Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Gravel bisiklet sayfası

Scudo
Merhaba arkadaşlar ilk defa yol bisikleti almayı planlıyorum almak istediğim model Carraro Graver g2 1.70 boyum var kadro boyu kaç cm seçmeliyim?
 
@salasan61 bende G2 ye bakmıştım. 55 kadro vardı benim boyumda 171 bana büyük gelmişti haliyle. Verdiğim linkteki bisikletin 53 kadrosunu Cube’un tavsiyesi ile aldım ve gayet memnunum. Benim verdiğim modelin 53’ ile carraro G2 52 boyunu karşılaştır istersen. Deneme şansın yoksa bu sana yardımcı olur. (link)
 
@salasan61 bende G2 ye bakmıştım. 55 kadro vardı benim boyumda 171 bana büyük gelmişti haliyle. Verdiğim linkteki bisikletin 53 kadrosunu Cube’un tavsiyesi ile aldım ve gayet memnunum. Benim verdiğim modelin 53’ ile carraro G2 52 boyunu karşılaştır istersen. Deneme şansın yoksa bu sana yardımcı olur. (link)
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim hemşerim
 
  • Muhteşem
Tepkiler: Santaruins
Merhabalar 2015 yalında ara verdiğim hobi-sporuma geri dönmeyi düşünüyorum 1 ay içerisinde gravel olarak Giant anyroad 2 çarptı gözüme ancak Sora setli bir bisiklete de 8250tl vermek içime sinmiyor yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum şimdiden teşekkürler
 
Merhabalar 2015 yalında ara verdiğim hobi-sporuma geri dönmeyi düşünüyorum 1 ay içerisinde gravel olarak Giant anyroad 2 çarptı gözüme ancak Sora setli bir bisiklete de 8250tl vermek içime sinmiyor yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum şimdiden teşekkürler
Yurt dışından alın. 800€ civarında anyroad 2 ler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan
Fahrrad xxl de gördüm evet 799 euro bir arkadaşa rica edicez artık gelirken yanında getirsin uçakla onunda 100 euro civarı masrafı oluyor vs bir hesap yapayım teşekkür ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Gravel neydi? Gravel umuttu, iyilikti, gravel emekti. Dişli lastikle kışın yağmur çamur demeden gitmekti gravel, tarlada işeyen abiye höööyt diye bağırmaktı, ama asfaltta hızını korumak, bulduğun heryerde emaye bardağınla kahveni içmekti gravel...B91A6D23-0575-4909-873A-B082123C038E.jpeg
Bu arada hemen küçük bir çamurluk ve dişli lastik incelemesi patlatayım. Bisikleti aldığımdan beri holy schwalbe lerimle kullanıyordum. Son derece zırhlı ve hızlı. Ama yol tutusu ıslak zeminde korkutucu olduğu için Orijinalindeki giant p-rx2 lastiklere geçtim. Konfor olarak inanılmaz bir artış oldu. Yol tutuşu muhtişim. E tabi yokuşlarda biraz hissettiriyor kendini. Buna rağmen ortalama hızda öyle aman aman bit düşüş olmadı. En iyiden 1,2 kmh yavaş gitmişim.
Bunun yanında mighty çamurluk almıştım. Onları da taktım yerler ıslak çamurlu olduğu için. Alırken kelebek gibi olur düşüncesi vardı ama gayet iyi oldu. Hafif bir titreşim sesi haricinde oldukça iyi. Üstüm başım ıslanmadan manisaya kadar geldim. Sadece arka tekerden seat stay e gelen su bileklerinize sıçrıyor. Ama onu engellemek için de full lenght çamurluklardan almak işime gelmedi. Hem tak sök uzun iş hem daha ağır hem de zaten öyle çok da bir ıslanma yok bileklerde. Spreyle sıkılmış gibi.
Her neyse ne diyorduk. Gravel neydi gravel emekti. Durursam bir daha çıkamam o yokuşu bu yükle... :D
 
@mehmetsunu
en önemli fark geometri farkı(üst boru eğimi, sele borusu eğimi, gidon açısı, ...).

geometri farkından dolayı:
gravel yüksek hızlarda daha dengelidir(uzun bir iniş...).
cyclocross o kadar dengeli değildir ama (cyclocross yarış pistlerinde, çamur, taş, odun ....) daha çeviktir, düşük hızlarda daha iyi manevra yapar.
gravel yoldan gelen titreşimi daha az seleye iletir. cyclocross yolun tüm titreşimini seleye iletir.

lastik farkı:
gravel bisikletlerde bozuk, toprak yollarda da gidebileceğin bununla birlikte asfaltta da hızlı denilebilecek lastikler takılır.
cyclocross lastikleri, cyclocross yarışlarındaki engelleri aşmak içindir(çamur, taş, ağaç kalıntıları vs.). asfaltta hızlı götürmez.

