Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Spd avantaj ve dezavantajları

-40 yaşındayım
-4 yıllık lisans mezunuyum. Mühendisim. (Reyiz bile gösteremiyor dört yıllık diplomasını :snzdglsn: )
-Seçme seçilme yeterliliğine sahibim.

Cumhurbaşkanı seçilirsem Yapacaklarım
Herkese kilitli pedal, beleş.
Artık yokuş çıkmak yok, hep iniş olacak.
Kafa rüzgarı yok, hep kuyruk rüzgarı olacakGelirken de giderken de
Kısacası verin yetkiyi görün ebenizi. Ebeniz ile görüştüreceğim anlamında.

Kürsüye çık dediniz, çıktım @makaram
Performansım nasıl?

İşte feraset, işte metanet, işte siyaset!

Tam da 40 yaşında olmanın manidarlığı :D
 
Scudo
SPD'yi aktif olarak bu yıl kullanmaya başladım, ben de 1-2 kelam etmek isterim. Öncelikle İstanbul'da yaşadığımdan yorumların bir kısmı bu şehir özelinde geçerli:

Benim hissettiğim artıları:
  • Öncelikle kesinlikle yokuşlarda ve genel olarak performansta bariz bir etkisini hissediyorum. Ayak sabit kaldığından kesintisiz bir sürüş yaratıyor.
  • Çekme hareketini de artık kullandığımdan daha kesintisiz ve uzun sürüşler yapmaya başladım.
  • Kesinlikle ayağın pedaldan kaymaması bariz bir artı.
Gördüğüm eksiler:
  • Ümraniye'de oturuyorum ve sahile doğru inerken baya trafikten geçmem gerekiyor ve trafikteki hayvanlar yüzünden cidden ne kadar alışsanız da ayak bazen kitli kalabiliyor pedalda ve kesinlikle tehlikeyi artıyor. Sıkıştıran öküz sürücüler, Martı'yı kötü kullanan dangalaklar ve zombi gibi hareket eden bazı yayalar yüzünden şehir içindeki SPD'siz rahatlığı biraz arıyorum. Özetle: İstanbul'da kesinlikle tehlike katsayısını artırıyor. Eviniz rotanıza yakınsa önemli değil bu tabi ama ben o kadar şanslı değilim ne yazık ki.
  • Ciddi bir ek masraf kalemi yaratıyor. Malum Türkiye'deyiz her şey dövizle geliyor ve ayakkabı, pedal kal vs derken yüklü bir fatura çıkıyor.
 
Gördüğüm eksiler:
  • Ümraniye'de oturuyorum ve sahile doğru inerken baya trafikten geçmem gerekiyor ve trafikteki hayvanlar yüzünden cidden ne kadar alışsanız da ayak bazen kitli kalabiliyor pedalda ve kesinlikle tehlikeyi artıyor. Sıkıştıran öküz sürücüler, Martı'yı kötü kullanan dangalaklar ve zombi gibi hareket eden bazı yayalar yüzünden şehir içindeki SPD'siz rahatlığı biraz arıyorum. Özetle: İstanbul'da kesinlikle tehlike katsayısını artırıyor. Eviniz rotanıza yakınsa önemli değil bu tabi ama ben o kadar şanslı değilim ne yazık ki.
Ben de genellikle şehir içinde takılıyorum ve sırf bu bahsettiğiniz sebepten dolayı Shimano'nun M324 modeli bi tarafı kilitli bi tarafı düz olan pedallardan aldım. Çok heyecanlıyım ama şöyle kafam rahat geniş bir vakit bulunca denemek istiyorum, öyle takıp hemen iki ara bi dere yalandan denemek istemedim. Sonrasında izlenimlerimi paylaşacağım.

Pedal şu;
1672131846742.png
 
  • Beğen
Tepkiler: Şenol U.
Ben de genellikle şehir içinde takılıyorum ve sırf bu bahsettiğiniz sebepten dolayı Shimano'nun M324 modeli bi tarafı kilitli bi tarafı düz olan pedallardan aldım. Çok heyecanlıyım ama şöyle kafam rahat geniş bir vakit bulunca denemek istiyorum, öyle takıp hemen iki ara bi dere yalandan denemek istemedim. Sonrasında izlenimlerimi paylaşacağım.

