Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Çok uzun uzun düşündükten gel git yaşadıktan sonra sonunda yeni bisikletimi sipariş ettim.

Carraro Sportive 327, Peugeot T11 ve KRON SPX 500 'ü çok uzun uzun inceledim forumu okudum, videoları izledim vs. vs. Aklım SPX500'ü daha mantıklı bulsada gönlüm ve gözüm Carraro Sportive 327'den yana karar kıldı. 7200 lira 12 taksit olarak bulunca da kaçırmak istemedim ve 52 Kadro aldım. (Boy 178/iç bacak 80)

Sırada sabırsızlıkla beklemek kaldı. MTB'den sonra nasıl hissettirecek çok merak ediyorum.

Orta/uzun turlara hazırlık için o yolda iken yedek bir iç lastik ve çamurluk seti sipariş edeceğim. Bu konuda fikrinize ihtiyacım var. Sportif duruşu bozmayan siyah kadroya uygun çamurluk tavsiyeniz rica olur. Öncelik Hafiflik/Fiyat tabi ki ama görünüştede sportif bir şey olursa harika olur. :)

Teşekkürler.

Yoruldum artık ya satıcı ürün özellikleri kısmında kadro boyunu yanlış yazmış elinde 44 kadro varmış sadece siparişi iptal etmek durumunda kaldım. Ne yapacağımı şaştım artık V frendende vazgeçtim. Sonun rengini beğenmeye beğenmeye SPX 500 alacağım gibi geliyor. 😓
 
Scudo
@Spartiat hocam
Vites bileşenleri epey farklı.
En başta 21'lerde vidalı ruble var, ben sadece ondan kurtulmaya 500 lira veririm (aslında daha da fazla). Bu tamamen kişisel bir konu: Normalde maliyeti arttıran süspansiyonu da istemem.

Tüm farklar şöyle:
- 2221'ler 21 vites, 2224'ler 24 vites
- 2221'lerde eski modellerde U-Link göbek vardı, şimdi Shunfeng göbek var. 2224'lerde Shimano TX500 göbekler var.
- 2221'lerde Tourney TY510 ön attırıcı, 2224'lerde Altus M310 ön attırıcı var.
- 2221'lerde 14-34 vidalı ruble, 2224'lerde 12-32 kaset ruble var. 2221'in rublesi sadece ondan daha kötü 14-28 ruble ile değiştirilebiliyor, 2224'lerdeki ruble daha iyi orana sahip 11-32 ya da 11-34 ruble ile başka hiçbir parçayı değiştirmek gerekmeden değiştirilebilir.
- Hem 2221 hem 2224'te orta göbek Cixi Kenli KL08A, daha üst modellerde Shimano BB-UN300.

Benim için ideal F/P Mosso Legarda modeli 2224 MDM V ama o modeli üretmiyorlar. Ben de oturup kendim yaptım.
@Spartiat hocam merhabalar, lagerda 1621 bisikletle günlük 35 km civarı işe gidip geliyorum yokuşlarda zorlanmamak için 24 vitese yükseltmek mi mantıklı yoksa yeni bir 24 yada 27 vites bisiklet mi almak???
 
@Spartiat hocam

@Spartiat hocam merhabalar, lagerda 1621 bisikletle günlük 35 km civarı işe gidip geliyorum yokuşlarda zorlanmamak için 24 vitese yükseltmek mi mantıklı yoksa yeni bir 24 yada 27 vites bisiklet mi almak???

