Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikleti tavsiyeleri

Forumda bir kaç kez daha buna benzer bir cevap aramıştım. Belki de belli koşullara dayanan makul bir cevabı yoktur. Ama bir kaç kişi ben şu sebeple bu markayı tercih ediyorum diye dönse bile çok makbule geçer. İnanılmaz paralar vermeyi planlamıyorum ama bugün itibariyle 100k - 200k arası para verecek olsam TR'de hangi yol bisikleti markasına yönelmek gerekir. Giant, Specialized, Orbea, BMC, Trek gibi markalardan (bir başka marka da olabilir) hangisine yoğunlaşmak daha anlamlı.
Sanayi tostu seviyorsanız Trek tercih etmelisiniz aksine başka bir sebep göremiyorum.

Geçen gün yine bisikletçiden çıkamadım...
 
Scudo
Ben de listeye Scott ve Cannondale'i ekler, Trek'i çıkarırdım.
Aslında yeni ürünleriyle (link)'yu ve Bazı modelleriyle (link)'yi de eklerdim ama muhtemelen o markalar kapsam dışıdır.
Bianchi sprint'in hastasıyım ama M beden mekanik 105 setli beyaz rengini bulamıyorum. fiyatı da çok uygun. sanırım yerli üretim değil. çünkü çok güzel yerli olamaz :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Spartiat
Ben de listeye Scott ve Cannondale'i ekler, Trek'i çıkarırdım.
Aslında yeni ürünleriyle (link)'yu ve Bazı modelleriyle (link)'yi de eklerdim ama muhtemelen o markalar kapsam dışıdır.
Aslında kapsam dışı olan bir markam yok. Ama aldıktan sonra sorun yaşamak istemiyorum. Ola ki sorun oldu bir zahmet bu kadar para verdiğim ürün için sorun halledilebilsin. Giant Trek Cannondale gibi markalar TR de direk distribütörüne ulaşıp sorun cozebilecegim markalar gibi geliyor. Bir de kısa da olsa sebebini öğrenebilir miyim
 
Doğrudan bana sormamışsınız ama kendimce sebeplerini açıklayayım. Bir tanesi, başka bir forumdaşın da söylediği gibi Scott bisikletlerin fiyatı yurtdışında ne ise, burada da odur. Diğer markalarda bazen böyle olmuyor, Türkiye satış fiyatı daha yüksek oluyor.
Bir başka sebep, satıcı mağaza ile yıllardır tamir, bakım, yedek parça gibi ihtiyaçlarda hiç sorun yaşamamamdır. Birçok eşe dosta da aynı mağazayı tavsiye ettim, hepsi memnun kaldılar.
Diğer markaların mağazalarına da gittim, bisiklet almak niyetinde idim, pek frekansımız uyuşmadı diyeyim.
Burada kimseyi kötülemek ya da yüceltmek niyetinde değilim. Benim olumlu deneyimler yaşadığım mağazada başkaları da çok kötü deneyimler yaşamış olabilir, tam tersi de olabilir. Saydıklarınızın hepsi premium markalar. Ama bazılarının satıcıları ile sorun yaşayanlar, yaşadıklarını paylaşanlar da oldu.
Bütün bunları ve kişisel zevkinizi göz önünde tutarak karar verebilirsiniz.
Mesela Canondale bisikletleri kadronun çok yerinde marka yazdığı için ben sevemiyorum. Bana sadelikten uzak geliyor.
Siz daha çok satış sonrası destek konusunu önemsiyorsunuz gibi anladım. Birkaç mesaj üstte mesela @StanicEnemy memnuniyetsizliğini dile getirdi.
 
