mariokaldato
En yeniden bir önce kayit olan adam
- Kayıt
- 1 Ağustos 2015
- Mesaj
- 10.985
- Tepki
- 33.509
- Şehir
- Bursa
- İsim
- Raşit Cumhur Çakın
- Başlangıç
- 1980—81
- Bisiklet
- Merida
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Basit ama anlasilir veriler sunmussun sevgili Umut. Yol bisikleti gerçekten baska bir sey, hele karbonsa daha bi tripler yasaniyor insanlarda. Kendi adima konusursam temmuz ayinda ikinci el bi makina aldik. Ilk yol bisikletim ve tecrubem oldu. Kesinlikle baska hc bir bisiklete benzemiyor ona eminim. Iki ay kadar aynakolda küçük dişliden buyuge bile gecemedim. Tırstim çünkü alet fena kaciyorKarbon omrunu bilmem de bir takim yari bilimsel verilerle geldim.
Veloviewer uzerinden ise gidip geldigim suruslerimin ortalama hizlarini bisikletlere gore grupladim.
219181 dosyayı görüntüle
1. Sparta'nin sehir bisikleti. Aluminyum kadro, onde amortisor var. Gavur olusu gibi 20 kg civari vardir.
2. Aluminyum kadro, 105 grupsetli yol bisikleti. Agirligi 10-10.5 kg civaridir sanirim
3. Karbon kadro, ultegra setli agirligi 8-8.5 kg arasi yol bisikleti.
Rota 9.5 - 10 km civari, dumduz yol. Ama ruzgari pis, sabah da aksam da hep karsidan esiyor.
Neyse, benim hissedebildigim kadariyla sehir bisikleti - yol bisikleti arasinda cok fark var. Hem dur-kalklarda hizlanma ( bisikletin agirligi onemli burada ) hem de ruzgara karsi surus pozisyonu yuzunden bariz sekilde ortalama hiz farki olusuyor. Karbon - aluminyum arasindaki fark ise hissedilebilir degil benim icin.
Sehir ici surusler yerine turlari filtrelersem durum bi sekilde.
219183 dosyayı görüntüle
Ilki aluminyum kadro, ikincisi karbon kadro. Karbon'a gecince ortalama hizim artmis ama eski bisiklette ( aluminyum ) ortalama hizi dusuren en buyuk faktor eski kotu aliskanliklar. Tur sirasinda mola verince bir daha yola cikmamiz zor oluyordu, ciksak da yavas yavas surus yapmak durumunda kaliyorduk, neyse detaya girmeyelim.
Ozetle, kendi deneyimlerime gore karbon kadroya gectikten sonra turlarda kayda deger bir hiz artisi saglamisim fakat bunu yaratan terk fark bisiklet degil benim icin. Surus aliskanliklarimin degismesi de farketmistir. Tamamen bilimsizlike soyluyorum ki, karbon kadro belki 1-1.5 km/s fark etmistir benim icin.
Ama alu ile karbon yol arasında hissedilir tek fark bence olsa olsa konfor olabilir. Oda rahatlik ve konfor vaad eden kadrolu bir yol bisikletinde
Ilk yol bisikletine gecenlerin yasadigi kafa temsili