Pedal şu;
298887 dosyayı görüntüle
Spd ayakkabısı ile o pedalın düz tarafını kullanamazsınız haberiniz olsun. Şöyle anladım, bir tarafı spd diğer tarafı düz, yoğun yerlerde düz tarafa basarım sonra spd yi takarım diye düşündüyseniz, o şekilde tabandaki kal düz pedala temas edince metal metale değecek ve sürekli kayacaktır. Mtb pedalı için geçerli bu dediğim. Yol spd sinin çift taraflısı vsr mı olsa ne olur onu bilmiyorum. Kaller farklı çünkü. Ama muhtemelen o da olmaz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Spd ayakkabısı ile o pedalın düz tarafını kullanamazsınız haberiniz olsun. Şöyle anladım, bir tarafı spd diğer tarafı düz, yoğun yerlerde düz tarafa basarım sonra spd yi takarım diye düşündüyseniz, o şekilde tabandaki kal düz pedala temas edince metal metale değecek ve sürekli kayacaktır. Mtb pedalı için geçerli bu dediğim. Yol spd sinin çift taraflısı vsr mı olsa ne olur onu bilmiyorum. Kaller farklı çünkü. Ama muhtemelen o da olmaz.

Dediğiniz kullanım için bu daha uygun diye düşünüyorum.
shimano-pd-me700-spd-pedal-black-1-841423.jpg
 
Spd ayakkabısı ile o pedalın düz tarafını kullanamazsınız haberiniz olsun. Şöyle anladım, bir tarafı spd diğer tarafı düz, yoğun yerlerde düz tarafa basarım sonra spd yi takarım diye düşündüyseniz, o şekilde tabandaki kal düz pedala temas edince metal metale değecek ve sürekli kayacaktır. Mtb pedalı için geçerli bu dediğim. Yol spd sinin çift taraflısı vsr mı olsa ne olur onu bilmiyorum. Kaller farklı çünkü. Ama muhtemelen o da olmaz.
Dediğim gibi, henüz denemedim ama tam olarak o şekilde kullanırım diye düşünüyorum. Yani aslında şöyle, ayağın kalin ayakkabıya bağlı olduğu kısımla daha çok pedala basmak gerekiyor ama zaten bu ihtiyaç sürekli olmaktan ziyade sıkıntılı noktalarda; örneğin trafiğin bir miktar sıkıştığı ve her an ayağı indirmenin gerekebileceği geçişlerde olacağı için pedaldan çıkarıp ayağın orta kısmıyla ve hatta topuğuyla bile en azından düz bir pedala basarak kullanabilirim diye düşünüyorum. Tam olarak benim aldığım ayakkabı-pedal kombinasyonu olmasa da çok önceleri bikeforums'ta bu tip bir pedalı benzer şekilde kullandığını söyleyen birinin yorumunu okumuştum aslına bakarsanız, orda da ihtilaf yaşanmış olsa da arkadaş kullanıyorum ideal olmasa da memnunum demişti.

Bakalım bu haftasonu bir muhalefet yaşamazsam bi deneyeceğim, olup olmadığını paylaşırım :)
 
Dediğim gibi, henüz denemedim ama tam olarak o şekilde kullanırım diye düşünüyorum. Yani aslında şöyle, ayağın kalin ayakkabıya bağlı olduğu kısımla daha çok pedala basmak gerekiyor ama zaten bu ihtiyaç sürekli olmaktan ziyade sıkıntılı noktalarda; örneğin trafiğin bir miktar sıkıştığı ve her an ayağı indirmenin gerekebileceği geçişlerde olacağı için pedaldan çıkarıp ayağın orta kısmıyla ve hatta topuğuyla bile en azından düz bir pedala basarak kullanabilirim diye düşünüyorum. Tam olarak benim aldığım ayakkabı-pedal kombinasyonu olmasa da çok önceleri bikeforums'ta bu tip bir pedalı benzer şekilde kullandığını söyleyen birinin yorumunu okumuştum aslına bakarsanız, orda da ihtilaf yaşanmış olsa da arkadaş kullanıyorum ideal olmasa da memnunum demişti.

