Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

İyi akşamlar,
Hem şehir içinde bisiklet yolunda hem de çok engebeli olmayan arazide yapılacak kısa bisiklet turlarında kullanmak için bisiklet bakıyorum. Baktıkça aklım karıştı 😱 24 vites mi almalıyım 27ye ihtiyacım olur mu? hidrolik fren Carraro ya da mosso almayı düşünüyorum. Tavsiyeniz var mıdır?
Trek
 
Scudo
Öneriler için teşekkür ederim. T12fs modelinin 47 kadro seçeneğini denedim ve kesinlikle olmadı 75 iç bacak boyu için, maalesef daha küçük kadro boyu da üretilmiyor. Sportive 227 nin fiyatı nedense diğerlerine göre uçmuş duruyor, bunu da listemden çıkardım. Şu anda mosso legarda 2224 - 2227 ve Kron tx300 - tx450 modellerine bakıyorum, vites sayılarına göre fiyatları birbirlerine yakın.
Kron tx150 'yi de düşünebilirim ancak belirttiğiniz gibi uyumsuzsa ön aktarıcıyı değiştirmem gerekir, ön aktarıcıların fiyatları şu anda çok yüksek olmadığı için listeme ekleyebilirim. Uyumlu ön aktarıcı için de tavsiye verebilir misiniz? Yada uyumlu olup olmadıklarını model numarasından anlayabilme şansımız var mı, yoksa aktarıcıların teknik özelliklerine mi detaylı bakmamız gerekir?
 
...Uyumlu ön aktarıcı için de tavsiye verebilir misiniz? Yada uyumlu olup olmadıklarını model numarasından anlayabilme şansımız var mı, yoksa aktarıcıların teknik özelliklerine mi detaylı bakmamız gerekir?

Yurtiçinde bulunabilen modeller:
(link)
(link)
(link)

Bunların dışında satıcılar eski Alivio modelleri önerebilir, onların da uyma ihtimali var ama maksimum dişli ve toplam kapasite değerlerine bakıp alacağınız bisikletin aynakolu ile karşılaştırmanız gerekir. TX150'nin aynakolu (link) 48-38-28 olduğu için max dişli 48, toplam kapasite 20 olmalı (22 de olur, 20'den az olmamalı).
 
Sahip olduğum Mtb yi dönüştürme için ugraşmayacağim karar verdim. 2023 modeller gelince boyuma uygun kadro ölçüsünde 328 yada 330 sportive modellerinden birisini alacagim. İnce lastik ve amortisör sorununu da 700x47 Trekking lastik takıp izin verilen min. basincta kullanarak bir nebze asacagimi dusunuyorum, sele yi konfor bir sele ile degistirip, kendimide alistiracagim en onemliside.
Carraro için 2023 değişiklik olmayacak aynı modeller gelecekmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mythshaman
Öneriler için teşekkür ederim. T12fs modelinin 47 kadro seçeneğini denedim ve kesinlikle olmadı 75 iç bacak boyu için, maalesef daha küçük kadro boyu da üretilmiyor. Sportive 227 nin fiyatı nedense diğerlerine göre uçmuş duruyor, bunu da listemden çıkardım. Şu anda mosso legarda 2224 - 2227 ve Kron tx300 - tx450 modellerine bakıyorum, vites sayılarına göre fiyatları birbirlerine yakın.
Kron tx150 'yi de düşünebilirim ancak belirttiğiniz gibi uyumsuzsa ön aktarıcıyı değiştirmem gerekir, ön aktarıcıların fiyatları şu anda çok yüksek olmadığı için listeme ekleyebilirim. Uyumlu ön aktarıcı için de tavsiye verebilir misiniz? Yada uyumlu olup olmadıklarını model numarasından anlayabilme şansımız var mı, yoksa aktarıcıların teknik özelliklerine mi detaylı bakmamız gerekir?
Bizim grup içerisinde Kron TX150 kullanan bir arkadaş var, kendileri 50 yaş üstü bir kullanıcı. Kendisi sürekli uzun uzun dağlara tırmanır, bayır tepe dinlemez. Şuana kadar bir şikayet ile karşılaştığını görmedim. Bahsettiğiniz diğer bisiklet modelleri ile karşılaşmadığım için bir yorum yapmayacağım.
 
