Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Şehir/tur bisikleti seçim rehberi

Bugün bayide legardayı denedim. Boy 190 iç bacak boyu 88 cm 51 ve 56 kadroyu test ettim. Sele en alt kısımdayken 51 de ayaklarım yere tam basıyordu 56 da ayaklar yere tam bastı ama 51 deki gibi değildi. 56 kadroya oturduğumda gidon çok aşağıda ve bileklerime çok yük binecekmiş gibi bir his oluştu. Üst boru hizasına baktığımda çok fark yok gibi. Hala karar veremedim hangi kadro alacağıma.

Selede otururken yere tam basmak gerekmiyor. Seleden inildiğinde yere tam basarken üst boruya birkaç santim mesafe olmalı.

(link).

Gidon spacer'lar ile ve açılı boğazdan ayarlanır. O deneme bisikletinin sele ön-arka ayarı da tam yerinde değildir. Kadro uygun olsun, sele ve gidon ayarlanır.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
Scudo
Arkadaşların da dediği gibi gönül ister ki Giant, Trek, Scott, Canyon, Lapierre, Ghost vs. alalım ama cepteki para ortada. O yüzden ister istemez Carraro, Kron, Salcano, Bisan, Peugeout, Mosso, Bianchi, Corelli, Ümit ve Sedona gibi markalara yönelmek durumunda kalıyoruz. Tabi bazı markaların bisikletlerinde ağırlık bilgisi bile yok mesela Bianchi, Carraro, Salcano ve Peugeout'ta doğru dürüst bilgi yok ee geriye kaldı Corelli, Bisan, Mosso, Kron ve Ümit. Ha bunlar doğru mu ağırlık belki tam değil ama olsun bilgi var en azından :)

Artık bundan sonrası işte kullanılan parçalar, bayi ve servis ağı, tasarımlar, fiyat, kadro boyları, üretim yılları ve hangisi daha hafif konuları geliyor ve ona göre seçiyoruz. Benim için mesela siyah ve kırmızı renk kombinasyonu, bulunduğum ilçede bayisi olması, kadro boyu uyması ve tabi ki hafiflik konusu baya önem arz ediyor. Max olarak Trekking için 13, Dağ Bisikleti 14, Şehir 17, Yol 11, Gravel içinse 12 KG derdim. Zaten bunlara göre bisiklet seçerseniz seçenekler o kadar daralıyor ki yani 2-3 bisiklete falan indiriyorsunuz :)
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
@Spartiat Bir şey daha dikkatimi çekti legarda jant lastik baya ince 95 kiloyum sıkıntı olur mu.
 
@Spartiat Bir şey daha dikkatimi çekti legarda jant lastik baya ince 95 kiloyum sıkıntı olur mu.

Legarda'daki 38mm lastik "baya ince" değil, aslında kalın bile. MTB lastiklerine alışık olanlara ince gelebilir.

Ben birkaç örnek vereyim, sıkıntı olup olmayacağına siz karar verin:
- 92 kiloyken 35mm lastikleri, 36 telli piyasadaki en düşük kalite tek kat jantları olan çelik bisan bisiklete biniyordum.
- 90 kiloyken 35mm lastikleri, 32 telli tek kat jantları olan 18 kiloluk B'twin şehir bisikletine biniyordum.
- 86 kiloyken 23 mm lastikleri, önde 18 arkada 20 telli jantları olan, 7 kiloluk karbon yol bisikletine biniyordum.
- 86 kiloyken 35 mm lastikleri, 36 tel jantları olan Legarda'ya biniyordum.
Hiçbirinde hiçbir sıkıntı olmadı.

Şimdi yukardakilerin hepsini hala kullanıyorum, 72.5 kiloyum. 95 kilo da yavaş yavaş azalacaktır, azalana kadar biraz dikkatli kullanıp lastik basıncı tavsiye edilen aralıkta tutulursa hiçbir sıkıntı olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
@Spartiat Bir şey daha dikkatimi çekti legarda jant lastik baya ince 95 kiloyum sıkıntı olur mu.

Ben de 95 kiloyum ve legardaya biniyorum. Neden sıkıntı olsun ki? Lastik sıkıntı değil, çok bile güzel gidiyor. Yuvarlanma direnci düşük.

