Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

...Genellikle şehir içi asfalt yolda kullanacağım. Bozuk asfalttan kaynaklı çukur, kasis vb darbe ve titreşimler düz maşada kullanıcıya çok rahatsızlık verir mi ?...
Bu kullanıcıya bağlı. Ben 35 mm lastikli düz maşa Legarda'da rahatsız olmadığım gibi 23 mm lastikli yolda da rahatsız olmuyorum. Sadece sürüş şeklini zemin şartlarına göre belirlemek ve dikkatli olmak yetiyor. Kimi kullanıcı ise şehir amortisörü ve 38 mm lastikleri bile yetersiz görüyor.

...Anladığım kadarıyla düz maşayı amortisörü çevirmek kolay ama amortisörü düze çevirmek zormuş, ne kadar doğrudur bilemiyorum...
Günümüz şartlarında her ikisi de zor. Doğru maşayı bulmak kolay olmuyor.

...Kilitli iken çok rahatsızlık verir mi lakırtı sesi gibi ?...
Evet. Benim gibi bisiklette tıkırtıya gıcırtıya tahammülü olmayanlar için rahatsız edici. Ben yan bisikletteki sesi duyuyorum.

...Mosso bileşen uyumu ve kalite bakımından hoşuma gitti. Kafam karışsın istemiyorum gerçekten bu fiyat bandında daha iyi bir model varsa tavsiye ederseniz sevinirim...
Bileşen uyumu ve kalitesi olarak Mosso ve Carraro'lar iyi, Kron ve Peugeout tam da bu seviyedeki modellerde sınıfta kalıyor. Bisan modelleri de var tabii.
Corelli şimdilik pek iyi özellikler sunmuyor ama yurtdışı için tanıtmaya başladıkları daha iyi seçilmiş yeni modeller yakında iç piyasada da görünmeye başlar.

...Boyum 1.87 bacak içi 85-86 hesaplamalarda 54 kadro uygun görünüyor. Mersin'de bu bisikleti deneyeceğim bir yer yok. 56 kadro almayı düşünüyorum bulamazsam 51 kadronun da sele ayarı yapılarak bi sorun çıkarmadan kullanılacağını düşünüyorum ? ( Ama konunun uzmanları sizsiniz )...
51 mutlaka olur, 56 çok az büyük gelebilir. Başka model bile olsa 51 ve 56'yı denemenizde fayda var.
 
Scudo
51 mutlaka olur, 56 çok az büyük gelebilir. Başka model bile olsa 51 ve 56'yı denemenizde fayda var.
Kafamda taşlar yerine oturdu sayılır. Ama kadro boyunu deneme şansım bisan trx 8100 54cm peugeot 55 cm denediğimde üst boru ile 3 - 4 cm civarı boşluk olmuştu. Forumda benzer ölçülere sahip kişiler 56 kadronun sorun yaratmadığını söylemişler. Ama şu anda en büyük problem 2224 MDM H 56 veya 51 cm bulamıyorum. İki kadro boyunda da rahat edeceğimi düşünüyorum.
İnternette mosso tarafında düz maşalı modellerde stok ve boy sıkıntısı var. Başka bu ayarda ve fiyatlarda önereceğiniz düz maşalı model var mı ?
Aksi halde 2224 MSM V veya 2221 MDM modellerinden biri arasında (hangisini bulabilirsem) tercih yapmam gerekecek.
Hangi bisikleti satın alacağımı seçmenin, seçtikten sonra da piyasada bulmanın bu kadar zor olacağını düşünmemiştim. Ta ki bu işlere bulaşmadan önce :)))
 