Doğrudan bana sormamışsınız ama kendimce sebeplerini açıklayayım. Bir tanesi, başka bir forumdaşın da söylediği gibi Scott bisikletlerin fiyatı yurtdışında ne ise, burada da odur. Diğer markalarda bazen böyle olmuyor, Türkiye satış fiyatı daha yüksek oluyor.
Bir başka sebep, satıcı mağaza ile yıllardır tamir, bakım, yedek parça gibi ihtiyaçlarda hiç sorun yaşamamamdır. Birçok eşe dosta da aynı mağazayı tavsiye ettim, hepsi memnun kaldılar.
Diğer markaların mağazalarına da gittim, bisiklet almak niyetinde idim, pek frekansımız uyuşmadı diyeyim.
Burada kimseyi kötülemek ya da yüceltmek niyetinde değilim. Benim olumlu deneyimler yaşadığım mağazada başkaları da çok kötü deneyimler yaşamış olabilir, tam tersi de olabilir. Saydıklarınızın hepsi premium markalar. Ama bazılarının satıcıları ile sorun yaşayanlar, yaşadıklarını paylaşanlar da oldu.
Bütün bunları ve kişisel zevkinizi göz önünde tutarak karar verebilirsiniz.
Mesela Canondale bisikletleri kadronun çok yerinde marka yazdığı için ben sevemiyorum. Bana sadelikten uzak geliyor.
Siz daha çok satış sonrası destek konusunu önemsiyorsunuz gibi anladım. Birkaç mesaj üstte mesela @StanicEnemy memnuniyetsizliğini dile getirdi.
Bu benim için çok anlamlı bir dönüş. Açıkçası bu bilgileri arıyorum. Bir bisiklet alacağım zaman bu kadar ürün arasından bir daraltma olmaz ise nereden başlanır bilemiyorum. Geçen sefer gittim Decathlon olsun başımız ağrımasın dedik. Mağazada kendi halinde çalışan arkadaşlardan öte geçemedik. Scott markasını Bike and outdoor mi getiriyor. Çünkü bu markayı bir çok magaza satıyor gibi. Örneğin Giant dışarıdan çok ilgili bir marka gibi. Orada kimsenin deneyimi var mı acaba
Karbon kalitesi, fiyat performans durumu, estetik ve müşteri memnuniyeti açısından benim tercihim Scott olurdu. Diğerlerini kötülemiyorum, sadece tercihimi ve sebeplerini yazıyorum.
99spokes diye bir site var, farklı model bisikletleri fiyat ve sahip oldukları özellikler açıdından kıyaslıyor. Oraya da bir göz atabilirsiniz.
Bu arada bu siteye baktım. İleride marka model netlestikce daha çok işime yarayacak gibi
 
Eğer imkanınız varsa Anadolu yakasında birbirine yakın mesafede Bike Outdoor (Scott), Orbea, Giant, Specialized ve Trek mağazaları var. Gidip yerinde deneyimleyebilir, sohbet edebilirsiniz. Bisikleti almak şart değil, sorduğunuz sorulara nasıl cevap verdikleri, sizi nasıl yönlendirdikleri önemli. Giant’a gidip neden Giant, Scott’a gidip neden Scott diye sorabilirsiniz.
Oradakilerin çoğu aktif spor yapan, yarışa katılan insanlar oluyor.
Siz Scott sattığınız için mi böyle böyle diyorsunuz, yoksa başka hangi sebepleri var diye sormuştum ben mesela.
Aynı soruyu diğer markalara da sormuştum.
Aynı zamanda mağazada biraz zaman geçirince satış sonrası destek hakkında da (diğer müşterilere denk gelirseniz) fikir sahibi olabilirsiniz.
Ne alırsanız alın, en güzel bisiklet sahip olduğunuz bisiklettir.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo ve cemkurkcu
Eğer imkanınız varsa Anadolu yakasında birbirine yakın mesafede Bike Outdoor (Scott), Orbea, Giant, Specialized ve Trek mağazaları var. Gidip yerinde deneyimleyebilir, sohbet edebilirsiniz. Bisikleti almak şart değil, sorduğunuz sorulara nasıl cevap verdikleri, sizi nasıl yönlendirdikleri önemli. Giant’a gidip neden Giant, Scott’a gidip neden Scott diye sorabilirsiniz.
Oradakilerin çoğu aktif spor yapan, yarışa katılan insanlar oluyor.
Siz Scott sattığınız için mi böyle böyle diyorsunuz, yoksa başka hangi sebepleri var diye sormuştum ben mesela.
Aynı soruyu diğer markalara da sormuştum.
Aynı zamanda mağazada biraz zaman geçirince satış sonrası destek hakkında da (diğer müşterilere denk gelirseniz) fikir sahibi olabilirsiniz.
Ne alırsanız alın, en güzel bisiklet sahip olduğunuz bisiklettir.
Ben 2021 de Trek hariç bu mağazalara gittim. En iyi yaklaşım Giant gibiydi. Arzu Sagnak ile tanismistim. Scott ve Orbea gerçekten ilgiliydi. Orbea o günün şartlarıyla belirlediğim aralığın üstündeydi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bir vatandaş
Aslında kapsam dışı olan bir markam yok. Ama aldıktan sonra sorun yaşamak istemiyorum. Ola ki sorun oldu bir zahmet bu kadar para verdiğim ürün için sorun halledilebilsin. Giant Trek Cannondale gibi markalar TR de direk distribütörüne ulaşıp sorun cozebilecegim markalar gibi geliyor. Bir de kısa da olsa sebebini öğrenebilir miyim

Trek konusunda pek bir şey diyemem. Asla Durma - Fatih Topçu değilseniz bazı süreçlerde uğraşmanız gerekebilir. Vaktiyle forumda bu konu hakkında Trek Emonda gidon geri çağırma ve yaşadığım süreç.
şöyle bir başlık vardı.
 