Kilo bir tek selede problem benim için. Selesi biraz sert kalıyor, daha yumuşak sele almak istiyorum ama bir türlü sipariş vermedim. Esasında seleye de kısmen alıştım, 30-40dk kadar sorun olmuyor, sonra da 5-10dk mola ve turumu tamamlıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: cengo42
Merhabalar, katlanır bisiklet kullanıcısıyim. Bisikletimin yanına bir MTB veya trekking bisikleti almak istiyorum ancak hangi tür almalıyım karar veremedim. Kısa mesafe hobi ve spor amaçlı sürüyorum. Biraz agresif kullanmayı da seviyorum. Max 5-6000tl civarı hangi tarz ve tür bisiklet önerirsiniz?
 
Merhabalar, katlanır bisiklet kullanıcısıyim. Bisikletimin yanına bir MTB veya trekking bisikleti almak istiyorum ancak hangi tür almalıyım karar veremedim. Kısa mesafe hobi ve spor amaçlı sürüyorum. Biraz agresif kullanmayı da seviyorum. Max 5-6000tl civarı hangi tarz ve tür bisiklet önerirsiniz?

Agresif derken? "Seri ve hızlı kullanırım" mı, "kaldırıma çıkar inerim, yüksekten uçarım, merdivenlerden inerim" gibi mi?
 
Agresif derken? "Seri ve hızlı kullanırım" mı, "kaldırıma çıkar inerim, yüksekten uçarım, merdivenlerden inerim" gibi mi?
Evet hocam daha çok sert kullanıyorum. Mesela ufak tefek çukur ve kasis, kaldırım inmeleri gibi şeyler yapmayı seviyorum. Aynı zamanda hızlı kullanmayı da seviyorum. Katlanır bisiklet artık yetersiz kalıyor bana. Bunu abime hibe edip kendime farklı bir bisiklet düşünüyorum ihtiyaçlarım doğrultusunda.
 
Evet hocam daha çok sert kullanıyorum. Mesela ufak tefek çukur ve kasis, kaldırım inmeleri gibi şeyler yapmayı seviyorum. Aynı zamanda hızlı kullanmayı da seviyorum. Katlanır bisiklet artık yetersiz kalıyor bana. Bunu abime hibe edip kendime farklı bir bisiklet düşünüyorum ihtiyaçlarım doğrultusunda.

O zaman ya süspansiyonlu trekking, ya Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz? konusuna abonelik.

Bütçeye göre;
(link) (bu yaygın 21 vitesliler gibi vidalı değil, kaset rubleli)
(link)
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: The Working Dead
Çok teşekkür ederim.
 
Merhabalar herkese. Çocukluğumdan beri bisiklet sürmemiştim, en son 10 sene önce diyebilirim. Lakin geçenlerde bir arkadaşımın bisikletini birkaç gün kullanınca aşırı keyif aldığımı fark ettim, ben de neden okula vs bisikletle gitmeyeyim ki diyerek bir bisiklet arayışına geçtim. Fakat araştırdıkça kafam allak bullak oldu.

Üniversite öğrencisiyim, okuluma 3KM bir mesafede oturuyorum. Evimden okula kadar bisiklet yolu var ama kaldırıma, asfalta inmek çıkmak gerekiyor ve yollarda da engebeler var. Uzunca da bir yokuş var.

Boyum 172, alacağım bisikletin jant-kadro boyu ölçüleri nasıl olmalı? (26" Jant ve 18-19" Kadro Boyu olarak gördüm ama emin değilim)
Arnavut kaldırım vs gibi engebeli yollara da girmem gerekecek o yüzden ön amortisör gerekli mi?
Şehir bisikleti sanırım yokuş vs. daha kolay çıkıyor fakat yağmurlu havada güvenli sürebilir miyim?(lastik dişlileri dağ bisikletine göre daha azmış o sebepten) Bu konularda yardımcı olabilir misiniz?

Max bütçem de 4000tl, daha üstü olmuyor maalesef. Bu bütçeye şehir içi yokuş ve engebede sorun yaşatmayacak bisiklet önerebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.
 
Merhabalar herkese. Çocukluğumdan beri bisiklet sürmemiştim, en son 10 sene önce diyebilirim. Lakin geçenlerde bir arkadaşımın bisikletini birkaç gün kullanınca aşırı keyif aldığımı fark ettim, ben de neden okula vs bisikletle gitmeyeyim ki diyerek bir bisiklet arayışına geçtim. Fakat araştırdıkça kafam allak bullak oldu.