Bakalım bu haftasonu bir muhalefet yaşamazsam bi deneyeceğim, olup olmadığını paylaşırım :)

Ben Decathlon'un (link) 3 bisikletteki (yol, trekking, şehir) (link) ister kilitleyerek, ister düz tarafına ayakkabının doğru kısmıyla basarak hiç sorunsuz kullanıyorum. Sizin pedal da kullandığınız ayakkabıya bağlı olarak kullanılabilir belki ama metal kısımlar arası etkileşim yüzünden kullanılamayabilir de. Kal yeterince içeride kalıyorsa, pedalla tek temas yüzeyi o olmuyorsa kullanabilirsiniz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Umur Bora
Global Cycling Network kanalından konu hakkında yeni bir video geldi. Yokuş, düz yol ve sprint (maks. güç) olmak üzere üç ayrı test yapıldı. :ssrtcbya:

Benim için düzlükte spd'nin bir farkı olmayacağı zaten netti.

Yokuş konusu biraz bulanıktı, artık orada da bir getirisi olmayacağı netleşti.

Tek üstünlük ayağa kalkıp bütün gücünüzle abandığınızda geliyor. Bunun benim için hiç anlamı yok.

Ayağın mecburen sürekli pedalın doğru noktasına basıyor olmasının da benim için anlamı yok. Flat pedal ile yanlış yere bastığımı sanmıyorum.

Ayak kayma konusunun da anlamı yok. 10 senedir bisiklet sürüyorum. Pinli Flat pedaldan ayağımın kaydığını hiç hatırlamıyorum. Zaten bu ayak kayma mevzusu ya abartılı bir sprint esnasında, ya da düşük viteste abartılı kadans çevirmeye kalkarsanız olabilecek bir şey. Normal sürüşte ayak kayıyorsa pedal dandiktir.

Bunların dışında şehir içi trafikte çok vakit geçiren biri olarak spd kullanmanın hem sıkıcı, hem güvenlik için daha olumsuz olabileceğini düşünüyorum.

Global Cycling Network - Are Flat Pedals Actually Just As Fast As Clipless Pedals [aVLfqjcTbnU...png Global Cycling Network - Are Flat Pedals Actually Just As Fast As Clipless Pedals [aVLfqjcTbnU...png Global Cycling Network - Are Flat Pedals Actually Just As Fast As Clipless Pedals [aVLfqjcTbnU...png


 
Son düzenleme:
Global Cycling Network kanalından konu hakkında yeni bir video geldi. Yokuş, düz yol ve sprint (maks. güç) olmak üzere üç ayrı test yapıldı. :ssrtcbya:


299909 dosyayı görüntüle 299910 dosyayı görüntüle 299911 dosyayı görüntüle


Benim için tablodaki kayda değer tek fark ortalama nabızdaki değişim. Kilitli pedala geçmeyi düşündüğümden elimdeki düz spank pedalları kullanmadan satmaya karar vermiştim. Şu anda vazgeçer gibi oldum. Videodaki test eden kişilerin de az çok bir bisiklet geçmişi var ki özellikle dağ bisikleti kanalında yetenekli sporcular vardı diye hatırlıyorum. Günlük bir kullanıcı için bu fark daha da küçük olabilir.

Sporcular için neyse de günlük kullanıcılar için gerekli mi bilmiyorum. Bizim kilitli pedal işi iptal gibi duruyor.
 
Benim için tablodaki kayda değer tek fark ortalama nabızdaki değişim. Kilitli pedala geçmeyi düşündüğümden elimdeki düz spank pedalları kullanmadan satmaya karar vermiştim. Şu anda vazgeçer gibi oldum. Videodaki test eden kişilerin de az çok bir bisiklet geçmişi var ki özellikle dağ bisikleti kanalında yetenekli sporcular vardı diye hatırlıyorum. Günlük bir kullanıcı için bu fark daha da küçük olabilir.

