Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yol bisikletine başlangıç rehberi

Merhabalar,

Boyum: 1.87
Kilom: 90

Maksimum 5.000 TL'ye kadar yol bisikleti arıyorum. Önerebileceğiniz marka ve modeller nelerdir?

Daha önce Carraro Sportive 224 kullanıyordum (satalı uzun zaman oluyor), şimdi yeniden bir bisiklet almak istiyorum ve minimum 2 yıl beni idare etmesini istiyorum.

Önerebileceğiniz bisikletler için şimdiden teşekkür ederim.

Yol bisikletleri en temel olarak üçe ayrılır:
1.Endurance yol bisikletleri
2.Tırmanış kadrolu yol bisikletleri
3.Aero yol bisikletleri

Bu ayrım yapılırken kullanılan temel kıstas kadro açıları,kadro geometrisidir.Yani yol bisikletleri kadro geometrilerine göre yukarıdaki gibi üçe ayrılır.Teknik terimlere boğmamak adına stack,reach,alın borusu, head tube angle, chain stay uzunluğu, wheelbase bilmemne açısından vbden bahsetmeyeceğim.Bu uzunluk açılara ve oranlara göre bisikletin endurance mı tırmanış mı aero mu olduğunu anlıyoruz.Şimdilik bunların nasıl anlaşıldığı çok önemli değil.Bizim için önemli olan bu yol bisikletlerinin bizlere neler vaadettiği.
En kaba tarifi ile yüzeysel anlatıyorum
1.Endurance Kadrolu yol bisikletleri:
Kadro geometrisi olarak rahat açılara sahip, oturuş pozisyonu nispeten daha dik, çok fazla eğilmediğimiz, üzerinde en rahat ettiğimiz yol bisikletleridir.Bu bisikletler günlük kullanıma, uzun yol yapmaya uygun bisikletlerdir.Tombiş , vücudu esnek olmayan , çok fazla eğilmek istemeyen insan için biçilmiş kaftandır.Vücut biskletin üzerinde diğer yol bisikletlerine oranla biraz daha dik durduğumuz için aero verimlilikdaha kötüdür, yani rüzgarı daha fazla yeriz.Bundan dolayı bir tık daha yavaşızdır.Ama bu hobi bisiklet üzerinde konumlanmasını bilmeyen başlangıç seviyesindeki sporcu içn ne kadar önemlidir?Bence hiç
Bu tip yol bisikletleri ile sportif antrenman yapılabilir.
2.Tırmanış kadrolu yol bsikletleri:
Bu bisikletlerin kadro açıları endurancelara göre bir tık daha serttir.Yani endurancelara biraz daha fazla eğilirsiniz.Açılarından dolayı gidonları endurancelardan daha direkt tepkilidir.İlk hedef tırmanış olduğundan hafiflik ön plandadır.
3.Aero Yol bisikletleri:
En sert en agresif açılı olanlar bunlardır(TT BİSİKLETLER HARİÇ) Pedala bastığnız anda tepki verir ,daha da fazla eğilirsiniz.Bu yol bisikletlerindeki temel amaç aero verimliliktir.Kadro boruları drag etksini düşürmek için şekillendirilmiştir.Biraz daha ağırdırlar.Ana hedef düz yolda rüzgarı yararak daha hızlı gitmektir.

Yol bisikletleri zamana karşı , gravel vb diye de alt gruplara ayrılabilir.

Başlangıç seviyesinde yani düşük bütçe ile aero bisiklet bulmanız imkansızdır.Aero kadrolar rüzgar tüneli isteri bi tık daha yatırm maliyeti ve mühendislik ister .Carraronun ve Bisanın çıkardığı aero görünümlü bisikletler çakma aerodur.Düşük bütçeliler için gerçek bir aero malesef ki yok.

Bisiklet bakılırken dikkat edeceğimiz ikinci husus aynakol ve ruble oranlarıdır.Performansı düşük yeni sürücüler için en iyi oranlardan biri 50-34 aynakol ve 11-32 rubledir.Bu oranlar ile yokuşlara daha rahat çıkarsınız.Bu oranlardn uzaklaşırsanız yokuşlarda zorlanırsınız.

Başlangıç seviyesinde düşük bütçe ile karbon kadro aramayınız.Karbon maşa bulabiliyorsanız çok çok önemli bir artı olur.Karbon maşa darbe ve titreşimleri absorbe eder konfor sağlar.