  • Beğen
Tepkiler: mostrider
...Ola ki sorun oldu bir zahmet bu kadar para verdiğim ürün için sorun halledilebilsin. Giant Trek Cannondale gibi markalar TR de direk distribütörüne ulaşıp sorun cozebilecegim markalar gibi geliyor...

Distribütörler çok da sorun çözmüyor aslında. Yurtdışına soruyor, yurtdışı ne derse onu yapıyor.
Bisiklet firmalarının çoğu (link)na uymuyor. Müşterileri tarafından da uymaya zorlanmadıklarından rahatlar. Yoksa mümkün mü "yırtdışından ne cevap gelirse", "ne zaman gelirse" denmesi, 2 ay bekletilmesi, "parça yok" denmesi?
Bisikletin resmi ekonomik ömrü 10 yıl. Bu süre boyunca bisikletin istisnasız her parçasını isteyene ücreti karşılığında, yasal süre içinde temin etmek, temin edemezlerse seçimi müşteriye ait olmak üzere yeni bisiklet vermek (artık bulunamıyorsa muadilini vermek), bisikleti geri alıp ücretini vermek gibi işlemleri yapmak zorundalar. "Bu parça şu kadar" diye fahiş fiyat çekip müşteriyi caydırma şansları da yok, çünkü kanuna göre tüm parça fiyatlarını ve servis ücretlerini servis, web sitesi gibi kolayca ulaşılabilecek yerlerde açıkta yayınlamak zorundalar. Uyan yok, ayrı konu.
Bu kuralsızlık içinde sorunu çözmenin daha işler yolu, doğrudan firmaların kendisiyle de iletişime geçmek. Babamın zamanında iş çözmek için uyguladığı ve benim de benimsediğim yöntemdir. Bir kurumdan bir hak talep ettiğinizde en üst mercisine kadar bildirmek hem süreci hızlandırır, hem üstün "n'aptınız bunu" diye sorup takip etmesini, hem üstten korkan astın işi yürütmesini sağlar. Örneğin ben en son bu yöntemle ekonomik ömrü 10 yıl olan, 9 yıl 10. ayında anakartı bulunamadığı için servisin tamir etmeden geri gönderdiği televizyonu servisin kuzu kuzu gelip evden almasını, yerine yepyeni TV kurmasını, 1 ay sonra benim televizyonu en başta verdikleri fiyattan onarıp tekrar eve kurmasını sağladım. Daha önce arabam çalındığında "bulursanız bize haber verin" diyen memurun sigortanın istediği evrağı gidip istediğimde "ilk geldiğinde alsaydın, yok evrak" diye beni salladıktan sonra yerime gelip özürler eşliğinde vermesi ve nice benzer örnek de bu yöntem sayesinde gerçekleşmiştir. Özellikle başvurduğunuz yerin keyfine bağlı bir iş varsa mutlaka üst kişi/kurum/firmanın da konudan haberi olsun.

...Bir de kısa da olsa sebebini öğrenebilir miyim

Sadece markalara olan güvenden. Distribütör ya da servislerinden bağımsız. Trek'i çıkarmam bileşen kaliteleriyle ilgili çok fazla sorun yaşandığını görmemden, biraz da örneğin Giant ile Trek'i karşılaştırdığımda eşdeğer ürünlerin fiyatlarının Trek'te çok daha yüksek olmasından. Yoksa distribütör/servis kısımlarını başarılı görmenin çok fazla etkeni var, birinin distribütör ya da servisini toptan başarılı ya da başarısız ilan etmek çok zor.
 
