlama eğiliminde. Mekanik disk papuçlarını kontrol ettim, diske teması söz konusu değil.

Bisiklette turbo modundan normal moda geçince de motor freni varmış gib, hızı azaltıyor. Rijitlik neredeyse hiç yok. Problem ne olabilir ve nasıl çözülebilir?


Mıknatıslı motor ise bu durum normal. Dişlili sistem varsa normal değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: Veysel A.
Şu güzellik hakkında düşünceleriniz nedir arkadaşlar çok güzel bir bisiklet gibi gözüküyor. Sizce parasını hak ediyor mu? (Link paylaşamıyorum bisiklet markası: Sur-ron light bee x)
Bana kalırsa parasını bence hak ediyor ancak dolar kuru baya yüksek olduğundan bırak almak istemeyi düşünemiyor bile insan.
 
Şu güzellik hakkında düşünceleriniz nedir arkadaşlar çok güzel bir bisiklet gibi gözüküyor. Sizce parasını hak ediyor mu? (Link paylaşamıyorum bisiklet markası: Sur-ron light bee x)
Bana kalırsa parasını bence hak ediyor ancak dolar kuru baya yüksek olduğundan bırak almak istemeyi düşünemiyor bile insan.
Elektrikli bisikletten ziyade , elektrikli motor gibi , vites sistemi yok , pedal yok, el gazı var. Çıktığı hızlardan dolayı zaten ruhsat ve plaka zorunluluğu bulunur.
 
Kullanan türk birisi var ınstada görüyorum plakası vs. yok. Bence elektrikli bisiklet olarak geçiyor.
Elektrikli bisikletten ziyade , elektrikli motor gibi , vites sistemi yok , pedal yok, el gazı var. Çıktığı hızlardan dolayı zaten ruhsat ve plaka zorunluluğu bulunur.
 
Şu güzellik hakkında düşünceleriniz nedir arkadaşlar çok güzel bir bisiklet gibi gözüküyor. Sizce parasını hak ediyor mu? (Link paylaşamıyorum bisiklet markası: Sur-ron light bee x)
Bana kalırsa parasını bence hak ediyor ancak dolar kuru baya yüksek olduğundan bırak almak istemeyi düşünemiyor bile insan.

Firma elektrikli motosikleti alıcıları ruhsat-ehliyet konusunda korkutmamaya çalışarak bisiklet olarak pazarlamaya çalışıyor; nasıl olsa arazide kullanılır, polise yakalanmaz diye düşünerek herhalde. Az ötemizde bir elektrikli motor mağazası vardı, motosikletleri elektrikli bisiklet diye, arkasında plaka yerinde "elektrikli bisiklet" tabelasıyla satıyordu, dükkanın üzerinde "ehliyet-plaka gerektirmez" diye dev bir pankart vardı. Kanunen elektrikli bisiklet tanımı yapıldıktan sonra önce pankart söküldü, sonra mağaza kapandı.

Kullanan türk birisi var ınstada görüyorum plakası vs. yok. Bence elektrikli bisiklet olarak geçiyor.

Yakalanana kadar kullanabilir, yakalanınca epey canı yanar. Bu tür tanımlar "bence" ile değil, kanunlarla oluyor.
 
Böyle açıklamayla dediğiniz daha mantıklı geldi firma ürünü aldırnak için her şeyi yapabilir sonuçta. Bilmiyordum başta.
 
