trainspotting35
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 18 Ağustos 2015
- Mesaj
- 8.335
- Tepki
- 23.358
- Yaş
- 44
- Şehir
- İstanbul
- Başlangıç
- 2016—17
- Bisiklet
- Orbea
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
geçmiş tubeless teknolojileri tam olarak oturmamıştı ve jant lastik üreticilerin standartları değişkendi.@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
Çoğu kullanıcı için tubeless daha dertli:@Murat B. Tubeless neden yaygın değil merak ettiğim bir konu. Kullandığım jant seti ve lastikler tubeless ya hiç patlamadı yada patladı ama tubeless sistem beni kurtardı yaklaşık 1000 km de hiç patlak yaşamadım eğer 2. seçenek vuku bulduysa tercih mantıklı hale gelecektir.
Çoğu kullanıcı için tubeless daha dertli:
-Genelde patlak önleyici sıvı kullanmak gerekiyor, sıvının da lastik içinde ömrü 3 ay. Az kilometre yapan, veya bisikleti sadece Mayıs'tan Ekim'e kadar kullananlar için gereksiz uğraşı.
-Sıvının kapatamayacağı patlaklarda hem lastik patlamış oluyor hem de üstünüz başınız batıyor.
-Lastik patlarsa tüm hava çok kısa sürede indiği için daha fazla tehlikeye neden oluyor.
-Lastik ve jant üreticileri arasındaki iletişim problemleri yüzünden güvenli olmayan pek çok lastik/jant kombinasyonu mevcut. Lennard Zinn'in Velonews'taki köşesinde korku filmlerini aratmayan yaşanmış hikayeler görebilirsiniz.
Ufak patlamalarda sorunsuzluk tam olarak doğru olmasa da (sıvı kapatana kadar hava kaybı olabiliyor, lastiğin basıncı 70psi'dan 60'a düşerse sürüş ortasında şişirmeniz gerekebilir) evet.@Murat B. Bu durumda getirileri ufak patlaklarda sorunsuzluk, iç lastiklerden kazanılan ağırlık (sıvı ağırlığı geliyor buna karşılık) ve akıcılık mı ?
tüm bu sebeblerden dolayı elimdeki seti satıp clincer a gecmek istiyorum fakat setin alıcısı yok. elimizde kaldı
iç lastik takıp kullanamıyor musunuz?
kullanılabiliyor fakat güvenli olmadı yönünde tonla kullanıcı yorumu oldugundan hiç girmedim o işe.
ne oluyormuş? sizin jant seti zaten clincher?
benim jant setim mavic cosmic pro carbon sl UST. kendisi tubeless bir jant seti üzerinde tubeless lastiklerle beraber geldi. jant setini clincher a cevirebiliyorsunuz. fakat iç lastik oturtmak clincher setlere göre oldukca zor. ben hiç takıp tecrube etmedim. fakat iç lastiğin sürüş esnasında çıktıgını bir kac yerde okudum. bundan dolayı ciddi kaza yapanlar olmuş. okudugum cogu forumda mecbur kalmadıkça clincher a dönmemek gerektiği anlatılıyor hep.
Tam tersi aslında, hookless olmadıkça tubeless jantlardan normal lastiği ve iç lastiği çıkarmak zordur, campy 2wf modelinin az tercih edilmesinin diğer bir sebebi de çemberlerin normal modele göre az da olsa daha ağır olması.kullanılabiliyor fakat güvenli olmadı yönünde tonla kullanıcı yorumu oldugundan hiç girmedim o işe.
UST Mavic’in kendi standartlarını sektöre yaymak için oluşturduğu, teoride güzel ama pratikte şart olmayan bir sistem bütünü, bir çok lastik üreticisi ve diğer jant firmaları da Mavic’e lisans ödemekle uğraşmadılar haklı olarak.benim jant setim mavic cosmic pro carbon sl UST. kendisi tubeless bir jant seti üzerinde tubeless lastiklerle beraber geldi. jant setini clincher a cevirebiliyorsunuz. fakat iç lastik oturtmak clincher setlere göre oldukca zor. ben hiç takıp tecrube etmedim. fakat iç lastiğin sürüş esnasında çıktıgını bir kac yerde okudum. bundan dolayı ciddi kaza yapanlar olmuş. okudugum cogu forumda mecbur kalmadıkça clincher a dönmemek gerektiği anlatılıyor hep.
ilginç böyle bir şey bilmiyordum.kaynak var mı acaba?
yok benim jantlarda tubeless ready , iç lastikle kullanıyorum hiç sorun yaşamadım.