Scudo Sports

Klasik bisiklet üzerine lakırdılar

Klasik bisikletler çok güzel, ince zarif boruları ve açıları çok hoşuma gidiyor. Ancak bir tek şu yukarı doğru kavislenen fren kablolarına ve elciklere takılıyorum ben. Herhalde retro dedikleri modern komponentler kullanan chromoly çelik bisikletler bana daha çok hitap ediyor.
 
Scudo
@denizt bravo Deniz çok dikkatlisin, bende başta çok şaşırdım, sonradan takılmış diye düşündüm, ama öyle değilmiş, oda suntour marka, ve anladığım kadarıyla uzerindeki setin parçası. Büyük dişli 34 saydım yanlış saymadiysam.
 
Benim klasiğe bakışım şu şekilde. Bu bakış açım genel olarak tüm klasikler için geçerli. Bisiklet yerine otomobil, enstrüman, silah vs.. koyarak da okuyabilirsiniz.
Klasiğin üretim tarihi 20 seneden daha eski olmalı, tasarımı itibarı ile üretildiği seneler hakkında uzman olmayan kişiye bile fikir vermeli ve hala günlük olarak kullanılabiliyor olmalıdır. Bunlara ilave olarak üzerindeki tüm parçalar kendi dönemine ait olmalıdır.

Bu başlıkta tartışılan her eski bisiklet klasik midir? sorusuna benim cevabım "üstteki asgari şartları sağlayan her bisiklet klasiktir" olur.
Burada yeni bir soru akla geliyor. Her klasik bisiklet değerli midir? Hayır değildir. Değerli klasiklerin ortak özelliği üretildiği dönemde de değerli bir ürün olmaları, çok iyi korunmuş olmaları veya orjinaline sadık kalınarak restore edilmeleridir.
Değerli klasikler kullanılamaz duruma geldiğinde antika olur, değerli olmayan klasikler ise çöp.

Bana göre boyasından decalına, pedalından selesine kadar üzerindeki herşey orjinal olan bir cinelli çok değerli bir klasiktir. Üzerine 2020 model üst seviye jant ve grup set takılırsa yine de değerlidir ama klasik değildir. Üzerinde giriş seviyesi komponentler bulunan sonradan boyanmış çelik kadrolu bianchi ise klasiktir ama değerli değildir.
 
Benim klasiğe bakışım şu şekilde. Bu bakış açım genel olarak tüm klasikler için geçerli. Bisiklet yerine otomobil, enstrüman, silah vs.. koyarak da okuyabilirsiniz.
Klasiğin üretim tarihi 20 seneden daha eski olmalı, tasarımı itibarı ile üretildiği seneler hakkında uzman olmayan kişiye bile fikir vermeli ve hala günlük olarak kullanılabiliyor olmalıdır. Bunlara ilave olarak üzerindeki tüm parçalar kendi dönemine ait olmalıdır.

Bu başlıkta tartışılan her eski bisiklet klasik midir? sorusuna benim cevabım "üstteki asgari şartları sağlayan her bisiklet klasiktir" olur.
Burada yeni bir soru akla geliyor. Her klasik bisiklet değerli midir? Hayır değildir. Değerli klasiklerin ortak özelliği üretildiği dönemde de değerli bir ürün olmaları, çok iyi korunmuş olmaları veya orjinaline sadık kalınarak restore edilmeleridir.
Değerli klasikler kullanılamaz duruma geldiğinde antika olur, değerli olmayan klasikler ise çöp.

Bana göre boyasından decalına, pedalından selesine kadar üzerindeki herşey orjinal olan bir cinelli çok değerli bir klasiktir. Üzerine 2020 model üst seviye jant ve grup set takılırsa yine de değerlidir ama klasik değildir. Üzerinde giriş seviyesi komponentler bulunan sonradan boyanmış çelik kadrolu bianchi ise klasiktir ama değerli değildir.
Cok güzel özetlemissiniz ama bazi yerlerde klasik kelimesinin yerine Retro, Vintage veya Neovintage kelimesi kullansaydiniz olayi dört dörlük özetlemis olurdunuz.

Mesela bende 96 model Colnago C40 var yani sizin demenize göre 20 seneyi gecmis 25 sene olmus ama malesef klasik daha olamadi, suan olarak sadece ertro oluyor ve ileride kesin klasik sinifina girecektir. Bugün bile degerili bir bisikletir.

Ayni zamanda bende bir tane Colnago Arabesque kadrosu var boyasi vs. herseyi orjinal ve 85 model, sizin degiminize göre sadece kadro olarak degeri yok gibi ama bu kadroyu bulmak asiri zor ve buluncada cok pahali oluyor, 1500€ ve üzeri arti sadece kadro olarak da klasigin en önde gidenlerinden.

76/77 model bir Colnago super modeli bisikleti restore ettim ve orjinal colnago dizayninda boyandi ve senesine ait olan Campagnolo Super Record ile Toplandi ama üzerinde zamaninda Super Record yoktu. Simdi bu da sizin deyiminize göre klasik ama boyandigi icin degersiz oluyor. Ama inanin klasik olusu ile beraber boyandigi halde yinede cok degerli bir bisiklettir.

Klasik bisiklete yeni nesil komponent takinca degerli ama klasik degildir demissiniz, iste burada da klasik yerine neovintage kelimesini kullansaniz tam hisabet olurdu.

Gelelim benim Bianchiye, evet o bisiklet zamaninda alt seviye toplanmis bir bisikletdi ve degerli de degildi. Ben onu bende manevi degeri var diye boyattim ve üst seviye topladim. Ama malesef o ne klasik nede komponentleri haric degerli bir bisiklet. Hic bir zamanda klasik oldugunu yada degeli oldugunu idda etmedim, profilimde konusunuda bulabilirsiniz ve orada da ayni sekilde yaziyor.

Simdi bu konuda aslen su sorularin cevabini bulmak.
Klasik Nedir?
Vintage nedir?
Retro nedir?
Antika nedir?
Neovintage nedir?

Aslinda @desmo Ugur bey cok güzel anlatmis ama hepsini klasik olarak anlatmis.
Umarim bana kizmasiniz Ugur bey.
 
Umarim bana kizmasiniz Ugur bey.

:) kızmadım. Bu kavramlara sektör veya ürünlere göre farklı anlamlar yüklenebiliyor. Bir modacının vintage dan anladığı ile otomobil tasarımcısının anladığı farklı olabilir. Ben bu konuda uzman değilim neticede klasik bisiklet üzerine lakırdı yapıyoruz.

Yine bildiğim kadarıyla cevap vermeye çalışayım.

Bana göre Colnago C40 karbon kadrosuyla dönemine göre ileri teknoloji barındıran bir klasiktir.
Eğer colnago o bisikletin aynısını bugünkü teknoloji ile üretip piyasaya sürerse o bisikletin adı retro olur.

Boyası herşeyi orjinal bir Colnago Arabesque kadrosu çok değerlidir. İyi ellerde mükemmel bir klasiğe dönüşebilir. Eğer değerini bilmeyen birinin eline düşerse klasikten uzaklaşıp pahalı bir bisiklet olarak da kalabilir. (Mesajımın sonunda bu konuya bir örnek vereceğim)

Boyanan derken sprey boya ile bisikletine kendi yorumunu katanları kast etmiştim. Orjinaline sadık kalınarak restore edilen bisikletin değer kaybedeceğini düşünmüyorum.

