can onur
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 2 Haziran 2012
- Mesaj
- 1.052
- Tepki
- 3.183
- Yaş
- 49
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Can Onur
- Başlangıç
- 1982—83
- Bisiklet
- Cannondale
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Sabah ar-ge'den bahsetmiştim. 120 küsür yıl geçmişleri olan Tour de France, Paris Roubaix ve 110 yıl geçmişi olan Giro d'Italia verilerini kullanmak ar-ge'dir. Bu yıllar içinde ne teknolojiler, ne alaşımlar kullanıldı. Firmalar Eddy Mercx gibi Fausto Coppi gibi canavarlara 3000 küsür km yol yaptırıp Paris Roubaix'de metal yorgunluğunu, maşanın esneme payını, dayanıklılığını öğrendiler. Ar-ge 5,5 milyonluk Danimarka'dan 3 yarışçının Tour de France'ı başından sonuna kadar domine ederek birinin şampiyon olmasıdır. Bu 120 yıllık bilgiyi kullanmayan marka başarılı olur mu? Tayvan'dan kadro getirmişmiş. Bana ne? Yeni bir ürün alacaksam tabii ki de bu 120 yıllık bilgiler doğrultusunda bana malzeme sunan firmaya giderim. Cinelli Hobo var mesela. Gözü kapalı alırım. Rengini seçerim, komponenti seçerim, tur planları yaparım. Neden? 120 yıllık bir enformasyon var da ondan. Koga var mesela. Bozamazsın aleti. O derece sağlam. Gözü kapalı alırım. Şimdi böyle alternatifler varken, üstelik bunlara ulaşması da kolayken yeni bir firmaya neden gideyim? Bu yeni firmanın beni şaşırtması lazım. Yani firmanın bana olmayan bir şeyi sunması lazım. Bu Türkiye'de mümkün mü? Değil. Neden? Geçiyorum ar-ge'yi daha müşteriyi memnun edemiyorsun. Daha sattığın malın arkasında durmuyorsun. Tabii ki de yabancı firmalar, tabii ki de Surly, Koga, Cinelli, Fahrradmanufaktur. Tayvan'dan kadro getirmişmiş... Ee yani?
Son düzenleme: