Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Yokuşlar hangisiyle kolay veya hızlı çıkılır? dağ, şehir, yol, katlanır.

@Cotyoran52 Bir mühendis aynı zamanda tüm değişkenleri göz önünde bulundurarak en verimli yöntemi bulan kişidir.
 
Scudo
İyi de bu iddayı ortaya atan sizsiniz :kahve:

Söylediğimde çelişki yok ne kadar çekiş varsa o kadar hız azalır. (Aerodinamikten bağımsız) Yol bisikletinde dağ bisikleti vites donanımı hızı düşürebilir
 
Sizin yaptığınız ne yazık ki uçak uçsun diye yerçekimini ihmal etmek gibi olmuş.
Hocam o mesaja yönelik benim cevabım o şekildeydi, normal şartlarda kimseye o üslubu kullanmam. 10 değişkenin onunu da dünyada değerlendirebileceğin bir hesap yöntemi yok. İhmal sebebim bu. Mühendislikte problemler daima basitleştirilir yoksa işin içinden çıkamazsınız. Çekiş gücünde dağ bisikletleri arazi tasarımı açısından yüksek tork, düşük hıza göre tasarlanmıştır genel manada olay o.
Evet, kağıt üzerinde 10 değişken test edemeyiz...
Aynı bacaklarla farklı tür bisikletlerle sürüş yapan ve bu tecrübesini paylaşan kişiye de bu üslupla yaklaşılmaz... Sahadan gelen geri bildirim, kağıt üzerinde ihmal edilen değişkenlerden daha etkiliyse bu geri dönüşleri de hesaba katmak gerek...
 
@Cotyoran52 Bir mühendis aynı zamanda tüm değişkenleri göz önünde bulundurarak en verimli yöntemi bulan kişidir.

Tüm değişkenleri göz önünde bulundurmaz. Bir otomobil için binlerce değişken vardır. Bir lastiği tasarlarken hepsini değerlendirmezsiniz. Herşeyin uzmanı bir mühendis zaten yoktur. Uzmanlık alanı hepsinin farklı
 
Bisikletle alakalı en önemli bir kaç konu varsa bunun en önemlilerinden biri de sürtünme. Hem zemine hem rüzgara karşı. Zemine karşı sürtünme torku, deviri, hızı nasıl etkiler bunları görmezden gelip forumda kuru kuru mtb fanlığına soyunursanız sonunda trol olup çıkarsınız hocam.
"Günün Trolü"
 
"Mühendis neyi bilmediğini bilen kişidir." derdi rahmetli hocam, ışıklar içinde uyusun.

Üslup herşeydir.

Neyi bilmediğimi biliyorum merak etmeyin, ısı transferi konusunda zayıf bilgilerim olduğunu düşünüyorum. Ama yol-kuvvet yüzyıllar önce meşhur denklemlerle "İSPATLANMIŞTIR". Zıt bir argümanınız varsa buraya bilimsel çerçevede yazarsınız.
 
@Cotyoran52 Zaten bir otomobili tek mühendis tek başına tasarlamıyor merak etmeyin. Misal lastik için uğraşan bambaşka firmaların koskoca mühendislik departmanları var. Lastikten örnek verdiniz o zaman oradan devam edeyim bir lastiğin kış lastiği olması için sadece karda yola tutunması yeterli değildir. Kar olmayan zeminde, ıslak zeminde, kuru zeminde yola tutunması en azından minimal düzeyde olmalıdır. Yakıt tüketimi, yol sesi bunlarda değişkenlere göre belirlenmeli ona uygun malzeme seçilmelidir. Bu noktada hangi değişkenleri göz ardı edebiliriz. Hava değişkenimi, finansal değişkenler mi vb.
 
Evet, kağıt üzerinde 10 değişken test edemeyiz...
Aynı bacaklarla farklı tür bisikletlerle sürüş yapan ve bu tecrübesini paylaşan kişiye de bu üslupla yaklaşılmaz... Sahadan gelen geri bildirim, kağıt üzerinde ihmal edilen değişkenlerden daha etkiliyse bu geri dönüşleri de hesaba katmak gerek...

