Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Selam. Dağ bisikletim var ve iki lastiği de eridi. 1000-1200 Tl gibi bir bütçem var 26x2.25 lastik almayı planlıyorum fakat bütçeme göre ön arka cst lastik uygun oluyor. Maxxis crossmark baktım sadece bir tekeri 900tl öneriniz var mı cst iyi mi ?

CST eskisine göre daha kaliteli. Diğer markalara göre (kenda, schwalbe) hamuru yumuşak, Mitas-Rubena gibi.
yol tıtuşu iyi. Virajlarda kaymıyor.
En az 3 mm mümkünse 5 mm zırhlı model tavsiye ederim.:)
 
Scudo
CST eskisine göre daha kaliteli. Diğer markalara göre (kenda, schwalbe) hamuru yumuşak, Mitas-Rubena gibi.
yol tıtuşu iyi. Virajlarda kaymıyor.
En az 3 mm mümkünse 5 mm zırhlı model tavsiye ederim.:)

Rockhawk modeline bakıyorum. 26x2.25 olanı
CST eskisine göre daha kaliteli. Diğer markalara göre (kenda, schwalbe) hamuru yumuşak, Mitas-Rubena gibi.
yol tıtuşu iyi. Virajlarda kaymıyor.
En az 3 mm mümkünse 5 mm zırhlı model tavsiye ederim.:)

bisikletimin stok lastikleri mitas ocelottu çok hızlı eridi
 
Bisiklet Qr mandalı önerisi olan var mı? Ön 1mm/130mm, Arka 1mm/167mm
 
700x35c için iç lastik alacağım fakat bilinen markalardan tam ölçü bulamadım yardımcı olabilecek var mı
(link)
Bunu buldum ama kullanan var mı yada uyumlu mu emin olamadım
 
700x35c için iç lastik alacağım fakat bilinen markalardan tam ölçü bulamadım yardımcı olabilecek var mı
(link)
Bunu buldum ama kullanan var mı yada uyumlu mu emin olamadım

Genişlik bakımından uygun. 700x35'in genişliği o iç lastiğin 28-38 mm aralığının içinde. Bu lastik kalın = oto = AV = Schrader siboplu. Bisikletinizin jantı ince siboba göre değilse bu lastik olur.
 
Ona dikkat e
Genişlik bakımından uygun. 700x35'in genişliği o iç lastiğin 28-38 mm aralığının içinde. Bu lastik kalın = oto = AV = Schrader siboplu. Bisikletinizin jantı ince siboba göre değilse bu lastik olur.
Ona dikkat etmemiştim, presta lazım bu uygun değil.

(link)

Bunu kullanan var mı acaba
 
Son düzenleme:
Lastik basıncını dengelemek, ister düz yollarda bisiklet sürüyor olun ister zorlu arazilere çıkıyor olun, optimum performans elde etmek için çok önemlidir. İşte yüksek ve düşük lastik basıncının ayrıntılı bir karşılaştırması:

### Yüksek Lastik Basıncı

#### Avantajlar:
- **Stabilite:** Yüksek lastik basıncı, özellikle düz yüzeylerde stabiliteyi korumaya yardımcı olan daha sert bir lastik sağlar.
- **Delinme Koruması:** Daha sert lastikler, sert oldukları için delinmeye karşı daha az eğilimlidir ve keskin nesnelerin lastiği delme olasılığını azaltır.

#### Dezavantajlar:
- **Daha Az Tutuş:** Yüksek basınç, lastiğin yerle temas alanını azaltır ve özellikle düzensiz veya gevşek yüzeylerde tutuşun azalmasına neden olur.
- **Rahat Olmayan Sürüş:** Yüksek basınç, daha sert bir sürüş sağlar ve özellikle zorlu arazilerde veya uzun mesafelerde rahatsızlık yaratabilir.
- **Zorlu Arazilerde Artan Yuvarlanma Direnci:** Düzensiz veya engebeli yüzeylerde yüksek basınç, yuvarlanma direncini artırarak hızınızı korumayı zorlaştırabilir.

