Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@osmancan71

Siz istedikten sonra dropbar ve sti kol ilavesiyle gravel görünümü kazandırabilirsiniz elbette. Ancak dropbar'ın uzanma mesafesi (reach) düz gidona göre daha ileride olacağı için normalden çok daha agresif bir sürüş pozisyonuna sahip olursunuz.

Kadro geometrisine bakıldığında 72° alın borusu ve 1018mm teker arası mesafesi ile yol bisikletine yakın bir kadroya sahip. Takabileceğiniz en geniş teker ölçüsünü de hesaba katmak gerek. Hafif gravel zemin için en az 35mm cyclocross lastiklere ihtiyaç var.

Ayrıca hidrolik sti kollar minimum 10'lu sisteme uyumlu olacağı için ya sistemi mekanik disk frene çevirmeli veya komple çekiş sistemini değiştirmelisiniz.

Bunca uğraşıya değip değmeyeceğine kendiniz karar verin derim. Ben olsam elimdekini satıp gerçek bir gravel almayı düşünürüm.
Öyle düşündüm ama pıyasada alacaklarım yok. Çıkacağı zamanda zamlı fıyatları ile çıkacak.

Lastık olarak elımde 35 mm dıs lastık var ıkı adet. Reach mesafelerinı ınceleyım ben birde ona gore kıyaslama yapayım. Frenlerı mecburen mekanıge çevireceğim hıdrolık ıcın kollar cok pahalı ve kaset dıslı gıbı degısımlerde yapmam gerekiyor ayrica


@Sadettin Z. Reach mesafesıne baktım

speeder 100 52 kadrom 371 mm

G2 376 ve 388.

Ben 50 kadro dusunuyordum g2 de oda 376 mm yani uzasada benım uzanma mesafem sorun olmaz gıbı?
 
Son düzenleme:
Scudo
@osmancan71
Reach mesafesıne baktım

speeder 100 52 kadrom 371 mm
G2 376 ve 388.

Ben 50 kadro dusunuyordum g2 de oda 376 mm yani uzasada benım uzanma mesafem sorun olmaz gıbı?

Daha önce de belirttiğim gibi düz gidonlu bir bisiklete drop gidon taktığınızda, gidonun cinsine göre yaklaşık 80-90mm uzar.

3b2300f3b45f17f3f99fd2a3b3ccd3f5.jpg

Yani sizin 371mm olan reach mesafeniz ortalama 455mm'ye çıkar. Gidon boğazını kısaltarak dahi çözemeyeceğiniz bir fark bu.
 
@osmancan71


Daha önce de belirttiğim gibi düz gidonlu bir bisiklete drop gidon taktığınızda, gidonun cinsine göre yaklaşık 80-90mm uzar.

3b2300f3b45f17f3f99fd2a3b3ccd3f5.jpg

Yani sizin 371mm olan reach mesafeniz ortalama 455mm'ye çıkar. Gidon boğazını kısaltarak dahi çözemeyeceğiniz bir fark bu.
Bu detayı bilmiyordum. Ben o reach ı ortadakı boru(adını anımsayamadım) sanıyordum. 455 lık bır mesafe rahatsız eder dıye düşünüyorum suankı uzanma mesafemı düşünürsem. Speeder ı gravel çevirenler olmustu o arkadaslara sorayım birde cok sorun yasatmıs mı
 
@osmancan71

Bisiklet kadro geometrisi ile ilgili terimler hakkında şu görsel yardımcı olabilir.

b6e7d0d8e793ca6e1b6df1f598d2552b.png

Yukarıda görüldüğü gibi Reach mesafesi aslında orta göbekten geçen düşey çizgi ile alın borusunun merkezi arasındaki mesafe. Ancak bisikletin ön tekerini maşanın borusundan tutup çevirmediğiniz için gidon boğazınızın (stem) boyu ve kullandığınız gidonun reach mesafeleri de efektif uzanma mesafenizi etkileyecektir. Özetle düz gidon ile kullanılmak üzere tasarlanmış bir kadroya drop gidon taktığınızda efektif uzanma mesafenize fazladan 8.5 cm ekliyorsunuz.
 
Corelli Goat almaktan vazgeçtim ten sonra decathlonun Triban rc500 de karar kıldım fakat sitedeki tabloda 1.73-1.80cm boy arası için M kadro yani 50 kadroya denk geliyor bunu öneriyor benimde boyum 1.76-77 civarı acaba M beden 50 kadro benim için uygun olurmu acaba?
 
@Bora Arıcanlı

RC500'ün geometri tablosu şu şekilde:
images.jpeg
Burada bakmanız gereken ölçülerin başında top tube uzunluğu gelir. Tabloda A ölçüsüyle gösterilen bu uzunluk M kadro için 548mm. Yani alışık olduğunuz ölçülerle 55cm.