Jant setlerine çok takılmayın çünk başlangıç seviyesinde akıcı hafif jant bulamazsınız.Başlangıç seviyesinde bulduğunuz profilli jantlardan performans beklemeyin zira sadece görüntüsü güzeldir.Ağırlık yapar yandan esen rüzgarlarda yol tutuşu bozar.

Bir değer önemli nokta grup set daha doğrusu vites sisitemidir.Blok halindeki grup set çoğu zaman avantajdır.Başlangıç seviyesinde gwnelde shimano ürünleri bulunur.Bunlar en düşükten en yükseğe şu sekilde sıralanır: Tourney, Claris, Sora,Tiagra,105,ultegra ,Dura Ace dir.Giriş seviyesi bisikletlerde genelde Tourney,Claris ,Sora bulunur.Tiagra ve 105 set ile birlikte fiyatlar çok artmaya başlar.Bisikleti aldığımda 2-3 sene idare etsin ,kolay kolay ayarı kaçmasın derseniz tiagra tavsiyemdir.

Şekil ,şemal ve içinize sinmesi belki de en önemlisi budur.Önemli olan sizin bisikletinizi sevmeniz,bindikçe binesinizin gelmesidir.Çünkü ilk bisiklet yol bisikletinin büylü dünyasına sizi hazırlayacak zaten daha sonra daha fazlasını isteyecekiniz.

@Anonim 5000 lira bütçe ile güzel bisiklet bulma şansınız var.En azında alternatifiniz çok az değil.
(link) Pazarlıkla 5000 e alınabilir.Endurance kadro,105 set olması iyi, karbon maşa , şekil bence güzel,jant seti bile fena değil.
(link) Kadro geometrisi bir tık sert gibi ,biraz daha eğilebilirsiniz.
Tek sorun uzun boyunuz size 54 kadro bisan olur mu?Bu bisanların 54 diğer firmaların 56 sı gibi.Sormanız lazım.


(link) Tiagra ,karbon maşa , kadro içi kablolama ,pürüzsüz kaynak iyi.Dişli oranları bir tık zorlayıcı ama alışırsınız.Kadro boyunu firmaya sorunuz.

(link) Biraz ağır, açılar biraz agresif yani fazla eğilirsiniz,ilginç şekilde dişli oranları yeni başlayan için iyi

(link) Bu bisiklet bir gravel.Kadro boyu sizi sınırlayabilir.

(link) Hd fren ,tiagra, dişli oranları iyi
(link) Bu da düşünülebilir
(link) Bu da bir gravel

Sizin boyunuzun uzun olmasından dolayı hangi bisikleti alacak olursanız olun öncelikle kadro boyunu firmaya sorun.
 
Scudo
@Mtn. @Anonim Öncelikle hoş geldiniz. Biraz daha ayrıntılı olmak gerekirse, bisiklet tercihi olarak sıfır/2. el kısıtlaması mevcut mu? Bulunduğunuz konum bu bisikletler için uygun mu? Bisikleti sadece sürmek veya performans için mi alıyorsunuz yoksa yeri gelince bir kaç çanta ile kampa da gidilecek mi? Kullanım amacınıza da belirtirseniz daha iyi önerilerde bulunabiliriz. Mesela konu gravele bile gelebilir:)))
 
  • Beğen
Tepkiler: necmeddin
@safex 2. El almayı düşünüyorum amacım maliyeti düşük bir yol bisiklet alıp belirli bir süre kullanıp alıştım mı bana göre mi tarzı soruları kafamdan giderip daha profesyonel bir bisikler almak. (yeri gelince 1 2 günlük kamp ta yapabilirim) şu an kron tx 300 kullanıyorum yaklaşık 4100 km kullandım)
 
@safex 2. El almayı düşünüyorum amacım maliyeti düşük bir yol bisiklet alıp belirli bir süre kullanıp alıştım mı bana göre mi tarzı soruları kafamdan giderip daha profesyonel bir bisikler almak. (yeri gelince 1 2 günlük kamp ta yapabilirim) şu an kron tx 300 kullanıyorum yaklaşık 4100 km kullandım)
sahibinden de çok güzel triban ilanları var bakmanı öneririm.
 
