Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Neden dağ bisikleti alıp şehirde kullanıyoruz?

Scudo
Yolun diğer tarafı ve bir yan mahalle kazılı değildir muhtemelen. Oraları kullanırsan problem yaşamazsın.
Maalesef 3 yıla yakındır her yer kazılı halde. 1, 2 sokak kazılı değil diye de yol bisikleti çıkartılamıyor.

MTB'yi çıkardığında bugün nere kazılmış diye düşünmeye bile gerek kalmıyor.
 
Bence böyle atışmaya lüzum yok .Hayat kısa güzel spordur bisiklet kimi için hobi , kimi için profesyonel bir yaşam. Mühim olan keyif alabilmektir . Şahsen aldım bir ikinci el btwin rockrider 340 mtb şehir içi şehir dışı yolda patikada dağlarda keyifle sürüyorum . Bu arada ben yolda herkese selam veriyorum. Yol yada mtb kullanıcısı ayırmadan .
 
Ah şu yol bisikletlileri. Bende katlanır bisikletimle ne zaman yanlarından geçip giderken selam versem, hep zoraki selam alıyorum.
 
Son düzenleme:
Şehirde de kullanıyoruz dağda da.. Türkiyedeki yollar, trafik, falan filan..
 
  • Beğen
Tepkiler: el Cezeri
neden range roveri şehirde kullanıyoruz?
 
Yaklaşık 3 ay önce yol bisikleti sürmeyi bıraktım. Zaten 1.5 yıl kadar e sürdüm. Yolda sürmenin tehlikeli oluşu birinci sebebimdi. Ayrıca incecik lastikler taş düşürürcesine yol almanın işkencesini tattıktan sonra bisikleti satılığa çıkardım. Dağ bisikletine devam. Kaldırım, yol, toprak, çimen, Çayır, asfalt... Her yer için birebir. Yumuşaklığı da cabası. Konfor bambaşka. Oğlumla bindiğim bisikleti de e-bike a çevirdim. Uzun binişler kalbe fazla yük olmasın diye.
 
başlığı görünce yazmak istedim, Türkiye'de şehirlerin dağdan pek farkı kalmadı. Şehir trafiğinde uludağ'dan daha çok yabani hayvana denk gelebiliyoruz.
 
Arkadaşlarla bu hafta sonu 150 km den biraz fazla bir sürüş yaptık ben sürüşe MTB ve biraz yüklü heybemle katıldım (su yedek kıyafet tamir aparatları falan 7 8 kg ediyordu).
Yol bitti sürüş eğlenceliydi çok fazla yokuş vardı. Normal hız ortalamamın (gravel) 3-5 km/h altında bir ortalama sürüş oldu. Harcanan kalori diğer arkadaşların üç katı kadardı(benim (7000 kjoul dren biraz fazla ). Power da gene diğer arkadaşların ortalamasından %30 -40 kadar fazlaydı. Bu sürüş Dağ bisikleti yol bisikleti gravel arasındaki sürüş farklarını daha iyi görmemi sağladı. Daha önce de belirttiğim gibi isteyen istediğini sürer önemli olan beklentiniz ve beklentilerinizin ne kadar karşılık bulduğudur bence.
 
Mazgallardan çapraz geçmek zorunda kalmıyordur. Kaldırımdan inerken aman jantım yamulacak demiyordur 😀

Yol tutuşuda çok farklı. Benim kullandigim tekking bisikletlerinden bile daha iyi yol tutuyor Mtb ler.

Ve en önemlisi, yol tutuş ve ön amortisör sebebi ile frenajı çok daha iyi.
 
Yol bisikletine göre ne avantajı oluyor?
Saymakla bitmez. Lastiğe taş değecek diye kontrol etmek yok. Kaldırıma çıkmak inmek sorun değil. El ayaları darbe emici görevini görmüyor mtb de. Oturuş pozisyonu sayesinde 15-30 derece eğilmişken sağa sola bakmak ve hatta arkaya bakmak türlü ağrıları ve zorlukları beraberinde getirirken mtb de 45-60 derece pozisyonda rahat rahat sağa sola bakıp arkaya bile bakmak çok daha kolay. İnce teker 100psi basılmış haliyle nöbetçi böbrek taş düşürücü gibi dolaşmak yerine rahat rahat dolaşmak. Yol bisikletine uygun olmayan asfalt yollarda mazgallar arası köşe kapmaca ve kedi gözleri ya da çukur gibi engellerden kaçınmaya çalışmak yerine bodoslama gitme rahatlığı. Yolcular kabul etmese de bana göre daha kısa ve güvenli fren mesafesi. Yıllarca lastik patlaması nedir unutmak. Yağmurda, karda, çamurda fark etmeksizin dolaşmak. Tek dezavantajı sürat. Ve özellikle form tutmak isteyenler için, yol bisikleti ile x mesafede 1000 kalori yakarken aynı x mesafede mtb ile en az 2 misli gazla kalori yakmak sebebi ile aslında daha iyi form tutmaya yardımcı oluyor. Gibi gibi...
 
Yol bisikleti carbon değilse mantığa aykırı. En iyisi mtb ye elektrik kiti takmak.
 
  • Hahaha
Tepkiler: necmeddin
Geri