Scudo Sports

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Barış bey merhaba, hazır denk gelmişken ben de bir soru sorayım. Peugeot üzerinde gelen elcikler el ayasını destekleyecek şekilde. Eski bisikletimde silikon düz elcikler vardı daha rahat ediyordum. Bu destekli elciği usta biraz düz montajlamış. Açısını biraz bileğimi yukarıdan aşağı çapraz bakacak şekilde ayarladım. Biraz daha rahat ettim ama yine de o destek beni rahatsız ediyor. Barend de taktım ve sürekli neredeyse onunla sürüyorum. Geçen gün bisikletin lastiği değiştirirken devrilip neyse ki sadece barend kırılıp çizildi o yüzden tekrar barend de almam gerekecek. Ağırlığı arttırmayacak şekilde bir barend ve rahat bir elcik önerebilir misiniz? Barend olarak kısa bir tane kullanıyordum ve sanırım alüminyumdu ki düşüşte hemen kırılıverdi. Eski bisikletlerde boynuz tipi böyle daha uzun barendler kullanıyordum. Acaba onlar tutuş çeşitliliği olarak daha mı rahat olur? Bir de ergonomik elciklerden bu bisiklette çok şikayet edilmiş acaba bu elciklerin rahatsızlığı sadece bu modelde mi böyledir yoksa tüm ergonomik elcikler eli rahatsız eder mi? Hani belki sağlık açısından daha faydalıdır ama eli yine de rahatsız ediyordur.

Ergonomi de kişisel bir konu. Ben ergonomik elciklerle rahat ediyorum. Açı olarak bisiklete binip kol normal tutuş pozisyonunda uzatıldığında kolun üst kısmı, elin üst kısmı, fren koluna uzanan parmak düz bir çizgi takip etmeli; elciğin desteği eli bu açıda tutmalı, fren kolu da bu açıya uygun olarak ayarlanmalı.

Her ergonomik elcik ergonomik değil ya da kullanana uymuyor. Mosso ile gelen elcikler de güya ergonomik idi ama desteği yetersizdi ve sıkıştırma vidası olmadığı için kısa sürede dönerek açısı bozulduğundan, sürüş sırasında sürekli düzeltmek gerektiğinden değiştirmiştim. Alacağınız elciğin sabitleme vidası olmasına dikkat edin.

Benim Mosso'da kullandığım elcikler bunlar, iç kısmı farklı renklerde olanları da var: (link)
Barendler XLC, halen satmakta olan bir yer bulamadım: (link)

unknown.png


Ben bu tür ergonomi ayarlarını evde kabaca yaptıktan sonra yanıma alyan alıp sürüşe çıkarak yol boyunca sürekli küçük düzeltmeler yaparak tamamlıyorum. "Evde yap, dene, gelince ayarla, bir sonrakinde dene" yöntemi hep bir şeyleri eksik bırakıyor.
 
Scudo
Ben bu tür ergonomi ayarlarını evde kabaca yaptıktan sonra yanıma alyan alıp sürüşe çıkarak yol boyunca sürekli küçük düzeltmeler yaparak tamamlıyorum. "Evde yap, dene, gelince ayarla, bir sonrakinde dene" yöntemi hep bir şeyleri eksik bırakıyor.

Aslında dediğiniz gibi uygun açıya getirmiştim fren kolları ve elcikleri. Bu arada gelen elcikler de vidalı. Ama 10 km sürüş sonrası elimde ağrı hissediyorum. Dümdüz silikon elciklerle 60 km yaptığımda bir şey olmuyordu :D Sizin elcik çok geniş durmuyor aslında bir deneyebilirim. Teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
SQLab_Innerbarends411_03_n.jpg

(link)

Şunlar tam bana uygun olacak gibi geliyor; bu tip "inner bar ends" ürününü ülkemiz içinde veya ülkemize gönderi yapan nerelerden temin edebiliriz? Bilgisi olan var mı?
 
SQLab_Innerbarends411_03_n.jpg

(link)

Şunlar tam bana uygun olacak gibi geliyor; bu tip "inner bar ends" ürününü ülkemiz içinde veya ülkemize gönderi yapan nerelerden temin edebiliriz? Bilgisi olan var mı?
Bundan bende arıyorum uzun zamandır.
 
SQLab_Innerbarends411_03_n.jpg

(link)

Şunlar tam bana uygun olacak gibi geliyor; bu tip "inner bar ends" ürününü ülkemiz içinde veya ülkemize gönderi yapan nerelerden temin edebiliriz? Bilgisi olan var mı?

Dışı kapalı olmayan her barend gidonun iç kısmına takıldığında inner barend olmaz mı?
Kapalı derken bunun gibi: (link)
Takılabilecek olan bunun gibi: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: StanicEnemy
Takılabilecek olan bunun gibi: (link)
Tek vidalı olduğundan dolayı, gidonun uç kısmından sokup istenilen yere itmek gerekiyor bunu. Elcik takılıysa elciğin önce çıkartılması lazım, zor iş. Ayrıca, gidonun dümdüz olmadığı düşünülürse zahmetli biraz. Çift vidalı (Montaj bölümü 2 adet karşılıklı yarım daire parçadan oluşan) bir barend yok mudur?
 