@hamlet2006 peugeot satış fiyatı 4,700 tl evet saydığınız özellikler bu fiyata paralel lakin tel maşa jant işi bozuyor, o kadar para veriyorsam en azından r500 olmasını istersin. 1.000 tl janta vereceksin 5,700 oluyor. çok para.
 
@hamlet2006 öncelikle cevabınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Kendilerince dalga geçmeye çalışıp, ukalalık yapan kişilerden sıyrılıp böyle detaylı bir yazıyı paylaştığınızdan dolayı yeniden teşekkür ediyorum.

28" RACE 052 20-Vites Kumpas Fren

Bu bisikleti alma konusunda karar kıldım başlangıç olarak. İlerleyen zamanlarda biraz daha geliştirebilirim düşüncesindeyim.
Hamlet hocama yeniden teşekkür ediyorum, kendisi en iyi şekilde bilgilendirmeyi sağlamış sağ olsun.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@hamlet2006 öncelikle cevabınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Kendilerince dalga geçmeye çalışıp, ukalalık yapan kişilerden sıyrılıp böyle detaylı bir yazıyı paylaştığınızdan dolayı yeniden teşekkür ediyorum.

28" RACE 052 20-Vites Kumpas Fren

Bu bisikleti alma konusunda karar kıldım başlangıç olarak. İlerleyen zamanlarda biraz daha geliştirebilirim düşüncesindeyim.

@Murat Cömez ben kendimden bahsederken bir başkasını araya katmıyorum :) Konu bulamadığınız vakit SİZe, bize mi kafayı taktınız? :) Helal olsun SİZe, hangi sitelermiş? Özelden bir gönderin bakayım, inceleyeyim :) Ben kendimden eminim, diğer üyeler kendinden. Burada benim amacım adam akıllı bilgi almaktı, son mesajımda da konuyu kapattım gelip kendinizce laf sokma çabalarına giriyorsunuz. Ayrıca 2-3 gün sonra giderim, yeniden gelirim. Bu SİZi neden ilgilendiriyor?

Hamlet hocama yeniden teşekkür ediyorum, kendisi en iyi şekilde bilgilendirmeyi sağlamış sağ olsun. SİZin derdiniz de benimle boy ölçüştürmek. Yönetim cevabı verdi, ben ılımlı yaklaştım. SİZ'in derdiniz hâlen iğneleyici mesajlar.
Hocam bizim 1.90 lık arkadaşa Peugeot r14 alıyoruz. 56 kadrosu 58 özellikleri taşıyor. Maşa karbon olduğu için biz Peugeot tercih ettik. Carraro da 58 mevcut onu da düşünebilirsiniz ama maşası alüminyum. İlerde psikolojik olarak çok rahatsız edecek, şahsen ben olmuştum. (2018 model cr052 kullandım) Bisan da sizin boynunuza uyacak Rx9300 hariç yok, 56 kadro boyu var o da Sora setli. Sora set bana uyar derseniz onda da karbon maşa var ve fiyatı diğerlerine göre epey ucuz.
 

Dosyalar

  • IMG-20200423-WA0003.jpg
    IMG-20200423-WA0003.jpg
    80,8 KB · Okunma: 23
Son düzenleme:
@Mustaac merhaba, acaba bayiler ne kadar indirim yapıyor liste fiyatına?
 
@Mustaac merhaba, acaba bayiler ne kadar indirim yapıyor liste fiyatına?
Hocam o sizin pazarlık gücünüze, bayinin satma isteğine vs. bağlı. Serbest piyasa sonuçta. Bir de bayinin çok sattığı bir marka ise daha fazla indirim yapabilme şansları oluyor. Genelde nakitte %10 civarında indirim yapıyorlar. Kart ile %10 yaparlarsa muhteşem demektir. Ama çok zor.
 
@brstrmn Özceylan adında bir firma var Konya'da, arkadaşım bir bisiklet aldığında aynı modeli piyasadan 500 lira daha aşağısına verdi. Bugün aradım ama kapalı olduğudan dolayı bakmadılar (yönlendirme olursa bilgi alayım diye aramıştım ben de). Dilerseniz yarın bir arayıp fiyat bilgisi alın?
 