Merhaba,
Sadece yokuşlarda zorlanmamak için rubleyi 14-34 Megarange modellerinden biriyle değiştirmek yeterli olur. Bu rublenin sevmediğim yanı en büyük iki dişlinin 24 ve 34 olması, bu aradaki 10 farkın vites geçişinde bocalatması. Rampaya girerken 34 diş aşırı büyük, rampaya 24 ile başlayıp yetmediği yerde 34'e geçince de bocalatıyor, rampada aşırı yavaşlatıyor. Birdenbire dikleşen kısa yokuşları baştan 34 ile çıkarken sıkıntı olmaz tabii.
24 vitese geçmek için yeni arka göbek, ruble, ön attırıcı, sağ vites kolu, belki de yeni teller almak ve düzgün/hesaplı jant örme işi yapacak bir yer bulmak lazım.
Vidalı 8'li rubleler de var ama o ürünleri denemedim, pek iyi oranları da yok. Özceylan'da (link) var, (link) kalmamış. Bu yola gidilirse göbek değişimiyle jant örme işçiliğinden kurtulmak ve ruble fiyatından tasarruf etmek mümkün.
Ben bu yükseltme yapmak ya da yeni bisiklet almak arasındaki farka hem parça maliyetlerine, hem de bisikletin durumuna ve ondan vazgeçebilme durumuma göre karar verirdim. Bisiklet çok temizse, görünümü, rengi gibi bir nedenle vazgeçmek zorsa, parça maliyeti yeni bisiklete geçmeye kıyasla tasarruflu oluyorsa yükseltme yoluna giderdim, yoksa yenisine bakardım.
Kabaca (link vermediklerimi son gördüğüm fiyata göre yazıyorum, her gün değişiyor)
ruble: 350
arka göbek: (link) (Acera yazdım, 500 ya da 505 daha ucuz olur)
ön attırıcı: (link)
sağ vites kolu: (link) (Tourney TX-800) ya da (link) (Altus)
teller (belki): 100
İşçilik hariç 1400 lira kadar malzeme ihtiyacı var. Eskiler satılabilirse maliyet düşer, yeni bisiklete geçilirse de eski bisikletin maliyeti düşer. Onun ne kadara gidebileceğine bakmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: FBRS
@Spartiat , çok teşekkür ederim... sadece ruble değişimi mantıklı geliyor şimdilik, ilerde belki büyütebilirim modelimi...
 
@Spartiat , çok teşekkür ederim... sadece ruble değişimi mantıklı geliyor şimdilik, ilerde belki büyütebilirim modelimi...

Eskiden "şimdilik" demek daha kolaydı. Ben aynı geçici çözüme gittiğimde kendinden kapaklı (link) 14-34'ü 105 liraya almıştım, şimdi kapaksız (link) 345 lira.
"Şimdilik" uzun sürecekse sadece rubleyi değiştirmek hala tasarruflu bir seçenek ama benim gibi 100 km bile kullanmadan 24 vites yükseltmesi yapacaksanız da boşa masraf.
Benzer konfigürasyonlu bisiklete sahip bir bisikleti yokuşta deneme şansınız olursa değişikliği yapmadan önce bir fikir verebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: FBRS
Önceki şehir bisikletim Carraro 328 den tecrübem, Aynakol 26 Ruble 34 oranları kullandığım şehir içindeki neredeyse her yokuşta bana yetti, kilolu ve kondüsyonsuz olmama rağmen.

Şimdiki Carraro 727 de 22 olan aynakol dislisini kullanmaya hiç ihtiyaç duymadım bile. Hatta şehir içi için 40-30-22 aynakol ve 11-36 ruble oranları 2.25 lik kalın lastikler ile birleşince hızımı bayağı bir kesti. Yani hızım dediğime bakmayın öyle hızlı falanda gittiğim yok zatende 😅 Normal sürüşümü etkiledi diyorum. Aynakol dik yokuş harici 40 disli oraninda sabit, ruble ile oynuyorum capraz falan hakgetire 😅😅 Mtb dişli oranları Şehir icine uygun değil hiç.

Kalın lastik güveni ve amortisör avantajı var. Bir tek lastikler dişli olduğu için 1.75-1.95 olculerinde caddeye daha uygun bir tarz lastiğe geçeceğim. Ancak dişli oranına yapacak bir şey yok malesef.

İstediğim; Amortisörlü ve kalın lastikli bir şehir bisikletiydi ama yok, mecburen bunu aldım. Amortisörlü şehir bisikletlerinin amortisörü zayıf, kaldirimdan atlayım, 3-5 basamak kücük merdivenden ineyim uygun degil, jant caplari ince, kadroda bosluk yok kalın teker takamiyorsunuz. Onun harici iyiler.

Mtb lerde ise surus pozisyonu ve disli oranları kotu, ayarlı bir gidon bogazı ve uygun bir sele şart, igrenc platform pedallar degisecek, vites sistemi degisecek vs.

Benim istedigim tarz hibrit bir bisiklet bulamazsiniz yani hic aramayin 😅😅 Şu an kullandigim Carraro 727 dende memnun degilim. gecmiste 328 den de memnun degildim. Saçma sapan ya şehir odaklı ya arazi odaklı hep bisikletler, benim gibi belki milyon kullaniciyi dusunmuyorlar. Ha sakın gravel demeyin amortisör olmamasını gectim, kullananlar lütfen yanlis anlamasın drop bar dedikleri gidon çok abes ve komik geliyor bana.
 
Önceki şehir bisikletim Carraro 328 den tecrübem, Aynakol 26 Ruble 34 oranları kullandığım şehir içindeki neredeyse her yokuşta bana yetti, kilolu ve kondüsyonsuz olmama rağmen.