Surron'u hatta Talaria'yı nerdeyse çıktıkları günden beri takip ettim. Kuberg'te çok şık bir marka, hem scooter hem motosiklet. Surronları 4000 - 4500 dolar civarına abd'de alıp kullandılar, kullanıyorlar. Çok başarılı model. Cross yada supermoto motosiklet aslında. Stunt için de uygun. Bisiklet kesinlikle değil. 7000 watt güç, 75 - 80 km kadar hız. Kaniwaba pedal kiti ile bisiklete dönüşüyor, ama geometrisi - açıları - ağırlığının 50 kg olması gibi nedenlerle bisiklet gibi kullanmayı imkansız hale getiriyor. Kitin içeriğinde pedal, pedal sensörü, zincir, küçük bir aynakol dişlisi, mod anahtarı vs var. Ama bisikletle uzaktan yakından alakası olmuyor pedal kitine rağmen. Abd, İngiltere gibi ülkelerde road legal versiyonu var, sinyalli stoplu farlı. Plaka çıkartmak zorunlu. Yıllardır hayalimdi. 6000 dolar fiyat ile Türkiyeye gelince kafadan eledim. Gittim önce alba foldX aldım 2,5 yıl kullandım. Sonra gerçekten elektrikli bisiklet mantığı ile üretilmiş bir e-mtb aldım, shimano motorlu, 250 watt, 60 nm tork, 25 km hıza kadar destek sınırlı ve arttırılamıyor, pedal tork sensörlü, el gazı kesinlikle yok ve eklenemiyor, harika bir bisiklet ve harika bir sistem. Vitesler, amortisörler çok güzel çalışıyor, carraro kifuka fs plus. Diğer avrupalı markalar bununla aynı özellikte ama 2 - 3 kat daha pahalı.
 
Arkadaşlar daha önce de anlatmıştım olayı; RKS RX5 bisiklet almış ve akabinde 10 gün ve 100 km kullanım sonrası elektriksel sorun sebebiyle servise bırakmıştık. Buradaki servis her ne kadar bisikletten anlamasa da (çapa mak. tırpan vs tamircisi) internet üzerinden sorarak istenilen parçaları sökmeyi başarmıştı. Beyin, ekran ve el gazı Gaziantep'e gönderildi. Eylül başındaki arızadan itibaren yaklaşık 2 ay geçti ve sonuç itibarıyle bisikletin bu 3 temel elemanı garantiden değişti. Bu zaman zarfında ben defalarca arayıp durumunu sordum, verilen cevapları hiç tatmin edici bulmamıştım. Hatta şikaletvar 'a da yazdım, makemeye verme düşüncesi de vardı ciddi anlamda. Ama firma bir şekilde çözdü olayı, biraz ağır aksakta olsa. Bisiklet aynen verdiğimiz gibi, çok titizlendim ama çizik vs yoktu. Pek ümitli değildim açıkçası ama yüzümüz (kızımın özellikle) güldü. 5 km test ettim sorun yok, umarım hemen bozulmaz. Lastik patlamıştı bizdeyken, 200 tl istedi verdim..;+). Firma bütün bu süreci sadece şase numarasıyla yönetti, bu güzel. Kimse bana fatura vs sormadı. Ekran jelatinli, kandırmaca olduğunu sanmıyorum. Sadece beyin Aliexpresste 1500-2000 TL. 3 bine yakın tutardı diyebilirim biz yaptırsaydık.

Bir haber vereyim dedim...
 
Kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum, a101'de satılan Volta vsm marka elektrikli motorlu bisiklet 220 watt motor gücüne sahip ve pedallı bir cihaz iken neden ilanında plaka taktırma zorunluluğu olduğu yazıyor?

Yapı olarak bisikletten farkını görüyorum elektrikli motorlu bisiklet neyin nesi anlayamadım. Ben plaka zorunluluğunu fabrika çıkışlı el gazına sahip olmasına yordum ama Alba City 2'de el gazlı olarak geliyor ama onda öyle bir zorunluluk yok öte yandan tam bir bisiklet görünüşü var.

Edit vsm ile ilgili bir yazı okudum forumda ama kısmen açıklayıcı oldu, bu cihazın üstündeki pedal ne işe yarıyor, oldukça geride çünkü.

images8).jpegcity2-3.jpgİkinci bir sorum Alba City 2'de mandallı göbek mili mevcut ön tekerde ama arkada klasik vida kullanmışlar bunun sebebi nedir?
 
Kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum, a101'de satılan Volta vsm marka elektrikli motorlu bisiklet 220 watt motor gücüne sahip ve pedallı bir cihaz iken neden ilanında plaka taktırma zorunluluğu olduğu yazıyor?

