Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik ölçüleri, jant uyumu ve lastik seçimi

Evet evet ben de kesin bir bilgi almayı düşünüyordum. Lastiğin kalitesini bilmiyorum haklı olabilirsiniz ama şu an maalesef pek para ayıramıyorum :')
Şu anki lastiğim anladığım kadarıyla fazlasıyla eskimiş, 5 senelik lastik son 3 senedir aktif biniyordum, bir 6 ay kadar zamandır kullanmamıştım biraz başlayayım dedim tekrar elime geçince, kaç defa iç lastiğim patladı basit bir diken bile patlatmaya yetti. Öyle olunca şimdi idarelik bir şey bile olsa almam lazım gibi duruyor. Bakalım hayırlısı artık
Lastiği aldım, alırken de kontrol ettim iç lastiklerle dış lastikler uyumlu, dediği gibi 40-584 ölçüsünde. Yalnız şimdi bu lastiği alınca elimdeki iç lastikler sanırım büyük gelecekler. Decathlondan almıştım, paketin üstünde 1,9 inçten 2,5 inçe kadar diye gösteriyor. Bu lastikleri kesinkes kullanamaz mıyım acaba?
 
Scudo
Lastiği aldım, alırken de kontrol ettim iç lastiklerle dış lastikler uyumlu, dediği gibi 40-584 ölçüsünde. Yalnız şimdi bu lastiği alınca elimdeki iç lastikler sanırım büyük gelecekler. Decathlondan almıştım, paketin üstünde 1,9 inçten 2,5 inçe kadar diye gösteriyor. Bu lastikleri kesinkes kullanamaz mıyım acaba?

Büyük ama kesinkes kullanılamaz diyemeyiz, takıp bir denemek lazım. Lastiğin içinde düzgün şişiyorsa, katlanma yapmıyorsa (takarken lastiğin son kenarını kapatmadan önce, fazla değil, sadece boşluğu dolduracak kadar şişirip bakılabilir) tek dezavantajı ağırlığı olur.
 
Büyük ama kesinkes kullanılamaz diyemeyiz, takıp bir denemek lazım. Lastiğin içinde düzgün şişiyorsa, katlanma yapmıyorsa (takarken lastiğin son kenarını kapatmadan önce, fazla değil, sadece boşluğu dolduracak kadar şişirip bakılabilir) tek dezavantajı ağırlığı olur.
He iyi o zaman ya 4 tane lastik var yazık olurdu :')
Ağırlığı sorun değil ya zaten bisikletin kendisi de ağır dağ bisikleti diye
 
He iyi o zaman ya 4 tane lastik var yazık olurdu :')
Ağırlığı sorun değil ya zaten bisikletin kendisi de ağır dağ bisikleti diye

Hala yazık olabilir, sadece peşinen ümidi kesmiyoruz :)
Olmazsa satılabilir.
 
Herkese selamlar, dogru yere yaziyorumdur umarim. Lastik üzerinde 28 622 x 15/8 11/2 yaziyor arka jant ihtiyacim var ama hic bilgim yok. Bilgi verebilecek birileri var midir? Keyifli gunler.
 
