Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Kısa bir süre once carraro 327 aldım onlarda düşünülebilir. Önceki modellerinde arka aktarıcı deore m591. Frende bence sehir icinde kullanilacaksa v fren gayet yeterli hatta hidrolige gore fiyat farki tamiri bakimi açısından daha cazip
 
Scudo
Herkese iyi forumlar. Afet bölgesinde bulunan arkadaşlarıma, kardeşlerime büyük geçmiş olsun dileklerimle.

Doğru alana mı yazıyorum bilmiyorum ama bir danışmak istiyorum sizlere. Bende Peugeot mtb m18 27,5 7x3 tourney hidrolik disc fren sistemli bir bisiklet var. Beni baya bir yormaya başladı, benim amacım yol bisikletim dışında uzun turlarda rahat bir şekilde 100-150 km yapmak. Sizce bu bisikleti ufak çaplı geliştirmeli miyim ? eğer derseniz sat satabilir miyim piyasası var mıdır ? satarsam 15.000 TL-20.000 tl gibi bir bütçe çıkarabilirim. Önerilerinizi bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar milletimizin başı sağolsun. Yarınımızın ne olacağını bilemiyoruz.
Bahar aylarına girmeden şehir için de ve bazen de şehir ilçeler arası kullanabileceğim bir bisiklet araştırıyorum.
Sadece SALCANO bayisini gezebildim.

Salcano city-sport-27s-hd bu bisikletin tavsiye etti satıcı. Boyum 1.85, 21 kadro önerdi.
Carraro sportive-328-28-27-v-hd bunu da farklı markaları araştırırken buldum. Aralarında 1000 tl kadar bir fark var.

Tavsiye olarak öneriniz nedir? Dayanıklı olsun vites geçişleri sağlıklı olsun freni iyi tutsun ve boyuma uygun olsun yeterli bisiklet
 
Arkadaşlar milletimizin başı sağolsun. Yarınımızın ne olacağını bilemiyoruz.
Bahar aylarına girmeden şehir için de ve bazen de şehir ilçeler arası kullanabileceğim bir bisiklet araştırıyorum.
Sadece SALCANO bayisini gezebildim.

Salcano city-sport-27s-hd bu bisikletin tavsiye etti satıcı. Boyum 1.85, 21 kadro önerdi.
Carraro sportive-328-28-27-v-hd bunu da farklı markaları araştırırken buldum. Aralarında 1000 tl kadar bir fark var.

Tavsiye olarak öneriniz nedir? Dayanıklı olsun vites geçişleri sağlıklı olsun freni iyi tutsun ve boyuma uygun olsun yeterli bisiklet

Salcano olabilir ama Carraro bence parasını haketmiyor.

21" yani 53-54 kadro olabilir.

Benim tavsiyem eğer maşası amortisörlü olsun dersen Peugeot T12FS eğer amortisörsüz düz maşa olsun dersen Peugeot T11 .
 
Salcano olabilir ama Carraro bence parasını haketmiyor.

21" yani 53-54 kadro olabilir.

Benim tavsiyem eğer maşası amortisörlü olsun dersen Peugeot T12FS eğer amortisörsüz düz maşa olsun dersen Peugeot T11 .

Salcano city-sport-27s-hd ile Peugeot T12FS
Kıyaslaması gerekirse kullandığı parça ve mekanizmalar arasında ne farklılık var. Hangisi daha üstün.
 
Salcano city-sport-27s-hd ile Peugeot T12FS
Kıyaslaması gerekirse kullandığı parça ve mekanizmalar arasında ne farklılık var. Hangisi daha üstün.
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı. Salcanonun ön aktarıcı, ayna kol ve ön vites kolu daha iyi. Bir de fren kolları alüminyum olduğundan paslanmaya karşı daha dayanıklı. Eğer arada çok fark yoksa Salcano alınabilir gibi ama 3-4 bin fark olursa bence değmez.