Yapı olarak bisikletten farkını görüyorum elektrikli motorlu bisiklet neyin nesi anlayamadım. Ben plaka zorunluluğunu fabrika çıkışlı el gazına sahip olmasına yordum ama Alba City 2'de el gazlı olarak geliyor ama onda öyle bir zorunluluk yok öte yandan tam bir bisiklet görünüşü var.

Edit vsm ile ilgili bir yazı okudum forumda ama kısmen açıklayıcı oldu, bu cihazın üstündeki pedal ne işe yarıyor, oldukça geride çünkü.

311273 dosyayı görüntüle311274 dosyayı görüntüleİkinci bir sorum Alba City 2'de mandallı göbek mili mevcut ön tekerde ama arkada klasik vida kullanmışlar bunun sebebi nedir?

El gazı ürünü motosiklet statüsüne getiriyor. Alba 2'deki el gazı projede görünmeyip satış anında ek olarak takılıyor gibi gösterilerek sorumluluk müşteriye bırakılıyor olabilir. Şunun gibi: Eskiden radyolu dijital müzikçalarlar radyosuz olarak gelirdi, bu sayede bandrolden kurtarırlardı, kullanıma başlarken yapılan ilk yazılım güncellemesi radyoyu aktifleştirirdi. Satışa kadar buldukları çözüm kullanıcıyı kurtarmaz, trafik denetimlerinde el gazını gördüklerinde kullanıcının canı yanar.

Kendi sitelerindeki (link)'de elektrikli bisikletin yasal tanımını yapıp onlara ehliyet, ruhsat, plakanın gerekmediğini yazmışlar ama kendi ürünlerinin el gazıyla bu tanımın dışında kaldığını görmezden gelmişler:
1699429183901.png

Bazı ülkelerde el gazlı modeller farklı bir e-bisiklet sınıfı olarak tanımlanıyor. Bunlar bisikletle aynı yollarda kullanılabilmelerine rağmen farklı ülkelerde ehliyet ya da tescil gibi gereksinimleri olabiliyor. Bazı ülkelerde ise bizdeki gibi motosiklet sayılıyor.

Türkiye'de bu ürünlerin usulsüz kullanımlarında sorun yaşama olasılığı tamamen şansa bağlı. Yıllarca kullandığınızda hiçbir şey olmayabilir, ancak kazaya karışma durumu yaşanırsa kaçışı olmaz. Kullanımı yaygınlaştıkça daha tutarlı uygulamalarla karşılaşıyor olabiliriz.

Aşağıya bu konuyla ilgili bazı içerikler ekliyorum:
1699429505082.png
Video açıklamasındaki konuyla ilgili kısım:
2013'te kanunda bir değişiklik yapıldı ve Bisiklet olma şartına şu maddeler eklendi.
1. Motor gücü 250Watt'ı geçmeyecek.
2. Hızı 25 km/saat'e ulaşınca motor gücü devreden çıkacak.
3. Pedal çevirmeye ara verildikten hemen sonra motor gücü tamamen kesilecek.

Evet bunlar ne anlama geliyor, biraz açalım.
- Motorunuz 250W olacak, 500W-1000W motora sahip elektrikli bisikletler bu statüye girmiyor. Karşışmasın batarya ile ilgili bir durum değil bu, tamamen motorun gücüyle ilgili.
- 25 km/saat hız sınırı da şöyle; Malum normal bisikletle 25'in üstüne çıkabiliyoruz, bunda sorun yok, önemli olan hız 25'i geçince motor gücünün kesilmesinin gerekli olduğu, yoksa yokuş aşağı filan basın basabildiğiniz kadar.
- Ve pedal mevzusunu da açalım. Elektrikli bisikletlerimizin temel çalışma şekli biz pedal çevirmeye başlayınca belirlediğimiz güç kademesine göre motorla destekliyor olması. Pek çoğumuz pedal çevirmeden yani el gazıyla da gitmek istiyoruz. İşte kanundaki madde bunu engelliyor, diyor ki pedal çevirmeyi bırakınca motor gücü tamamen kesecek. Net şekilde el gazı kullanımının yasak olduğunu söyleyebiliriz. Peki neden bazı modellerde el gazı daha doğrusu parmak gazı var? Aslında bunun adı teknik olarak yürüyüş modu, el gazı değil zaten. Siz bisikleti elinizde taşırken yorulmayın diye 6 km/saat hızla yürütmenizi sağlamak için eklenmiş bir mod. Bazı satıcılar parmak gazını monte etmeden gönderiyorlar, siz takarsanız sorumluluğu üstlenmiş oluyorsunuz. Parametre ayarları da böyle, değiştirseniz sorumluluk sizde oluyor çünkü kullanım kılavuzunda uyarılar var.

