Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Kaldırımda bisiklet sürmek yasal mı?

bence polis kaldirima cik diyorsa uymak gerekli, arkadaslar etrafimiza baktigimiz zaman yollardaki soforlerin, bisikletlilerin hayatini ne kadar tehlikeye atarak surebildigini gorebiliyoruz. Olmemiz veya sakat kalmamiz kimseye fayda saglamiyor, yolda surmenin tehlikeli oldugu yerlerde kaldirima cikmayi yanlis bulmuyorum.

Tabi ki kaldirima cikip agresif surusler yapmaya gerek yok.

Kaldirimdaki insanlari rahatsiz ettigimiz soylenmis, diyelim ki bisikletsizsiniz ve yaya olarak yurumektesiniz, zaten pek cok yaya da trafikteki araclarin "araba sahibi olamamis" hali. Kaldirimda iki yaya giderken de ustunuze ustunuze gelen tipler :) Bu insanlar tabi ki sizden rahatsiz olacaklar, yaya gitseniz de rahatsiz olacaklar bu tipler sizden.

Kimseye zarar vermemeye, taciz etmemeye dikkat ederek, yolun tehlikeli oldugu yerlerde kaldirimdan gitmeyi anormal gormuyorum. Bisiklet suruyoruz diye ölümsüz degiliz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy
Scudo
@komnatadeveloper size katılıyorum elbette kimi durumlarda bu anlayışla karşılanabilir; fakat bahsi geçen kaldırım otlar, şişe kırıkları ve taşlarla dolu yürümesi bile zor bir kaldırım. Sorumlu kurumun işgüzarlığı, karadeniz iklimi malum titizlik gösterilmediğinde orman oluveriyor her taraf. O kaldırımda sürmem zaten söz konusu olamaz kural ihlal edeyim desem bile..
 
Ankara'da bisiklet kullanıyorum. Her zaman için taşıtların kullandığı yolu kullanırım. Kırmızı ışıkta durur, diğer kurallara da uyarım. Ciddi olunca, diğer sürücülerde size saygılı oluyorlar. Kaldırımdan elimde bisiklet olduğu halde gittiğimde olmuştur. Bisiklet üstündeyken değil tabii.
Kaldırımda kazara bir yayaya zarar vermemiz durumunda biz suçlu oluruz. Sağ şeridin sağını kullanarak bisiklet sürmeliyiz. Elimizle vereceğimiz işaretler çok önemli, aynı zamanda çok da etkili olmaktadır. Bisikletimizde veya kaskımızda bir kaliteli ayna olması bize çok büyük kolaylıklar sağlayacaktır. Mesela arkamızdaki aracın bizi görüp görmediğini, bize ne kadar yaklaştığını farketmemizi sağlar.

Birde şu var; ilk zamanlar tek başına trafiğe çıkanlar trafikten korkuyorlar. Bu çekingenliği yenmenin yolu en az iki veya daha fazla kişiyle birlikte, yani grup sürüşü yapmak. Hiç bir araç sürücüsünün bir grup bisikletliye çarpmayı göze alabileceğini sanmıyorum. o yüzden grup sürüşleri çok daha güvenlidir.
Selamlar.
 
Bugün Karadeniz Sahil Yolunda sağ şeritteyken polis otosu "bisikletli kaldırıma çık" diye 2 defa anons etti. Polis mi kurallardan habersiz ben mi cahilim anlamadım. Karayolundaki pedallı ne zamandan beri kaldırıma yönlendiriliyor?
Polis size "kaldırıma çık" dedikten sonra bunu yaparsanız, kaldırımda bisiklet sürdüğünüz için ceza yazabilir. Evet, kulağa çok saçma geliyor farkındayım ama poliste bu potansiyel mevcut.
 
Ankara'da yıllardır işe kaldırım yolundan bisikletle giderim, yayaları rahatsız etmiyorsanız hiçbir sıkıntısı yok, en azından tek güvenli yol yaya kaldırımı bence (bisiklet yolu dışında),
Araçların gittiği bir yerde yolun sağından gitmek tehlikeli değil, ağır tehlikeli bence, araçlarla beraber gidenlere şaşırıyorum, o riski ben yıllardır alamadım.
Bir dikkatsiz veya dengesiz sürücü bisikletinize (çok düşük hızda bile olsa) bir değse ona hiçbir şey olmaz ama sizin alacağınız hasar çok çok büyük olur, hayat boyu sakat kalma riskiniz bile var, bunun ihtimali bile bence caydırıcı, üstelik yolun sağından giderken aniden park halindeki araçların açılabilecek kapısı veya aniden yola atlayabilecek yayaların varlığı bile başlı başına tehlikeli...

