Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

her ikisinde de hangi grup setler var
ve ikisi de sıfır mı
İkisi de ikinci el hangi setler var tam olarak bilmiyorum kron daha ucuza geliyor kron 6bin tl mosso 6.800 kronun arka vites deore
 
Scudo
Merhaba arkadaşlar kron tx 500 ile legarda 2224 arasında kaldım kron 2020 model kronun bileşenleri bir tık daha iyi fakat 2 yıl daha yaşlı fiyatları aşağı yukarı aynı sizce hangisini almalıyım
mosso 2224 24 vites ve arka da 8 vites aktarıcıya sahip. kron da deore varsa ya yeni model 10 vites ya da eski model 9 vites aktarıcı olmalı. dolayısıyla kron da ki vites seti daha iyi. Burada bir de hangisi daha bakımlı ona dikkat edin . eğer ikisi de aynı derece de bakımlı ise Kron u tavsiye ederim. ama kron fazla yıpranmış ve mosso daha temizse mosso yu ancak öyle tavsiye ederim
 
  • Beğen
Tepkiler: Treaz
mosso 2224 24 vites ve arka da 8 vites aktarıcıya sahip. kron da deore varsa ya yeni model 10 vites ya da eski model 9 vites aktarıcı olmalı. dolayısıyla kron da ki vites seti daha iyi. Burada bir de hangisi daha bakımlı ona dikkat edin . eğer ikisi de aynı derece de bakımlı ise Kron u tavsiye ederim. ama kron fazla yıpranmış ve mosso daha temizse mosso yu ancak öyle tavsiye ederim
Çok teşekkür ederim
 
Arkadaslar merhaba. Esimle spor amacli bisiklet arayisindayiz da hem yolda, hem sehiricinde kullanalim diye bisiklet bakiyoruz. Butcemiz 10 civari. Yollardan oturu hem amartisorlu, hem de hidrolik disk frenli modellerden bakiyoruz. Model olarak mosso legarda 2127 56 kadro, peugeot t12fs 54 kadro, sportive 224, salcano sport city 27s hd modelleri bana uygun olarak buldum. Esime de sportive 225 veya 226 modelini dusunduk. Bisikletlerde mossoda lsm, carraroda belli sayilar kadinlara ozgu gibi gozukuyor ama yine de tam anlayamadim. Mesela kadro boyu uygun olan bi erkek bisikletine esime secebilir miyiz 46 kadro uygun oluyor bacak ic boyuna gore?
Aslinda sahil kentindeyiz ama duz masa mi alalim, amortisor sart mi ondan da tam emin olamadik.
Bayagi bir model arastirdim, model numaralari, bisiket donanimlari felan kafamiz hayli karisti. Yardim ederseniz cok mutlu oluruz, bisiklet secimi konusunda tavsiyelerinize acigiz.
Son dipnot olarak giresunda yasiyoruz ve alacagimiz yer olarak fiziksel magazada marsbike diye bir yer var orduda. Magazadan almanin servis vs. gibisinden bize bir avantaji olur mu? Dukkandan almaya kalkinca orda ne varsa onu almak zorunda kaliyoruz gibi oluyor, biraz kisitlaniyoruz gibi. İnternetten alip gecsek mi yoksa?
Cok soru sordum, yanitlar icin simdiden cok tesekkurler
 