Kanun maddelerini anladık sanıyorum, peki can alıcı soru, bunlar olmazsa n'olur? Elektrikli bisikletiniz bir üst sınıf olan Motorlu bisiklet tipine girer. Bunlara MOPED de deniyor. Hız sınırı 45 km/saat ve 4000W gücünce motora sahip olabiliyor. MOPED olunca dertler başlıyor, M sınıfı ehliyet almanız şart ama hemen korkmayın çünkü tüm ehliyetler M sınıfını da kapsıyor.

Bir diğer dert ise tescil. 2016'da çıkan kanunla Moped ve üstü tüm araçların tescil edilmesi ve plaka takması zorunlu. Eğer elektrikli bisikletinizi modifiye edip, hızını, motor gücünü yüksetmeyi veya pedal yerine el gazıyla gitmeyi düşünüyorsanız bir daha düşünün derim.

Kanunların, regülasyonların her geçen gün sıkılaştığını da hatırlatalım, bir sonraki kanun dalgası elektrikli scooter'lar için olacak gibi görünüyor ve komşuda pişer bize de düşer sözüne uygun olarak elektrikli bisikletlerle ilgili kurallar da gelebilir.

Bir emniyet açıklamasına dair haber (anılan cezalar eski, ceza kalemleri hakkında fikir verebilir): (link)
...Kırklareli İl Emniyet Müdürlüğü Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü’nden konu hakkında yapılan açıklamada şu ifadelere yer verildi;

“Son yıllarda ülkemizde kullanımı yaygınlaşan ekonomik, sessiz ve tescil belgesi ve plaka alma zorunluluğu olmadığı şeklinde bilinen, bataryasından güç olarak yol alan Elektrikli Bisiklet olarak kamuoyu tarafından bilinen vasıtalardan kaynaklı maddi hasarlı ve yaralamalı trafik kazalarına ve asayiş olaylarına karışma oranlarında ciddi artışlar meydana gelmiştir. Plakası bulunmayan bu araçların karıştığı adli ve idari olaylarda, olaya karışan araç ve sürücüsünün tespitinde güçlükler yaşanmakta. Ayrıca Sürücü Belgesi olmaksızın kullanımlardan ve sessiz yol almasından dolayı yaya güvenliğini tehlikeye düşürmekte ve vatandaşlarımızın mağdur olmasına neden olmaktadır. Kamuoyu tarafından Elektrikli Bisiklet olarak ifade edilen, bataryasından güç alan vasıtalar Karayolu Trafik Yönetmeliği tanımlar başlıklı 3. Maddesi 1. Fıkra “c” Bendi 10. Alt Bendinde “Bisiklet; Üzerinde bulunan insanın adele gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden motorsuz taşıtlardır. Azami sürekli anma gücü 0,25 kilovatı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen elektrikli bisikletlerde bu sınıfa girer” şeklinde düzenlendiğinden bu standartlardaki ulaşım vasıtaları için Tescil ve Sürücü Belgesi Zorunluluğu bulunmadığı ancak; Pedalı olmayan, Elektrik Motoru’nun üzerinde etiket bulunması durumunda, motor gücü 0,25 kW’dan yüksek olan, Elektrik Motoru’nun bataryası çıkarıldığında veya gücü kesildiğinde pedal çevirme ile hareket etmeyen 2 veya 3 Tekerlekli Taşıtlar, Elektrikli Motorlu Bisiklet (Moped) ya da Elektrikli Motosiklet olduğundan tescile tabi taşıtlar kapsamındadır.