Şu piyasada ikinci el bakmanızı ve mümkün olduğunca kadro ile jantlara yatırım yapmanızı tavsiye ederim. Özellikle düz bir rota varsa çoğu zaman vites değiştirmeden binip indiğimiz oluyor.
 
Konuşmamızın bir noktasında carraro daytona dağ bisikletini şehir bisikletine çevirmek ile ilgili konuştuk ve bu aralar çok fazla dönüşüm yaptıklarını ilettiler. İlk sorum dağ bisikletleri gözüme şehir bisikletlerinden daha hantal göründü, sizin bu konuda yorumunuz ne olur ?

Buna benzer bir teklif bana da yapıldı. Abinin biri dağ bisikletine ince lastik takayım, al git dedi :)

Bu arada dağ bisikleti şehir bisikletlerine göre daha hantal görünebilir, ki bunun çok sebebi var ama ağırlık olarak aralarında fark yok. Hatta alt sınıf şehir bisikletleri genelde dağ bisikletleri ile aynı parçaları kullanır. Eski dağ bisikleti kullanıcısı olarak, şu an dağ bisikletim olmasını istemem.

Bende 21 vites legarda var. Bir daha alsam bisikletin markasına bakmadan, ilk önceliklerimden biri en az 24 vites olurdu. Şu an dönüştürmek için kaset destekli arka göbek, ruble ve vites kolu olmak üzere 1000TL civarında harcamam gerekir.

Özellikle V fren seçmiştim, bakımı daha kolay ve daha hafif olmasından dolayı. Şu ana kadar disk frenim olmasını isterdim dediğim bir durum oluşmadı. Yağmurlu havalarda pabuçlar kayma yapabilir belki ama yağmurlu havalarda da bisiklete binmedim.
 
Buna benzer bir teklif bana da yapıldı. Abinin biri dağ bisikletine ince lastik takayım, al git dedi :)

Bu arada dağ bisikleti şehir bisikletlerine göre daha hantal görünebilir, ki bunun çok sebebi var ama ağırlık olarak aralarında fark yok. Hatta alt sınıf şehir bisikletleri genelde dağ bisikletleri ile aynı parçaları kullanır. Eski dağ bisikleti kullanıcısı olarak, şu an dağ bisikletim olmasını istemem.

Bende 21 vites legarda var. Bir daha alsam bisikletin markasına bakmadan, ilk önceliklerimden biri en az 24 vites olurdu. Şu an dönüştürmek için kaset destekli arka göbek, ruble ve vites kolu olmak üzere 1000TL civarında harcamam gerekir.

Özellikle V fren seçmiştim, bakımı daha kolay ve daha hafif olmasından dolayı. Şu ana kadar disk frenim olmasını isterdim dediğim bir durum oluşmadı. Yağmurlu havalarda pabuçlar kayma yapabilir belki ama yağmurlu havalarda da bisiklete binmedim.
Şehir ve mtb arasında ağırlık farkı bariz vardır. Eğer çelik kasa şehir bisikletlerinden bahsetmiyorsanız.
 
İçi boş hayatımı yaşanabilir kılacağına inandığım için, azimle Ağustos ay'ından beri yerli-yabancı markaların tüm modellerini araştırdım. Sonuç 0. Karar verme konusunda berbatım. Artık yoruldum. 🤯
41 yaş, Boy 1.53-70. Bisiklete BMX varken binmiştim.
Yaz dönemlerinde, yüksek tempolu yürüyüş yaptım. Biraz kondisyon var. Bisikleti alınca, önce kısa mesafe sürüşler yapıcam, alışınca iş yerime(16 km) gitmeyi planlıyorum. Tatil günlerimde asfalt ve toprak yol sürüşleri yapmak istiyorum. Belki sonra, gruplarla tura bile çıkarım Off Hayali bile güzel..
Fiyat sınırı 25 bin.
Değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. Saygılar!
 
Son düzenleme:
İçi boş hayatımı yaşanabilir kılacağına inandığım için, azimle Ağustos ay'ından beri yerli-yabancı markaların tüm modellerini araştırdım. Sonuç 0. Karar verme konusunda berbatım. Artık yoruldum. 🤯
41 yaş, Boy 1.53-70. Bisiklete BMX varken binmiştim.
Yaz dönemlerinde, yüksek tempolu yürüyüş yaptım. Biraz kondisyon var. Bisikleti alınca, önce kısa mesafe sürüşler yapıcam, alışınca iş yerime(16 km) gitmeyi planlıyorum. Tatil günlerimde asfalt-doğa sürüşleri yapmak istiyorum. Belki sonra, gruplarla tura bile çıkarım Off Hayali bile güzel..
Fiyat sınırı 25 bin.
Değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. Saygılar!