Arkadaslar merhaba. Esimle spor amacli bisiklet arayisindayiz da hem yolda, hem sehiricinde kullanalim diye bisiklet bakiyoruz. Butcemiz 10 civari. Yollardan oturu hem amartisorlu, hem de hidrolik disk frenli modellerden bakiyoruz. Model olarak mosso legarda 2127 56 kadro, peugeot t12fs 54 kadro, sportive 224, salcano sport city 27s hd modelleri bana uygun olarak buldum. Esime de sportive 225 veya 226 modelini dusunduk. Bisikletlerde mossoda lsm, carraroda belli sayilar kadinlara ozgu gibi gozukuyor ama yine de tam anlayamadim. Mesela kadro boyu uygun olan bi erkek bisikletine esime secebilir miyiz 46 kadro uygun oluyor bacak ic boyuna gore?
Aslinda sahil kentindeyiz ama duz masa mi alalim, amortisor sart mi ondan da tam emin olamadik.
Bayagi bir model arastirdim, model numaralari, bisiket donanimlari felan kafamiz hayli karisti. Yardim ederseniz cok mutlu oluruz, bisiklet secimi konusunda tavsiyelerinize acigiz.
Son dipnot olarak giresunda yasiyoruz ve alacagimiz yer olarak fiziksel magazada marsbike diye bir yer var orduda. Magazadan almanin servis vs. gibisinden bize bir avantaji olur mu? Dukkandan almaya kalkinca orda ne varsa onu almak zorunda kaliyoruz gibi oluyor, biraz kisitlaniyoruz gibi. İnternetten alip gecsek mi yoksa?
Cok soru sordum, yanitlar icin simdiden cok tesekkurler

Sondan başlayarak;
Mağazadan alırsanız kadro boyundan emin olursunuz ama herhangi bir yerde deneyip internetten de alabilirsiniz.
En azından Mosso'ları internetten alıp servisinde ücretsiz kurulum yaptırabilirsiniz. Diğer markaları bilmiyorum. (Mosso için (link) adresinden servis bulabilirsiniz, Giresun'da var).
Ben kadroları erkek/kadın diye ayırmamayı, bisikletin bir yaşam tarzı olduğu ülkelerdeki gibi step-over / step-through / low-step, Türkçe olarak yüksek kadro, alçak kadro v.b. diye isimlendirmeyi tercih ediyorum. Türkiye'de her yerde, diğer bazı ülke ya da üreticilere göre "kadın bisikleti" denilen kadroları ailece ortak bisiklet kullananlar, yaşlılar, rahat şehir bisikletinde rahat hareket etmek isteyenler, fiziksel sıkıntısı olanlar v.b. cinsiyet fark etmeksizin kullanıyorlar. Ciddi firmalar, "kadın bisikleti" diye isimlendirdikleri modellerde kadın ortalamalarına daha yakın ölçüler ve kadın ergonomisine daha uygun sele gibi bileşenler kullanıyorlar. Bizde ise sadece kadro alçalıp renkler feminen(!) oluyor ki pembe, mor gibi renklerdeki ürünleri kullanmaktan nefret eden çok kadın tanıyorum.
Bu gerekli olduğu tartışmaya açık bilgiden sonra Mosso için dediğiniz gibi LSM'nin L'si kadın modeli olduğunu gösteriyor (Mosso isimlendirme kılavuzu), Carraro'da ise herhangi bir modeli kadın modeli varsa erkek modelinin 1 büyük numarayla isimlendiriyor. Erkek modellerinden birini eşiniz için tercih edebilirsiniz. Zaten özellikle turlara katılan ya da bisikelti yaşamına yeterince çok katmış kadın arkadaşlarımın/tanıdıklarımın çoğu (hepsi - 1) yüksek kadro bisiklet kullanıyor. Yol ve gravel için zaten başka seçenek yok.
Süspansiyonlu maşa tercihi oldukça kişisel bir konu. Ben ağırlığı, tıkırtısı, yokuş çıkarken verdiği rahatsızlık ve yoldan gelen, bazen çok ihtiyaç duyulan bildirimleri engellediği için süspansiyonlu maşa sevmiyorum ama 4 bisikletimden birinde kullanıyorum. Özellikle konfora önem verenler kullanabilir ama geniş lastik kullanıp hava basıncını ayarlarayak ihtiyaç duymamak da mümkün. Özellikle ayarı yoksa ve hele de kilitlenmiyorsa bence uzak durmak lazım.
Yaygın markaların düşük seviye bileşenler kullanan 21 vitesli modelleri dışındaki modeller amacınıza uygun, kendinize seçtiğiniz modeller güzel ve çok az farklarla birbirine çok benzer. Sonra size kalmazsa (link) ve (link) da güzel, Mosso'daki karşılıkları (link) ve (link) az daha hesaplı.
 