Üniversite öğrencisiyim, okuluma 3KM bir mesafede oturuyorum. Evimden okula kadar bisiklet yolu var ama kaldırıma, asfalta inmek çıkmak gerekiyor ve yollarda da engebeler var. Uzunca da bir yokuş var.

Boyum 172, alacağım bisikletin jant-kadro boyu ölçüleri nasıl olmalı? (26" Jant ve 18-19" Kadro Boyu olarak gördüm ama emin değilim)
Arnavut kaldırım vs gibi engebeli yollara da girmem gerekecek o yüzden ön amortisör gerekli mi?
Şehir bisikleti sanırım yokuş vs. daha kolay çıkıyor fakat yağmurlu havada güvenli sürebilir miyim?(lastik dişlileri dağ bisikletine göre daha azmış o sebepten) Bu konularda yardımcı olabilir misiniz?

Max bütçem de 4000tl, daha üstü olmuyor maalesef. Bu bütçeye şehir içi yokuş ve engebede sorun yaşatmayacak bisiklet önerebilir misiniz? Şimdiden teşekkürler.

172 boy için 18-19" kadro yaklaşık doğru, net ölçü için iç bacak boyu da lazım ama 26" jant olması gerekmiyor, zaten 26" jant şehir bisikleti artık Decathlon'da bile yok.
Şehir/trekking bisikletlerinin çoğunda bulunan 35, 38 ve 40 mm lastikler şehir kullanımı için kalın bile sayılır. İnce bile olsa, lastik inceldi diye vızır vızır kaymaya başlamıyor. Ben 26x1.75, 26x1.40, 700x35 ve 700x23 lastikli bisikletlerimi ıslak zeminde de aynı güvenle sürüyorum. Lastiğin durumu ve kalitesi kalınlığından ya da dişlerinden çok daha önemli. Bisikletin ve lastiğin nerede ne tepki vereceğini bilmek de çok önemli tabii.

~4000 TL bütçeye uygun bazı örnekler:
(link)
(link)
(link)
(link)

Aşağıdaki Kron modelleri hesaplı ve popüler, ancak TX75'lerde aslında 21 vitese uygun olmayan arka attırıcı kullanılması nedeniyle pek önermiyorum. Attırıcı değiştirilerek kullanılabilir tabii.
(link)
(link)
(link)

Bu alüminyum kadrolu bisikletlerin dışında çeşitli markaların daha hesaplı çelik bisikleri de var.
 
  • Beğen
Tepkiler: amazingdamage
@Spartiat
Çok teşekkür ederim gerçekten, zahmetiniz için sağ olun. Kullandığım bir bisiklet 28" Jant idi. Ben de neden bilmiyorum sanki kontrolü sağlayamadım, elimin altında çok büyük bir şey varmış gibi geldi. Bunun Jant boyuyla bir alakası yok mudur o zaman? Bu sebepten 26" Jant olsa daha iyi kontrol ederim diye düşünmüştüm. Bir de attığınız Carraro 321'de ön amortisör var mı? Özelliklere baktım da göremedim cahiliyim biraz da bu işin.
 
Bende aynı şekilde 28 jant ve 38c ince lastigi kontrol edemedim. Kaldıkı geçmişten gelen ciddi bir iki teker tecrübem olmasına rağmen.

Dinamikleri çok farklı bisikletin. Malesef ki insan gücü ile yurudugunden ince tekerlek, hafif bileşenler vs giriyor devreye, buda direk saglamlık ve özellikle gidiş guvenliginden çalıyor.

Ya dedimya kızımın giriş seviyesi 26 jant bir mtb si vardı. Üzerindeki naylon lastiklerle bile benim schwalbe lastikli Carraro 328 bisikletimden daha guvenli. Aksini iddea eden varsa alnını karışlarım.

Yollarda ruh hastası oldum, aman cukur, tumsek gelmesin, aman kanala, bankete, micira kaptirmayim, aman oluklara girmeyim, kaldık ki yoldaki oluk yuzunden cok buyuk kaza yapacaktım.

Benimkisi keyif işi, asfalta degilde keyif alarak cevreye odaklanmak istiyorum, izlemek tadini cikarmak, kaldirimmi in, kasismi pedalı kesme, kucuk merdivenmi iniver geç, mazgalmı devam et.. gibisinden

Hızlı gidecegim yada uzun gidecegim diye ruh hastasi olamam asfaltı takip etmekten. Zaten hızlı gitmek istesem motorlu araç alirim bisiklet değil.
 