Distribütörler çok da sorun çözmüyor aslında. Yurtdışına soruyor, yurtdışı ne derse onu yapıyor.
Bisiklet firmalarının çoğu (link)na uymuyor. Müşterileri tarafından da uymaya zorlanmadıklarından rahatlar. Yoksa mümkün mü "yırtdışından ne cevap gelirse", "ne zaman gelirse" denmesi, 2 ay bekletilmesi, "parça yok" denmesi?
Bisikletin resmi ekonomik ömrü 10 yıl. Bu süre boyunca bisikletin istisnasız her parçasını isteyene ücreti karşılığında, yasal süre içinde temin etmek, temin edemezlerse seçimi müşteriye ait olmak üzere yeni bisiklet vermek (artık bulunamıyorsa muadilini vermek), bisikleti geri alıp ücretini vermek gibi işlemleri yapmak zorundalar. "Bu parça şu kadar" diye fahiş fiyat çekip müşteriyi caydırma şansları da yok, çünkü kanuna göre tüm parça fiyatlarını ve servis ücretlerini servis, web sitesi gibi kolayca ulaşılabilecek yerlerde açıkta yayınlamak zorundalar. Uyan yok, ayrı konu.
Bu kuralsızlık içinde sorunu çözmenin daha işler yolu, doğrudan firmaların kendisiyle de iletişime geçmek. Babamın zamanında iş çözmek için uyguladığı ve benim de benimsediğim yöntemdir. Bir kurumdan bir hak talep ettiğinizde en üst mercisine kadar bildirmek hem süreci hızlandırır, hem üstün "n'aptınız bunu" diye sorup takip etmesini, hem üstten korkan astın işi yürütmesini sağlar. Örneğin ben en son bu yöntemle ekonomik ömrü 10 yıl olan, 9 yıl 10. ayında anakartı bulunamadığı için servisin tamir etmeden geri gönderdiği televizyonu servisin kuzu kuzu gelip evden almasını, yerine yepyeni TV kurmasını, 1 ay sonra benim televizyonu en başta verdikleri fiyattan onarıp tekrar eve kurmasını sağladım. Daha önce arabam çalındığında "bulursanız bize haber verin" diyen memurun sigortanın istediği evrağı gidip istediğimde "ilk geldiğinde alsaydın, yok evrak" diye beni salladıktan sonra yerime gelip özürler eşliğinde vermesi ve nice benzer örnek de bu yöntem sayesinde gerçekleşmiştir. Özellikle başvurduğunuz yerin keyfine bağlı bir iş varsa mutlaka üst kişi/kurum/firmanın da konudan haberi olsun.



Sadece markalara olan güvenden. Distribütör ya da servislerinden bağımsız. Trek'i çıkarmam bileşen kaliteleriyle ilgili çok fazla sorun yaşandığını görmemden, biraz da örneğin Giant ile Trek'i karşılaştırdığımda eşdeğer ürünlerin fiyatlarının Trek'te çok daha yüksek olmasından. Yoksa distribütör/servis kısımlarını başarılı görmenin çok fazla etkeni var, birinin distribütör ya da servisini toptan başarılı ya da başarısız ilan etmek çok zor.
Mosso ve Bianchi'yi neden listeye eklerdiniz?

Özellikle televizyon olayını nasıl başardınız. Sene 2013 Asus marka bir tablet aldım. Garanti süresinin bitmesiyle birlikte tablet şarj olmamaya başladı. Asus'un kendi servisine götürdüm. Sadece şarj için koca anakartın değişmesi gerektiğini bunun da tablet kadar ücret gerektirdiğini belirttiler. Bununla birlikte ürün eski artık parçası yok vs dediler. Şarj için anakartın değişmesi gerektiğine hiç bir zaman inanmadım. Niye tamir etmek istemediler bilemiyorum. Ama sizin verdiğiniz bu mücadeleyi nasıl vermek gerekir. Siz bu işi nasıl başardınız gerçekten saygı duydum.
Trek konusunda pek bir şey diyemem. Asla Durma - Fatih Topçu değilseniz bazı süreçlerde uğraşmanız gerekebilir. Vaktiyle forumda bu konu hakkında Trek Emonda gidon geri çağırma ve yaşadığım süreç.
şöyle bir başlık vardı.
Bu mesajı baştan sona okudum. Tam olarak rahatsız olduğum, yaşamak istemediğim, başıma geldiğinde canımın çok sıkıldığı bununla birlikte çözebilecek hiç bir enstrümanım olmayınca çaresiz hissettiğim durum bu.
 
Son düzenleme:
Mosso ve Bianchi'yi neden listeye eklerdiniz?...