Kafamda taşlar yerine oturdu sayılır. Ama kadro boyunu deneme şansım bisan trx 8100 54cm peugeot 55 cm denediğimde üst boru ile 3 - 4 cm civarı boşluk olmuştu. Forumda benzer ölçülere sahip kişiler 56 kadronun sorun yaratmadığını söylemişler. Ama şu anda en büyük problem 2224 MDM H 56 veya 51 cm bulamıyorum. İki kadro boyunda da rahat edeceğimi düşünüyorum.
İnternette mosso tarafında düz maşalı modellerde stok ve boy sıkıntısı var. Başka bu ayarda ve fiyatlarda önereceğiniz düz maşalı model var mı ?
Aksi halde 2224 MSM V veya 2221 MDM modellerinden biri arasında (hangisini bulabilirsem) tercih yapmam gerekecek.
Hangi bisikleti satın alacağımı seçmenin, seçtikten sonra da piyasada bulmanın bu kadar zor olacağını düşünmemiştim. Ta ki bu işlere bulaşmadan önce :)))

Bu kadar zor değildi, mesela 2019'da. Pandemiden sonra gerek bisiklete yönelim, gerek tedarik sıkıntıları, gerekse hızlı fiyat yükselişleri bu hale getirdi.
Bence ideal kadro boyunda ve maşa yapısında olanı alın, bileşenleri ideal hale getirmek sonradan da yapılabilir. Mesela ben o sene başka düz maşalı seçenek olmadığı için mecburen 1921 MDM V almıştım, sonra kadro, maşa, furş, gidon, gidon boğazı ve sol fren+vites kolu dışında kalan her şeyini değiştirip istediğim hale getirdim. Mutlaka başta istenilen özelliklerde almaktan daha masraflı ve zaman alıcı oluyor ama bu devirde beklemek en masraflı şey.
Alternatif olarak Carraro 3xx modellerine bakılabilir ama hem fiyatları daha yüksek, hem onlar da piyasada pek yok. 2224'lerin karşılığı (link) , 2221'lerin karşılığı (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahmut88
İyi akşamlar,
Hem şehir içinde bisiklet yolunda hem de çok engebeli olmayan arazide yapılacak kısa bisiklet turlarında kullanmak için bisiklet bakıyorum. Baktıkça aklım karıştı 😱 24 vites mi almalıyım 27ye ihtiyacım olur mu? hidrolik fren Carraro ya da mosso almayı düşünüyorum. Tavsiyeniz var mıdır?
 
İyi akşamlar,
Hem şehir içinde bisiklet yolunda hem de çok engebeli olmayan arazide yapılacak kısa bisiklet turlarında kullanmak için bisiklet bakıyorum. Baktıkça aklım karıştı 😱 24 vites mi almalıyım 27ye ihtiyacım olur mu? hidrolik fren Carraro ya da mosso almayı düşünüyorum. Tavsiyeniz var mıdır?
Kardesim temiz Merida speeder bulabilirsen 2018 üzeri hiç düşünme al. Yaklaşık 2 yıl kullandım, çok ama çok memnundum.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: Berf
Merhabalar;
Cevremdeki biri Carraro sportive 324 almaya karar verdi. Yaklaşık 171 cm boy ve 76cm iç bacak uzunluğu olduğunu ölçtürüp öğrendim.

Bende tabloya bakarak M ölçü 48cm kadro almasini tavsiye ettim. Denemiş, kadro ile kasıklarda hiç boşluk yok diyor, kadro ciddi duzeyde kasıklarıma yapıştı diyor, ısrar ile büyük geldigini söylüyor. 44 cm kadro boyu bulamamış denemek için.

İnternetten alacak, hata yapmasını istemiyorum. Sizce kadro boyu seçimi doğrumu benim verdiğim 48cm ölçü?

IMG_20221120_223210.jpg
 
170 boy ve 76 bacak ölçüsü için trekking bisiket bulmak uygun ölçüde gerçekten zor. bende aynı ölçülere sahibim.45.5 cm (sele borusu 43.5 cm oluyor ) peugeot t11 aldım. anca kurtarıyor. carraro da uygun kadro bulamazsa 45.5 cm peugeot trekking modellerine de (T11 T12 ....) bakabilir.
 
Tebrikler abisi.Faydali br yazi olmus gercekten. Yeni restore ettigim 96 model full celik,V frenli mtb bisikletimi cok begendim test suruslerimde. Smdi ona bagaj ve camurluk ekleyerek tur bisikleti yapacagim.
Abi bende v fren yuvası yok ama o ihtiyarı tur bisikleti yabacam yardım edermisin?
 