Özetle; Elektrikli Bisiklet’in motor gücü 0,25 kw ve azami hızı 25 km/saati geçmeyen, ayrıca üzerinde bulunan pedalların insan gücü ile çevrilmesi ile ilerleyebilen bisikletler tescile tabi olmadığından Sürücü Belgesi gerekmemektedir. Karayolları Trafik Yönetmeliği 3. Maddesi 1. Fıkra “c” Bendi 9. Alt Bendi’nde Motorlu Bisiklet (Moped); Azami hızı saatte 45 kilometreyi, içten yanmalı motorlu ise silindir hacmi 50 santimetreküpü, elektrikli motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kilovatı geçmeyen 2 veya 3 Tekerli Taşıtlar… olarak tanımlanmıştır. Bu vasıtalar tescil yapılması zorunlu araçlardır ve en az M Sınıfı Sürücü Belgesi ile kullanımı gerekmektedir. Aynı Yönetmeliği 8. Alt Bendi’nde ise Motosiklet “Azami Tasarım Hızı 45 km/saatten ve/veya silindir kapasitesi 50 santimetreküpten fazla olan sepetli veya sepetsiz 2 veya 3 Tekerli Motorlu Taşıtlar ve net motor gücü 15 kilovatı, net ağırlığı 400 kilogramı, yük taşımacılığında kullanılanlar için ise net ağırlığı 550 kilogramı aşmayan dört tekerlekli.” araçlar olarak ifade edilmiştir.

Motosikletlerin motor gücünün 4 Kw’dan fazla ve azami tasarım hızı 45 km/saatten fazla olan sepetli veya sepetsiz iki veya üç tekerlekli veya motorlu taşıtlar olduğu ve tescile tabi olduğu gibi sürücü belgesi sınıfına göre sadece A2 Sınıfı Sürücü Belgesi sahiplerinin kullanabildiği araçlardır. Vatandaşlarımızın bayiden almış olduğu Elektrikli Bisikletler ve Motosikletler ile ilgili olarak tescile tabi olup olmadıklarını anlamaları için fatura ve uygunluk belgelerinde yazılı olan elektrik güçlerine (watt cinsinden), hızlarına ve Özel Tüketim Vergisi’nin (ÖTV) ödenip ödenmediğine bakmaları gerekmektedir. Vatandaşlarımızın mağdur olmamaları için yukarıda 3 madde halinde belirtilen özelliklere sahip araçlarını en kısa sürede tescil işlemini yaptırmak için aracın Faturası, Uygunluk Belgesi ile aracın sigortasını yaptırarak Trafik Tescil ve Denetleme Şube Müdürlüğü/Büro Amirlikleri’ne müracaat etmeleri gerekmektedir. Tescil Belgesi ve plaka almadan karayolunda taşıtlarını kullananlara, Karayolları Trafik Kanunu uyarınca tescil belgesiz araç kullanmaktan 206 TL, vasıtasını satın aldığı tarihten itibaren 3 ay içerisinde tescil işlemini yaptırmayanlara da ayrıca 206 TL. İdari Para Cezası verilerek, taşıt tescil edilinceye kadar “Trafikten Men” edilmektedir. Ayrıca yapılan denetimlerde bu tip vasıtaların kullanımı için “M” Sınıfı Sürücü Belgesi gerektirdiğinden (Eski Tip A1, A2, B, C, D, F, G Sınıfı Sürücü Belgeleri ile kullanılabilmektedir), Sürücü Belgesiz kullanımlarda Karayolları Trafik Kanunu gereği 1.763 TL, Kask Takma Zorunluluğu bulunduğundan, Kask Takmayan Sürücülere 95 TL. İdari Para Cezası da söz konusu olacaktır. Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”

Burada bir başka video daha var. Bunda "butonla en fazla 6 km/s hız yapabilen" araçların da bisiklet sınıfında olduğu belirtiliyor, bunlar sanırım engellilerin kullanımı için olan araçlar.
Video açıklamasından alıntı:
Elektrikli bisiklet gaz kolu yasak mı? kanunen 25km hızı geçmeyen, 250watt'tan düşük güçte ve pedal desteği olmadan gaz kolu veya buton ile en fazla 6km hız yapabilen aletler pedelec elektrikli bisiklet olarak kabul ediliyor, bunun dışındaki araçlar elektrikli moped sınıfında ve bisiklet yolunda gitmesi yasak.
 
