Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti jant seti tavsiyesi

@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: asibol
Scudo
@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
geçmiş tubeless teknolojileri tam olarak oturmamıştı ve jant lastik üreticilerin standartları değişkendi.
bu noktada çok sorun yaşayan var, mesela tubeless için en uç nokta olan hookless çemberlerde lastiği janttan çıkan yarılan vs çok.

-ama kullanım hatasından kaynaklı bir çoğu,
mesela enve ses ar4.5 alıp 100psi basan var mesela 28 lastiğe, bu çemberin 80kg için sınırı 60psi bile değil.
psikolojik olarak takıntıları bırakırsak bu örneklerdeki 60psi geleneksel jantlardaki 120psi dan daha sert ve limitte.

bunun gibi çok örnek var, biraz da ihtiyaç ile alakalı, dar çemberlerde tubeless bence en baştan doğru bir kullanım olmadı,
18mm iç genişlikten itibaren makul setuplar yapabilmek mümkün.
 
The Zonda still has a box rim profile, steel bearings, and aluminum body hubs, signature 3-spoke groupings around the rear wheel, low profile alloy rims (measured 24.4mm front, 27.2mm rear), middle of the pack weight (measured 1537 grams) and not tubeless.
@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.

Mesele lastik içindeki sıvının kapayamayacağı büyüklükte bir patlak olması durumu.Bu olduğu zaman mecburen içine iç lastik takıp devam etmek gerekiyor.O değişim de sıvı heryere bulaşarak berbat ediyor.
 
@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
Çoğu kullanıcı için tubeless daha dertli:
-Genelde patlak önleyici sıvı kullanmak gerekiyor, sıvının da lastik içinde ömrü 3 ay. Az kilometre yapan, veya bisikleti sadece Mayıs'tan Ekim'e kadar kullananlar için gereksiz uğraşı.
-Sıvının kapatamayacağı patlaklarda hem lastik patlamış oluyor hem de üstünüz başınız batıyor.
-Lastik patlarsa tüm hava çok kısa sürede indiği için daha fazla tehlikeye neden oluyor.
-Lastik ve jant üreticileri arasındaki iletişim problemleri yüzünden güvenli olmayan pek çok lastik/jant kombinasyonu mevcut. Lennard Zinn'in Velonews'taki köşesinde korku filmlerini aratmayan yaşanmış hikayeler görebilirsiniz.
 
@Murat B. Bu durumda getirileri ufak patlaklarda sorunsuzluk, iç lastiklerden kazanılan ağırlık (sıvı ağırlığı geliyor buna karşılık) ve akıcılık mı ?
 
akıcılık ve daha düşük psi değeriyle sürebilme(konfor)..Isırma patlamalarını önlüyor diyorlar ama zaten ben iç lastikle ısırma patlaması yaşamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Çoğu kullanıcı için tubeless daha dertli:
-Genelde patlak önleyici sıvı kullanmak gerekiyor, sıvının da lastik içinde ömrü 3 ay. Az kilometre yapan, veya bisikleti sadece Mayıs'tan Ekim'e kadar kullananlar için gereksiz uğraşı.
-Sıvının kapatamayacağı patlaklarda hem lastik patlamış oluyor hem de üstünüz başınız batıyor.
-Lastik patlarsa tüm hava çok kısa sürede indiği için daha fazla tehlikeye neden oluyor.
-Lastik ve jant üreticileri arasındaki iletişim problemleri yüzünden güvenli olmayan pek çok lastik/jant kombinasyonu mevcut. Lennard Zinn'in Velonews'taki köşesinde korku filmlerini aratmayan yaşanmış hikayeler görebilirsiniz.

tüm bu sebeblerden dolayı elimdeki seti satıp clincer a gecmek istiyorum fakat setin alıcısı yok. elimizde kaldı :D
 
@Murat B. Bu durumda getirileri ufak patlaklarda sorunsuzluk, iç lastiklerden kazanılan ağırlık (sıvı ağırlığı geliyor buna karşılık) ve akıcılık mı ?
Ufak patlamalarda sorunsuzluk tam olarak doğru olmasa da (sıvı kapatana kadar hava kaybı olabiliyor, lastiğin basıncı 70psi'dan 60'a düşerse sürüş ortasında şişirmeniz gerekebilir) evet.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
tüm bu sebeblerden dolayı elimdeki seti satıp clincer a gecmek istiyorum fakat setin alıcısı yok. elimizde kaldı :D

iç lastik takıp kullanamıyor musunuz?
 
ne oluyormuş? sizin jant seti zaten clincher?

benim jant setim mavic cosmic pro carbon sl UST. kendisi tubeless bir jant seti üzerinde tubeless lastiklerle beraber geldi. jant setini clincher a cevirebiliyorsunuz. fakat iç lastik oturtmak clincher setlere göre oldukca zor. ben hiç takıp tecrube etmedim. fakat iç lastiğin sürüş esnasında çıktıgını bir kac yerde okudum. bundan dolayı ciddi kaza yapanlar olmuş. okudugum cogu forumda mecbur kalmadıkça clincher a dönmemek gerektiği anlatılıyor hep.
 