Bende aynı şekilde 28 jant ve 38c ince lastigi kontrol edemedim. Kaldıkı geçmişten gelen ciddi bir iki teker tecrübem olmasına rağmen.

Dinamikleri çok farklı bisikletin. Malesef ki insan gücü ile yurudugunden ince tekerlek, hafif bileşenler vs giriyor devreye, buda direk saglamlık ve özellikle gidiş guvenliginden çalıyor.

Ya dedimya kızımın giriş seviyesi 26 jant bir mtb si vardı. Üzerindeki naylon lastiklerle bile benim schwalbe lastikli Carraro 328 bisikletimden daha guvenli. Aksini iddea eden varsa alnını karışlarım.

Yollarda ruh hastası oldum, aman cukur, tumsek gelmesin, aman kanala, bankete, micira kaptirmayim, aman oluklara girmeyim, kaldık ki yoldaki oluk yuzunden cok buyuk kaza yapacaktım.

Benimkisi keyif işi, asfalta degilde keyif alarak cevreye odaklanmak istiyorum, izlemek tadini cikarmak, kaldirimmi in, kasismi pedalı kesme, kucuk merdivenmi iniver geç, mazgalmı devam et.. gibisinden

Hızlı gidecegim yada uzun gidecegim diye ruh hastasi olamam asfaltı takip etmekten. Zaten hızlı gitmek istesem motorlu araç alirim bisiklet değil.
Hocam bu durumda ne yapmalı? 26" Jant mı 28" mi tercih etmeliyim aşırı kararsız kaldım şu an :kötü: Acaba 28 Jant ve 48cm kadro boyu 172cm boy için dediğiniz gibi zor mu kontrol edilir? Veya 26" Jant 48cm kadro boyu çok mu küçük bir bisiklet kalır?
 
@Spartiat
Çok teşekkür ederim gerçekten, zahmetiniz için sağ olun. Kullandığım bir bisiklet 28" Jant idi. Ben de neden bilmiyorum sanki kontrolü sağlayamadım, elimin altında çok büyük bir şey varmış gibi geldi. Bunun Jant boyuyla bir alakası yok mudur o zaman? Bu sebepten 26" Jant olsa daha iyi kontrol ederim diye düşünmüştüm. Bir de attığınız Carraro 321'de ön amortisör var mı? Özelliklere baktım da göremedim cahiliyim biraz da bu işin.

321 düz maşalı, süspansiyon yok.
Kadro boyu uyurorsa, özellikle kısa boylu kullanıcılar tarafından 26 jant daha kolay kontrol edilebilir, bu kişisel bir konu. Dağ bisikletlerinde popülerliği iyice düşmüş olsa da 26" hem o yüzden, boydan dolayı tercih edilmesi nedeniyle var. Şehir/trekking bisikletlerinde ise güncel standart 28". Bazı markalarda 26" alçak kadrolu (üreticilerinin kadın modeli dedikleri) modeller var, örneğin:
(link)
(link)



...
Ya dedimya kızımın giriş seviyesi 26 jant bir mtb si vardı. Üzerindeki naylon lastiklerle bile benim schwalbe lastikli Carraro 328 bisikletimden daha guvenli. Aksini iddea eden varsa alnını karışlarım.
...

Yeni bir Schwalbe lastikli Carraro 328, yeni bir giriş seviyesi 26 jant mtb'den daha güvenlidir.
Bu görüş sizin görüşünüze ters olabilir, ama her yönden daha güvenli. Sadece sizin görüşünüze ters bir fikir olduğu için yapacaksanız buyrun alnımı karışlayın ama siz kullanamıyorsunuz diye o bisiklet daha kötü olmuyor.

Ben önceki farklı tür ve jant/lastik boylarındaki sayısız bisikletten sonra güncel olarak 26"x1.75, 26"x1.40, 700x35, 700x23 lastikli 4 bisiklet kullanıyorum, 26" olanların 28" olanlardan daha güvenli olduğunu kesinlikle söyleyemem. 28" olanların 26" olanlardan daha güvenli olduğunu da, 26x1.40 lastikli olanın 26x1.75 lastikli olandan daha güvenli olduğunu da rahatlıkla söylerim ama bu bisikletler için, onları karşılaştırdığımda. Genelleme yaparak değil. 26x1.40 olanda Schwalbe Marathon Racer, 26x1.75 olanda B'twin lastikler var. Sadece o sebepten bile 1.40 olan daha güvenli, fren kalitesi v.b. ayrı konu. Beraberinde gelen Mitas v66 lastiklerle güven sarsan, nedensiz kayan 700x35 Mosso da Schwalbe Marathon Racer lastiklere geçince kusursuz oldu, o gün bu gündür hiçbir şart altında kaymadı mesela.