Tek vidalı olduğundan dolayı, gidonun uç kısmından sokup istenilen yere itmek gerekiyor bunu. Elcik takılıysa elciğin önce çıkartılması lazım, zor iş. Ayrıca, gidonun dümdüz olmadığı düşünülürse zahmetli biraz. Çift vidalı (Montaj bölümü 2 adet karşılıklı yarım daire parçadan oluşan) bir barend yok mudur?

Gidona bağlı. Vidasını gevşetince biraz esneme payı oluyor. Gidon fazla kıvrımlıysa zorluktan öte, hiç takılamayabilir bile. Barend kıvrıma denk gelebilir, kaydırılması gereken vites kolu v.b. kıvrıma denk gelebilir. Kullanılacağı gidona bakılarak karar verilebilir ona. Legarda'nın orijinal gidonuna zorlanmadan takılır mesela. Elcik vidalıysa zaten vidayı gevşetince çok rahat hareket ediyor. Sıkışarak takılanlardansa biraz uğraştırabilir. Barend dışa takıldığında da elcik ve kollarla oynamak gerekiyor.

İki parçanın birleştirilerek montajı yapılan modele hiç denk gelmedim. Şimdi de birkaç arama yaptım, yine bulamadım. Belki de gerek olmadığından üretilmiyordur ya da tek parça olması sağlamlığını garantiliyordur. Belki de aramayı yaparken bar-end'den yola çıkmamak lazımdır, sonuçta bar uçları diye aratıp barın içine takılan parçalara ulaşmaya çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: specific
"inner bar ends"

Normal barendi inner bar end olarak takılabilir mi diye denedim ama mevcut vites kolları ile olmadı. Bisikletimde st-ef500 vites ve fren kolları var ve barendi iç tarafa koyunca vites değişim yerlerini kapattı-engelledi.

Özellikle araştırdım, vites ve fren kolu ayrı olan vites kolları genelde inner barend ile uyumlu. Yine de böyle birşeye girişmeden önce vites kolu mesafeleri, vs iyi hesaplanmalı.
 
Normal barendi inner bar end olarak takılabilir mi diye denedim ama mevcut vites kolları ile olmadı. Bisikletimde st-ef500 vites ve fren kolları var ve barendi iç tarafa koyunca vites değişim yerlerini kapattı-engelledi.

Özellikle araştırdım, vites ve fren kolu ayrı olan vites kolları genelde inner barend ile uyumlu. Yine de böyle birşeye girişmeden önce vites kolu mesafeleri, vs iyi hesaplanmalı.

Barend kolların içine (elcik - combo kol - barend ===|=== barend - combo kol - elcik) takılabilir ama tutuş şekli ihtiyacını karşılar mı bilemiyorum.
 
tutuş şekli ihtiyacını karşılar mı bilemiyorum.

Aynen hocam, barendler çok içte kalır o zaman.

Alternatif tur gidon dizaynlarında vardır ya, bizim bahsettiğimiz inner barend noktalarına bullhorn olanlar, onun gibi bir gidon denemek istedim ama dediğim gibi mevcut vites kolları ile olmuyor.

Klasik gidon ve dışta barend kullanmaya devam :)
 
Süspansiyon tercihi çok kişisel bir konu. 1 bisikletim süspansiyonlu. Sadece şehir içinde kısa ihtiyaç sürüşlerinde kullandığım için rahatsız etmiyor, tersine konforlu oluyor ama mesafe biraz uzadığı zaman süspansiyon dezavantajları nedeniyle rahatsızlık vermeye başlıyor. Yüksek kadansla pedal çevirmek, rampa çıkmak, özel durumlardaki tepki süspansiyon varlığında sorun oluyor. 2019'da bir trekking bisikleti almaya karar verdiğimde Mosso'ları beğenmiş, o zaman tek düz maşalı modeli olduğu için en düşük model olan 1921 MDM V'yi almak zorunda kalmış ve sonradan yükseltmiştim.
Bilek sağlığı ve süspansiyon ilişkisi bilek sorununun ne olduğuna bağlı. Karpal tünel sendromu gibi bir sorunsa süspansiyon yerine tutuş konumu çeşitliliği daha faydalı olabilir. Kaliteli ergonomik bir elcik + düzgün açı ayarı + arada konum değişimi için barendler veya kelebek gidon bu konuda çözüm olabilir. Ben kelebek gidonda rahat edemiyorum, o yüzden trekkingde ergonomik elcik+barend kullanıyorum. Düzgün bir eldiven de titreşimlerin verdiği rahatsızlığı önlemeye yardım edebilir. Yolda zaten dropbar daha iyi açılar ve tutuş çeşitliliği sunuyor.