Hocam sahada paylaşılan bilgiler kişiseldir. Kişiye göre değişir, öznellik vardır. Kıyas edilen konu bellidir ve tartışmaya yüzyıllar önce kapanmıştır.
 
Mühendis olmadıgım için anlamadım... Peki konu nedir ? mtb yol bisikletinden daha hızlı mı yokuş çıkıyormuş ?
 
@Cotyoran52 Zaten bir otomobili tek mühendis tek başına tasarlamıyor merak etmeyin. Misal lastik için uğraşan bambaşka firmaların koskoca mühendislik departmanları var. Lastikten örnek verdiniz o zaman oradan devam edeyim bir lastiğin kış lastiği olması için sadece karda yola tutunması yeterli değildir. Kar olmayan zeminde, ıslak zeminde, kuru zeminde yola tutunması en azından minimal düzeyde olmalıdır. Yakıt tüketimi, yol sesi bunlarda değişkenlere göre belirlenmeli ona uygun malzeme seçilmelidir. Bu noktada hangi değişkenleri göz ardı edebiliriz. Hava değişkenimi, finansal değişkenler mi vb.

Ya bakın lütfen ben değişkenleri tamamen atalım bir kenara demiyorum. Konu saptı çok fazla :) Bisikleti falan boşverin. Küçük viteste daima çekiş daha iyidir diyorum, bunu bilimsel olarak ve dağ bisikletindeki dişli takımı buna daha uygundur diyorum. Hızı falan ayrıca konuşuruz.
 
Neyi bilmediğimi biliyorum merak etmeyin, ısı transferi konusunda zayıf bilgilerim olduğunu düşünüyorum. Ama yol-kuvvet yüzyıllar önce meşhur denklemlerle "İSPATLANMIŞTIR". Zıt bir argümanınız varsa buraya bilimsel çerçevede yazarsınız.

Sadece kendinizin mühendislik diploması sahibi olduğunu ve bunun size üslubunuzun uygun olmadığını bildiren birine BÜYÜK HARFLERLE cevap yetiştirme hakkı verdiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz genç arkadaşım.
 
@Cotyoran52 Zaten bir otomobili tek mühendis tek başına tasarlamıyor merak etmeyin. Misal lastik için uğraşan bambaşka firmaların koskoca mühendislik departmanları var. Lastikten örnek verdiniz o zaman oradan devam edeyim bir lastiğin kış lastiği olması için sadece karda yola tutunması yeterli değildir. Kar olmayan zeminde, ıslak zeminde, kuru zeminde yola tutunması en azından minimal düzeyde olmalıdır. Yakıt tüketimi, yol sesi bunlarda değişkenlere göre belirlenmeli ona uygun malzeme seçilmelidir. Bu noktada hangi değişkenleri göz ardı edebiliriz. Hava değişkenimi, finansal değişkenler mi vb.

Ya bakın lütfen

Transmission aktarım demek hocam. Araç ve vasıtalarda aktarım elemanları farklı isimlerle yer alsa da temelde kuvvet aktarımına yarar. Bu otomobilde şanzıman adını alır bisiklette zincir takımı her neyse. Temelde motor üzerinden (Bisiklette kas kuvveti) vasıtanın diğer organlarına aktarım farklı dişli oranları sayesinde elde edilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: schowalye
@Cotyoran52 Zaten bir otomobili tek mühendis tek başına tasarlamıyor merak etmeyin. Misal lastik için uğraşan bambaşka firmaların koskoca mühendislik departmanları var. Lastikten örnek verdiniz o zaman oradan devam edeyim bir lastiğin kış lastiği olması için sadece karda yola tutunması yeterli değildir. Kar olmayan zeminde, ıslak zeminde, kuru zeminde yola tutunması en azından minimal düzeyde olmalıdır. Yakıt tüketimi, yol sesi bunlarda değişkenlere göre belirlenmeli ona uygun malzeme seçilmelidir. Bu noktada hangi değişkenleri göz ardı edebiliriz. Hava değişkenimi, finansal değişkenler mi vb.