@hamlet2006 sayın hocam, flood olacak ama önerdiğiniz bisikletler arasında en çok hoşuma giden "28" RACE 052 20-Vites Kumpas Fren" bu model oldu. Başlangıç seviyesi olarak (diğer bisikletim tur bisikleti idi) ideal sanırım?

Önerilen bisiklet hakkında tecrübe sahibi veya fikir sahibi olan kişileri de her zaman dinlerim.
 
@Anonim Gayet güzel bisiklet. Donanımının tiagra olması güzel, 2-3 sene sorunsuz keyifli bir şekilde hizmet eder. Keşke maşası da karbon olaymış daha da güzel olacakmış, yine de dünyanın sonu değil. Bu yol bisikleti farklı bir dünyadır, zehri alınca daha da iyisi için kendinizi aç hissedeceksiniz. İlk bisiklet her daim hazırlık içindir. Bu bisiklet de ilk bisiklet olmak için çok ama çok yeterli.
 
@hamlet2006 çok teşekkür ederim hocam. Benim gibi bir arkadaşım daha var, kendisi ile görüşüp 2 adet sipariş geçelim.

Çok büyük katkınız oldu bana, sağ olun.
 
@Mtn. @Anonim Öncelikle hoş geldiniz. Biraz daha ayrıntılı olmak gerekirse, bisiklet tercihi olarak sıfır/2. el kısıtlaması mevcut mu? Bulunduğunuz konum bu bisikletler için uygun mu? Bisikleti sadece sürmek veya performans için mi alıyorsunuz yoksa yeri gelince bir kaç çanta ile kampa da gidilecek mi? Kullanım amacınıza da belirtirseniz daha iyi önerilerde bulunabiliriz. Mesela konu gravele bile gelebilir:)))

Hocam sizin sorunuzu şimdi görüyorum, kusura bakmayın lütfen.

2. el bisiklet almanın çok mantıklı olduğunu dile getirmişler ama ben sıfır bisiklet almaktan yanayım. En az 2 yıl dahi binecek olsam, içimin attığı ve direkt sıfır olarak alacağım bisiklettir. Aynı zamanda araştırdım bisikletleri sıfır ile 2. el arasında maksimum 500 lira fark oynuyor, binlerce kilometre yapmış ve bir önceki model olan bisikleti 2. el 500 lira aşağısına mı almak mantıklı? Yoksa 2020 model sıfır bisikleti 500 lira yukarı almak mı? :)

Açıkçası arkadaşlarla şehir turlarına katılıp, kamp planları da yapmak istiyoruz. Carraro'nun 28" RACE 052 2020 modeli çok hoşuma gitti. Bunda karar kıldım. Sizce başlangıç seviyesi için normal mi? 2 yıl öncesine kadar Carraro Sportive 224 bisikletim vardı. Uzun bir ara verdim ve bisiklete her binmediğim an psikolojik olarak kendimi sıkıntıda hissettiğimi anladım. İş stresinden, ev stresinden uzaklaşıp (bir gün dahi olsa) gitmek istiyorum bir yerlere.
 
@hamlet2006 Merhabalar, evim ormana çok yakın olduğu için dağ bisikletiyle başladığım bu yolda yol bisikletine bir adım atmak istiyorum. Giriş seviyesi bisikletleri incelediğimde peugeot r16 claris çok hoşuma gitti. Sizce bu bisiklet başlangıcım için yeterli olur mu? Değilse öneriniz nelerdir? Bisikleti 2700 TL'ye alabiliyorum sıfıra, özellikleri ise aşağıdadır.
KADRO : ALÜMİNYUM 6061 DOUBLE BUTTED
MAŞA : ALÜMİNYUM
ARKA VİTES : SHIMANO CLARIS RD-R2000
ÖN VİTES : SHIMANO CLARIS FD-R2000
KRANK TAKIMI : SHIMANO FC-RS200.50X34T
ARKA DİŞLİ : SHIMANO CS-HG41-8-11-30T KASET
VİTES KOLLARI : SHIMANO CLARIS ST-R2000 2X8
FREN : TEKTRO R313 ALÜMİNYUM CALIPER FREN
JANT : 28" / ALÜMİNYUM ÇİFT KATLI
LASTİK : CST 700X25 SİYAH
SELE : SELE ROYAL
ÖLÇÜLER : 500/530/560MM

Orta göbek, shimano göbeği ve jant göbekleri ise Peugeot üretimi göbekler. Orta göbeğin bisikletin fotoğrafına dayanarak karemil olduğunu söyledi birisi ancak bisikletçiden bilgi almadım bu konuyla ilgili. Bisiklet 10.3 kilogram ağırlığında.