Lastik olarak da Salcanoda Maxxis daha iyi görünüyor. Peugeot'taki Wanda lastikleri duymadım daha önce hiç.

İkisinde de göbek hakkında bilgi verilmemiş.

Kendi güncel sitelerindeki modelleri karşılaştırdım aklında olsun. Yani önceki yılların modelleri farklı özellikte olabilir.
 
Ne kadar ekmek o kadar köfte mantığı. Salcanonun ön aktarıcı, ayna kol ve ön vites kolu daha iyi. Bir de fren kolları alüminyum olduğundan paslanmaya karşı daha dayanıklı. ...
...

Neden Salcano'nunkiler paslanmaya karşı daha dayanıklı?

(link)
1676564302898.png

(link)
1676564645607.png
 
1676565319795.png,


MT200 değil mi fren seti?
 
...
MT200 değil mi fren seti?

Peugeot T12FS'de fren seti kollar hariç MT200 ama fren+vites kolları tümleşik ST-EF505 modeli, o nedenle her ikisinde de fren kolları alüminyum.
1676567995565.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Amanita
Peugeot T12FS'de fren seti kollar hariç MT200 ama fren+vites kolları tümleşik ST-EF505 modeli, o nedenle her ikisinde de fren kolları alüminyum.
300660 dosyayı görüntüle
Doğrudur. Zaten bence çok da önemli bir özellik değil ya da değiştirmesi çok pahalı değildir diye tahmin ediyorum çelik olsa bile.
 
Teşekkür ediyorum. Baktığım kadarıyla Peugeot 9500 tl, salcano ise 10000 tl fiyatlarında, viteslerde kullanılan deore, alivio gibi modellerin bana herhangi bir eksisi yada artısı olurmu kullanım esnasında. Gerçekten bu modellerin aralarındaki farkları vs bilmiyorum. Salcanoyu alıp geçerim tavsilerini göre
 
Merhaba arkadaşlar;

Peugeot t10 ve Kron spx 150 bu ikisi arasında çok kararsız kaldım. İkisinin avantajları dezavantajları ve hangisi daha iyidir. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum.
 
Al.
Merhaba arkadaşlar;

Peugeot t10 ve Kron spx 150 bu ikisi arasında çok kararsız kaldım. İkisinin avantajları dezavantajları ve hangisi daha iyidir. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum.
Bence 8000 TL'ye çıkabiliyorsan ikisi de değil. Peugeot t11 daha iyi.
 
Merhaba arkadaşlar;

Peugeot t10 ve Kron spx 150 bu ikisi arasında çok kararsız kaldım. İkisinin avantajları dezavantajları ve hangisi daha iyidir. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok memnun olurum.

Aralarındaki en önemli fark, Peugeot T10'da aslında 3x8 bisiklette kullanılmaması gereken, 3x7 uyumlu bir ön attırıcı olan (link) kullanılması. Bu sisteme uyumsuz olan ürün mutlaka ayar sorunları çıkarıyor. Değiştirme masrafını baştan göze almak gerekir. Kron da 3x8 trekking bisikletlerinin TX150 modellerinde aynı yanlışı yapsa da neyse ki SPX150'de yapmıyor, Claris (link) kullanıyor. Burada SPX150 kazanır.

T10'da 11-34, SPX150'de 12-32 ruble var. 11-34 hem tırmanışta hem teorik yüksek hızda avantajlı, 12-32'nin de aralıkları az olduğundan vites değişimi daha sağlıklı. Ben diş sayıları nedeniyle 3x8'de (son iki dişlinin diş sayıları arasında uçurum olmadığı için) 11-32 rubleyi tercih ediyorum. Burada tercih tamamen kişisel.

Kron'un jant ve lastiği belirsiz. Ne olduğunu yazamadıklarında ya kötüdür, ya devamlılığını sağlayamıyorlardır. Burada T10 kazanır.

