Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

@mariokaldatokudret abi gibi konuya girecek olursak zati bu gravelde köken olaraktan otuz yıllik bir mevzu. bana bir müsade edersen o başlığı arayip bulayım.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
@mehmetsunu ama bu aletin sanatsal boyasina tav oldum. Tasarimcisida ressam ve grafikermis
mercer-bikes-dirt-tourer-8-2.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35 ve h.kozan
@mariokaldato aslında flat gidondan daha iyi yanlara doğru açılma hem gidonu uzatıp daha iyi kontrol sağlıyor hem de kolun doğal şekline daha uygun. Ama çirkin bir de hoodlardan tutmayı zorlaştırıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mariokaldato
valla bisiklet dediğin yüzde otuz çelik ve plastik ise yüzde yetmiş sanatın mekaniğe dönüşmüş halidir. bir vintage colnago görüpte saygıdan kaskını çıkarmayacak bir bisikletli tanımıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Ziya On Road
Abi bence traş bi tasarim. Ne kadar acarsan o kadar bilek burkuluyor ve fren kavraman zorlasiyor . Hafif açılı benimki o iyi biraz

@mehmetsunu
Al sana saygi durusu firsati
bishop-bikes-rando-7.jpg
 
@mhtozel

Bu deyim zaten bisiklet kültürüne uygun değil. Kullanım amacına göre ayrım yapılmalı. Spor (performans), seyehat (gezi), ulaşım, iş. Bunlar genel bisiklet kullanım amaçları. Sonra hangi yolda, hangi parkurda diye gidiyor. Konumuza dönersek adventure'un birincil amacı seyehat, gravel'in spor (performans). Bu nedenle bir birinden epey farklılar. Eski postlarda geometrinin etkilerini konuşmuştuk. Ben bu geometri olayıyla epey bir ilgiliyim, bana göre bisiklet sadece binilecek kadar güzel değil tasarlanacak kadarda güzel bir alet. Adamlar sadece geometride bir kaç mm'lik değişlikler yaparak tt bisikletin tr versiyonunu çıkartıyor, sonuçları ise bahsi geçen mm değerlerden çok fazla oluyor. Ben bir gravel kullanıcısıyım dediğimde bilgi sahibi kişi benim ne amaçla, hangi parkurlarda bisiklete bildiğimi, sevdiğimi bilir. İsimlendirme bunun için önemli. Yoksa hepsinin adı bisiklet.

@mehmetsunu evet bence tam olmasada denebilir. Randonneur fransızca bir kelime yanlış hatırlamıyorsam uzunyol bisikleti, bisikletcisi olarak geçiyordu. Gravelin bugünki kullanım amacına göre daha yakın atası olmaya, Tcr yarışlarını düşünürsek.
 
Sahibinden de gravel 2.el bisikletler katagorisi olmadığı gibi pek ilanı da yok galiba
2.el piyasası nerededir bu bisikletlerin arkadaşlar?

aHR0cHM6Ly93d3cubXRiLW5ld3MuZGUvZm9ydW0vYXR0YWNobWVudHMvaW1hZ2UtanBlZy41MTkyMDgv.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Afyon35 4 - 5 bin arası 3 - 4 yaşındaki bisikletlere istedikleri rakamlar. Sora setliler var aralarında. Ultegra 105 olsa donumuzu çıkartacağız direk.
 
  • Beğen
Tepkiler: Afyon35
merhaba, giant escape 1 / disc dönüştürülebilir mi? yoksa kadro olarak uygun olmaz mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mariokaldato
O gidon çok rahatsız görünüyor. Ayrıca o lastikler, tam boy çamurluklar, bagaj demiri bisikleti gravel havasından çıkarmış, şehir/tur bisikletine çevirmiş. Gravel bence hafif ve sportif bir çizgide olmalı. Tur bisikletimi satıp Anyroad 2 alınca günlük alışverişte bagajlı bisiklete ne kadar alıştığımı fatkettim. Anyroad'a bagaj takıp ağırlaştırmak istemediğimden uygun fiyata bir katlanır aldım. Şehir içinde onunla market-pazar yapıyorum.
Ayrıca 32-35 mm lastiklerle çok ekstrem olmayan bozuk zeminlerde pekâlâ gidiliyor. Şu kalın lastik takıntısı ne zaman bitecek merak ediyorum.

@mhtozel
Kesinlikle soğru saptamalar. Anyroad'un kadro geometrisi kabaca MTB varî bir yapıda desek yanlış olmaz.
Endurance'ı gravel'a çevirme bence çok verimli olmayacaktır çünkü kadronun müsaade ettiği lastik kalınlığı genelde 28 oluyor. Bu kalınlık gevşek zeminde batacaktır. 32-35 mm lastikler bence ideal gravel lastikleri. Bir de kadronun disk frene uyumluluğu var, çamura girildiğinde o fren bacakları çamurdan dolayı tekeri kilitliyor. Gravel'da disk fren bence olmazsa olmaz.
 
Peki soruyu bu sefer tersinden soracak olursak graveli ortalama bir tur bisikletinden ayıran özellikler ne olabilir. Bagaj yerine bikepacking çantaların olması, bir ikincisi gravel bisiklette ağırlık ve sportiflik takıntısı nedeniyle çamurluk ve ayakliğin olmaması, ayanakolların gravelde iki yaprak olması, flat bar yerine dropbar kullanımı, v fren yerine disk kullanımı, lastiklerin çok hacimli ve ağır olmaması şeklinde özetleyebilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@mehmetsunu

Hocam sırf gıcıklığına sizin tanımların hiç birine uymayan bisiklet yapmışlar:
MY19-ToughRoad-SLR-1_Color-A.jpg


Geometri gravel, aynakol ikili, ama tur bisikleti gibi bagaj var ve gidon düz. Lastikler ve grupset, mtb'den sökülmüş gibi...
(link)
 
@Murat B.Bu bisikletin 2016 modeli var bende. Bisiklet tur bisikletine daha yakin

 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
@Haggard1963

Soylediklerin senin sahsi fikirlerindir sevgili dostum. Paylastigim bisiklet zaten gravel degil , retro bir mtb bisiklettir.

Bisiklet aleminde cogunlukla realite uzerine degil genel onyargilar ile dusunur insanlar.
Gravel zaten henuz netlesmemis bir muammadir.

Oyle olmasa senin gianta kimse.gravel demezdi.

Gravel dye bir bisiklet varsa eger bagajda takilir,camurlukta. Adi ustunde bozuk yol bisikleti.

Gorsellik isi sehir icinde ustune toz degdirmeden pahali bisikletler ile dolasan boşbeleş insanlarin tutkusu olabilir ama gercekte graveller doğası geregi dag bayirdan cikmayan aletlerdir.

Gorsellige cok takilmayin zaten goggle dan buldugumuz gorsellerde cogunlukla arazide cekilen resimlerde bisiklette pedal dahi yoktur
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozicu ve Serrchi
(JPEG Image, 1600 × 900 pixels).jpeg

bu arkadaşa yorumları alalım o zaman, tur bisikleti mi gravel mi, ne sayılıyor bu

kadro merida speeder, gravel-adventure ya da ne diyorsanız ona uygun bir kadro, bazı componentler değiştirildi
drop barlı
aynakol 2li değil 3lü, 9x3 vites, arka epey eski tiagra ön taraf sora
bagaj var
lastikler ince, 700x28 marathon
çamurluk yok
disk fren değil v fren
 
  • Beğen
Tepkiler: Yoldakiseruven
Geri