Herkese selamlar, dogru yere yaziyorumdur umarim. Lastik üzerinde 28 622 x 15/8 11/2 yaziyor arka jant ihtiyacim var ama hic bilgim yok. Bilgi verebilecek birileri var midir? Keyifli gunler.
Lastiğin üzerindeki yazıdan anlaşılan 28"~622mm~700c lastik kullandığınız. Yeni jantın yine böyle olacağı kesin ama bir de iç genişlik bilgisine ihtiyaç var. Bu bilgi jant üzerinde bir etikette ya da içinde 19-622 şeklinde yazar, ilk iki basamak mm cinsinden jantın iç genişliği. Lastiği çıkarıp doğrudan ölçebilirsiniz de ama tam olarak lastiğin iç kısımda yerleştiği aralığı ölçmeniz lazım.
Bu bilgi olmasa da hedef lastik genişliği ve bisiklet türüne göre jant seçebilirsiniz. 28-45 mm aralığında lastik kullanılan bir trekking bisikletinde 19 mm iyidir, çoğu model 19, ender bazı modeller 21 mm ile gelir. Daha kalın lastik kullanılan dağ bisikletlerinde 21 mm daha yaygın standart, bazı hesaplı modeller 19 mm ile gelir. Yolda daha çok 15, 17 mm jantlar kullanılsa da iç genişliği fazla özel jantlar var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fietsbe
Lastiğin üzerindeki yazıdan anlaşılan 28"~622mm~700c lastik kullandığınız. Yeni jantın yine böyle olacağı kesin ama bir de iç genişlik bilgisine ihtiyaç var. Bu bilgi jant üzerinde bir etikette ya da içinde 19-622 şeklinde yazar, ilk iki basamak mm cinsinden jantın iç genişliği. Lastiği çıkarıp doğrudan ölçebilirsiniz de ama tam olarak lastiğin iç kısımda yerleştiği aralığı ölçmeniz lazım.
Bu bilgi olmasa da hedef lastik genişliği ve bisiklet türüne göre jant seçebilirsiniz. 28-45 mm aralığında lastik kullanılan bir trekking bisikletinde 19 mm iyidir, çoğu model 19, ender bazı modeller 21 mm ile gelir. Daha kalın lastik kullanılan dağ bisikletlerinde 21 mm daha yaygın standart, bazı hesaplı modeller 19 mm ile gelir. Yolda daha çok 15, 17 mm jantlar kullanılsa da iç genişliği fazla özel jantlar var.
Hocam bunlar nasil bilgiler, supersiniz. Bisikletim biraz eski bir bisiklet. Tekerinde yazi gorebildigime sevindim diyebilirim 😀 Bilgiler icin cok tesekkurler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Lastiğin üzerindeki yazıdan anlaşılan 28"~622mm~700c lastik kullandığınız. Yeni jantın yine böyle olacağı kesin ama bir de iç genişlik bilgisine ihtiyaç var. Bu bilgi jant üzerinde bir etikette ya da içinde 19-622 şeklinde yazar, ilk iki basamak mm cinsinden jantın iç genişliği. Lastiği çıkarıp doğrudan ölçebilirsiniz de ama tam olarak lastiğin iç kısımda yerleştiği aralığı ölçmeniz lazım.
Bu bilgi olmasa da hedef lastik genişliği ve bisiklet türüne göre jant seçebilirsiniz. 28-45 mm aralığında lastik kullanılan bir trekking bisikletinde 19 mm iyidir, çoğu model 19, ender bazı modeller 21 mm ile gelir. Daha kalın lastik kullanılan dağ bisikletlerinde 21 mm daha yaygın standart, bazı hesaplı modeller 19 mm ile gelir. Yolda daha çok 15, 17 mm jantlar kullanılsa da iç genişliği fazla özel jantlar var.
Hocam selamlar, izninizle bir bilgi daha danisabilir miyim?

Jant yamuklugundan dolayi vitesi 1 e attigimda aktarma janta girdi, zincir koptu vs. bisiklet kullanilamaz halde. Bu durumda herhangi bir disli, mekanizma ve zincir alsam uygun olur mu? Universal urunler mi hepsi? Yanlis yere yazip yanlis isimler kullandiysam özür ve teşekkürler.
 
Hocam selamlar, izninizle bir bilgi daha danisabilir miyim?

Jant yamuklugundan dolayi vitesi 1 e attigimda aktarma janta girdi, zincir koptu vs. bisiklet kullanilamaz halde. Bu durumda herhangi bir disli, mekanizma ve zincir alsam uygun olur mu? Universal urunler mi hepsi? Yanlis yere yazip yanlis isimler kullandiysam özür ve teşekkürler.