Merhabalar;
Cevremdeki biri Carraro sportive 324 almaya karar verdi. Yaklaşık 171 cm boy ve 76cm iç bacak uzunluğu olduğunu ölçtürüp öğrendim.

Bende tabloya bakarak M ölçü 48cm kadro almasini tavsiye ettim. Denemiş, kadro ile kasıklarda hiç boşluk yok diyor, kadro ciddi duzeyde kasıklarıma yapıştı diyor, ısrar ile büyük geldigini söylüyor. 44 cm kadro boyu bulamamış denemek için.

İnternetten alacak, hata yapmasını istemiyorum. Sizce kadro boyu seçimi doğrumu benim verdiğim 48cm ölçü?

297581 dosyayı görüntüle
Boyum aynı S beden olur, M ile zorlanır yani 44 kadro daha uygun olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Sportive 224 ile legarda 2224 arasında kalınırsa hangisi daha mantıklı olur.
 
Sportive 224 ile legarda 2224 arasında kalınırsa hangisi daha mantıklı olur.

Ön attırıcı Legarda'da çok az daha iyi (Altus M310 vs Tourney TY710)
Jant dayanıklılığı bakımından Legarda az daha iyi (36 tel vs 32 tel)
Lastik bakımından Sportive epey daha iyi (SCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER PLUS PUNCTUREGUARD vs MITAS LANDMARK V86 40X622)
Sele bakımından Sportive daha iyi (Selle Royal vs Mosso)

Bence fiyatı iyi olan kazanır. Fiyatlar yakın olduğunda Sportive tercih edilebilir.
 
Ön attırıcı Legarda'da çok az daha iyi (Altus M310 vs Tourney TY710)
Jant dayanıklılığı bakımından Legarda az daha iyi (36 tel vs 32 tel)
Lastik bakımından Sportive epey daha iyi (SCHWALBE 700X38C DELTA CRUISER PLUS PUNCTUREGUARD vs MITAS LANDMARK V86 40X622)
Sele bakımından Sportive daha iyi (Selle Royal vs Mosso)

Bence fiyatı iyi olan kazanır. Fiyatlar yakın olduğunda Sportive tercih edilebilir.
Abi teşekkürler. Bugün legarda 2224 aldım.
 
Bugün bisikleti yeni alıp eve giderken bir şey farkettim. Arka vitesi 1 aldığımda geçmiyor. 2 de durup çıt çıt ses geliyor. 20 gün sonra servise bakıma götür demişlerdi. Vites ayarımı bozuk Kendim müdahale etsem olurmu.
 
Bugün bisikleti yeni alıp eve giderken bir şey farkettim. Arka vitesi 1 aldığımda geçmiyor. 2 de durup çıt çıt ses geliyor. 20 gün sonra servise bakıma götür demişlerdi. Vites ayarımı bozuk Kendim müdahale etsem olurmu.

Yüksek ihtimalle vites teli gerginliği yeterli değil, vites kolunu daha fazla bastırarak ya da telin açıktan geçtiği bir yerden gererek emin olunabilir, arka attırıcıya telin girdiği yerdeki vidadan ayarlanır.
Düşük ihtimalle sınır ayarları doğru değildir, gerginliği arttırınca attırıcının bacak dişlilerinin en büyük dişlinin hizasına kadar gitmemesiyle emin olunur, arka attırıcıdaki sınır vidalarıyla ayarlanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
Merhaba, foruma yeni katıldım. Bir kaç aydır eski dağ bisikletimi kısa ulaşımlarda İstanbul içinde kullanıyorum. 21 vites tourney setli bisiklet ön amortisörlü (kilitleme, sertlik ayarlı olmayan), v frenli, revoshift vites kolları, aslında revoshift problemsiz çalışıyor ancak ön aktarıcımda sürekli ayar yapmak durumunda kalıyorum ve geçişlerden pek memnun değilim. Öncesinde bisikletin vites sistemini komple değiştirmek gibi bir düşüncem vardı ancak yeterli bilgim olmadığı ve maliyeti yüksek olduğundan bir şehir bisikleti almaya karar verdim. Bütçe olarak maksimum 8500 TL ayırdım.