  • İnanılmaz
Tepkiler: OrhanOzkaya
benim jant setim mavic cosmic pro carbon sl UST. kendisi tubeless bir jant seti üzerinde tubeless lastiklerle beraber geldi. jant setini clincher a cevirebiliyorsunuz. fakat iç lastik oturtmak clincher setlere göre oldukca zor. ben hiç takıp tecrube etmedim. fakat iç lastiğin sürüş esnasında çıktıgını bir kac yerde okudum. bundan dolayı ciddi kaza yapanlar olmuş. okudugum cogu forumda mecbur kalmadıkça clincher a dönmemek gerektiği anlatılıyor hep.


ilginç böyle bir şey bilmiyordum.kaynak var mı acaba?
 
kullanılabiliyor fakat güvenli olmadı yönünde tonla kullanıcı yorumu oldugundan hiç girmedim o işe.
Tam tersi aslında, hookless olmadıkça tubeless jantlardan normal lastiği ve iç lastiği çıkarmak zordur, campy 2wf modelinin az tercih edilmesinin diğer bir sebebi de çemberlerin normal modele göre az da olsa daha ağır olması.
benim jant setim mavic cosmic pro carbon sl UST. kendisi tubeless bir jant seti üzerinde tubeless lastiklerle beraber geldi. jant setini clincher a cevirebiliyorsunuz. fakat iç lastik oturtmak clincher setlere göre oldukca zor. ben hiç takıp tecrube etmedim. fakat iç lastiğin sürüş esnasında çıktıgını bir kac yerde okudum. bundan dolayı ciddi kaza yapanlar olmuş. okudugum cogu forumda mecbur kalmadıkça clincher a dönmemek gerektiği anlatılıyor hep.
UST Mavic’in kendi standartlarını sektöre yaymak için oluşturduğu, teoride güzel ama pratikte şart olmayan bir sistem bütünü, bir çok lastik üreticisi ve diğer jant firmaları da Mavic’e lisans ödemekle uğraşmadılar haklı olarak.
içerisindeki ek kanal sayesinde kendi uyumlu lastiklerini takmak çok basit.

iç lastik çıkması da çember içi kancalara güvenip çizelge üstü yüksek basınçtan oluyor, yaşayanlara bakarsanız çoğunlukla eski 23mm tt lastikleri bunlar,
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcancan
ilginç böyle bir şey bilmiyordum.kaynak var mı acaba?

set yeni bisikletimle beraber geldi. daha önce hep clincher kullanmış biri olarak tubeless a yabancı oldugumdan o dönem cok araştırmıştım. şu an tekrar araştırıp bulmam gerekir. eger bu konu içerisinde arama yaparsanız burda da konuşuldu. sadece benim setin değil hiçbir tubeless setin clincherla verimli olmadığı sonucuna varılmıştı.
hocam tubeless setle ilgileniyorsanız pazarlık edebiliriz :D
 
yok benim jantlarda tubeless ready , iç lastikle kullanıyorum hiç sorun yaşamadım.
 
Marka model bağımsız tubeless ready zaten hem iç lastikle hem tubeless olarak kullanılabilir demek.nasıl bir sorun çıkabilir onu anlamadım. hava yerine iç lastik şişiriyor lastiği .
 
işte uygulaması bahsettiğiniz kadar kolay değil diye okudum hep. ben denemedim sadece okuduklarımla yorum yapıyorum siz denemişsiniz demek ki denemekte fayda var.
 
Yazdan bu yana tubeless kullanıyorum; ksyrium elite ust + yksion pro ust. İç lastik kullandığımda en çok lastiği patlatanlar ince çelik tellerdi. Sanırım patlayan kamyon lastiklerinden yola saçılıyorlar ve ben de her 500km de bir kere bunlara denk geliyordum. Tubeless lastiklerde hiç bu sorunum olmadı. Hatta geçenlerde baya geniş kesiklerle hem ön hem de arka patlayıp tamir edene kadar 3 tane telin çoktan arka lastiğe battığını fark bile etmemiştim.
Evet patlak önleyici sıvı kullanmak gerekiyor. O tel patlaklarını sıvı bana hissettirmeden halletmiş. Ancak 6mm arka ve 7mm ön kesiklerde mevcut sıvı ne yazık ki yeterli olmadı ama beni 5km lik gideceğim yere kadar da götürdü. Yani tüm havanın hemen inmesi gibi bir durum yaşanmadı. Ayrıca üstüm başımda kirlenmedi. Tam kapatamamış olsa da yine de bir miktar yamalama sağladı.
Bu kesikleri ise içeriden yamadım, elimde kalan mavic sıvıyı da lastiklere koydum ve yama ile sıvı birlikte bu kesikleri de kapattı. İç lastik kullanıyor olsaydım bu son büyük kesikler dışında 3 defa iç lastik değiştirme derdim olacaktı. O yüzden tubeless kullanım bence çok daha iyi bir seçenek.
Bu ebattaki kesikler için de Stan's notubes race sealant aldım. Mevcut sıvıların süresi dolunca bu sıvıya geçeceğim ve hem açıklama kısmında hem de kullanıcı deneyimlerinde bu sıvının kapatma gücünden övgü ile bahsedilmiş. Henüz tecrübe etme şansızlığım olmadı ama bakalım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: makaram
Geri