Şimdiki Carraro 727 de 22 olan aynakol dislisini kullanmaya hiç ihtiyaç duymadım bile. Hatta şehir içi için 40-30-22 aynakol ve 11-36 ruble oranları 2.25 lik kalın lastikler ile birleşince hızımı bayağı bir kesti. Yani hızım dediğime bakmayın öyle hızlı falanda gittiğim yok zatende 😅 Normal sürüşümü etkiledi diyorum. Aynakol dik yokuş harici 40 disli oraninda sabit, ruble ile oynuyorum capraz falan hakgetire 😅😅 Mtb dişli oranları Şehir icine uygun değil hiç.

Kalın lastik güveni ve amortisör avantajı var. Bir tek lastikler dişli olduğu için 1.75-1.95 olculerinde caddeye daha uygun bir tarz lastiğe geçeceğim. Ancak dişli oranına yapacak bir şey yok malesef.

İstediğim; Amortisörlü ve kalın lastikli bir şehir bisikletiydi ama yok, mecburen bunu aldım. Amortisörlü şehir bisikletlerinin amortisörü zayıf, kaldirimdan atlayım, 3-5 basamak kücük merdivenden ineyim uygun degil, jant caplari ince, kadroda bosluk yok kalın teker takamiyorsunuz. Onun harici iyiler.

Mtb lerde ise surus pozisyonu ve disli oranları kotu, ayarlı bir gidon bogazı ve uygun bir sele şart, igrenc platform pedallar degisecek, vites sistemi degisecek vs.

Benim istedigim tarz hibrit bir bisiklet bulamazsiniz yani hic aramayin 😅😅 Şu an kullandigim Carraro 727 dende memnun degilim. gecmiste 328 den de memnun degildim. Saçma sapan ya şehir odaklı ya arazi odaklı hep bisikletler, benim gibi belki milyon kullaniciyi dusunmuyorlar. Ha sakın gravel demeyin amortisör olmamasını gectim, kullananlar lütfen yanlis anlamasın drop bar dedikleri gidon çok abes ve komik geliyor bana.
Peki ya şöyle bir şeye ne dersin. Aynakolda 46.30 rublede 11.42 oranlarıyla 20221001_155945.jpg
 
Kullandığım bisiklette 46/30 aynakol ve 11/36 kaset mevcut. %10 eğimlik rampaları çıkabiliyorum fakat %15 küsür olduğu zaman rampa çıkamıyorum. Tabi bu kişiden kişiye göre değişir sonuçta güçlü bacaklara sahip değilim.
 
Kullandığım bisiklette 46/30 aynakol ve 11/36 kaset mevcut. %10 eğimlik rampaları çıkabiliyorum fakat %15 küsür olduğu zaman rampa çıkamıyorum. Tabi bu kişiden kişiye göre değişir sonuçta güçlü bacaklara sahip değilim.
ben de senin gibiyim . o yüzden 46.30 ile 11.42 rubleyi birleştirdim . harika bir bisiklete dönüştü .

***********************
bu arada kalın lastikli şehir tur bisikleti arayanlar için decathlon da fiyat performans çok kaliteli bir sete sahip bisiklete denk geldim.
bu tarz düşünenler için kaliteli bir alternatif olur
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
...
bu arada kalın lastikli şehir tur bisikleti arayanlar için decathlon da fiyat performans çok kaliteli bir sete sahip bisiklete denk geldim.
bu tarz düşünenler için kaliteli bir alternatif olur
(link)

O ön dişliyle çok yavaş kalmaz mı o?

Benim "kalın lastikli şehir/tur bisikleti" önerim: (link) + 11-36 ruble
 
36 t yaprakla değiştirmek şart . Arkada 11.48 olunca düz yolda da tırmanışta da ideal olucaktır
O ön dişliyle çok yavaş kalmaz mı o?

Benim "kalın lastikli şehir/tur bisikleti" önerim: (link) + 11-36 ruble
kadrosu çok güzel ama yine aynı üzüntü . Çok pahalı ya
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
Şu MTB ler kadar itici gelen bir bisiklet türüne rast gelmedim henüz.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: el Cezeri
Şu an bulunduğum sehirde baya baya bisikletcilerde stokta bisiklet bulmak zor iş. Guvenilir online olarak alabileceğimiz bir yer var mıdır. Burdaki bisikletciler temelde bisiklet tamircisi dolayısıyla hem ellerinde yok hem de getirmeye de sıcak bakmıyorlar. Cidden anlayamadım
 
Stoklarda carraro kalmamış malesef t11 olan bir yer zar zor bulduk. Carraro 328 54 kadrosu olmaması zaten bir sorundu. 56 biraz büyük ama 52 denemedim ama mantıken küçük olmalı.
t11 x2 de varmış. t11 x2 in parçaları iyi gorunuyor ama 18 vites olmasını anlayamadım. 27 vites varken neden 18 almak istenir?
 