Değerli ama klasik olmayan şeyler konusunda hala aynı fikirdeyim. Hatta bazı durumlarda değerli bile değil pahalı demek daha uygun oluyor diye düşünüyorum. Neo vintage tam olarak bu mu emin değilim. (Mesajımın sonunda vereceğim örnek bu kısım için de geçerli)

Bazı şeylerin manevi değeri maddi değerinin çok üzerinde oluyor. Aynı şekilde benimde üzerinde çalıştığım çocukluğumdan kalma bir yol bisikleti var. Hiçbir maddi değeri yok. Hatta bisiklete aldığım selenin maddi değeri bisikletin maddi değerinden daha fazla ama sırf o bisikleti kullandığım günlerdeki mutluluğu hatırlatması için hiçbir şeyini değiştirmeden toplamaya çalışıyorum. Onun yerine üst sınıf yeni bir yol bisikleti teklif etseler kesinlikle kabul etmem.

Aslında genel olarak aynı şeyleri farklı kelimeler kullanarak söylemişiz. Benim bu konulardaki kelime dağarcığım size göre zayıf olmasını da normal karşılıyorum. Forumdan takip ettiğim kadarıyla sizin de oldukça değerli klasik bisikletleriniz var. Hepsine de ciddi emek ve para harcandığı belli. Özellikle bazı kadroları araştırarak bulmanız ve değerine değer katmanız çok güzel. Tebrik ediyorum.

Gelelim yukarıda bahsettiğim sondaki örneğe
Bana göre tüm zamanların en iyi otomobil tasarımı mercedes 300SL Gullwing coupe dir. Klasiğin dibi denebilecek bir otomobil.
Altta fotoğrafları bulunan araba Brunei sultanına ait. 1955 model 300SL e takıp takıştırılınca güzelim araba ne hale geliyor herkese göstermiş. Üzerine taktırdığı jantlar, motor, koltuklar, direksiyon, ses sistemi vs..hepsi dünyanın en pahalı ürünleri ama arabanın son halini görünce insan üzülüyor. Bu arabanın son hali ne neo vintage, ne klasik ne de retro. Pahalı ama klasik değil derken benzer restorasyonlar sonucu ortaya çıkan garabetleri kast etmiştim. Bisikletler için de aynı şey geçerli.
mercedes bad klasik.jpg
mercedes bad klasik2.jpg
mercedes bad klasik3.jpg
mercedes bad klasik4.jpg
 
Son düzenleme:
Merhaba, Norta marka bisiklet duydunuz mu daha önce? Bu marka ile ilgili bilgisi olan var mıdır?

WhatsApp Image 2021-01-21 at 15.34.50 (1).jpegWhatsApp Image 2021-01-21 at 15.34.48.jpegWhatsApp Image 2021-01-21 at 15.34.50.jpeg
 
Arkadaşlar tekrar merhaba, Gitane 1974-75-76 kataloglarına baktım, benzer donanımda ''Tour de Lavanier'' ve Paris-Tours GS modelleri var. Tam olarak modelini çıkaramadım. Bu gidon seti sonradan eklenmiş olabilir. Kataloglarda hep drop barlı modeller mevcut. Arka bagaj da biraz emanet duruyor sanki, zamanında orjinal malzemelerle çamurluk ve arka bagaj takılarak, şehir bisikletine çevrilmiş gibi, ama ben böyle düşünerek tamamen saçmalamış ta olabilirim ;) Donanım aşağıdaki gibi
57cm kadro
Mafac fren
Simplex prestige vites
Normandy göbek
Weinmann alüminyum cemberler
Pivo gidon
Lyotard pedal
Sugino Maxi crom black aynakol
Çamurluklar da kataloglarda ki ile aynı marka model. Mevcutta ki bütün ekipman Paris-Tours GS modeli ile uyumlu, ancak dediğim gibi gidon seti farklı??
screenshot_20210116-172725-jpg.254583
 