Eğer bu mesajı yanlış yere yazdıysam lütfen bilgilendiriniz, derhal silmeye çalışacağım. Teşekkür ederim, iyi günler dilerim.
 

Dosyalar

  • 2019-peugeot-r16-claris-yol-yaris-bisikleti-5098-800x800.png
    2019-peugeot-r16-claris-yol-yaris-bisikleti-5098-800x800.png
    37,7 KB · Okunma: 31
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Kotkata Ağırlığı clarisli bir bisiklete göre normal.
Özellikleri fiyatına göre fena değil.
50x34 aynakol 11-30 ruble yokuş için gayet yeterli

Daha da önemlisi bisiklet sizin hoşunuza gitti mi, bu bisiklet benim olmalı, görsel olarak içinize sindi mi, ben buna binerim bir 5-6000 devirirm sonra daha da iyisi için bana yoldaş olur diyorsanız alın gitsin.Hayırlı olsun.
 
@hamlet2006 Teşekkür ederim, bisikletin görüntüsü hoşuma gitti oldukça. Karemil aynakolun dezavantajlarını bulamadım ağırlık dışında. O konuda da bilgilendirir misiniz müsait olduğunuzda?
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@hamlet2006 öncelikle cevabınızdan dolayı çok teşekkür ederim. Kendilerince dalga geçmeye çalışıp, ukalalık yapan kişilerden sıyrılıp böyle detaylı bir yazıyı paylaştığınızdan dolayı yeniden teşekkür ediyorum.

28" RACE 052 20-Vites Kumpas Fren

Bu bisikleti alma konusunda karar kıldım başlangıç olarak. İlerleyen zamanlarda biraz daha geliştirebilirim düşüncesindeyim.
Hamlet hocama yeniden teşekkür ediyorum, kendisi en iyi şekilde bilgilendirmeyi sağlamış sağ olsun.
Aslında ruble
Hocam sizin sorunuzu şimdi görüyorum, kusura bakmayın lütfen.

2. el bisiklet almanın çok mantıklı olduğunu dile getirmişler ama ben sıfır bisiklet almaktan yanayım. En az 2 yıl dahi binecek olsam, içimin attığı ve direkt sıfır olarak alacağım bisiklettir. Aynı zamanda araştırdım bisikletleri sıfır ile 2. el arasında maksimum 500 lira fark oynuyor, binlerce kilometre yapmış ve bir önceki model olan bisikleti 2. el 500 lira aşağısına mı almak mantıklı? Yoksa 2020 model sıfır bisikleti 500 lira yukarı almak mı? :)

Açıkçası arkadaşlarla şehir turlarına katılıp, kamp planları da yapmak istiyoruz. Carraro'nun 28" RACE 052 2020 modeli çok hoşuma gitti. Bunda karar kıldım. Sizce başlangıç seviyesi için normal mi? 2 yıl öncesine kadar Carraro Sportive 224 bisikletim vardı. Uzun bir ara verdim ve bisiklete her binmediğim an psikolojik olarak kendimi sıkıntıda hissettiğimi anladım. İş stresinden, ev stresinden uzaklaşıp (bir gün dahi olsa) gitmek istiyorum bir yerlere.
52 36 , 12 28 ruble, yarış için. 36 28 İle yokuşlarda çok zorlanırsın. Bisiklet sana zehir olur. Bunun yerinde 50 34 11 32 sora setle bile daha rahat edersin. Çok önemli bir konu dikkat et derim
 
Tevfik bey , 0 bisiklet hiç bakmadım. 5000 tl ye az kullanılmış çok fazla bisiklet alabilirsin. 105 yada tiagra set . Scott speedster , giant contend , cube attain bakabilirsin. Alüminyum , karbon maşa bu aletler. Kadro olarak seni üzmezler ve iyi düzeyde sürüş zevki sağlar , uzun turlarda seni yormazlar. Aynakolları 50 34 rubleler 11 32 dir cube 11 34 olur tiagra sette. Önerim bunlar
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geri