...
t11 x2 de varmış. t11 x2 in parçaları iyi gorunuyor ama 18 vites olmasını anlayamadım. 27 vites varken neden 18 almak istenir?

Yol bisikletlerinde 2x aynakol tercih edilmesinin sebebiyle aynı olmalı. T11 ve T11x2 trekking bisikletlerinin sportif ucunda olduğundan x3 ve x2 şeklinde iki aynakol seçeneği sunulmuştur, Carraro'daki X, 350 ve 250 gibi. Hobi, tur, yük v.b. kullanımı için çok vites seçeneği önemliyken sportif kullanım için bir aynakol dişlisi eksiltmenin ağırlık kazancı ve kargaşayı azaltması önemli. Yolda 3x aynakollu Claris var, eskiden 3x aynakollu 105 vardı ama kullananlar belirgin azınlıkta. MTB tarafında da 3x10 varken gittikçe popülerleşen 1x12.
 
"Peugeot T11 28 Jant Hidrolik Disk Fren 2022 Model Alüminum Şehir Bisikleti 27 Vites Alivio" modeli su an 7600 tl ye buldum. Boy 1.85 bacak boyu 87 civarı bir kişi için satıcı 45 olur dedi. Ben 328 de 56 kullanıyorum, deyince peugeot da 45 kadro boy, 1.85 boya uygun dedi. Markadan markaya kullanılan ölçü birimlerinin değiştiğini bilmiyordum. Peugeot un sayfasında da oyle bir tablo yok.
 
  • Kızgın
Tepkiler: templeos
"Peugeot T11 28 Jant Hidrolik Disk Fren 2022 Model Alüminum Şehir Bisikleti 27 Vites Alivio" modeli su an 7600 tl ye buldum. Boy 1.85 bacak boyu 87 civarı bir kişi için satıcı 45 olur dedi. Ben 328 de 56 kullanıyorum, deyince peugeot da 45 kadro boy, 1.85 boya uygun dedi. Markadan markaya kullanılan ölçü birimlerinin değiştiğini bilmiyordum. Peugeot un sayfasında da oyle bir tablo yok.

Bence satıcı elindekini satmak için olur demiş. Teknik olarak sürülür mü, sürülür.

 
Benimde yol bisikletimde 50-39-30 ye 12/25 set var 48 kadro 650/23-25C (değişken) lastik kullanıyorum çok memnunum. Sadece çok uzun %10 üzeri tırmanışta yüklüyken zorluk çekiyorsunuz ama sürekli olmadığı için sıkıntı olmuyor. Sürekli tırmanışta belki bir tık daha ruble büyültülebilir.
 
"Peugeot T11 28 Jant Hidrolik Disk Fren 2022 Model Alüminum Şehir Bisikleti 27 Vites Alivio" modeli su an 7600 tl ye buldum. Boy 1.85 bacak boyu 87 civarı bir kişi için satıcı 45 olur dedi. Ben 328 de 56 kullanıyorum, deyince peugeot da 45 kadro boy, 1.85 boya uygun dedi. Markadan markaya kullanılan ölçü birimlerinin değiştiğini bilmiyordum. Peugeot un sayfasında da oyle bir tablo yok.

45 cm kadro size kesinlikle olmaz. ben 1.67 boy 75 bacak boyuyla 45 cm kadro kullanıyorum.
"Peugeot T11 28 Jant Hidrolik Disk Fren 2022 Model Alüminum Şehir Bisikleti 27 Vites Alivio" modeli su an 7600 tl ye buldum. Boy 1.85 bacak boyu 87 civarı bir kişi için satıcı 45 olur dedi. Ben 328 de 56 kullanıyorum, deyince peugeot da 45 kadro boy, 1.85 boya uygun dedi. Markadan markaya kullanılan ölçü birimlerinin değiştiğini bilmiyordum. Peugeot un sayfasında da oyle bir tablo yok.
 

Dosyalar

  • 92fde272-909c-49b8-be49-5ca007a74457.jpg
    92fde272-909c-49b8-be49-5ca007a74457.jpg
    70,7 KB · Okunma: 13
  • Beğen
Tepkiler: kutay79
Merhabalar. Giant escape 2 nasil bir bisiklettir. Gunluk turlarda kullanacagim ileride uzun tur yapma fikirlerim de var.Fiyati su an 15 bin lira sizce bu bisiklete deger mi
 
Geri