Süspansiyonlu model olarak 2330 Mosso'nun trekking modellerdeki zirvesi ama bulmak hiç kolay değil. Carraro'daki 230'un bileşenleri az daha iyi ama fiyatı epey yüksek ve onu da bulmak kolay değil. 2330'daki maşanın marka-modelini bilmiyorum. Marzocchi gibi markaların perakendeye yönelik olmayan ürünlerinden biri olmalı. Marka model belirtilmediğinde ya belirtilmeye değer bir ürün değildir, ya sürekliliği olmadığından değişikliğe açık kapı bırakılıyordur. 1 1/8" düz şaft borulu (hem ucu vidasız, hem konik olmayan) daha iyi maşalarla değiştirilebilir ama bisiklet olağan şartlarda kullanıldığında muhtemelen bu değişikliğe ihtiyaç duyulmaz.

Peugeot T11x2, Türkiye'de satılan 2x aynakollu modeller içinde çok iyi f/p oranına sahip bir model. 3x ve süspansiyonlu tarafta da T12FS aynı şekilde. Bu fiyatları Peugeot'nun bize "veda hediyesi" olarak düşünebiliriz.

Anladım Hocam. Zaten hiç hevesli değildim süspansiyona, artık tamamen silindi kafamdan. T11x2 yolu göründü bana. Şimdi sadece doğru kadro boyunu bulmak kaldı.
Boy 179 cm, iç bacak ölçüsü 83-84 cm. Hangi boy olur sizce?
 
Anladım Hocam. Zaten hiç hevesli değildim süspansiyona, artık tamamen silindi kafamdan. T11x2 yolu göründü bana. Şimdi sadece doğru kadro boyunu bulmak kaldı.
Boy 179 cm, iç bacak ölçüsü 83-84 cm. Hangi boy olur sizce?

Legarda olsa 51 derdim, onda da yakın boylar olur (sanırım 51 ve 54 var), muhtemelen 51 ama tam doğruyu bulmak için farklı model bile olsa bulunabilen boylarını denemekte fayda var.
 
  • Beğen
Tepkiler: celik iyidir ya
Legarda olsa 51 derdim, onda da yakın boylar olur (sanırım 51 ve 54 var), muhtemelen 51 ama tam doğruyu bulmak için farklı model bile olsa bulunabilen boylarını denemekte fayda var.

T11 için tam arada kalıyorum sanırım. Legarda'da dediğiniz gibi 51 cm tam olacak gibi, Sportive 328'de de 52 cm var.
Trekking ve Şehir bisikletleri için iç bacak ölçüsünün 0.64 katı öneriliyordu bir yerde.
Buna göre 83 * 0,64 = 53,2 cm yapıyor. T11 için 49,5 ile 53,5 arasında büyük olana daha yakınım sanırım.
 
T11 için tam arada kalıyorum sanırım. Legarda'da dediğiniz gibi 51 cm tam olacak gibi, Sportive 328'de de 52 cm var.
Trekking ve Şehir bisikletleri için iç bacak ölçüsünün 0.64 katı öneriliyordu bir yerde.
Buna göre 83 * 0,64 = 53,2 cm yapıyor. T11 için 49,5 ile 53,5 arasında büyük olana daha yakınım sanırım.

Evet, bence de 53.5 iyidir. Yine de garantiye alacak her deneme iyi olur. Zaman varsa Peugeot T11 Kullanıcı Kulübü konusuna yazıp T11x2 (aslında her türlü düz maşalı trekking Peugeot) sahiplerinden kendi boy ve kadrolarına göre fikir almak da faydalı olur.
 
  • Beğen
Tepkiler: celik iyidir ya
Merabalar mosso legarda 2221 msm h almayı düşşnüyorum 8000 e bi bayide buldum önerir misiniz keyif için kullanıcam çoğunlukla
 
@Peregrine ben şöyle birsey kullanıyorum. Ali expresten aldım. Elcikler de egonun elcigiIMG20230325214458.jpg
IMG20230325214529.jpg
 
Elcik ten gayet memnunum. Almadan önce arastirmistim. Yorumlarda güzeldi. Ergon gx1. O barendden de memuunum. Güç verip asilmaktan ziyade elimi dinlendirmek için kullanıyorum. En çok beğendiğim tarafı, elcik ten tutarken frenlere de istediğim şekilde hukmedebiliyorum. Fren Seti mt 501 520 ikilisi..
 
Bu tarz elciklerde elleriniz de ağrı oluşuyor mu? Eski elciklerim bu tarzdandı ve hiç konforlu değildi. Özellikle tutuş gücü sıfır gibi bir şeydi. Tabii bu kişiden kişiye göre değişir.
T11x2'de bu tarz bir elcik var ve eski düz silikon elciğimi çok arıyorum. Çok rahatsız.
 
Geri