Bütçeniz gittikçe sayıları azalsa da çok iyi şehir bisikletleri almaya imkan tanıyor. Kriterlerinizi paylaşırsanız karar vermenize yardımcı olacak görüşler gelir.
İsterseniz örnek bir model vereyim, beğendiğiniz-beğenmediğiniz yönleri sayın, ona göre bakalım:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Şehir ve mtb arasında ağırlık farkı bariz vardır. Eğer çelik kasa şehir bisikletlerinden bahsetmiyorsanız.

Hocam, şöyle cevap vereyim. Şehir bisikletlerindeki 700c ve dağ bisikletlerindeki 27,5" lastikli bisikletlerin kadro boyutları aynı olduğunu varsayalım. Küçük bir geometri farkı var ama genel olarak 700mm=27,5" olarak alınıyor.

Kron bisikletlerinde, XT ve XC serilerinde aynı donanıma sahip iki bisikletin ağırlıklarına bakarsak birbirine eşit çıkıyor. Mosso bisikletlerinde aynı özellikli bisikletler arasında da 21 vites için 800gr, 24 vites için 300gr, 27 vites için de 1,8kg (mosso sitesinde yazım hatası mı acaba?) fark var. 24 vitesteki 300gr farkı lastik kalınlıklarına sayarsak iki bisiklet birbirine yakın çıkar. Carraro ve Salcano sitelerine de baktım, ağırlık bilgisi yok. Bunlar bizim yerli markalarımız.

Bu söylediğim bisikletlerde, dağ bisikleti - şehir bisikleti karşılaştırıldığında aynakol ve teker hariç bütün bileşenler aynı gibi. Yani, aynakolu değiştir, 27,5" tekerleri de 700c ile değiştir, iki bisiklet birbirine çok yakın olacak. Yanlış birşey söylememe adına tekrar söyleyeyim, ufak bir geometri farkı var tabi ki de.

Konu nereden açıldı? Dağ bisikletinin şehir-trekking bisikletine dönüştürülmesi. Bu dönüşümü onaylamasam da esasında yurt içinde satılan bisikletlere bakarsak aradaki fark yok denecek kadar az.
 
Son düzenleme:
İçi boş hayatımı yaşanabilir kılacağına inandığım için, azimle Ağustos ay'ından beri yerli-yabancı markaların tüm modellerini araştırdım. Sonuç 0. Karar verme konusunda berbatım. Artık yoruldum. 🤯
41 yaş, Boy 1.53-70. Bisiklete BMX varken binmiştim.
Yaz dönemlerinde, yüksek tempolu yürüyüş yaptım. Biraz kondisyon var. Bisikleti alınca, önce kısa mesafe sürüşler yapıcam, alışınca iş yerime(16 km) gitmeyi planlıyorum. Tatil günlerimde asfalt ve toprak yol sürüşleri yapmak istiyorum. Belki sonra, gruplarla tura bile çıkarım Off Hayali bile güzel..
Fiyat sınırı 25 bin.
Değerli tavsiyelerinizi bekliyorum. Saygılar!
Bütçeniz gittikçe sayıları azalsa da çok iyi şehir bisikletleri almaya imkan tanıyor. Kriterlerinizi paylaşırsanız karar vermenize yardımcı olacak görüşler gelir.
İsterseniz örnek bir model vereyim, beğendiğiniz-beğenmediğiniz yönleri sayın, ona göre bakalım:
Öncelikle; münkünse servis işleyişi iyi olmalı.
Onarımının zor olması nedeniyle H.fren, ağırlık için ön amortisör de kararsızım. Karbon maşa aynı işlevi görür mü emin olamadım.
XS ve S beden, deneyebilirsem güzel olur.
Ön tekerde sokma mil gerekli midir?
Aynakol 2x9/1x10 . Ruble 11x36/42.
Vites sisteminin Deore veya Acera olması sürüşü etkiler mi?
 