Üniversal sayılır ama bazı sınırlamalar var. Arka attırıcı Shimano ise ya da "Shimano uyumlu" diye belirtilen diğer tüm markaların ürünlerindense tel çekme miktarı bakımından birbirine uyumludur. SRAM ise bazı modeller hariç sadece kendi içinde uyumlu, Campagnolo sadece kendi içinde uyumlu v.b. Ama zincir ve ruble Campagnolo hariç evrensel, mesela 9'lu Shimano ruble 9'lu SRAM sisteme uyar v.b. Onun dışında 7-8 vites attırıcı ve zincir bakımından uyumlu, ondan sonraki her vites kendi içinde uyumlu. Ruble kaçlıysa attırıcı ve zincir ona uyumlu olmalı. Önceki ürünlerin modelini ya da bisikletin modelini paylaşırsanız uyumlu ürünler önerebilirim.
Zincir sadece bir baklasından koptuysa, başka yapısal sorun oluşmadıysa hasarlı bakla tümden çıkarılıp quicklink ile birleştirerek kullanılabilir (önceden quicklink ile birleştirilmediyse - birden çok quicklink olmaz).
Rublede bir sorun oluşacağını sanmıyorum, muhtemelen o aynen kullanılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Fietsbe
Üniversal sayılır ama bazı sınırlamalar var. Arka attırıcı Shimano ise ya da "Shimano uyumlu" diye belirtilen diğer tüm markaların ürünlerindense tel çekme miktarı bakımından birbirine uyumludur. SRAM ise bazı modeller hariç sadece kendi içinde uyumlu, Campagnolo sadece kendi içinde uyumlu v.b. Ama zincir ve ruble Campagnolo hariç evrensel, mesela 9'lu Shimano ruble 9'lu SRAM sisteme uyar v.b. Onun dışında 7-8 vites attırıcı ve zincir bakımından uyumlu, ondan sonraki her vites kendi içinde uyumlu. Ruble kaçlıysa attırıcı ve zincir ona uyumlu olmalı. Önceki ürünlerin modelini ya da bisikletin modelini paylaşırsanız uyumlu ürünler önerebilirim.
Zincir sadece bir baklasından koptuysa, başka yapısal sorun oluşmadıysa hasarlı bakla tümden çıkarılıp quicklink ile birleştirerek kullanılabilir (önceden quicklink ile birleştirilmediyse - birden çok quicklink olmaz).
Rublede bir sorun oluşacağını sanmıyorum, muhtemelen o aynen kullanılır.
Mahvettim bütün sistemi 😀
Hocam bisiklet cok eski, tipini ve konforunu cok begendigim ve biraz da klasik sinifa girdigi icin muhafaza etmeyi cok istiyorum. Marka model olarak ‘Gazelle Tourmalet’. İhtiyacim olanlar; jant, mekanizma, dişli ve zincir bilgileri. Cok sagolun.
 

Dosyalar

  • 203DF1A5-67CF-4E23-AE0D-D149A9595F27.jpeg
    203DF1A5-67CF-4E23-AE0D-D149A9595F27.jpeg
    99,7 KB · Okunma: 20
  • C1F101DA-E140-40F2-93C4-F7DB82871EEB.jpeg
    C1F101DA-E140-40F2-93C4-F7DB82871EEB.jpeg
    109,9 KB · Okunma: 20
  • 118402F2-7B15-48E7-9DD3-E30483EA912A.png
    118402F2-7B15-48E7-9DD3-E30483EA912A.png
    349,8 KB · Okunma: 19
Son düzenleme:
  • Üzgün
Tepkiler: Spartiat
Mahvettim bütün sistemi 😀
Hocam bisiklet cok eski, tipini ve konforunu cok begendigim ve biraz da klasik sinifa girdigi icin muhafaza etmeyi cok istiyorum. Marka model olarak ‘Gazelle Tourmalet’. İhtiyacim olanlar; jant, mekanizma, dişli ve zincir bilgileri. Cok sagolun.