  • Beğen
Tepkiler: ardaalisahin
Merhaba.
Önceliğim kardiyo olmak üzere bir şehir tur bisikleti bakıyorum. Spor yapmaktan sıkılıyorum ve bisiklet bana eğlenceli geliyor.
Arastirmaya başlayınca koca bir dünya gördüm pek tabi.
190 boy 100 kilo için nokta atışı bir bisiklet tavsiyeniz olur mu?
kabaca ilk bisikletim olacak ve başlangıç için çok fazla arayışla boğulmak istemiyorum.
butcem Max 5 bin TL.
birde mesela disk fren gerekli mi? Süspansiyon gerekli mi?
tesekkur ediyorum.
 
Merhaba arkadaşlar. Uzun bir aradan sonra yeni bir bisiklet ile tekrar aranıza katılmaya karar verdim. Eski üyeliğim silinmiş, yeniden üye olmak zorunda kaldım. Herkese selamlar :)

Altı senedir bisiklet kullanmıyorum. Daha önceki bisikletim Sram Apex setli bir Cyclocrosstu. Slick lastiklerle şehir içi sportif sürüş amacıyla kullanıyordum. Her ne kadar drop gidonlu bisikletler bir yandan hala beni cezbetse de, şu an daha küçük bir şehirde olduğum ve şehir içi ulaşım/spor amaçlı kullanımda düz gidon bir bisikletin daha iyi olacağını düşündüğüm için düz gidon-düz maşa bir şehir-fitness bisikleti bakıyorum.

Aradıklarım:
10 000 TL civarı azami bütçe (Çok çok iyi bir teklif ve kayda değer bir fark olması halinde biraz esneyebilir)
Düz maşa - Tercihen çelik
Rahat ve güzel bir geometri
Geometride düşük orta göbek alçaklığını (Yüksek BB Drop) seviyorum. En az 65 - 70 mm olmalı.
Çok yüksek donanım aramıyorum ama beni yormasın, sorunsuz çalışsın. Çok iyisinde gözüm yok.

İlk araştırmalarım sonucu aşağıdaki alternatifleri buldum.
Carraro Sportive 328
Peugeot T11x2
Giant Escape 3
Kron SPX 300

İçlerinde en beğendiğim Peugeot T11x2 oldu. Önceden de iki yaprak aynakol kullandığım için bana daha yakın geliyor. Anladığım kadarıyla idare edecek, üzmeyecek bir donanıma sahip. Ayrıca geometrisi hoş ve dengeli görünüyor, en düşük bb drop 70 mm ile Peugeot'da. Lastik markası belirtilmemiş. Fiyat olarak da en uygunu, bütçeyi zorlamadan alabiliyorum. Ekipman vs için daha rahat olacağım bu seçenekte.

Giant da hoşuma gitti ama donanım olarak diğer alternatiflere göre çok zayıf. Çelik maşalı olması çok güzel. BB drop biraz az, 60 mm. Alın borusu da nispeten kısa. Sanırım diğer alternatiflere göre bir tık daha agresif bir geometriye sahip.

Carraro'da 65 mm BB drop var. Alın borusu ise çok uzun. Sanırım en rahat geometri bunda. Schalbe lastik olması güzel. Ayrıca vizyonları hoşuma gitti, kendilerini baya geliştirmişler. Çok çeşitli bisiklet üretmişler ve hemen hemen hepsinin bilgilerini ve geometrilerini sitesinde bulabiliyorsunuz. Kron ve Salcano ise sınıfta kalmış bu anlamda.

Kronun geometri bilgilerine ulaşamadığım için soğuk bakıyorum. Ama bir üst model olan SPX 500 ün donanımı çok iyi, deore aktarıcı vs var. Düşündürmüyor değil.