Ya bakın lütfen

Transmission aktarım demek hocam. Araç ve vasıtalarda aktarım elemanları farklı isimlerle yer alsa da temelde kuvvet aktarımına yarar. Bu otomobilde şanzıman adını alır bisiklette zincir takımı her neyse. Temelde motor üzerinden (Bisiklette kas kuvveti) vasıtanın diğer organlarına aktarım farklı dişli oranları sayesinde
Sadece kendinizin mühendislik diploması sahibi olduğunu ve bunun size üslubunuzun uygun olmadığını bildiren birine BÜYÜK HARFLERLE cevap yetiştirme hakkı verdiğini düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz genç arkadaşım.

Üslubum konusunda alınmış iseniz özür dilerim. Ama buradaki tartışmanın farklı birtakım kategorileri var. Sadece kendimin mühendis olduğunu iddia falan da etmedim. Bilimsel çerçevede savlarımı ortaya koydum. Taa buraya ilk yazdığım mesaj gayet açıktı ve alanlar aldı mesajımı...
 
Heh aynı vites takımı varsa ve aynı kuvvet varsa yol bisikleti rampayı hızlı tırmanır. Buna itirazım zaten yok. Ama dağ ve yol bisikletinde aynı vites takımı kullanılmaz :) Fabrika çıkış böyle değildir en azından modifiye etmedikçe
Basitleştirelim hocam, sen zorluyorsun zaten. Al iki farklı bisikleti, koy bir powermeter. Farklı oranlarda aynı gücü uygularken kim daha hızlı çıkıyor görelim değil mi? Fark etmeyeceğini siz de biliyorsunuz, dağ bisikletinin rublesi kabahati doğrultusunda büyüktür, yokuş çıkmak için tasarlandığından değil.

Daha da basitleştirelim. Yani aynı dişli oranını dağ bisikletine koymuşlar.
"Ulan bu pedal dönmüyor!"
Demişler,
Daha büyük ruble yapmışlar.
Bu da dizlerinizi korumuş sizi yavaşlatmış. Hızda veya rahatlıkla bir avantaj sağlamamış. Böyle bir mantık olamaz zaten.
 
@murat serbet Siz çok üzülmeyin ben 7 sene boşuna okumuşum çıktı testin sonucu. :komik: :komik:

Hocam hala dalga peşindesiniz. Yoldan kayıp kuvvet kazanç prensibini anlatıyorum her satırımda buna bir itirazınız varsa yırtın diplomayı illa denklem mi yazalım buralara ? Kuvvetten kazanç olursa yoldan kayıp olur, mühendislikte ilk gün verilir OHA
Basitleştirelim hocam, sen zorluyorsun zaten. Al iki farklı bisikleti, koy bir powermeter. Farklı oranlarda aynı gücü uygularken kim daha hızlı çıkıyor görelim değil mi? Fark etmeyeceğini siz de biliyorsunuz, dağ bisikletinin rublesi kabahati doğrultusunda büyüktür, yokuş çıkmak için tasarlandığından değil.

Daha da basitleştirelim. Yani aynı dişli oranını Dağ bisikletine koymuşlar.
"Ulan bu pedal dönmüyor!"
Demişler,
Daha büyük ruble yapmışlar.
Bu da dizlerinizi korumuş sizi yavaşlatmış. Hızda veya rahatlıkla bir avantaj sağlamamış. Böyle bir mantık olamaz zaten.

Konu kim daha hızlı çıkıyor kısmına alalım sizi hocam, burada o kadar bilgili insan var ki hala çekiş kısmında kuvvet-yol denklemine doğru dürüst bir açıklama bile alamadım ben.
 
Geri