Geçen gün bir bisikletçiye girdim ancak çok fazla bisiklet modeli hakkında konuşmamız yüzünden kafam daha da karışarak ayrıldım. Konuşmamızın bir noktasında carraro daytona dağ bisikletini şehir bisikletine çevirmek ile ilgili konuştuk ve bu aralar çok fazla dönüşüm yaptıklarını ilettiler. İlk sorum dağ bisikletleri gözüme şehir bisikletlerinden daha hantal göründü, sizin bu konuda yorumunuz ne olur ?

İkinci sorum ise aradığım bisiklet için öneri olacak. İstediğim özellikler; kilitli amortisörlü maşa, 24 yada 27 vites, tourney ve altus üzeri aktarıcılar, shimano veya kaliteli göbekler, fren sistemi önemli değil, ayarlı gidon boğazı. Ben biraz araştırdığımda peugeot t12fs modeli çoğu özelliği karşılıyor gibi görünüyor ancak sizlerin de görüşü benim için önemli, araştırmamı 3 model üzerine yönlendirebilirsem aralarından seçim yapacağım.

Şimdiden teşekkür ederim.
 
Merhaba, foruma yeni katıldım. Bir kaç aydır eski dağ bisikletimi kısa ulaşımlarda İstanbul içinde kullanıyorum. 21 vites tourney setli bisiklet ön amortisörlü (kilitleme, sertlik ayarlı olmayan), v frenli, revoshift vites kolları, aslında revoshift problemsiz çalışıyor ancak ön aktarıcımda sürekli ayar yapmak durumunda kalıyorum ve geçişlerden pek memnun değilim. Öncesinde bisikletin vites sistemini komple değiştirmek gibi bir düşüncem vardı ancak yeterli bilgim olmadığı ve maliyeti yüksek olduğundan bir şehir bisikleti almaya karar verdim. Bütçe olarak maksimum 8500 TL ayırdım.

Geçen gün bir bisikletçiye girdim ancak çok fazla bisiklet modeli hakkında konuşmamız yüzünden kafam daha da karışarak ayrıldım. Konuşmamızın bir noktasında carraro daytona dağ bisikletini şehir bisikletine çevirmek ile ilgili konuştuk ve bu aralar çok fazla dönüşüm yaptıklarını ilettiler. İlk sorum dağ bisikletleri gözüme şehir bisikletlerinden daha hantal göründü, sizin bu konuda yorumunuz ne olur ?

İkinci sorum ise aradığım bisiklet için öneri olacak. İstediğim özellikler; kilitli amortisörlü maşa, 24 yada 27 vites, tourney ve altus üzeri aktarıcılar, shimano veya kaliteli göbekler, fren sistemi önemli değil, ayarlı gidon boğazı. Ben biraz araştırdığımda peugeot t12fs modeli çoğu özelliği karşılıyor gibi görünüyor ancak sizlerin de görüşü benim için önemli, araştırmamı 3 model üzerine yönlendirebilirsem aralarından seçim yapacağım.

Şimdiden teşekkür ederim.

Dağ bisikletlerini şehir bisikletine dönüştürmeyin. Yeni bisiklet alıp başka türe dönüşüm yapmanın hiçbir açıdan kazancı yok, zararı çok; sonuç da kesinlikle dönüştürülmek istenen türe benzemiyor.