Burada olmayıp da önerebileceğiniz tavsiyelere de tabi ki açığım. Siz değerli üyelerin yardımlarını bekliyorum :)

Ek: Peugeot geometri:
Screenshot 2023-03-23 at 14-29-33 2022 PEUGEOT T11 SPORT ŞEHİR VE TUR BİSİKLETİ.png
 
Son düzenleme:
Merhaba arkadaşlar. Uzun bir aradan sonra yeni bir bisiklet ile tekrar aranıza katılmaya karar verdim. Eski üyeliğim silinmiş, yeniden üye olmak zorunda kaldım. Herkese selamlar :)

Altı senedir bisiklet kullanmıyorum. Daha önceki bisikletim Sram Apex setli bir Cyclocrosstu. Slick lastiklerle şehir içi sportif sürüş amacıyla kullanıyordum. Her ne kadar drop gidonlu bisikletler bir yandan hala beni cezbetse de, şu an daha küçük bir şehirde olduğum ve şehir içi ulaşım ve spor amaçlı kullanımda düz gidon bir bisikletin daha iyi olacağını düşündüğüm için düz gidon ve düz maşa bir şehir-fitness bisikleti bakıyorum.

Aradıklarım:
10 000 TL civarı azami bütçe (Çok çok iyi bir teklif ve kayda değer bir fark olması halinde biraz esneyebilir)
Düz maşa - Tercihen çelik
Rahat ve güzel bir geometri
Geometride düşük orta göbek alçaklığını (Yüksek BB Drop) seviyorum. En az 65 - 70 mm olmalı.
Çok yüksek donanım aramıyorum ama beni yormasın, sorunsuz çalışsın. Çok iyisinde gözüm yok.

İlk araştırmalarım sonucu aşağıdaki alternatifleri buldum.
Carraro Sportive 328
Peugeot T11x2
Giant Escape 3
Kron SPX 300

İçlerinde en beğendiğim Peugeot T11x2 oldu. Önceden de iki yaprak aynakol kullandığım için bana daha yakın geliyor. Anladığım kadarıyla idare edecek, üzmeyecek bir donanıma sahip. Ayrıca geometrisi hoş ve dengeli görünüyor, en düşük bb drop 70 mm ile Peugeot'da. Lastik markası belirtilmemiş. Fiyat olarak da en uygunu, bütçeyi zorlamadan alabiliyorum. Ekipman vs için daha rahat olacağım bu seçenekte.

Giant da hoşuma gitti ama donanım olarak diğer alternatiflere göre çok zayıf. Çelik maşalı olması çok güzel. BB drop biraz az, 60 mm. Alın borusu da nispeten kısa. Sanırım diğer alternatiflere göre bir tık daha agresif bir geometriye sahip.

Carraro'da 65 mm BB drop var. Alın borusu ise çok uzun. Sanırım en rahat geometri bunda. Schalbe lastik olması güzel. Ayrıca vizyonları hoşuma gitti, kendilerini baya geliştirmişler. Çok çeşitli bisiklet üretmişler ve hemen hemen hepsinin bilgilerini ve geometrilerini sitesinde bulabiliyorsunuz. Kron ve Salcano ise sınıfta kalmış bu anlamda.

Kronun geometri bilgilerine ulaşamadığım için soğuk bakıyorum. Ama bir üst model olan SPX 500 ün donanımı çok iyi, deore aktarıcı vs var. Düşündürmüyor değil.

Burada olmayıp da önerebileceğiniz tavsiyelere de tabi ki açığım. Siz değerli üyelerin yardımlarını bekliyorum :)

Ek: Peugeot geometri:
301939 dosyayı görüntüle

(link) için bir notum var: 3x9 bisiklette 3x8 uyumlu Claris ön attırıcı var: (link)
(link)'de de öyle. Kron'un bu uyumsuz bileşenleri bir araya getirmesi daha bir çok modelinde olduğundan (3x7'de x6 arka attırıcı, 3x8'de 3x7 ön attırıcı gibi) modellere bakarken son çare Kron'a bakıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: celik iyidir ya
Selamlar tekrardan.
Kron Tx75 tavsiyesi aldım. Fiyat 5 bin lira.
hidrolik fren varmış.
başlangıç için tavsiye olunur mu?
190 boy 100 kg.
 
Selamlar tekrardan.
Kron Tx75 tavsiyesi aldım. Fiyat 5 bin lira.
hidrolik fren varmış.
başlangıç için tavsiye olunur mu?
190 boy 100 kg.