Öncelikle; münkünse servis işleyişi iyi olmalı.
Onarımının zor olması nedeniyle H.fren, ağırlık için ön amortisör de kararsızım. Karbon maşa aynı işlevi görür mü emin olamadım.
XS ve S beden, deneyebilirsem güzel olur.
Ön tekerde sokma mil gerekli midir?
Aynakol 2x9/1x10 . Ruble 11x36/42.
Vites sisteminin Deore veya Acera olması sürüşü etkiler mi?

Siz aslında şehir bisikleti değil, gravel arıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Siz aslında şehir bisikleti değil, gravel arıyorsunuz.
🤔 Gördüğüm tüm gravellerde drop bar gidon var. Kullanamayacağım için şehir bisikletine dönebilirim.
Vites seçimi nedeniyle mi gravel dediniz.?
 
🤔 Gördüğüm tüm gravellerde drop bar gidon var. Kullanamayacağım için şehir bisikletine dönebilirim.
Vites seçimi nedeniyle mi gravel dediniz.?

Vites seçimi, biraz da düz maşa nedeniyle.
Şehir/trekking bisikletlerinde modifikasyonla istediğiniz özelliklere ulaşılabilir ama doğrudan o özelliklerde bir model aklıma gelmedi.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX
Bütçeniz gittikçe sayıları azalsa da çok iyi şehir bisikletleri almaya imkan tanıyor. Kriterlerinizi paylaşırsanız karar vermenize yardımcı olacak görüşler gelir.
İsterseniz örnek bir model vereyim, beğendiğiniz-beğenmediğiniz yönleri sayın, ona göre bakalım:
Afedersiniz, düzelteyim.
Karlı günler haricinde, yağmurlu havada bile işe bisikletle gitmek istiyorum. Asfalt, taşlı-topraklı orman yollarında gezi yapacağım. Başka kriterim yok.
Scott S kadro modeli 3 mağazada da kalmamış
Teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Tavisyeleriniz üzerine ilk şehir bisikletim olarak sanırım kron tx450 yi seçeceğim. TX150 için uyarınız doğrultusunda ön-arka aktarıcı vites sayı uyumlarını da kontrol ettim, bir problem görünmüyor. Benim gibi kadro boyunda sorun yaşayan kişiler için denemelerim sonucunda gördüm ki 46 kadro değiyor. Sportive 227 41 kadro bir bisiklet denedim ancak sürmedim, bu denemede kadronun tam olduğunu düşünüyorum. Yine herkesin dediği gibi denemekte, en azından farklı bir bisiklette de olsa kadro boyunu görmekte fayda var. Listemdeki diğer bisikletleri stok olmadığı için elemek zorunda kaldım. Yardımınız için tekrar teşekkür ederim.
 
Vites seçimi, biraz da düz maşa nedeniyle.
Şehir/trekking bisikletlerinde modifikasyonla istediğiniz özelliklere ulaşılabilir ama doğrudan o özelliklerde bir model aklıma gelmedi.
Afedersiniz, düzelteyim.
Karlı günler haricinde, yağmurlu havada bile işe bisikletle gitmek istiyorum. Asfalt, taşlı-topraklı orman yollarında gezi yapacağım. Başka kriterim yok.
Scott S kadro modeli 3 mağazada da kalmamış
Teşekkürler.
 
Öncelikle; münkünse servis işleyişi iyi olmalı.
Onarımının zor olması nedeniyle H.fren, ağırlık için ön amortisör de kararsızım. Karbon maşa aynı işlevi görür mü emin olamadım.
XS ve S beden, deneyebilirsem güzel olur.
Ön tekerde sokma mil gerekli midir?
Aynakol 2x9/1x10 . Ruble 11x36/42.
Vites sisteminin Deore veya Acera olması sürüşü etkiler mi?

House of Bike İstanbul'da. Ellerinde Scott bisikletler var ölçülerinize uygun, gidip deneyin bence;

(link)
(link)

Tekli aynakollu arıyorsanız da Decathlon'da Riverside modelleri var;

(link)
(link)
(link)

Sokma mil, disk fren ve çok vites avantajdır ancak zaruri değildir. Linklerdeki Scottlar güzel ancak biraz tuzlular. Gerçi birkaç ay sonra gözüme normal görünebilirler.
 
  • Beğen
Tepkiler: glaZEDX ve Myali
@Spartiat Abi legarda 2224 arka aktaracısını daha yüksek bir model ile değiştirsem bana artısı ne olur. Önerebileceğin bir aktaracı var mı.
 
Geri