Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Karbonun ömrü

Bir geleneksel katkıda benden gelsin;

"Alemenyon candır"
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Scudo
@Sametali Hocam daha tecrübeli arkadaşlara yönetin bu soruyu benim kadro ve birleşenler ile bilgim pek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Sametali
@danceros Hocam yazdıklarını okuyunca bile alimünyum da kendimi heder ettğimi düşünüyorum valla,çok kısa bir zaman içinde s-works tarmac sl4 alacağım 2016 model artık daha fazla düşünmeden bu makinaya geçmeliyim değil mi? :)))
@umutcelik Hocam merhaba,siz s-works tarmac mı kullanıyorsunuz?
@Burak B. Hocam merhaba, s-works tarmac mı kullanıyorsunuz?

Merhabalar Specialied tarmac sl4 elite kullanıyorum. S-works kadrolar yarış için kullanılıyor daha hassastır ve incedir. Normal Antreman kadro olarak spec öneririm.. İlk başta aynı 2016 s-works düşündüm ve uygun olmadığını karar verip 2018 üretimli sl4 elite aldım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sametali
@Burak B. Merhabalar hocam,iletişime geçme şansımız var mı acaba numaramı yazsam?
 
karbon marbon hikaye önemli olan kondisyon :D çok profesyonel değilseniz karbon masraftan başka bir şey değil bence. Masrafı koymayacak insanlar alabiliyorsa alsın onada lafım yok :)
 
@Burak B. Hocam valla ben burada yeniyim özel den msj yazamadım size,eğer mümkünse siz bana yazarsanız sevinirim tşk :)
 
karbon marbon hikaye önemli olan kondisyon :D çok profesyonel değilseniz karbon masraftan başka bir şey değil bence. Masrafı koymayacak insanlar alabiliyorsa alsın onada lafım yok :)
Değil mi ya. Sürmesini bilmedikten sonra Ferrarin olsa ne yazar hesabı :)
 
Ben açıkçası "çok profesyonel" teriminin çok açık olmadığını düşünüyorum. 35 yaşında bu spora başlamış ancak haftada 10-15 saat arası antreman yapıp performansını yükselten birini nereye koyacağız mesela? Sen ömür boyu alüminyum kullan senden geçmiş bu iş mi diyeceğiz? Ya da yaşı 35e gelip pro yarışmayı bırakmış yılların sporcusuna sen artık kendine bir çelik kadro yaptır ona bin mi diyeceğiz?
Bütçesi ve zevki dahilinde herkes neye binmek isterse binsin. Tabiki artılarını eksilerini tartışalım bilgilenelim ama vereceğimiz tavsiyelerle bence insanların hevesini ve isteğini kırmayalım.
Bu konu özelinde bir soruyla devam etmek istiyorum. Karbon ve ömrü tartışılıyor ancak yerli markaların karbon kalitesi ve seviyeleri hakkında neredeyse hiç bilgimiz yok. Trek, BMC, Orbea, Specialized vb kadro konusunda ciddi Ar Ge yatırımları yapan firmalar kadrolarıyla ilgili bizi bilgiye boğarken yerli markaların karbon kadroları hakkında neredeyse hiç bilgimiz yok. Bu konuda forumda kadroların ağırlıklı olarak yurtdışından geldiğini yazanlar vardı. Belki onlar özellikle bu konuda yorumlarla, özellikle kadronun kaynağını biliyorlarsa bize biraz daha bilgi verebilirler. Çünkü basit bir örnek vermek gerekirse Specialized Tarmac SL Sport Disc 23-24 bin TL bandında 105 setle satılırken Carraro'da 18-19 bin TL bandında Ultegra Di2 setli, jantı selesi vs de ortalamanın üstünde bisiklet alınabiliyor. Bu bisiklet arasında kıyas yaparken kadroyu ne kadar öne koymalıyız? Kısa ve uzun vadede ne gibi artı eksilerle karşılaşabiliriz?
 
Ben açıkçası "çok profesyonel" teriminin çok açık olmadığını düşünüyorum. 35 yaşında bu spora başlamış ancak haftada 10-15 saat arası antreman yapıp performansını yükselten birini nereye koyacağız mesela? Sen ömür boyu alüminyum kullan senden geçmiş bu iş mi diyeceğiz? Ya da yaşı 35e gelip pro yarışmayı bırakmış yılların sporcusuna sen artık kendine bir çelik kadro yaptır ona bin mi diyeceğiz?
Bütçesi ve zevki dahilinde herkes neye binmek isterse binsin. Tabiki artılarını eksilerini tartışalım bilgilenelim ama vereceğimiz tavsiyelerle bence insanların hevesini ve isteğini kırmayalım.
Bu konu özelinde bir soruyla devam etmek istiyorum. Karbon ve ömrü tartışılıyor ancak yerli markaların karbon kalitesi ve seviyeleri hakkında neredeyse hiç bilgimiz yok. Trek, BMC, Orbea, Specialized vb kadro konusunda ciddi Ar Ge yatırımları yapan firmalar kadrolarıyla ilgili bizi bilgiye boğarken yerli markaların karbon kadroları hakkında neredeyse hiç bilgimiz yok. Bu konuda forumda kadroların ağırlıklı olarak yurtdışından geldiğini yazanlar vardı. Belki onlar özellikle bu konuda yorumlarla, özellikle kadronun kaynağını biliyorlarsa bize biraz daha bilgi verebilirler. Çünkü basit bir örnek vermek gerekirse Specialized Tarmac SL Sport Disc 23-24 bin TL bandında 105 setle satılırken Carraro'da 18-19 bin TL bandında Ultegra Di2 setli, jantı selesi vs de ortalamanın üstünde bisiklet alınabiliyor. Bu bisiklet arasında kıyas yaparken kadroyu ne kadar öne koymalıyız? Kısa ve uzun vadede ne gibi artı eksilerle karşılaşabiliriz?