Sporcular için neyse de günlük kullanıcılar için gerekli mi bilmiyorum. Bizim kilitli pedal işi iptal gibi duruyor.
Bu arkadaşların nasıl tepe tırmandıklarını bilseniz düz pedalla eşit olmaları mucize. Geçen tepe tırmanışı şampiyonuyla sunucularını, bir de amatörü yarıştırdılar. Lisanslı yarış geçmişi olan sunucu 1 dakika geri kaldı, amatör ise 8 dakika... Yani, burada sadece saniyelik farklar arada oynuyorsa, bilin ki fark yoktur.
 
bu kilitli/düz pedallardan birine sahip olmamak dünyanın sonu değil. İkisi ile de bisiklete binilebiliyor. Arada elbette fark var. Kimi gerek görür kimi görmez. Ben gerek görenlerdenim. Gayet de amatör ve şehir içi ulaşım ağırlıklı bisiklete biniyorum. Çok büyük tereddütlerle geçtim ama iyi ki geçmişim diyorum kilitli pedala.
 
Adam kadro üstündeki etiketleri sökmüş, ve diyor ki ne kadar ağırlık avantajı sağlar bilmiyorum ama psikolojik bir getirisi var. Biz de işte büyük çoğunluğunu sezon bitti bisikletçilerinin oluşturduğu bir platformda kilitli pedal tartışıyoruz falan :)

Şimdi ben bu kilitli pedal mevzuunda yapılan bu gibi testlerin iki tip arasındaki gerçek farkı yansıttığını düşünmüyorum. Bir profesyonel olsam veya bisiklet üstünde binlerce kilometrelik tecrübem olsa belki içgüdüsel olarak pedalın doğru yerine ve doğru şekilde basabilirdim ama değilim, haliyle bir kılavuza ihtiyacım var. Uzun sürüşlerden sonra örneğin iki bacağım arasında farklı noktalarda ağrı-sızı oluyor ki bu da zannediyorum sürekli doğru pozisyonda pedala basmamakla alakalı. Yine uzun sürüşlerden sonra veya sert tırmanışlardan sonra ayak tabanımda pedala bastığım kısımlarda özellikle şerit halinde ciddi ağrılar oluyor. Düz pedalda sadece pedala basmak suretiyle çalışan kasları yorup bitiriyoruz, kilitli pedalda da muhtemelen alışkanlıktan basma yönünde çalışan kasları bitireceğim ama en azından depoda bir de çekme suretiyle beni taşıyacak kaslarım olacak, tabi şu an hiç çalışmadıkları için kısa vadede ciddi bir fark yaratacağını sanmıyorum ama bir süre sonra olabilir mi, olabilmesini umuyorum.

Yani kısacası benim kilitli pedala geçme sebebim uzun sürüşlerde vücudumu daha verimli kullanıp uzun vadede vücudumda hatalı kullanıma bağlı sıkıntıları asgari düzeye indirmekti, 1 ayı geçti pedallarım ve ayakkabılarım geleli daha deneme sürüşü bile yapmadım ama olacak inşallah. Gençliğimiz var, heyecanımız yüksek :)

Bir de not paylaşayım; kilitli pedal düz pedal karşılaştırması vidyosunda bisikletli arkadaşımız düz pedal kullanırken giydiği ayakkabının tabanının normalden sert olduğunu söylüyor. Bu testi bir de bizim düz pedallı bisiklete binerken giydiğimiz standart koşu, yürüyüş, vs. ayakkabısıyla yapsalarmış keşke. O zaman bir de konfor etkeninden bahsedilecekti yüksek ihtimalle, sadece sayısal performans kıyaslaması yapılmış.
 
uzun saatler bisiklet üstünde sürüş yapıyoruz ufak farklar bi süre sonra çığ gibi büyüyor. yol bisikleti kullanıyorum spd kesinlikle fark yaratıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: by0ne ve M.İhsan
Global Cycling Network kanalından konu hakkında yeni bir video geldi. Yokuş, düz yol ve sprint (maks. güç) olmak üzere üç ayrı test yapıldı. :ssrtcbya:

Benim için düzlükte spd'nin bir farkı olmayacağı zaten netti.

Yokuş konusu biraz bulanıktı, artık orada da bir getirisi olmayacağı netleşti.

Tek üstünlük ayağa kalkıp bütün gücünüzle abandığınızda geliyor. Bunun benim için hiç anlamı yok.

Ayağın mecburen sürekli pedalın doğru noktasına basıyor olmasının da benim için anlamı yok. Flat pedal ile yanlış yere bastığımı sanmıyorum.