Bisikletler güzel, bileşenler iyi, farklı zevklere uygun seçenekler var, diğer ünlü markalara kıyasla F/P. Mosso özelinde sorun çıkarsa yurtdışına sallama şansları yok.

...
Özellikle televizyon olayını nasıl başardınız. Sene 2013 Asus marka bir tablet aldım. Garanti süresinin bitmesiyle birlikte tablet şarj olmamaya başladı. Asus'un kendi servisine götürdüm. Sadece şarj için koca anakartın değişmesi gerektiğini bunun da tablet kadar ücret gerektirdiğini belirttiler. Bununla birlikte ürün eski artık parçası yok vs dediler. Şarj için anakartın değişmesi gerektiğine hiç bir zaman inanmadım. Niye tamir etmek istemediler bilemiyorum. Ama sizin verdiğiniz bu mücadeleyi nasıl vermek gerekir. Siz bu işi nasıl başardınız gerçekten saygı duydum...

Durum tam olarak aynı olmayabilir. TV'deki arıza da aslında anakartın değişmesini gerektirmiyeyebilirdi belki ama bunu bilme şansım yoktu. Onlar çözümün anakart değişimi olduğunu söylediler, anakart değişimi karşığı beyan ettikleri ücrete razı olarak, sonradan neden yapmaktan vazgeçtiklerini bilmeden, sormadan, önemsemeden doğrudan kanundan alıntıyla taleplerimi sıralayarak, sorun çözülemiyorsa TV'nin muadiliyle değişmesini tercih ettiğimi, döneminin modelleriyle günün modellerini karşılaştırıp hangi modele denk geldiğini bile belirterek servise yazılı olarak ilettim. Bilgi için başvurumu bölge müdürlüğü, genel müdürlük ve PR ajansına da ilettim. Sosyal medya hesaplarına hem mesaj olarak ilettim, hem açıktan yazdım. Aynı gün 2 kanaldan ulaştılar, hemen sonra servis aradı, "çözeceğiz, almaya geliyoruz, TV de bırakacağız" dediler. Servis TV'yi alıp gittikten sonra 1 kanaldan daha ulaştılar, başkalarının aradığını ya da servisin geldiğini bilmiyorlardı, durumu aktardım, bir sorun olursa aramam için numara ve isimler verdiler ama aramama gerek kalmadı.
Çoğu zaman değişimin gerçekten yapılıp yapılmadığını bilemeyiz ama arkada soketlerin olduğu bölümde farklılıklar vardı ve o bölümün komple yenilendiği belliydi. TV bu yenilemeden sonra 1.5 yıl kadar sorunsuz çalıştı, sonrasında önceden hep yaptığı sorunu ara ara tekrar yapmaya başladı. Bu da aslında sorunun anakart değişimiyle çözülmediğini, tesadüfen tekrarladığını, yeni anakartın tam uyumlu olmadığını ya da çıkma/tamir görmül v.b. olabileceğini gösteriyor olabilirdi. 10 yılı geçtiği için aynı haklar kalmadığından, yeni bir tamir süreci de efektif olmadığından emekliye ayrıldı.
 
Başlangıç yol bisikleti tavsiyelerinizi bekliyorum.
 
Merhabalar iyi forumlar 10-15k arasına 185 110kg olan birisine hangi modelleri önerirdiniz şimdiden teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: Cicikusss
Merhaba, sadece bisiklet için 40.000 TL ayırabilirim. Tercihim HD olan frenden yana
Bütçenizi biraz aşıyor ama bayilerden indirim talep edip 40 civarına alabilirsiniz muhtemelen. Full 105 set ve karbon maşa.

V frenlisi de var daha ucuza ama ben de imkan varsa HD tavsiye ederim.


Bianchi R0013-D​



Diğer bir seçenek "Lapierre sensium 3.0 disc" olabilir. Görünüş olarak ben oldukça beğeniyorum ama üstteki Bianchi'ye göre dez avantajı tiagra setli olması.

Hangisini beğenirseniz onu alın. İkisi de başlangıç olarak güzel bisiklet.
 
Merhabalar,

7 yıllık Bianchi SLR 400 (Claris) kullanıcısıyım ama artık sıkıldım ve bir üst levele geçmek istiyorum, piyasan uzak kaldım açıkçası ama ithal markalara param yetebilirse full Tiagra set almak istiyorum.

Bütçem maksimum 30.000 TL, önerilere açığım. 19 Ağustos haftası almayı planlıyorum. Hani çok zorlarsam 5.000 TL daha ekleyebilirim.
 
Geri