güzel soru.

öncelikle son zamanlarda bisan olsun carraro olsun corelli olsun (salcano buna dahil) baya karbon yol bisikleti seçeneği çıktı. salcano xrs serisi milli takım tarafından da kullanılıyor. kadrolar zaten Türk yapımı değil bu kadrolar yurtdışından (taivan diye biliyorum yanlışsam düzeltin) geliyor. Salcano dışındaki kadrolar için birşey söylemek henüz güç , kadrolar daha yeni piyasaya girdi. Salcano ise oldukça iyi satış miktarı yakalamasına rağmen kadro ile ilgili sorunlara pek rastlanmadı. Dolayısı ile sağlamlık konusunda bu kadro kendini ıspatlamış diyebiliriz.

diğer konu ise rijitlik -esnemezlik. bu konuyu ölçebilecek veya rakamlara dökebilecek bir teknoloji malesef yok. yani bunu kullanan kişiler ancak hissedebilir. mesela s-works ile normal specler arasında karbon örüm farkı var. bu farkı anlamak gerçekten çok güç. (yada ben anlamıyorum bilmiyorum)

zaten piyasada bir sürü aero bisiklet var ama bisikleti aero kullanan çok az kişi var. bisiklete takılan herhangi bir çanta , biraz bol bir kıyafet , yanlış bir sürüş pozisyonu ile beraber aero etkisi sadece görselde oluyor :)
 
Son düzenleme:
Dolayısı ile sağlamlık konusunda bu kadro kendini ıspatlamış diyebiliriz.
Aslında bu konuda en tatminkar verileri karbon tamiri yapanlardan alabiliriz. Ama nedense kaçak bir işmiş gibi pek ortalarda görünmüyor, işlerini pek duyurmuyorlar. Ne sıklıkla, ne şekilde hasar aldığını, markalar arası farkları en iyi bilecek olanlar karbon kadro tamiri yapanlardır diye düşünüyorum.
 
Aslında bu konuda en tatminkar verileri karbon tamiri yapanlardan alabiliriz. Ama nedense kaçak bir işmiş gibi pek ortalarda görünmüyor, işlerini pek duyurmuyorlar. Ne sıklıkla, ne şekilde hasar aldığını, markalar arası farkları en iyi bilecek olanlar karbon kadro tamiri yapanlardır diye düşünüyorum.
işte ancak forumlarda veya arkadaşlarımızdan duyduklarımızdan yola çıkabiliyoruz. argonlara dikkat etmek lazım tabi :)
 
@BerkEvren iki arkadaşım da araba kazası sonucu kadroları hasar aldı ve tamir yoluna gittiler. Birisi arka çatal kısmından hasar aldı tamirden sonra çok yoğun kullanmadı ama bir sıkıntı yaşamadı. Başka bir arkadaşın kadro neredeyse 2 ye bölündü Çin malı kadroydu o da tamir ettirdi halen faal bir biçimde kullanıyor. Bu genellemeyle tamir olan bisiklet süper kondisyonda geri döner demek mümkün değil elbette. Kişinin tercihine kalmış bir konu. Hasar alan bölgeler genelde arka çatal kısmı oluyor benim gözlemlediğim yada kafana çarpmalarda göbekten bölünüyor karbon kadrolar.
 
@srdrmrs Kimse yazmıyor tabi forumda karbonum kırıldı, şöyle tamir oldu vs diye. (2. elde güven veren durumlar) Oysa ne tamirler yapılıyor. İşin ilginci tamir yapanların bile foruma reklam amacıyla vs girip bu konulara girmemesi.
 
@BerkEvren siz böyle yazınca hep bir arkadaşın başına gelen mevzuları anlatan kişi gibi oldum. Bu sefer gerçekten arkadaşlarımın başına geldi. 2 adet karbon bisiklet kullandım şimdilik sıkıntı yok Allah'a şükür.
 
Vay arkadaş sonuna kadar okudum ve kafamda şu soru parladı......







Karbon mu Alüminyum mu ?????????????


😀😃😄😁😆😁😃😀😃😄😁😆
 
Geri