Ayak kayma konusunun da anlamı yok. 10 senedir bisiklet sürüyorum. Pinli Flat pedaldan ayağımın kaydığını hiç hatırlamıyorum. Zaten bu ayak kayma mevzusu ya abartılı bir sprint esnasında, ya da düşük viteste abartılı kadans çevirmeye kalkarsanız olabilecek bir şey. Normal sürüşte ayak kayıyorsa pedal dandiktir.

Bunların dışında şehir içi trafikte çok vakit geçiren biri olarak spd kullanmanın hem sıkıcı, hem güvenlik için daha olumsuz olabileceğini düşünüyorum.

299909 dosyayı görüntüle 299910 dosyayı görüntüle 299911 dosyayı görüntüle


Hiç SPD pedal kullandınız mı?
 
Global Cycling Network kanalından konu hakkında yeni bir video geldi. Yokuş, düz yol ve sprint (maks. güç) olmak üzere üç ayrı test yapıldı. :ssrtcbya:

Benim için düzlükte spd'nin bir farkı olmayacağı zaten netti.

Yokuş konusu biraz bulanıktı, artık orada da bir getirisi olmayacağı netleşti.

Tek üstünlük ayağa kalkıp bütün gücünüzle abandığınızda geliyor. Bunun benim için hiç anlamı yok.

Ayağın mecburen sürekli pedalın doğru noktasına basıyor olmasının da benim için anlamı yok. Flat pedal ile yanlış yere bastığımı sanmıyorum.

Ayak kayma konusunun da anlamı yok. 10 senedir bisiklet sürüyorum. Pinli Flat pedaldan ayağımın kaydığını hiç hatırlamıyorum. Zaten bu ayak kayma mevzusu ya abartılı bir sprint esnasında, ya da düşük viteste abartılı kadans çevirmeye kalkarsanız olabilecek bir şey. Normal sürüşte ayak kayıyorsa pedal dandiktir.

Bunların dışında şehir içi trafikte çok vakit geçiren biri olarak spd kullanmanın hem sıkıcı, hem güvenlik için daha olumsuz olabileceğini düşünüyorum.

299909 dosyayı görüntüle 299910 dosyayı görüntüle 299911 dosyayı görüntüle


Tek kelime ile devrimsel bir sonuç. Düz dünyacıların bu sonucada itiraz edeceklerini düşünüyorum. Spd pedalı bir ara kullanmaktaydım ama attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değmiyordu. Üstelik sürekli düşme tehlikesi ve olur olmadık yerde düşme ve yaralanmada cabası. Bu ağırlıktan bizleri temize çıkardığın için teşekkürler
 
Global Cycling Network kanalından konu hakkında yeni bir video geldi. Yokuş, düz yol ve sprint (maks. güç) olmak üzere üç ayrı test yapıldı. :ssrtcbya:

Benim için düzlükte spd'nin bir farkı olmayacağı zaten netti.

Yokuş konusu biraz bulanıktı, artık orada da bir getirisi olmayacağı netleşti.

Tek üstünlük ayağa kalkıp bütün gücünüzle abandığınızda geliyor. Bunun benim için hiç anlamı yok.

Ayağın mecburen sürekli pedalın doğru noktasına basıyor olmasının da benim için anlamı yok. Flat pedal ile yanlış yere bastığımı sanmıyorum.

Ayak kayma konusunun da anlamı yok. 10 senedir bisiklet sürüyorum. Pinli Flat pedaldan ayağımın kaydığını hiç hatırlamıyorum. Zaten bu ayak kayma mevzusu ya abartılı bir sprint esnasında, ya da düşük viteste abartılı kadans çevirmeye kalkarsanız olabilecek bir şey. Normal sürüşte ayak kayıyorsa pedal dandiktir.

Bunların dışında şehir içi trafikte çok vakit geçiren biri olarak spd kullanmanın hem sıkıcı, hem güvenlik için daha olumsuz olabileceğini düşünüyorum.

299909 dosyayı görüntüle 299910 dosyayı görüntüle 299911 dosyayı görüntüle


Arada zaten dişe dokunur bir fark mevcut. Nabızda, ortalama güçte ve maksimum güçteki bu farkları göre göre nasıl spd'yi gömdünüz anlayamadım. Size göre bir anlam ifade etmeyebilir ama bu veriler ciddi sporcular için büyük bir kazanç. Ciddi sporcu diyorum dikkat edin.
 
Geri