### Düşük Lastik Basıncı

#### Avantajlar:
- **Daha Fazla Tutuş:** Düşük basınç, lastiğin yerle temas alanını artırarak tutuşu iyileştirir ve özellikle gevşek veya kaygan yüzeylerde avantaj sağlar.
- **Daha İyi Arazi Performansı:** Düşük basınç, lastiğin zemine uyum sağlamasına izin vererek arazi koşullarında yuvarlanma verimliliğini ve performansını artırır.
- **Rahat Sürüş:** Düşük basınç, darbeleri ve titreşimleri emerek daha yumuşak ve rahat bir sürüş sağlar.

#### Dezavantajlar:
- **Daha Az Stabilite:** Düşük basınç, lastiğin yumuşak hissetmesine neden olabilir ve özellikle yüksek hızlarda veya düz yüzeylerde stabiliteyi azaltabilir.
- **Daha Az Delinme Koruması:** Daha yumuşak lastikler, daha kolay deforme olabilecekleri için delinmeye karşı daha hassastır ve keskin nesnelerin içeri girmesine olanak tanır.

Lastik basıncını arazi ve sürüş koşullarına göre ayarlayarak, bisikletinizin stabilite, tutuş, konfor ve delinme koruması açısından performansını optimize edebilirsiniz.
kaynak Chatgpt aracılığı ile (link)
 
26 jant mtb icin hangi lastiği aliyim suan ocetelo kukaniyom iyimi
Ocelot bence çok kötü. Özellikle yaz geldi hamuru çok yumuşak olduğu için eriyip gider. Asfaltta hiç kullanılmaz. Yuvarlanma direnci çok yüksek ve bence bozuk yolda da tutuşu kötü. 29"'ini kullanmıştım.
 
Ocelot bence çok kötü. Özellikle yaz geldi hamuru çok yumuşak olduğu için eriyip gider. Asfaltta hiç kullanılmaz. Yuvarlanma direnci çok yüksek ve bence bozuk yolda da tutuşu kötü. 29"'ini kullanmıştım.
Kral bende hic sevmiyom bende var lastik cok cabuk eridi nerdiyse disi kalmayacak kac km idare eder bilmiyom ama bir ara değiştirmem gerek cok bütçem yok f/p bir lastik onerin varmidir
 
Lastik basıncını dengelemek, ister düz yollarda bisiklet sürüyor olun ister zorlu arazilere çıkıyor olun, optimum performans elde etmek için çok önemlidir. İşte yüksek ve düşük lastik basıncının ayrıntılı bir karşılaştırması:

### Yüksek Lastik Basıncı

#### Avantajlar:
- **Stabilite:** Yüksek lastik basıncı, özellikle düz yüzeylerde stabiliteyi korumaya yardımcı olan daha sert bir lastik sağlar.
- **Delinme Koruması:** Daha sert lastikler, sert oldukları için delinmeye karşı daha az eğilimlidir ve keskin nesnelerin lastiği delme olasılığını azaltır.

#### Dezavantajlar:
- **Daha Az Tutuş:** Yüksek basınç, lastiğin yerle temas alanını azaltır ve özellikle düzensiz veya gevşek yüzeylerde tutuşun azalmasına neden olur.
- **Rahat Olmayan Sürüş:** Yüksek basınç, daha sert bir sürüş sağlar ve özellikle zorlu arazilerde veya uzun mesafelerde rahatsızlık yaratabilir.
- **Zorlu Arazilerde Artan Yuvarlanma Direnci:** Düzensiz veya engebeli yüzeylerde yüksek basınç, yuvarlanma direncini artırarak hızınızı korumayı zorlaştırabilir.

