hamlet2006
Cırbağa dedesi
- Kayıt
- 14 Kasım 2017
- Mesaj
- 7.773
- Tepki
- 34.093
- Yaş
- 42
- Şehir
- İzmir,Denizli
- İsim
- Süleyman
- Başlangıç
- 1986—87
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Merhabalar,
Boyum: 1.87
Kilom: 90
Maksimum 5.000 TL'ye kadar yol bisikleti arıyorum. Önerebileceğiniz marka ve modeller nelerdir?
Daha önce Carraro Sportive 224 kullanıyordum (satalı uzun zaman oluyor), şimdi yeniden bir bisiklet almak istiyorum ve minimum 2 yıl beni idare etmesini istiyorum.
Önerebileceğiniz bisikletler için şimdiden teşekkür ederim.
Yol bisikletleri en temel olarak üçe ayrılır:
1.Endurance yol bisikletleri
2.Tırmanış kadrolu yol bisikletleri
3.Aero yol bisikletleri
Bu ayrım yapılırken kullanılan temel kıstas kadro açıları,kadro geometrisidir.Yani yol bisikletleri kadro geometrilerine göre yukarıdaki gibi üçe ayrılır.Teknik terimlere boğmamak adına stack,reach,alın borusu, head tube angle, chain stay uzunluğu, wheelbase bilmemne açısından vbden bahsetmeyeceğim.Bu uzunluk açılara ve oranlara göre bisikletin endurance mı tırmanış mı aero mu olduğunu anlıyoruz.Şimdilik bunların nasıl anlaşıldığı çok önemli değil.Bizim için önemli olan bu yol bisikletlerinin bizlere neler vaadettiği.
En kaba tarifi ile yüzeysel anlatıyorum
1.Endurance Kadrolu yol bisikletleri:
Kadro geometrisi olarak rahat açılara sahip, oturuş pozisyonu nispeten daha dik, çok fazla eğilmediğimiz, üzerinde en rahat ettiğimiz yol bisikletleridir.Bu bisikletler günlük kullanıma, uzun yol yapmaya uygun bisikletlerdir.Tombiş , vücudu esnek olmayan , çok fazla eğilmek istemeyen insan için biçilmiş kaftandır.Vücut biskletin üzerinde diğer yol bisikletlerine oranla biraz daha dik durduğumuz için aero verimlilikdaha kötüdür, yani rüzgarı daha fazla yeriz.Bundan dolayı bir tık daha yavaşızdır.Ama bu hobi bisiklet üzerinde konumlanmasını bilmeyen başlangıç seviyesindeki sporcu içn ne kadar önemlidir?Bence hiç
Bu tip yol bisikletleri ile sportif antrenman yapılabilir.
2.Tırmanış kadrolu yol bsikletleri:
Bu bisikletlerin kadro açıları endurancelara göre bir tık daha serttir.Yani endurancelara biraz daha fazla eğilirsiniz.Açılarından dolayı gidonları endurancelardan daha direkt tepkilidir.İlk hedef tırmanış olduğundan hafiflik ön plandadır.
3.Aero Yol bisikletleri:
En sert en agresif açılı olanlar bunlardır(TT BİSİKLETLER HARİÇ) Pedala bastığnız anda tepki verir ,daha da fazla eğilirsiniz.Bu yol bisikletlerindeki temel amaç aero verimliliktir.Kadro boruları drag etksini düşürmek için şekillendirilmiştir.Biraz daha ağırdırlar.Ana hedef düz yolda rüzgarı yararak daha hızlı gitmektir.
Yol bisikletleri zamana karşı , gravel vb diye de alt gruplara ayrılabilir.
Başlangıç seviyesinde yani düşük bütçe ile aero bisiklet bulmanız imkansızdır.Aero kadrolar rüzgar tüneli isteri bi tık daha yatırm maliyeti ve mühendislik ister .Carraronun ve Bisanın çıkardığı aero görünümlü bisikletler çakma aerodur.Düşük bütçeliler için gerçek bir aero malesef ki yok.
Bisiklet bakılırken dikkat edeceğimiz ikinci husus aynakol ve ruble oranlarıdır.Performansı düşük yeni sürücüler için en iyi oranlardan biri 50-34 aynakol ve 11-32 rubledir.Bu oranlar ile yokuşlara daha rahat çıkarsınız.Bu oranlardn uzaklaşırsanız yokuşlarda zorlanırsınız.
Başlangıç seviyesinde düşük bütçe ile karbon kadro aramayınız.Karbon maşa bulabiliyorsanız çok çok önemli bir artı olur.Karbon maşa darbe ve titreşimleri absorbe eder konfor sağlar.
Jant setlerine çok takılmayın çünk başlangıç seviyesinde akıcı hafif jant bulamazsınız.Başlangıç seviyesinde bulduğunuz profilli jantlardan performans beklemeyin zira sadece görüntüsü güzeldir.Ağırlık yapar yandan esen rüzgarlarda yol tutuşu bozar.
Bir değer önemli nokta grup set daha doğrusu vites sisitemidir.Blok halindeki grup set çoğu zaman avantajdır.Başlangıç seviyesinde gwnelde shimano ürünleri bulunur.Bunlar en düşükten en yükseğe şu sekilde sıralanır: Tourney, Claris, Sora,Tiagra,105,ultegra ,Dura Ace dir.Giriş seviyesi bisikletlerde genelde Tourney,Claris ,Sora bulunur.Tiagra ve 105 set ile birlikte fiyatlar çok artmaya başlar.Bisikleti aldığımda 2-3 sene idare etsin ,kolay kolay ayarı kaçmasın derseniz tiagra tavsiyemdir.
Şekil ,şemal ve içinize sinmesi belki de en önemlisi budur.Önemli olan sizin bisikletinizi sevmeniz,bindikçe binesinizin gelmesidir.Çünkü ilk bisiklet yol bisikletinin büylü dünyasına sizi hazırlayacak zaten daha sonra daha fazlasını isteyecekiniz.
@Anonim 5000 lira bütçe ile güzel bisiklet bulma şansınız var.En azında alternatifiniz çok az değil.
(link) Pazarlıkla 5000 e alınabilir.Endurance kadro,105 set olması iyi, karbon maşa , şekil bence güzel,jant seti bile fena değil.
(link) Kadro geometrisi bir tık sert gibi ,biraz daha eğilebilirsiniz.
Tek sorun uzun boyunuz size 54 kadro bisan olur mu?Bu bisanların 54 diğer firmaların 56 sı gibi.Sormanız lazım.
(link) Tiagra ,karbon maşa , kadro içi kablolama ,pürüzsüz kaynak iyi.Dişli oranları bir tık zorlayıcı ama alışırsınız.Kadro boyunu firmaya sorunuz.
(link) Biraz ağır, açılar biraz agresif yani fazla eğilirsiniz,ilginç şekilde dişli oranları yeni başlayan için iyi
(link) Bu bisiklet bir gravel.Kadro boyu sizi sınırlayabilir.
(link) Hd fren ,tiagra, dişli oranları iyi
(link) Bu da düşünülebilir
(link) Bu da bir gravel
Sizin boyunuzun uzun olmasından dolayı hangi bisikleti alacak olursanız olun öncelikle kadro boyunu firmaya sorun.