Diğer senaryoda; Kaldırımda bir yayaya yanlışlıkla çarpsanız, özür diler, tartışır veya en fazla kavga edersiniz ama sakat kalmadan hayatınıza devam edersiniz, yani hayatta kalırsınız, kaldırım için yıllardır kaldırımdan sürme tecrübemden nacizane gördüğüm riskler: (bu arada yayalar sonuna kadar haklıdır, aşağıdaki maddelere bisikletli olarak biz dikkat etmeliyiz)
1) hızlı şerit değiştiren yayalar
2) aniden bina veya duraktan çıkan yayalar
3) biraz ilerimizde duran otobüs, dolmuş veya taksilerden inen yayalar
4) kaldırımdaki tahribatlar (özellikle görme engelliler için yapılmış sarı şeritler (ıslakken çok kaygan oluyor)

Bisiklet için kaldırım mı taşıt yolunun sağ tarafı mı kararı alabileceğiniz risklere bağlı olarak size kalmış
 
Bisiklet için kaldırım mı taşıt yolunun sağ tarafı mı kararı alabileceğiniz risklere bağlı olarak size kalmış
Hayır efendim size kalmamış. Trafik kanunu defalarca paylaşıldı önceki sayfalarda.

Ama trafik suçu işleyip işlememek bana kalmış diyebilirsiniz, o başka :snzdglsn:
 
bu baslik oyle bir baslik ki, neredeyse bir fikir yazinca suc ve sucu ozendirmekten sikayet edilecegim gibi gelmekte.

kaldirima cikanlar keyiflerinden cikmiyor, yasadiginiz yer belki muhit olarak bisiklet surmeye uygundur diyecegim, ancak bunu desem de iste ben oyle bir efesaneyim ki soyle soyle yaptim diye birr dunya hayat hikayesi dinleyecegim muhtemelen..

38 yasindayim 38 yil boyunca insanlarin hayat hikayelerini dinlemek zorundaydim cunku, birisi hayatinda bir kere birseyi basarmistir ve keske basarmasaydi dedigim o sey yuzunden herkes surekli caki gibi o seyi basarmak zorundadir bu insanlar yuzunden. o birseyi o gun basaran kisi yuzundem cita artik cok yukseklerdedir ve o citanin surekli uzerine cikmak zorundasinizdir. cunku o kisi dogru soyluyor, o seyi basardi.

neyse bence ben anlattim derdimi de. pek cok arkadasi bisijkleti elime alip yaya olarak karsidan karsiya gecmeye calisirken yaya gecidinde bizi ezecek gibi gelen arkadaslari ikna etmeye davet etmek isterdim. ancak bir kanun maddesini kopy-paste yapmak herkes icin daha faydali icerik olacaktir.

keske bu sitede fotograflarimizi ve/veya fikirlerimizi paylasacagimiza sadece ve sadece kanunun kusursuz uygulanan maddelerinden bahsederek sabahlari yapabilsek.

ancak arabalar cok tehlikeli suruyor, mecburen kaldirima ciktim diyen insana, suclu arabalar ise hakkini arabalardan ara, yayalari rahatsiz etme diyen insandaki empatiyi ben hic anlayamayacagim....
 
Tamamen kişinin nezaketi, topluma olan saygısı ile alakalı bir durum. Yasal konusuna gelince değil. Bisiklet yolu yoksa, o yol yayanındır.
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
Kurallara saygim sonsuz. Elimden geldigince uymaya da calisiyorum fakat bir siralama yapsam en son tercihim sag seridin sagindan gitmek olurdu. Tüm hayatiniz sizi farkedip farketmedigini bilmediginiz bir soforun insiyatifine bagli. Kimisi parketmek veya donmek icin onunuze kirar, kimisi sagdan yola firlar sizi yolun ortasina atar. Acikcasi ben bu sekilde bisiklet kullanirken cok huzursuz oluyorum. Solda kacis yeri varsa(kaldirim banket vs.) sol(karsi) seridin solunu kullaniyorum bazen. Gelen kisinin beni gorup gormedigini biliyorum. Goruyorsa devam ediyorum, gormuyorsa onceden tedbirimi aliyorum. Benim sahsi gorusum karsi seridi kullanmak daha guvenli. Keske bu konuda yasal bir duzenleme olsa, tum yollarda tanimli bir seridimiz olsa...
 