(link), 3x7 vitesli bisiklette (link) kullanmaları dışında iş görecek bir model. Aldıktan sonra arka attırıcı değişikliği yapmak gerekeceğinden fiyatını +200 lira kadar daha yüksekmiş gibi düşünün.
İlk muhabbeti geçtiğimde forumdan alan bir arkadaşımıza "attırıcı bacağındaki 6 speed yazısını silmişlerdir herhalde" demiştim, "hayır duruyor" demişti. Eski mesajlarda bulunabilir.
1679584130358.png
 
  • Beğen
Tepkiler: OmerM
Selamlar. Bulunduğum ilde kullanmak için mosso legarda 2221 MSM v City modelini almak istedim fakat satıcıda sadece 56 kadro mevcut ve büyük geldi. 50 kadrosunun olmadığını söyledi satıcı. Trekking modeli olarak ise 51 kadroda sadece msn h modeli mevcut. MSM v modeli için 6000 TL istemişti. MSM h modeli için de 7000 TL istiyor. Diğer bir alternatif de wildfire 29 modelinin v frenlisi. Satıcı bu modele de zırhlı ve daha ince tekerlek takabileceğini ve gidon boğazını legardalardaki ayarlı gidon boğazıyla değiştirebileceğini söyledi. Wildfire için 5500 TL istiyor.
Bir de mosso cavalier tourney modeli var bunun için de 7000 TL istiyor. Buna da ayarlı gidon boğazı takabileceğini söylüyor.
Hangi modeli seçmem gerektiği konusunda karasız kaldım.yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim.
 
Selamlar. Bulunduğum ilde kullanmak için mosso legarda 2221 MSM v City modelini almak istedim fakat satıcıda sadece 56 kadro mevcut ve büyük geldi. 50 kadrosunun olmadığını söyledi satıcı. Trekking modeli olarak ise 51 kadroda sadece msn h modeli mevcut. MSM v modeli için 6000 TL istemişti. MSM h modeli için de 7000 TL istiyor. Diğer bir alternatif de wildfire 29 modelinin v frenlisi. Satıcı bu modele de zırhlı ve daha ince tekerlek takabileceğini ve gidon boğazını legardalardaki ayarlı gidon boğazıyla değiştirebileceğini söyledi. Wildfire için 5500 TL istiyor.
Bir de mosso cavalier tourney modeli var bunun için de 7000 TL istiyor. Buna da ayarlı gidon boğazı takabileceğini söylüyor.
Hangi modeli seçmem gerektiği konusunda karasız kaldım.yardımlarınızı bekliyorum. Teşekkür ederim.

Mosso Cavalier Tourney, vites seti nedeniyle gerçek bir yol bisikleti olamayan bir model. Yol bisikleti istiyorsanız gerekirse ikinci el bir yol bisikleti alın ama vites seti en az Claris olsun. Şehir bisikleti istiyorsanız ayarlı gidon boğazı takmakla bu model amacınıza uymaz.
Wildfire 29, bileşenler bakımından Legarda'lara oldukça benziyor. İnce lastik ve ayarlı boğaz amaca uygun bir modele yaklaştırır. 5500 lira fiyata bu değişimler dahil mi? Ürünün resmi fiyatı 6999 TL, üstüne bu değişimleri yapıp 5500 liraya veriyorsa iyi fiyat: (link)
Gerçek bir Legarda alsanız yine de en iyisi olur. Başka yerlere bakabilir, Mosso modellerini internetteki platformlarda mağazaları olan Velesbitcim gibi bayilerden alıp Ümit Bisiklet servislerinde ücretsiz kurdurabilirsiniz. Antalya için uzun bir bayi listesi var: (link)
 
Sn. Spartiat, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Cavalier tourneyi şehir bisikleti olarak kullanmak değil amacım sadece biraz daha dik pozisyonda durabilmek adına düşünmüştüm.
Claris setli olanına da 8500 TL istiyor.
Wildfire 29 için herşey 5500 TL istiyor.
Ayrıca MSM h için 1000 TL fark istiyor MSM v ye göre. 1000 TL fark vermek mantıklı mı olur acaba?.
 