Kafama takılan bir şeyi sormak istiyorum, a101'de satılan Volta vsm marka elektrikli motorlu bisiklet 220 watt motor gücüne sahip ve pedallı bir cihaz iken neden ilanında plaka taktırma zorunluluğu olduğu yazıyor?

Yapı olarak bisikletten farkını görüyorum elektrikli motorlu bisiklet neyin nesi anlayamadım. Ben plaka zorunluluğunu fabrika çıkışlı el gazına sahip olmasına yordum ama Alba City 2'de el gazlı olarak geliyor ama onda öyle bir zorunluluk yok öte yandan tam bir bisiklet görünüşü var.

Edit vsm ile ilgili bir yazı okudum forumda ama kısmen açıklayıcı oldu, bu cihazın üstündeki pedal ne işe yarıyor, oldukça geride çünkü.

311273 dosyayı görüntüle311274 dosyayı görüntüleİkinci bir sorum Alba City 2'de mandallı göbek mili mevcut ön tekerde ama arkada klasik vida kullanmışlar bunun sebebi nedir?
Arka da motor var.minimum 3 kğ var teker göbek ağırlığı. Sağlam olması yerinden oynamaması için vidalı mil sistemi kullanılıyor. Yıllar sonra thru axle gibi seçenekler de çıkabilir.
 
Ben eski Bianchi dağ bisikletimdeki mandallı sistemi ebike'ın tekeri ilk patladığında çıkarıp ebike'a takarım diyordum vazgeçtim öyleyse.
 
Ben eski Bianchi dağ bisikletimdeki mandallı sistemi ebike'ın tekeri ilk patladığında çıkarıp ebike'a takarım diyordum vazgeçtim öyleyse.
QR (mandallı sistem) doğru kullanıldığında hiçbir fark olmamalı. Bisiklet bu milin üzerinde durmuyor zaten, sadece teker mil tarafından sabitleniyor.

Vidalı milli sistemlerin benim gördüğüm avantajları daha iyi sabitlenmesi (QR miller zamanla bozulursa şaşırmam. Şu ana kadar bir tanesi bozuldu sadece) ve hırsızlığa karşı ekstra önlem olması.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
El gazı ürünü motosiklet statüsüne getiriyor. Alba 2'deki el gazı projede görünmeyip satış anında ek olarak takılıyor gibi gösterilerek sorumluluk müşteriye bırakılıyor olabilir. Şunun gibi: Eskiden radyolu dijital müzikçalarlar radyosuz olarak gelirdi, bu sayede bandrolden kurtarırlardı, kullanıma başlarken yapılan ilk yazılım güncellemesi radyoyu aktifleştirirdi. Satışa kadar buldukları çözüm kullanıcıyı kurtarmaz, trafik denetimlerinde el gazını gördüklerinde kullanıcının canı yanar.

Kendi sitelerindeki (link)'de elektrikli bisikletin yasal tanımını yapıp onlara ehliyet, ruhsat, plakanın gerekmediğini yazmışlar ama kendi ürünlerinin el gazıyla bu tanımın dışında kaldığını görmezden gelmişler:
311276 dosyayı görüntüle

Bazı ülkelerde el gazlı modeller farklı bir e-bisiklet sınıfı olarak tanımlanıyor. Bunlar bisikletle aynı yollarda kullanılabilmelerine rağmen farklı ülkelerde ehliyet ya da tescil gibi gereksinimleri olabiliyor. Bazı ülkelerde ise bizdeki gibi motosiklet sayılıyor.

Türkiye'de bu ürünlerin usulsüz kullanımlarında sorun yaşama olasılığı tamamen şansa bağlı. Yıllarca kullandığınızda hiçbir şey olmayabilir, ancak kazaya karışma durumu yaşanırsa kaçışı olmaz. Kullanımı yaygınlaştıkça daha tutarlı uygulamalarla karşılaşıyor olabiliriz.