T10'da tümleşik fren-vites kolu EF505, SPX150'de M315 ayrı vites kolu var. Normalde ayrı olması iyidir ama bu seviyede bir bisiklette çok önemli değil, hatta tümleşik olan daha derli toplu durduğundan tercih edilebilir.
 
Aralarındaki en önemli fark, Peugeot T10'da aslında 3x8 bisiklette kullanılmaması gereken, 3x7 uyumlu bir ön attırıcı olan (link) kullanılması. Bu sisteme uyumsuz olan ürün mutlaka ayar sorunları çıkarıyor.
Bilmedigimden soruyorum, on yapraklar arasi mesafe, 3x7 ve 3x8 de farkli mi oluyor? 3x sistemlerde arka disli sayisina gore yaprak arasi mesafeyi veren bir chart aradim ama bulamadim.
 
Bilmedigimden soruyorum, on yapraklar arasi mesafe, 3x7 ve 3x8 de farkli mi oluyor? 3x sistemlerde arka disli sayisina gore yaprak arasi mesafeyi veren bir chart aradim ama bulamadim.

Ön yapraklar arasında mesafe aynı, zaten 3x6-3x7-3x8 aynakolları aynı. Rublenin daha geniş olmasından yola çık.

unknown.png
 
  • Beğen
Tepkiler: celik iyidir ya
@Spartiat Olay sadece on tarafta gerekecek 1-2 milimetrelik ekstra oynama alani ise, hassas ayarlanmis 7'li on attiricinin 8'li rubleyle surtmesiz calisacagina yemin edebilirim, ama ispatlayamam :snzdglsn:

@Amanita
Doğrudur. Zaten bence çok da önemli bir özellik değil ya da değiştirmesi çok pahalı değildir diye tahmin ediyorum çelik olsa bile.
"Doğrudur" u, gereksiz bilgi verildiği zaman kullanırız, söylediğinin yanlışlığı gösterilince cevap olarak değil. "Pardon", "yanlış bakmışım", "hata bende o zaman" gibi ifadelere hiç tenezzül etmemek... Sonra da, "Tam bilmeden konuşmuşum ama zaten önemsiz bir bileşen, çok da büyük bir hata yapmamışım yani eheh".
 
Ön yapraklar arasında mesafe aynı, zaten 3x6-3x7-3x8 aynakolları aynı. Rublenin daha geniş olmasından yola çık.

unknown.png
Hocam peki 3x9 sistemlerde de ön yapraklar arası mesafe 8s ile aynı mı?
 
@Spartiat Olay sadece on tarafta gerekecek 1-2 milimetrelik ekstra oynama alani ise, hassas ayarlanmis 7'li on attiricinin 8'li rubleyle surtmesiz calisacagina yemin edebilirim, ama ispatlayamam :snzdglsn:

Etme çünkü denenmişi var.

@Amanita
Doğrudur. Zaten bence çok da önemli bir özellik değil ya da değiştirmesi çok pahalı değildir diye tahmin ediyorum çelik olsa bile.
"Doğrudur" u, gereksiz bilgi verildiği zaman kullanırız, söylediğinin yanlışlığı gösterilince cevap olarak değil. "Pardon", "yanlış bakmışım", "hata bende o zaman" gibi ifadelere hiç tenezzül etmemek... Sonra da, "Tam bilmeden konuşmuşum ama zaten önemsiz bir bileşen, çok da büyük bir hata yapmamışım yani eheh".

:tskler:
 
Son düzenleme:
Sayın arkadaşlar, eski bisikletim 56 cm kadro bir retro mountain bike idi. Şimdilerde fitness treekking tarzı bir şeyler bakmaktayım. 56 cm kadro 26 jant (eski bisiklet) ile 53 cm kadro 28 jant bisiklet birbirlerine denk gelir mi?
Ahiret sorusu gibi oldu,farkındayım.
 
Geri