Sn. Spartiat, öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Cavalier tourneyi şehir bisikleti olarak kullanmak değil amacım sadece biraz daha dik pozisyonda durabilmek adına düşünmüştüm.
Claris setli olanına da 8500 TL istiyor.
Wildfire 29 için herşey 5500 TL istiyor.
Ayrıca MSM h için 1000 TL fark istiyor MSM v ye göre. 1000 TL fark vermek mantıklı mı olur acaba?.

2321 MSM V ile 2321 MSM H arasında resmi sitede de 930 lira fark var: (link)
Ben zaten V fren tercih ettiğimden bence değmez ama çoğunluk için değer.

Wildfire'ın fiyatı resmi siteye göre fazla ucuz. Bir yanlışlık olabilir ya da epey eski bir modeli olabilir. 1-2 yıllık Wildfire 29 V içinse değişiklikleri yapmasa bile iyi fiyat.
 
Sn. Spartiat öncelikle cevabınız için teşekkür ederim. Cavalier tourney için ayarlı gidon boğazını takmakla cavalier tourneyi şehir bisikleti olarak kullanmak için değil de sadece biraz daha dik pozisyonda durabilmek adına düşünmüştüm.
Wildfire 29 v modeli için herşey dahil 5500 TL.
MSM v modeli ile MSM h modeli arasında 1000 TL lik fark var. MSM h bu farka değer mi?. Satıcı hidrolik frenin bakımının ve olası masraflarda daha pahalı olduğunu söyledi.
Kusura bakmayın iki defa yazmışım.
Wildfire geçen senenin modeli
 
SPX300 için bir notum var: 3x9 bisiklette 3x8 uyumlu Claris ön attırıcı var: SHIMANO CLARIS Front Derailleur (Clamp Band Mount) 3x8-speed | SHIMANO BIKE-EU
SPX500'de de öyle. Kron'un bu uyumsuz bileşenleri bir araya getirmesi daha bir çok modelinde olduğundan (3x7'de x6 arka attırıcı, 3x8'de 3x7 ön attırıcı gibi) modellere bakarken son çare Kron'a bakıyorum.

"...
Süspansiyonlu maşa tercihi oldukça kişisel bir konu. Ben ağırlığı, tıkırtısı, yokuş çıkarken verdiği rahatsızlık ve yoldan gelen, bazen çok ihtiyaç duyulan bildirimleri engellediği için süspansiyonlu maşa sevmiyorum ama 4 bisikletimden birinde kullanıyorum. Özellikle konfora önem verenler kullanabilir ama geniş lastik kullanıp hava basıncını ayarlarayak ihtiyaç duymamak da mümkün. Özellikle ayarı yoksa ve hele de kilitlenmiyorsa bence uzak durmak lazım.
... "

Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı. Yukarıdaki mesajınızda zaten bahsetmişsiniz ama özel bir durumum olduğu için danışmak istedim.
Bileğimde biraz sorun var, süspansiyonlu bisikletlere yönelmeli miyim? Fazladan ağırlık hiç önemli değil benim için.

Aslında düz maşa seviyorum ve tam da Peugeot 11x2 de karar kılmıştım. Fakat bilek sorunları olanların süspansiyonlu bisikletlerle daha rahat edebileceğini okudum. Bir yandan da süspansiyonun belli bir seviye üstünde olmadıktan sonra faydadan çok zararı olduğundan da bahsediliyor.

Siz ne önerirdiniz?

Bir çok mesajınızda süspansiyonlu şehir bisikleti olarak Mosso LEGARDA 2330'yi önermişsiniz. Sitesinde maşasının markası yazmıyor. Nasıl bir maşaya sahip olduğunu biliyor musunuz? Carrarolarda ise Suntorux NEX maşa varmış. LEGERDA 2330'ü alıp ileride kaliteli bir havalı süspansiyon takma imkanımız var mıdır?
 
Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı. Yukarıdaki mesajınızda zaten bahsetmişsiniz ama özel bir durumum olduğu için danışmak istedim.
Bileğimde biraz sorun var, süspansiyonlu bisikletlere yönelmeli miyim? Fazladan ağırlık hiç önemli değil benim için.