Kesinlikle denemeden karar vermeyin, ancak vücut orantısı normal biri için uygun olacağı kanaatindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@Bora Arıcanlı
50 kadro olur hatta 48 bile olabilir sana
İç bacak boyunu ölç de bi daha değerlendirek
Alabileceğin en küçük kadroyu tavsiye ederim küçük kadro her zaman daha garantidir
 
  • Beğen
Tepkiler: Smhcetinkaya
Carraro Gravel G2 aldım zar zor , iş değişikliği sebebi ile yaptığım çokça seyahatlerden fırsat bulup da bisiklete binemiyorum. Daha 100 km bile yapamadım , alalı 6 ay oldu . Balkonda çürüyecek yavrucağız.

İçim gidiyor , balkonda bana bakışlarından dolayı. Durmaktan lastikleri inmiş :(
 
Böyle bir yolda nasil performans aldınız

Alamadım :)

Gördüğünüz gibi alınacak gibi değildi. Yol boyunca killi, yapışkan toprak. Berbatın da berbatı. Eşimde MTB vardı o da aynı.

Daha önce böyle bir yolda inat edip ormanda gece karanlığına kalıp bisikletleri ormanda bırakıp kamp alanına yürüyerek dönmüştük.

Yine gün batımına yakındı ve “bir musibet bin nasihatten iyidir” diyip 20 kilometrelik rota burnunmuzdan gelmesin diye 8 kilometrede bisikletleri çamura doydurup bıraktık. Temizle temizle bir yere kadar...

7E855FCB-E73F-49CC-BE73-AF86AAD4014C.jpeg
 
@sccetin

RC500'ün sınırlarını zorlamışsınız. Bisiklet bu kadar çamur olduysa üst baş ne hale gelmiştir acaba. Eve girmeden önce oto yıkamaya girip dönen fırçalara sürtünmek lazım iyice. :D

Bisikletin kadrosu yol geometrisine yakın olduğu için çamur boşluğu yetersiz gelmiş. O nedenle gravel disiplininde mtb gibi geniş lastik/ geniş boşluk yaygınlaşıyor.

Poseidon Redwood kadrosu efsane

MOSTSUPPLE_1024x1024.jpg

2_f2d3a621-964c-47cb-9317-2a93530c9c8a_1024x1024.jpg
 
Alamadım :)

Gördüğünüz gibi alınacak gibi değildi. Yol boyunca killi, yapışkan toprak. Berbatın da berbatı. Eşimde MTB vardı o da aynı.

Daha önce böyle bir yolda inat edip ormanda gece karanlığına kalıp bisikletleri ormanda bırakıp kamp alanına yürüyerek dönmüştük.

Yine gün batımına yakındı ve “bir musibet bin nasihatten iyidir” diyip 20 kilometrelik rota burnunmuzdan gelmesin diye 8 kilometrede bisikletleri çamura doydurup bıraktık. Temizle temizle bir yere kadar...

249608 dosyayı görüntüle
Fat bıke bıle kurtarmazdı heralde burda :) letgoda araba lastıgı takılan bısıkletlerden lazım :D
 
  • Hahaha
Tepkiler: sspl ve sccetin
Alamadım :)

Gördüğünüz gibi alınacak gibi değildi. Yol boyunca killi, yapışkan toprak. Berbatın da berbatı. Eşimde MTB vardı o da aynı.

Daha önce böyle bir yolda inat edip ormanda gece karanlığına kalıp bisikletleri ormanda bırakıp kamp alanına yürüyerek dönmüştük.

Yine gün batımına yakındı ve “bir musibet bin nasihatten iyidir” diyip 20 kilometrelik rota burnunmuzdan gelmesin diye 8 kilometrede bisikletleri çamura doydurup bıraktık. Temizle temizle bir yere kadar...

249608 dosyayı görüntüle
En iyisini yapmışsıniz
 


Çamur yakışmış :D Bu gibi balçık zeminde sürmek hakkaten zor. Gravel lastikleriyle daha da zor. Lastik genişliği az, diş derinliği yetersiz olduğundan çabuk doluyor. Zorlayınca teker patinaja düşüyor. Lastik çamuru atamıyor. Buna benzer bende şöyle bir yere gitmiştim. Sizdeki kadar yapışkan değildi fakat zemin gevşek.

IMG_20201025_102750.jpg

IMG_20201025_102950.jpg

Buradan devam edince aşağıdaki gibi yerler geldi, bisiklete binmek imkansızlaştı. Yolun geri kalanını yürüyerek, yer yer bisikleti kucaklayarak bir şekilde bitirmiştik.

IMG_20201025_104745.jpg
@Sadettin Z.

Bu işin sonu yol gidonlu, düz maşalı, bagaj delikleri olan mtb'ye doğru gidiyor :D Yıllardır böyle bir beklenti varmış aslında, gün geçtikçe populerleşiyor, küçük değişikliklerle kabiliyeti artıyor, araziye daha uygunlaşıyor. Hem çok yönlü kullanılabiliyor hem de bozuk yollarda eğlenceli oluyor :D
 
Son düzenleme:
Geri