Gravellarda, çamurluk, bagaj takma imkanı olur. Şehir içinde üstün başın batmaz.
Cyclocrolslarda, çamurluk olmaz. Zaten yarışlarda çamur banyosu yapıyorlar :D şehir içinde falan üstün batar.

kısaca gravel daha konforludur, daha hızlıdır(asfalt özellikle). uzun yol gidebilirsin.
cyclocross ise sadece ve sadece cyclocross yarışlar içindir. kısa sürüşler için anlamı yok. uzun sürüşlerde haşadın çıkar. asfalt için desen yol bisikleti daha mantıklı.
Gravel kelımesıne bugun tesadüfen rastladım. Forumu okumaya devam ediyorum. Gravel ıle hibrit bısıklet farkı nedır peki. Bende carraro sportıve 224 var mesela. Gravel ıcınde hıbrıt bısıklet dıyebılır mıyız yanı? Birisi sehır bısıkletı tadında bırısı yol?
@h.kozan

bence gravelin yarış maksatlı kullanıldığı en anlamlı organizasyon transcontinendal dir. Zaten dediğin koşullar için üretilmiş zibilyon tane bisiklet modeli varken işi dahada kategorize edip 3 km si asfalt 4 km si toprak demeninde alemi yok.
O zaman hibrit bisikletim var ve uzulmeme gerek yok mu :D bu aralar ıkıncı bır bısıklet alsam yada satıp yenısını alsam ne alırım diye dusunuyordum
@mariokaldato Abi bu gravel denen olay; yol bisikleti takıntısı olanların bu sevdadan arazi şartlarında da vazgeçmemesi üzerine kurulu bir şeydir. Aynı durumu ben de yaşıyorum, öyle yollar oluyor ki 50 kmlik yolun 5 kmsi berbat ötesi oluyor.Ve bu yola yol bisikletini sokamıyorsun hele bu dönemde ( bir jant seti 3 binlira olmuş)

Bu yuzden mecbur o rotandaki güzelliklerden vazgeçiyorsun ve 40 kmlik yol 60 km oluyor otamatikman. Aslında gravelin tam olarak felsefesi budur; en berbat şartta bile yol bisikletini eline alma.

Kimlere lazım değil? Yol bisikleti ile haşir neşir olmamış, sevmeyen ve mtb konforuna düşkün olanlarda hayal kırıklığı yaratma potansiyeli çok yüksek. Bir de aerodinamik - hız tutkunlarına hitap etmez.
Bak bu yorumu sevdım. Ayrıca bu alıntılarım bı özet nıtelıgıde tasır heralde :)
 
Son düzenleme:

Bu videoyu özet geçebilecek var mı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
Corellinin yeni modelini gördünüz mü? Fiyatı uygun geldi.. (sıfır bisiklete göre)
(link)
Bana güzel göründü. Shimano GRX setli, hidrolik fren 2x10. Schwalbe lastik. Öğrenmeye başlamışlar +1
 
Corellinin yeni modelini gördünüz mü? Fiyatı uygun geldi.. (sıfır bisiklete göre)
(link)
Gerek görsel gerekse donanım olarak olmuş gibi duruyor.Ayrıca carraro ya göre bin lira daha ucuz ve maşa üzerinde bagaj delikleri mevcut. Tabi ki 11.5 kg olması ve 2 tane kadro boyu sunmaları dışında. Bu aralar bisan atakta bir model de onlar çıkarırsa ortalık biraz hareketlenebilir.
 
Corellinin yeni modelini gördünüz mü? Fiyatı uygun geldi.. (sıfır bisiklete göre)
(link)
Sadece vites seti için bile alınır.
GRX setler ne kadarmış bakayım dedim de
(link)
3330 TL vites seti.

(link)
Bunun rengi daha güzelmiş :)
 
ben de bi tek ağırlığını düşündüm. hafif bi jant alınarak biraz azaltılabilir. fiyat set vs bi hayli iyi sanki. lastik de uygun gibi (hakim değilim tam) ama schwalbe seçmişler..

Bu arada sanırım mavi rengi de olacak. Foto değişmese de en azından sayfada 2 renk var.
 
Son düzenleme:
Geri