(link) güzel, Mosso'daki karşılığı (link), Carraro'daki karşılığı (link) ve Kron'daki karşılığı (link) de güzel (Kron'da maşa gidondan kilitli değil).
24 vitesli modellerinde ise (link) ve (link)'nin ön attırıcı seçimleri yanlış, 3x8 vitesli bisiklette 3x7 destekli ön attırıcı kullanılmış, o yüzden bu iki modelden uzak durup (link) ve (link)'e bakabilirsiniz. Bu modellerin hiçbirinde maşa gidondan kilitli değil.
Mosso'nun bütün trekking modellerinde, Peugeot, Carraro ve Kron'un 21 vitesten yüksek modellerinde ayarlı gidon boğazı var.
Mosso'nun ve Carraro'nun 24 ve 27 vites modellerinde göbekler Shimano TX505.
 
peugeot t12fs modeli çoğu özelliği karşılıyor gibi

bende t12fs var. benimki 2021 model arka aktarıcısı deore olanlardan, sitesine baktığımda arka aktarıcıyı alivio'ya indirmişler olarak görüyorum. tavsiye ederim. güzel akıcı bir bisiklet. gidondan maşayı kilitleyip açmak güzel bir özellik.
 
Dağ bisikletlerini şehir bisikletine dönüştürmeyin. Yeni bisiklet alıp başka türe dönüşüm yapmanın hiçbir açıdan kazancı yok, zararı çok; sonuç da kesinlikle dönüştürülmek istenen türe benzemiyor.

(link) güzel, Mosso'daki karşılığı (link), Carraro'daki karşılığı (link) ve Kron'daki karşılığı (link) de güzel (Kron'da maşa gidondan kilitli değil).
24 vitesli modellerinde ise (link) ve (link)'nin ön attırıcı seçimleri yanlış, 3x8 vitesli bisiklette 3x7 destekli ön attırıcı kullanılmış, o yüzden bu iki modelden uzak durup (link) ve (link)'e bakabilirsiniz. Bu modellerin hiçbirinde maşa gidondan kilitli değil.
Mosso'nun bütün trekking modellerinde, Peugeot, Carraro ve Kron'un 21 vitesten yüksek modellerinde ayarlı gidon boğazı var.
Mosso'nun ve Carraro'nun 24 ve 27 vites modellerinde göbekler Shimano TX505.

Bende tam bunu yapmak üzereydim. Carraro daytona 727 aldım ancak sehir icinde berbat vites oranlari yuzunden aynakol, ve ön aktarici degistirdim. 40-30-22t den 44-32-22t ye gectim. Cok farkettimi, hayır. Yine 22t hic kullanmiyorum 32t bazen, 44t genelde. Bazen useniyorum ön vites ile oynamaya. 44t ile tam capraza dusuyor yine vitesler.

Konforlu ve destekli bir elcik aldim, igrenc platform pedalları degistirdim.

Ruble, Sele, gidon ve lastik var sirada. Derken sizin mesajinizi gordum. Daha acili bir sehir gidonu, 700x1.75 lastik, sehir selesi ve 11-32 ruble alacakken masraf etmesemmi diye bir dusundum.

Aslında mtb den önce amortisortlu bir sehir bisikleti alayim dedim. Hosuma giden bulamadim. Mosso 2230 piyasada yok. Carraro 22X serisini kadrolari hic hos degil incecik sanki kırilacak. İnce kadronun goruntusunude hic sevmem, ayrica geometriside pek hosuma gitmedi 227 sportive modelinin.

Sattığım sportive 328 geometrisi cok iyidi, kadro kalındı goruntunun yanisira saglamlikta belli ediyordu kendini. Bircok marka ve modelin sehir ve trekking bisikletine bizzat gidip baktim, cevremdekilerden kullandim. Hicbirini geometrisi ve kadro yapisi sportive 328 kadar bana uymadi, hosuma gitmedi ve zayıf geldi. Ancak en buyuk eksi amortisör olayı, boyle guzelim bir seriyi, boyle ozenilmis bir kadroya neden amortisor secenegi koymazlar onuda anlayabilmis degilim dogrusu.
 
Sahip olduğum Mtb yi dönüştürme için ugraşmayacağim karar verdim. 2023 modeller gelince boyuma uygun kadro ölçüsünde 328 yada 330 sportive modellerinden birisini alacagim. İnce lastik ve amortisör sorununu da 700x47 Trekking lastik takıp izin verilen min. basincta kullanarak bir nebze asacagimi dusunuyorum, sele yi konfor bir sele ile degistirip, kendimide alistiracagim en onemliside.
 
Geri