### Düşük Lastik Basıncı

#### Avantajlar:
- **Daha Fazla Tutuş:** Düşük basınç, lastiğin yerle temas alanını artırarak tutuşu iyileştirir ve özellikle gevşek veya kaygan yüzeylerde avantaj sağlar.
- **Daha İyi Arazi Performansı:** Düşük basınç, lastiğin zemine uyum sağlamasına izin vererek arazi koşullarında yuvarlanma verimliliğini ve performansını artırır.
- **Rahat Sürüş:** Düşük basınç, darbeleri ve titreşimleri emerek daha yumuşak ve rahat bir sürüş sağlar.

#### Dezavantajlar:
- **Daha Az Stabilite:** Düşük basınç, lastiğin yumuşak hissetmesine neden olabilir ve özellikle yüksek hızlarda veya düz yüzeylerde stabiliteyi azaltabilir.
- **Daha Az Delinme Koruması:** Daha yumuşak lastikler, daha kolay deforme olabilecekleri için delinmeye karşı daha hassastır ve keskin nesnelerin içeri girmesine olanak tanır.

Lastik basıncını arazi ve sürüş koşullarına göre ayarlayarak, bisikletinizin stabilite, tutuş, konfor ve delinme koruması açısından performansını optimize edebilirsiniz.
kaynak Chatgpt aracılığı ile (link)
Aşırı kiloluysanız "düşük lastik basıncı" diye bir seçenek kalmıyor maalesef. :D Aşırı kilo problemi yoksa önerilen değerin her zaman ortasında olmak en mantıklısı oluyor genelde. 60 kilo yol biiskleti yarışçıları bile artık "ne kadar yüksek basınç o kadar hızlı" anlayışının yanlış olduğu kanıtlandıktan sonra hepsi düşürebildikleri kadar düşürüyor basınçlarını.
Kral bende hic sevmiyom bende var lastik cok cabuk eridi nerdiyse disi kalmayacak kac km idare eder bilmiyom ama bir ara değiştirmem gerek cok bütçem yok f/p bir lastik onerin varmidir
2 lastik için maximum şu kadar verebilirim dediğin bütçeyi belirtmen lazım. Yoksa 500'e de var 5000'e de var.
 
  • Hahaha
Tepkiler: Alazarhus
Kral bende hic sevmiyom bende var lastik cok cabuk eridi nerdiyse disi kalmayacak kac km idare eder bilmiyom ama bir ara değiştirmem gerek cok bütçem yok f/p bir lastik onerin varmidir

bende de ocelot vardı cok cabuk eriyor. Cst rock hawk 26x2.25 siparişi verdim gelmesini bekliyorum tanesini 515 TL'den aldım
 
Siz verebilirsiniz ama benim o kadar param yok

O zaman "verilir mi" değil, "ben olsam vermem", ama asıl konu ifadeyi düzeltmek değil.
"Araba lastiği kadar" kısmı abartı, lastik fiyatlarının yüksekliğine, 180 liraya aldığım lastiklerin tekinin 1700 lira olmasına gönderme. Herkesin kendi bütçesine göre, kendi ihtiyacına göre verebileceği, vermek isteyeceği tutarlar farklı. Mesela ben şehir içi işler için kullandığım bisiklete 200 liralık lastik aldım, ondan çıkanı sıkıntılı yerlere gidip "çalınırsa çalınsın" diye ortada bırakabildiğim bisiklete taktım. Yol bisikleti ve uzun yolda kullandığım bisikletin lastikleri için kesenin ağzını biraz daha açıyorum.
Diyeceğim o ki, yardımcı olmak için fikrini paylaşan birine "1000 tl lastige veririlmi" demek yerine "bütçemi aşar", "daha hesaplı bir lastik bakıyorum" gibi cevaplar vermek daha iyi. Baştan bütçe belirtmek hedefe ulaşmak için daha da iyi. En fazla ne kadar verilebileceği baştan söylediğinde gelen öneriler de yaklaşık o civarda olur, olamıyorsa "bütçeni biraz daha arttırabilirsen şu model olur" gibi yol gösterilir.
 
Geri