Aşağıya bu konuyla ilgili bazı içerikler ekliyorum:
311277 dosyayı görüntüle
Video açıklamasındaki konuyla ilgili kısım:


Bir emniyet açıklamasına dair haber (anılan cezalar eski, ceza kalemleri hakkında fikir verebilir): (link)


Burada bir başka video daha var. Bunda "butonla en fazla 6 km/s hız yapabilen" araçların da bisiklet sınıfında olduğu belirtiliyor, bunlar sanırım engellilerin kullanımı için olan araçlar.
Video açıklamasından alıntı:

Bugün A101'den gelen reklam afişinde daha önce hep "elektrikli bisiklet" olarak anılan Volta VSM, pedal desteği, 250W altında güç ve 25 km/s max hıza rağmen bu sefer "Elektrikli Motorlu Bisiklet" olarak anılmış, "B sınıfı ehliyet ve diğer tüm ehliyetler ile kullanım imkanı" ve "Satışa konu olan VSM ürününün kullanımı için plaka zorunluluğu vardır" notları eklenmiş. Bu da gaz kolunun varlığının onun bisiklet sınıfında sayılmamasına neden olduğunu gösteriyor.

1699459608684.png

---

Eski bir konu ama,

Özelliklerine baktığımda 25km/s hız sınırı var ve pedallı. Sonuç olarak bu da bir elektrikli bisiklet. Şekil olarak geleneksel bisiklet şeklinde olmasa da bu da bisiklet. Fazla önyargılı yaklaşmışsınız.

Sanırım son gelişmeler önyargılı yaklaşmadığımı, firmaların kanunlara uymaya başladığını gösteriyor.
 
Son düzenleme:
Şu Volta VSM'nin bir inceleme videosuna bakayım dedim shift delete kanalındaki 4 yıl önceki incelemenin 5. dakikasında "şarjınız bittiğinde pedal çevirerek de bir miktar şarj edebilirsiniz" diyor, bu bilginin yanlış olduğundan %99 eminim ama bir ihtimal sorayım dedim.

Yok böyle bir şey değil mi? :D
 
Merhaba arkadaşlar,
Elektrikli bisikletimde kullandığım yağ kısa sürede kararıp, çamur gibi katılaşıyor. Bisikletin akıcılığı bozuluyor.
Biraz araştırma yaptım. Bazı zincir yağlarının açıklamasında “”elektrikli bisiklet”” uyumludur ifadesi var.
Şu an zincir yağı arıyorum. Bu konuda araştıran tecrübesi olan varmı dır?:)
 
Merhaba arkadaşlar,
Elektrikli bisikletimde kullandığım yağ kısa sürede kararıp, çamur gibi katılaşıyor. Bisikletin akıcılığı bozuluyor.
Biraz araştırma yaptım. Bazı zincir yağlarının açıklamasında “”elektrikli bisiklet”” uyumludur ifadesi var.
Şu an zincir yağı arıyorum. Bu konuda araştıran tecrübesi olan varmı dır?:)

Merhaba,
Uzun suredir yilin 12 ayi yagmur, kar dinlemeden elektrikli bisiklet kullaniyorum ama elektrikli bisikletle uyumlu zincir yagi diye bir sey duymadim. Yagin nesi elektrikli bisikletle uyumlu olabilir diye dusundugumde de herhangi bir sey gelmiyor aklima, gercekten ilginc.

Yol bisikletinde ise yaz ve kis icin farkli zincir yagi kullaniyorum. Kislik yagi yazin kullandigimda cok fazla toz biriktiriyor yazlik yagi kisin kullandigimda ise sizin soylediginiz gibi zincirde cok fazla kararma oluyor. Buyuk ihtimalle kislik zincir yagi kullanirsaniz sorununuza care olacaktir.
Diger yandan 12 mevsim kullanilan bisikletlerde vites sistemi kapali, zincir de ortulu degilse ( en mantiklisi carbon belt bu tarz kullanimlar icin ) hangi yagi kullanirsaniz kullanin, illa ki temizlik yapmaniz gerekecektir.
 
Geri