Beklemediğim yerden geldi.

Biraz bakayım ne var ne yok.

6 vitesli olması iyi, en azından güncel alternatif bulunabilir. 7 de yapılır ama maşayı biraz açmak gerekir.

Her durumda o klasik görüntüye yazık oldu, üzgünüm. Belki de parça bulunup orijinal yapı korunur tabii.

Vites kolu kısmı nasıl? Klasik çevirmeli elcik mi, birçok Gazelle'deki gibi bir şeylerle entegre özel yapıda mı?
 
  • Beğen
Tepkiler: Fietsbe
Hocam boyleli, bi sekilde hayatta kalmasini sagliyodum 😀 derseniz ki bosver, pes ediyorum.
 

Dosyalar

  • E9D9D7BC-23F5-4FC8-B8BF-C1BBB9C05E4F.png
    E9D9D7BC-23F5-4FC8-B8BF-C1BBB9C05E4F.png
    233,2 KB · Okunma: 10
Hocam boyleli, bi sekilde hayatta kalmasini sagliyodum 😀 derseniz ki bosver, pes ediyorum.

Hala hayatta kalır. Uğraşılsa orijinal haline getirilebilir ama muhtemelen yurtdışından parça getirmek gerekeceğinden hem uzun sürer, hem masraflı olur. Yerelde de gerekli bileşenler bulunabilir ama onun için online kaynaklar çok sınırlı, gezip bulmak gerekebilir.

Arka maşa açıklığı ne kadar? Ölçme şansınız var mı? Milin geçtiği hizada içten içe:
1722851856991.png
 
Hala hayatta kalır. Uğraşılsa orijinal haline getirilebilir ama muhtemelen yurtdışından parça getirmek gerekeceğinden hem uzun sürer, hem masraflı olur. Yerelde de gerekli bileşenler bulunabilir ama onun için online kaynaklar çok sınırlı, gezip bulmak gerekebilir.

Arka maşa açıklığı ne kadar? Ölçme şansınız var mı? Milin geçtiği hizada içten içe:
Hocam baktim masraf kendini geciyor, ayni kendisinden bulup aldim daha mantikli oldu. Sonsuz yedek parcam var artik 😀 Bilgileriniz icin tesekkur ederim. Selamlar 👋
 

Dosyalar

  • 12089290-BC6A-4EE3-9352-F28E798588BD.jpeg
    12089290-BC6A-4EE3-9352-F28E798588BD.jpeg
    132,9 KB · Okunma: 10
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Arkadaşlar Scott Addict 30 yol bisikletinin jantları tubless uyumlumu? bilgisi olan yazarsa sevinirim

Syncros RP2.0 Disc
28 Front / 28 Rear
Syncros Axle / Removable Lever with Tool
 
Arkadaşlar Scott Addict 30 yol bisikletinin jantları tubless uyumlumu? bilgisi olan yazarsa sevinirim

Syncros RP2.0 Disc
28 Front / 28 Rear
Syncros Axle / Removable Lever with Tool

(link)

(link) aramasında çıkan tüm sonuçlara göre tubeless uyumlu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Helvetica
Merhaba.Mosso 700 cavallier 28'' yol bisikletim ile yarışa katılacağım.Dış lastiğime michelin ya da continental lastik takmak istiyorum.Yarış performansına uygun,3000-4000 bütçeye uygun hangi modelleri önerebilirsiniz ?
 
Teşekkürler Spartiat
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Yurt dışı alışverişi zamlandığından dolayı, kullandığım halihazırda tpu iç lastiklerimi de çok patlattığımdan, Tubeless düşünmeli miyim? Avantajları ve dezavantajları ne olur? Tubeless vs Tpu hangisi?
 
Geri