Taşıt yolunda bisiklet sürmek tehlikeli diyenler; sürekli haberlerini okuduğumuz üzere bu ülkede kaldırımda da , otobüs durağında da, yaya yolunda karşıdan karşıya geçerken de ezilebilirsiniz. Sokağa da çıkmayalım o zaman..
 
bu mantikla dusunuyorsaniz, kask ve eldiven takmayin, cunku dusenlerin buyuk kismi koprucuk kemiklerini kiriyorlar
 
Yasak olsa bile ülkemizin muhteşem yollarında (!) her yerde bisiklet yolu yok ki. Yaşadığım yer olan Antalya'nın turistik kısımlarında bisiklet yolları var. Bisiklet dışında ne ararsanız var. Park eden mi dersiniz, motosiklet mi dersiniz, yayaları zaten saymıyorum.
 
Normalde yasa gereği otoyolun en sagindan gitmemiz gerekiyor ama tabii bazen kaldırım mecbur oluyor o zaman tabiki sorun olmaz
 
Yanlız enteresan bir toplumuz ki ; yayalar bile kaldırımdan değil , yoldan yürümeyi tercih ediyorlar.. Sanırım depresif kişilik bozukluğu çok yaygın , kendini araba ya da bir nevi taşıt zannediyorlar. Bunun yüzlerce örneğini sürekli görüyorum. Bir de arabayla geçerken yanlarından "ne var yani?" gibi bakıyorlar :)

Ben yolun en sağını kullanıyorum kurallarda yazıldığı gibi . Çok sıkışık trafik varsa şayet , kaldırım da müsait ise yavaşça oradan geçiyorum.
 
Normalde yasa gereği otoyolun en sagindan gitmemiz gerekiyor ama tabii bazen kaldırım mecbur oluyor o zaman tabiki sorun olmaz
Otoyol demeyelim de taşıt yolu diyelim. Bizim kullandığımız anlamıyla otoyola girmemiz yasak. E-5'den gidilebilir
 
  • Beğen
Tepkiler: monder33
Yasal mı değil mi bilmiyorum ama yasal olsa da yanlıştır. Kaldırım yayalar içindir. Macaristan'da böyle bir uygulama var. Bisiklet düşük hızlarda kaldırımda sürülebiliyor ama orada ışıklandırmalar ve bisiklet yolları var. Her ne kadar altyapı olsa da tehlike oluyordu. Kaldırımlarda yaşlılar, engelliler, bebeklerini gezdiren anneler vs var. Kaldırımda bisikletli gördüğümde durdurur yolda sürmesini söylerim. Kesinlikle yanlıştır.
 
Yasal mı değil mi bilmiyorum ama yasal olsa da yanlıştır. Kaldırım yayalar içindir. Macaristan'da böyle bir uygulama var. Bisiklet düşük hızlarda kaldırımda sürülebiliyor ama orada ışıklandırmalar ve bisiklet yolları var. Her ne kadar altyapı olsa da tehlike oluyordu. Kaldırımlarda yaşlılar, engelliler, bebeklerini gezdiren anneler vs var. Kaldırımda bisikletli gördüğümde durdurur yolda sürmesini söylerim. Kesinlikle yanlıştır.
Kaldirimlarda bisikletler icin ayrilmis bir alan varsa burda sürülebilir.
Herhangi bir tabela ve bisikletler icin ayrilmis bölge yok ise kaldirimda sürmenin cezasi var diye biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: monder33
@Burak Altaç E-5 otoyol sınıfına girmiyor mu?
Erişme Kontrollü Karayolu (Otoyol):
Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı
, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur.
D-100 yani E-5 bu özellikleri barındırmadığı için girmiyor.
 
Geri