Sınıfının en iyi bisikletlerinden biri olan 328'in sizin beklentinizi karşılamaması 28" olduğundan değil, aslında sizin kullanım tarzınıza ve belki de ölçülerinize 26" dağ bisikletinin daha uygun olmasından. Yanlış seçiminiz nedeniyle durmadan 28" şehir/trekking bisikletlerini kötülüyor olmanız yanlış.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: amazingdamage
Hocam peki son olarak sorsam, bu kriterleri sağlayan ve ön amortisörü de olan bir şehir bisikleti önerebilir misiniz max 4000₺ bir fiyata ? Biraz çok sordum valla kusuruma bakmayın
 
Hocam peki son olarak sorsam, bu kriterleri sağlayan ve ön amortisörü de olan bir şehir bisikleti önerebilir misiniz max 4000₺ bir fiyata ? Biraz çok sordum valla kusuruma bakmayın

Önceki mesajımdaki 321 ve SPX100 dışındakiler süspansiyonlu. Birkaçı 4000 lirayı biraz geçiyor ama indirimle, kuponla, takside yedirerek alınabilir.
Onların dışında Peugeot, Bisan ve Corelli modelleri de var ama onların sitesinde referans fiyat olmadığı için piyasadaki modellerin fiyatlarına alışveriş sitelerinden bakmak lazım. Denk ürünler arasında bileşenleriyle öne çıkan Mosso'ların ise en düşük modeli 6000 liraya yakın.

Şöyle bir liste, araya karışan ilgisiz ürünler olsa da piyasada nelerin bulunabileceğine dair bir fikir verebilir: (link)

Bayiden alacaksanız bayilerde, internetten alacaksanız internette birkaç modeli gözünüze kestirirseniz aralarındaki tüm farkları karşılaştırıp hangisinin doğru ürün olacağına karar verebiliriz.

İkinci elde çok daha iyi modeller bulunabilir tabii ama hem sabırla aramak lazım, hem alışveriş sırasında çok dikkatli olmak lazım.
 
  • Beğen
Tepkiler: amazingdamage
Dostlar, bir bisikletçiye gittim ve Bisan Series 4600 bisikleti 3200₺’ye veriyor. Bu bisiklet dağ bisikleti fakat kalitesi çok iyi dedi.
İnternette Kron TX100 bisikleti 3500₺’ye attığınız linkten buldum.İstediğim gibi şehir bisikleti ve fiyatı da uygun. Bu iki model arasında seçim yapmam gerekiyor. Son kez yardımcı olsanız; Kron TX100(3500₺) mü, Bisan Series 4600(3200₺) mü daha iyidir? Hangisi daha kaliteli, şehir bisikleti istiyorum ama söylendiği gibi Bisan 4600 dağ bisikletini mi tercih etmeliyim?
 
Dostlar, bir bisikletçiye gittim ve Bisan Series 4600 bisikleti 3200₺’ye veriyor. Bu bisiklet dağ bisikleti fakat kalitesi çok iyi dedi.
İnternette Kron TX100 bisikleti 3500₺’ye attığınız linkten buldum.İstediğim gibi şehir bisikleti ve fiyatı da uygun. Bu iki model arasında seçim yapmam gerekiyor. Son kez yardımcı olsanız; Kron TX100(3500₺) mü, Bisan Series 4600(3200₺) mü daha iyidir? Hangisi daha kaliteli, şehir bisikleti istiyorum ama söylendiği gibi Bisan 4600 dağ bisikletini mi tercih etmeliyim?

Bisan 4600'de ((link)) giriş seviyesi Shimano ön ve arka attırıcıları dışındaki bileşenler Sunrun ve markasız ürünler. (link) bir yana (link) ile bile kıyaslanamaz. Satıcı elindeki bir ürünü satmaya çalışıyor, verdiği fiyat da piyasadan oldukça yüksek: (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: HaLiL_27
Geri