Aslında düz maşa seviyorum ve tam da Peugeot 11x2 de karar kılmıştım. Fakat bilek sorunları olanların süspansiyonlu bisikletlerle daha rahat edebileceğini okudum. Bir yandan da süspansiyonun belli bir seviye üstünde olmadıktan sonra faydadan çok zararı olduğundan da bahsediliyor.

Siz ne önerirdiniz?

Bir çok mesajınızda süspansiyonlu şehir bisikleti olarak Mosso LEGARDA 2330'yi önermişsiniz. Sitesinde maşasının markası yazmıyor. Nasıl bir maşaya sahip olduğunu biliyor musunuz? Carrarolarda ise Suntorux NEX maşa varmış. LEGERDA 2330'ü alıp ileride kaliteli bir havalı süspansiyon takma imkanımız var mıdır?

Sağlık konusunda bir yorum yapamam ama performans konusunda şunu söyleyebilirim. Dağ bisikletimde Zoom maşa mevcut. Performansı titreşim azaltma konusunda beni tatmin ediyordu fakat düz yolda hızlanma ve bayırda rahat tırmanabilmek adına sürekli kilitli tutuyordum. Bir süre sonra hem gereksiz ağırlık gelmeye başladı hem de kapalı da olsa sanki bir miktar performansı düşürür gibiydi. Sadece aşırı mıcır ufak taşlı yollarda açıyordum. O yollara da çok sık girmiyordum. Şuan T11x2 kullanıyorum. Aralarında yaklaşık 4 kilo fark var ve hızlanma müthiş artmış vaziyette. Yani pedala ne kadar yüklenirsem direkt hıza etki ediyor. Tekerleğin 32 olması da etkilidir elbette ama dağ bisikletinde de 45 lik lastik ile sürüyordum. Bence amortisörü kilitli vaziyette de kullansanız ufak da olsa titreşimi azaltıyor ve hızı düşürüyor. Forumda ben de sizin gibi bisikleti almadan bayağı bir vakit geçirmiştim. Genelde şehir ve tur bisikletlerinde bu fiyat bantlarında işini iyi yapan maşaların bulunmadığını okumuştum. Tabii kişisel bir deneyimim yok ama okuduklarım bunlar. Barış bey daha detaylı ve doğru yorumu yapacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: celik iyidir ya
Yanıtınız için çok teşekkür ederim. Bir sorum daha olacaktı. Yukarıdaki mesajınızda zaten bahsetmişsiniz ama özel bir durumum olduğu için danışmak istedim.
Bileğimde biraz sorun var, süspansiyonlu bisikletlere yönelmeli miyim? Fazladan ağırlık hiç önemli değil benim için.

Aslında düz maşa seviyorum ve tam da Peugeot 11x2 de karar kılmıştım. Fakat bilek sorunları olanların süspansiyonlu bisikletlerle daha rahat edebileceğini okudum. Bir yandan da süspansiyonun belli bir seviye üstünde olmadıktan sonra faydadan çok zararı olduğundan da bahsediliyor.

Siz ne önerirdiniz?

Bir çok mesajınızda süspansiyonlu şehir bisikleti olarak Mosso LEGARDA 2330'yi önermişsiniz. Sitesinde maşasının markası yazmıyor. Nasıl bir maşaya sahip olduğunu biliyor musunuz? Carrarolarda ise Suntorux NEX maşa varmış. LEGERDA 2330'ü alıp ileride kaliteli bir havalı süspansiyon takma imkanımız var mıdır?