Dosyalar

  • Screenshot_20210116-172725.jpg
    Screenshot_20210116-172725.jpg
    97 KB · Okunma: 313
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: semih59
Merhaba arkadaşlar, bu bisiklet hakkında görüşlerinizi almak istiyorum. Elbette çok değerli bir İtalyan klasiği değil ama benim hoşuma gitti. Gerek orjinalliğinin iyi korunması, gerekse çok temiz durması dikkatimi çekti. Bir de Türkiye üretimi olması da bana sıcak geldi. Çelik kadro yol bisikleti sürmenin keyfi de her zaman başkadır. Klasik bisikletlere ilgilenen, konu hakkında bilgi ve tecrübeleri olan arkadaşlar bu bisiklet için fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Bir de bu bisikleti almak istersek sizce ne kadar eder?
Tamamen Shimano exage 300EX donanımlı. Bildiğim kadarıyla zamanın shimano 105 e yakın bir sistemi. Ne dersiniz?
 

Dosyalar

  • IMG_20210121_144415_873.jpg
    IMG_20210121_144415_873.jpg
    59,7 KB · Okunma: 70
  • IMG_20210121_144345_873.jpg
    IMG_20210121_144345_873.jpg
    72,2 KB · Okunma: 69
  • IMG_20210121_144402_309.jpg
    IMG_20210121_144402_309.jpg
    66 KB · Okunma: 59
  • IMG_20210121_144331_986.jpg
    IMG_20210121_144331_986.jpg
    63,9 KB · Okunma: 58
  • IMG_20210121_144312_018.jpg
    IMG_20210121_144312_018.jpg
    48,5 KB · Okunma: 58
  • IMG_20210121_144253_130.jpg
    IMG_20210121_144253_130.jpg
    99,6 KB · Okunma: 56
  • IMG_20210121_144240_180.jpg
    IMG_20210121_144240_180.jpg
    115,6 KB · Okunma: 49
  • IMG_20210121_144226_653.jpg
    IMG_20210121_144226_653.jpg
    78,1 KB · Okunma: 46
Merhaba arkadaşlar, bu bisiklet hakkında görüşlerinizi almak istiyorum. Elbette çok değerli bir İtalyan klasiği değil ama benim hoşuma gitti. Gerek orjinalliğinin iyi korunması, gerekse çok temiz durması dikkatimi çekti. Bir de Türkiye üretimi olması da bana sıcak geldi. Çelik kadro yol bisikleti sürmenin keyfi de her zaman başkadır. Klasik bisikletlere ilgilenen, konu hakkında bilgi ve tecrübeleri olan arkadaşlar bu bisiklet için fikirlerini paylaşırsa sevinirim. Bir de bu bisikleti almak istersek sizce ne kadar eder?
Tamamen Shimano exage 300EX donanımlı. Bildiğim kadarıyla zamanın shimano 105 e yakın bir sistemi. Ne dersiniz?
Güzel klasik tahminim 1500tl civarı eder kadro maşa daha ince jant alır orjinal kalsın denilirse böylede binilir
 
  • Beğen
Tepkiler: akifberkant
Güzel klasik tahminim 1500tl civarı eder kadro maşa daha ince jant alır orjinal kalsın denilirse böylede binilir
Teşekkür ederim Semih ağbi. Rahat, huzurlu ve mutlu olman dileğimle. Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: semih59
Güzel klasik tahminim 1500tl civarı eder kadro maşa daha ince jant alır orjinal kalsın denilirse böylede binilir
bu bisikleti bende inceledim ve gerçekten cok temiz saklanmış sıfıra cok yakın kondisyonda bir bisiklet
 
Hergün girip klasik konusu arıyorum okumak yazmak paylaşmak için ama hiç hareket yok malesef.
Keşke daha hareketli olsa buralar
 
  • Beğen
Tepkiler: velespit7
Eskişehir'de de şöyle bir klasik var ilgilenen olursa diye ilanı bırakıyım. (link)
 
Fiyat olarak değerlendirmek biraz tecrübe işi sanırım ama düne kadat 500 tl olarak satılan bisikletler, bu fiyat artışları ile birlikte 1500-2000 tl istenmesi iyice işi çığrından çıkarttı. İyi ki eski bisiklet merakım oldu da bianchi caurusu almışım.
 
Geri