Süspansiyon tercihi çok kişisel bir konu. 1 bisikletim süspansiyonlu. Sadece şehir içinde kısa ihtiyaç sürüşlerinde kullandığım için rahatsız etmiyor, tersine konforlu oluyor ama mesafe biraz uzadığı zaman süspansiyon dezavantajları nedeniyle rahatsızlık vermeye başlıyor. Yüksek kadansla pedal çevirmek, rampa çıkmak, özel durumlardaki tepki süspansiyon varlığında sorun oluyor. 2019'da bir trekking bisikleti almaya karar verdiğimde Mosso'ları beğenmiş, o zaman tek düz maşalı modeli olduğu için en düşük model olan 1921 MDM V'yi almak zorunda kalmış ve sonradan yükseltmiştim.
Bilek sağlığı ve süspansiyon ilişkisi bilek sorununun ne olduğuna bağlı. Karpal tünel sendromu gibi bir sorunsa süspansiyon yerine tutuş konumu çeşitliliği daha faydalı olabilir. Kaliteli ergonomik bir elcik + düzgün açı ayarı + arada konum değişimi için barendler veya kelebek gidon bu konuda çözüm olabilir. Ben kelebek gidonda rahat edemiyorum, o yüzden trekkingde ergonomik elcik+barend kullanıyorum. Düzgün bir eldiven de titreşimlerin verdiği rahatsızlığı önlemeye yardım edebilir. Yolda zaten dropbar daha iyi açılar ve tutuş çeşitliliği sunuyor.

Süspansiyonlu model olarak (link) Mosso'nun trekking modellerdeki zirvesi ama bulmak hiç kolay değil. Carraro'daki (link)'un bileşenleri az daha iyi ama fiyatı epey yüksek ve onu da bulmak kolay değil. 2330'daki maşanın marka-modelini bilmiyorum. Marzocchi gibi markaların perakendeye yönelik olmayan ürünlerinden biri olmalı. Marka model belirtilmediğinde ya belirtilmeye değer bir ürün değildir, ya sürekliliği olmadığından değişikliğe açık kapı bırakılıyordur. 1 1/8" düz şaft borulu (hem ucu vidasız, hem konik olmayan) daha iyi maşalarla değiştirilebilir ama bisiklet olağan şartlarda kullanıldığında muhtemelen bu değişikliğe ihtiyaç duyulmaz.

Peugeot (link), Türkiye'de satılan 2x aynakollu modeller içinde çok iyi f/p oranına sahip bir model. 3x ve süspansiyonlu tarafta da (link) aynı şekilde. Bu fiyatları Peugeot'nun bize "veda hediyesi" olarak düşünebiliriz.
 
Kaliteli ergonomik bir elcik + düzgün açı ayarı + arada konum değişimi için barendler veya kelebek gidon bu konuda çözüm olabilir. Ben kelebek gidonda rahat edemiyorum, o yüzden trekkingde ergonomik elcik+barend kullanıyorum. Düzgün bir eldiven de titreşimlerin verdiği rahatsızlığı önlemeye yardım edebilir. Yolda zaten dropbar daha iyi açılar ve tutuş çeşitliliği sunuyor.

Barış bey merhaba, hazır denk gelmişken ben de bir soru sorayım. Peugeot üzerinde gelen elcikler el ayasını destekleyecek şekilde. Eski bisikletimde silikon düz elcikler vardı daha rahat ediyordum. Bu destekli elciği usta biraz düz montajlamış. Açısını biraz bileğimi yukarıdan aşağı çapraz bakacak şekilde ayarladım. Biraz daha rahat ettim ama yine de o destek beni rahatsız ediyor. Barend de taktım ve sürekli neredeyse onunla sürüyorum. Geçen gün bisikletin lastiği değiştirirken devrilip neyse ki sadece barend kırılıp çizildi o yüzden tekrar barend de almam gerekecek. Ağırlığı arttırmayacak şekilde bir barend ve rahat bir elcik önerebilir misiniz? Barend olarak kısa bir tane kullanıyordum ve sanırım alüminyumdu ki düşüşte hemen kırılıverdi. Eski bisikletlerde boynuz tipi böyle daha uzun barendler kullanıyordum. Acaba onlar tutuş çeşitliliği olarak daha mı rahat olur? Bir de ergonomik elciklerden bu bisiklette çok şikayet edilmiş acaba bu elciklerin rahatsızlığı sadece bu modelde mi böyledir yoksa tüm ergonomik elcikler eli rahatsız eder mi? Hani belki sağlık açısından daha faydalıdır ama eli yine de rahatsız ediyordur.
 
Geri